Этнопедагогика




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі.
Семей қаласы Шәкәріматындағы мемлекеттік университеті.
Жаратылыстану және математика факультеті.
Дене шынықтыру және спорт дайындық
теориясы мен әдістемесі кафедрасы.

СӨЖ
Тексерген:Оралбекова.Б.С
Орындаған:Өзгерисхан.Н
Тобы: Е-415

Семей қаласы 2015 оқу жылы
Этнопедагогика - белгілі
бір халықтың , тайпаның
өзіне тән ерекшелігі бар
дүниетанымдық, тәрбиелік
мәдени мұрасы, халықтық
ғылым болып табылады.
Г.Н .Волков педагогикалық
әдебиеттерге тұңғыш рет
«этнопедагогика» деген ұғымды
енгізген. « Этнопедагогика
халықтың жас ұрпақты
тәрбиелеу тәжірибесі туралы,
олардың педагогикалық
көзқарастары туралы
ғылым» дейді

Г.Н. Волков.
1927-2010 жж
Ғылымда халық поэзиясын
«Фольклор», ал оны зерттейтін ғылым
саласын «Фольклористика» деп атайды.
Неміс ғалымы И.Ф. Кнафльдің
анықтауынша фольклор халық
даналығы деген ұғымды білдіреді.
Фольклорды зертеу зерттеу әдісінде –
халықтың мәдениеті, тұрмысы, салт-
дәстүрі көрініс береді. Фольклор
халықтың киім-кешек, құрал-
жабдықтар, әдет-ғұрып, наным
сенімдерін, сондай-ақ тұтастай көрекм
өнерін атау үшін қолдану үшін
қолданылады.
Фольклор шығармаларының
ерекшелігі тәрбиелік қасиеті – ол
қоғам дамуының әр түрлі сатысында,
негізінде еңбек процесінде жасалатын
болғандықтан, пессимизм дегенді
білмейді. Оның бас кейіпкері көбіне
мұрат – мақсаттарына жетіп отырады.
Мұны фольклорға тән оптимизм дейміз.
Қазақ фольклорында бала бағу, бала
асырау, қыз ұзату, жаназалау бақсылық
нанымға, діни әдет – ғұрыпқа
байланысты туған салт өлеңдерді
тұрмыс – салт жырлары деп атаймыз.
Төрт түлік мал
туралы

Жаназалау Діни әдет –
жырлары ғұрып тудырған
жырлар
Фольклор
шығармалыры
мазмұнына қарай.

Бөбек жырлары
Үйлену
жырлары
Бабаларымыз төрт түлікке ерекше көңіл бөлген. Әрі ас-ауқаты, әрі киімі, әрі
көлігі, қымызы – ем, әрі жегжат-жұратымен жасайтын алыс-берісінің көзі,
байлығы болғандықтан, қазақ үшін осы төрт түлік мал аса қымбатты дүние
болғаны белгілі. Осы төрт түлікке арналған жұмбақ,мақал-мәтел, өлеңдері
көптеп кездеседі.

Мақалдың мағынасын ашу
Жалғыз жүріп жол тапқанша, көппен бірге адас.
Мағынасы: Жалғыз жүрiп ешкiм жол таппайды. Мы: жалғыз
киiк адасып жүрiп жол тапса, үйiрiн iздейдi. Топтың аты – топ.
Жалғыздықтың аты – жалғыздық. Адасқан жалғыз киiк жол
тауып үйiрiне қосылса, аман қалады. Әрине бiз киiк емеспiз,
адамбыз. Адамға жалғыз жүру – тозақтан үлкен азап.
Ынтымақ — бұзылмайтын қорған, Қосылып еккен ағаш —
орман.
Мағынасы: Негізінде дана халқымыз бұл мақалды тектен-
текке айтпаса керек. Ауызбіршілік пен түсіністік, қарапайым
сыйластық салтанат құрғанда ғана нәтижелі істер алға
бастыратыны анық. Ынтымақ болмай бірлік болмайды.
Қазақ фольклоры - әдебиеттің
бастауы бола тұра, өзіндік қасиеттерге
де бай. Оның ұзақ тарихын
баяндамастан бұрын, фольклордың
мәні мен мағынасын ашып, оның
теориялық мәселелерін сөз етіп алған
жөн сияқты. Алдымен «фольклор»
деген не, оның статусы қандай,
теориялық негіздері мен жанрлық
табиғаты қалай әрі неден көрінеді
деген проблемаларды қарастырып,
олардың фольклор қалайша және
қандай жолдармен қарапайымдықтан
көркем сөз өнеріне көтеріліп, бүгінгі
заманға жеткен классикалық түріне
айналуындағы рөлін көрсету - бұл
еңбектің басты мақсаты
Шәкәрім Құдайбердіұлымен Абай
Құнанбаев шыгармайларының айырмашылғы
мен ұқсастығы.

Қазақ поэзиясының асқар шыңы Абай қалдырған
шығармашылық дәстүрді жалғастыра отырып, өз
жаңалықтарымен байытып өрнектеген Шәкәрім
Құдайбердіұлының көркем мұрасы-
әдебиетіміздің асыл қазынасы
Ұқсас өлеңдері: Айырмашылығы:

Абай мектебінен тағылым алып, оның
жолын жалғастырған Шәкәрім өлеңдері
ақын өлеңдерімен үндесіп жатады.

Шәкәрім: Адам үшін еңбегім, Екеуінің арасында айырмашылық
Өмірден барлық тергенім. жер мен көктей. Себебі екеуінің
Қалағанын қарап ал, өмір сүрген замаңы екі түрлі. Әр
Мұрам сол ,жастар бергенім. саусақ бірдей емес дегендей .

Абай: Мен жазбаймын өлеңді ермек
үшін,
Жоқ-барды ертегіні термек үшін,
Көкірегі сезімді,тілі орамды,
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.

Ұқсас жұмыстар
ЭТНОПЕДАГОГИКА ТУРАЛЫ
ХАЛЫҚТЫҚ ПЕДАГОГИКА ТУРАЛЫ
Этнопедагогика оқулықтары
Қазақ этнопедагогикасының қалыптасуы
Қазақ этнопедагогикасының қалыптасу кезеңдері және даму тарихы
Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар:бала тәрбиесінде нақыл, қанатты,шешендік сөздер қолдану;халық педагогикасындағы тәрбиенің түрлері
Этнопедагогиканың зерттеу әдістері
Этникалық тәрбиенің ерекшеліктері және оларды анықтаушы факторлар
ҚАЗАҚ ЭТНОПЕДАГОГИКАСЫ - ҰЛТТЫҚ ТӘРБИЕ НЕГІЗІ
Этнопедагогика туралы ақпарат
Пәндер