Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және
Ғылым министрлігі Семей қаласының
Шәкәрім атындағы мемелекеттік университеті

СӨЖ №2
Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері

Орындаған: Азат.Қ
Топ: П-223 топ студенті
Тексерген: Кошкимбаева Р.Х.
 
 
 
Мектепке дейінгі жастағы балалардың
оқу әрекетінің психологиялық негізі.

Оқу әрекетінің негізгі компоненті, оқу міндеттері
болып табылады. Оқу міндеттері мектепке дейінгі оқытуда
білім мазмұнын, дағды және біліктілерін, сонымен қатар
ақыл-ой қабілеттері мен тәжірибелік әрекеттерін
қамтиды.
Мектепке дейінгілерді оқытудың алғашқы кезеңінде
(кішкентайлар тобына) оқу міндеттері мен
дифференциалды тәжірибелік әрекеттері көрінбейді.
Балаларда біртіндеп оқу міндеттерін тапсырма және
нақты сұрақтардың бақылау барысында қабылдай
бастайды. Дидактикалық жағдайлардың пайда болуымен
алғашқы біліктіліктері пайда бола бастайды:
балалардың әрекетінің нәтижесін
продуктивті сабақтардың түрлерінде
бағалау

сұрақтың сәйкестігі тақырыпқа және
жағдайға, объектіге байланысты қабылдауы

сұрақ-тапсырманың зерттеу немесе баланы жасау
әрекетімен сәйкестігі.
Мектепке дейінгі жаста

оқу әрекетінде жоспарлау компонентін
меңгереді. Бұл біліктіліктің қалыптасуы үшін
кішкентайлар және ортаңғы топ балалары
тәрбиешінің берілген жоспарымен әрекет етеді.
Тәрбиеші біртіндеп жоспарға балаларды да
қосады. Балаларда өзін-өзі бақылау және өзін-
өзі бағалау тәсілдерін дамыту – ең негізгі ақыл-
ой жағдайларын қалыптастыру өзбеттілікке
және белсенділік.
Дидактикалық жағдайлардың негізі барысында
балаларда оқу-танымдық міндеттері біліктілік
және салыстыруды қалыптастыру:

1) ереске тобында біртіндеп
логикалық оқу міндеттерін
күрделендіру;
2) оқу міндеттерін нақты
көрсету, ақыл-ой тәсілдерін 4) балалардың
және тәжірибелік тәжірибесі мен
әрекеттерін меңгеру үшін. олардың
3) оқу әрекеттерінің қызығушылықта
нәтижесін талдау, олардың рын сақтау.
арасында міндеттерді түсіну
үшін байланыстың болуы,
берілген әрекет тәсілдерін
орындай алуы;
Педагогикалық жағдайлардың қалыптасуы өзін-өзі бақылау
және өзін-өзі бағалау оқу міндетерін орындау болып табылады:

1) тәрбиешінің талдауы сабақтың соңында
орындалған міндеттермен, алынған
нәтижелерді салыстыру;

2) балалардың алдындағы міндет - өзін-өзі
бағалау нәтижесінің қорытындысымен
жіберген қателіктер мен жетіспеушіліктерін
түсіндіру.
Бала тәрбиелеу баршаға ортақ. Оған қоғамда, отбасы да
жауапты.
Жапониялық Масару Ибуканың «Үш жастан кейін бәрі
де кеш» атты кітабында баланы ерте жастан тәрбиелеудің
маңыздылығын айқын көрсеткен. Бұл кітапта бала ерте жас,
яғни туылғаннан бастап 3 жасқа дейінгі аралықта қандай
тәлім, тәрбие алса бала соған икемді болады делінген.
Танымдық қызығушылығын
қалыптастыру жағдайында,
мектепке дейінгі ересек тобында
оқу-танымдық әрекетіне деген
мотивтің болуы:

1) балалардың белсенді танымдық
процесінің дамуына жағдай жасау;

2) біртіндеп білім мазмұнын
күрделендіру.
Психологиялық-педагогикалық қолдау
міндеттері:

бала дамуында туындаған мәселелерді ескерту (ерте диагностика
және дамуындағы бұзушылықтарды коррекциялау);

даму, оқыту, әлеуметтенудің өзекті міндеттерін шешуде балаға көмек
(ықпал) беру: мектепке дайындықты қамтамасыз ету, оқу
қиындықтары, білім беру маршруттарын таңдау мәселелері,
эмоциялы-жігерлі шеңбердің бұзушылықтары, құрбыларымен,
педагогтармен, ата-аналармен өзара қарым-қатынас мәселелері;

- тәрбие-білім беру бағдарламаларын психологиялық қамтамасыз ету ;
-ата-аналар, педагогтардың психологиялық-педагогикалық
құзырлығын дамыту.
Қорта айтқанда мектепке дейінгі жас кезеңінде,
негізгі мектепке дейінгі балалардың индивидуалды
оқу әрекетінің жалпы компоненті қалыптасады, бұл
бір жағынан балалардың бағдарламаның
элементарлы білімін, дағды және біліктіліктерін
меңгеруге жағдай жасайды, кейінірек өте күрделі
бәріне жалпы және нақты оқу дағдылары,
Балаларда ойлау процесін қалыптастыру
мақсатында, бала өзіне жақын заттардың
байланысын көрсете отырып, оны бір бүтінге
айналдырады, сонымен балалардың логикалық
схемалық жалпы танымдық әрекеті талданып
шығады.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР

1. Солодилова О.П. Возрастная психология. М., 2004
2. Першина Л.А. Возрастная психология. М., 2005
3. Выготский Л.С. Вопросы детской психологии. СПб., 1997

Ұқсас жұмыстар
К.Д.Ушинскийдің халықтық ойын туралы пікірі
Александра Платоновна Усова
Сабақ оқытудың негізгі формасы
Алғашқы қадам бағдарламасы
Мектеп жасына дейінгі балалар тобында психологтың жұмыс ерекшеліктері
Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні
Тілдік қанығу мектеп жасына дейінгі балаларға тілді оқытудың тиімді технологиясы ретінде
Психологиялық алдын-алу жұмыстарын ұйымдастыру ерекшеліктері
Сабақ – оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы
Оқытудың белсенді әдісі
Пәндер