Буынаяқтылар типіне жататын жәндіктер




Презентация қосу
Сабақтың мақсаты:
Буынаяқтылардың көптүрлілігін, жәндіктердің негізгі
ерешеліктерін ұғындыру, шаянтектестерді ң тіршілігі және
сыртқы, ішкі мүшелерінің қызметін толық меңгерту.
Дамытушылық: Сабақта оқытудың жаңа технология
элементтерін қолданып, оқушы белсенділігін
арттыру, оқушылардың іс - әрекетін басқару арқылы
ой таласын туғызу, білім – білікітілігін дамыту.
Тәрбиелік: Оқушылардың өз бетімен ізденісін қалыптастыру,
ойлау қабілетін дамыту.

Көрнекілігі:Тірек сызбалар, суреттер, электронды оқулықтан
үзінді, кестелер
Сабақтың түрі: Топтастыра іздестіру сабағы
Сабақтың әдісі: Дәріс-сұхбат, өзіндік жұмыс, кітаппен жұмыс
Сабақтың жоспары:

1. Ұйымдастыру (1-минут)
2. Пысықтау (5-6 минут)
3. Жаңа тақырып (өзара оқыту) (15 минут)
4. Бекіту (10-минут)
5. № 17 зертханалық жұмыс
“Өзен шаянының сыртқы құрылысын
зерттеу” (9-10 минут)
6. Бағалау (2-минут)
7. Үйге тапсырма (1-минут)
Сабақтың жүру барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Пысықтау. “Ой толғаныс”
Сұрақтар:
1. Былқылдақденелілер деп аталуы неге
байланысты?
2. Былқылдақденелілер типі неше класқа
бөлінеді?
3. Былқылдақденелілердің мүшелер жүйесі
туралы не айтуға болады?
4. Буылтық құрттармен салыстырғандағы
ерекшеліктері қандай?
5. Табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы
қандай?
Тест сұрақтары
1. Қосжақтаулы былқылдақденелілердің а) желбезек б) өкпе және тері
тыныс алу жүйесі: ә) өкпе в) желбезек және тері
2. Тоспа ұлуы қалай тіршілік етеді: а) тері – бұлшықет қапшығы арқылы
жорғалап жылжиды
ә) суда тез жылжып, тіршілік етеді
б) дененің бауыр жағында орнадасқан
бұлшықетті аяғы арқылы жорғалап
жылжиды
в) топрақтың терең қабығында өмір
сүреді.

3. Ауылшаруашылық өнімдеріне зиян а) тоспа ұлуы б) жалаңаш шырыштар
келтіретін былқылдақденелілер: ә) айқұлақ в) кальмар
4. Тоспа ұлуының қаны қандай? а) түсі жоқ б) көгілдір
ә) қызыл в) жасыл
5. Айқұлақтың дернәсілі қалай а) трохофора б) глохидий
аталады? ә) велигер в) науплиус
Тест сұрақтарының дұрыс
жауабы:
1 2 3 4 5
а а б а б
Буынаяқтылар
типі

Шаянтәріздест Өрмекшітәрізде Бунақденеліл
ер стер ер
ІІІ. Жаңа тақырып

Буынаяқтылар

Аяғы Екі жақты Көпжасушалы
бунақталған симметриялы жәндіктер

Хитин дегеніміз – жасуныққа ұқсас ағзалық зат.
Буынаяқтылар типі
(1-1,5 миллионға жуық)

Шаянтәріздесте Өрмекшітәріздес
р тер
(30 000-ға (40 000-ға жуық)
жуық)
Бунақденелілер
Жапырақятыла (1 миллионға Өрмекшілер
р жуық)

Ескекаяқтылар Отауықтар

Теңаяқтылар Құршаяндар

Онаяқтылар Кенелер
Шаянтәріздес
тер
Өрмекшітәріздес
тер
Кесте Қантарату Зәр шығару Жүйке Көбеюі Тыныс алу
жүйесі жүйесі жүйесі жүйесі
Шаянтәрізд Жүрегі және Бездер Көру, иіс сезу, Басым Суда
ес-тер қантамырлары арқылы сипап сезу бөлігі дара тіршілік
қанды дене жүзеге асады. және тепе- жынысты ететіндікте
қуысына Дененің бас теңдікті және олар н желбезек
айдайды. бөлігінде сақтау жынысты арқылы
Қантарату орналасады мүшелері жолмен тыныс
жүйесі едәуір көбейеді алады
тұйықталмаған дамыған
қантарату
жүйесі
Өрмекшітәрі Ашық жүйелі Көпшілігі Құрсақ жүйке Дара Өкпе
з-дестер сатан без тізбекшелер, жынысты қапшығы
және жүйке іштей және
мальпигий түйіндерінің ұрықтанад демтүтік
тамырлары іріленуінен ы (трахея)
арқылы түйінде арқылы
қажетсіз жүйкесі тыныс
заттар бөледі түзіледі сезім алады
мүшелерінің
құрылысы
едәуір күрделі
ІV. Сабақты бекіту.
1. Топтастыру (оқушылар жұмыс дәптеріне орындайды)

Шаянтәріздесте
р
2. Толғаныс. Парта қатары бойынша
А, Ә, Б тобы деп бөлінеді.

А – тобы “Венн диограммасы”
Ә – тобы “Кубизм әдісі”

1 Зерттеңіз Буынаяқтылар түрлерін

2 Салыстырың -буынаяқтылар құрылысы
ыз -Қызметін
-Тіршілік әрекетін

3 Суреттеңіз Шаянтәрізділер мен
өрмекшітәріз-дестердің
сыртқы құрылысын
Б – тобы. Шығармашылық жұмыс
Тақтада жәндіктердің суреті шығады.
Оқушылар бір-бірден келіп өздеріне керекті жәндіктерді
таңдап, аталуын дене құрылысын айтады.
V. № 17 зертханалық жұмыс
“Өзен шаянының сырт қы құрылысын зерттеу”

Құрал-жабдықтар: өзен шаянының ылғалды препараты, ұлғайтқ ыш әйнек, қысқыш, препараттық ине.
1. Өзен шаянының баскөкірегін және құрсағын табыңдар. Бұл бөліктердің қалай жалғасқанына назар аударыңдар.
2. Өзен шаянының жабынын зерттеңдер. Ол қатты ма, жұмсақ па, бұжырлы әлде тегіс пе, саусақпен сипап көріңдер.
3. Көздерінің қалай орналасқанына зер салыңдар. Ұзын және қысқа мұртшаларын табыңдар. Олар нешеуден екен?
4. Баскөкірегінде қанша жүретін аяқтар бар екен? Қай жұбында қысқыш бар? Анықтаңдар?
5. Құрсақта неше бунақ бар? Құрсақ бунақтарында қандай және қанша аяқ бар?
6. Өзен шаянының сызба суретін дәптерлеріңе салып, тұсына атауларын жазы ңдар. Оқулықты ң суретімен салыстырыңдар.
Ой қорыту
Балалар, бүгінгі сабақты меңгеруде қандай қиындықтар
туындады?
Туындаған қиыншылықтарды жеңуде атқарған іс-әрекетіңіз?
Сабақ барысында нені меңгердіңіз?
Алдағы уақытта нені үйренгіңіз келеді?
VІ. Бағалау

Сапа – 60%
Үлгерім - 100%

VІІ. Үйге тапсырма - § 46

Ұқсас жұмыстар
Жәндіктер ТУРАЛЫ
Бунақденелер. Шегіртке оның құрылысы. Орман Зиянкестері және олармен күресу тәсілдері
Ауыл шаруашылығына өте қауіпті бунақденелілердің бірегейі - азиялық шегіртке
Энтомология пәніне қысқаша шолу.Орман зиянкестері
Өзен шаяны
Қосқанаттылар
Жануарлардың жануар тектес улы заттардан улануы
Саркодиналар типіне жататын дене пішіні тұрақсыз жәндіктер
Мұғалімдер әрекеті Оқушылар әрекеті
ЖАЛПАҚ ҚҰРТТАР ТИПІ
Пәндер