Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті
Педагогика факультеті

Мектепке дейінгі балаларды
оқытудың педагогикалық мәні.

Орындаған: П-223 топ студенті
Ақболатова Н.А.
Тексерген: Кошкимбаева Р.Х.

Семей қаласы
2015 жыл.
Ж о с п а р:

1. Балабақшада оқыту және оның

теориялық негіздері.

2. Оқыту процесінің құрылысы.

3. К.Н.Крупскаяның оқыту үрдісіндегі

зерттеулері мен еңбектері.
Мақсаты: Мектепке дейінгі балаларды
оқыту процесін және оның құрылыс
компонентін қалыптастыру.

Қазіргі дидактика оқытуды екі жақты
процесс ретінде анықтайды

Педагогтің Біліктілікті, сонымен қатар
баламен өзара оларда ақыл-ой күшін және
әрекетіне қабілеттерін, дүние
бағытталған көзқарасын тәрбиелеу, жеке
білім, дағды адамгершілік қасиеттерін
қалыптастыруға
бағытталған.
Өзара әрекеттестікте баланың әрекеті
ерекше:
Педагог - оқытады, білім береді, әрекет
тәсілдері, балалардың әрекетін ұйымдастырады
және басқарады.
Балалардың әрекеті – оқу, оқу әрекеті,
танымдық әрекеті үлкендердің қатысуымен
және басшылығымен асырылады.
Тәрбиеші мен балалардың өзара әрекеті
негізінде, балабақшада оқыту процесінің
бірізділігі қалыптасады.
Оқыту процесінің құрылысы.

Оқытудың негізгі компоненті: білім –
оқу әрекеті болып табылады.

Баланың оқу әрекетіндегі таным процесі, таным
диалектикасының негізгі ережелерін бейнелендіреді.
Таным процесі – белсенді процесс.

Таным спецификасы оқытуда жалпы қоғамдық-
тарихи тәжірибе түрлері білім, дағды және
біліктілікті- түрлі ақыл-ой тәсілдерін және
тәжірибелік әрекеттерді игерумен
қорытындыланады.
Педагогтың оқыту процесіндегі
әрекеті

Білімді Біліктілікті

Дағды

Белсенді игеруге бағытталған.
Оқыту бірқатар функцияларды атқарады:

Ақпараттық – білім көзі ретінде;

Ұйымдастырушылық – балалардың
танымдық әрекетін ұйымдастырады;

Бақылау-диагностикалық – мазмұнын
меңгерудің деңгейлерін анықтайды және соған
сәйкес оқыту процесін жалғастыруды
ұйымдастырады;

Тәрбиелік – танысатын объектілерге қатынасын
қалыптастырады, баланың жеке басын дамытуға жағдай
жасайды.
Негізгі оқыту міндеті білімділік
фугкциясы: қазіргі заманның ғылыми
негіздерін меңгеру табиғат және қоғам
туралы, адамдардың іс-әрекеті және
таным заңдары, бұл білімдердің
толықтылығы, олардың жүйелілігі және
түсініктілігі – бұлардың сіңуі және
оларды өмірде тәжірибелік тапсырмаларды
шешуде қолдана білу біліктілігі.
К. Д. Ушинский мектеп жасына
дейінгі балалардың ерекшеліктерін
ескерсе, былай деп жазады: «Бала
табиғатты көрнекілікті аса
қажетсінеді. Балаға өзіне белгісіз
бес сөзді жалаң үйрете
бастасаңыз, көп уақытты зая
кетіріп, босқа қиналасыз. Ал енді
жиырма сөзді суреттермен
байланыстыра үйретсеңіз, бала
оны лезде қағып алады. Сіз балаға
қарапайым ғана ойыңызды қанша
түсіндірсеңіз де, оңай ұға
қоймайды. Дәл сол ойды күрделі
суреттер көрсете баяндасаңыз, ол
сізді тез түсінеді».
1869 жылы Ресей
жерінде Санкт-
Петербург қаласында
26 ақпанда дүниеге
келіп, 1939 жылы 27
ақпанда өмірден
Крупская
Надежда өтті.
Константиновна
К.Н.Крупская

- Кеңестік оқу-ағарту жүйесінің негізін

салушылардың бірі.

- Халық ағарту туралы алғашқы декретті

жасаған - педагог.
К.Н.Крупская айналысқан мәселелер

Педагогиканың Білім
басты проблемасы - мазмұнын
тәрбиенің негіздерін
және Жас
политехникалық оқу ерекшелік
педагогикасын

Коллективке Жас ұрпақты жоғары
тәрбиелеу адамгершілік рухта
мәселелері тәрбиелеу проблемаларын
шешу жолдарын ұсынды.
Н. К. Крупскаяның « оқу процесіндегі
теорияның практикамен тығыз
байланыстылығы балалардың оқу
материалын терең және тиянақты
түрде меңгерулеріндегі ең тиімді жолы»
- деген тұжырымының маңызы ерекше.
Негізгі идеялары:

Коллективизм сезімі – адамгершілік тәрбиесінің негізі;
Коллектившілдік сезімі отбасынан басталады,
сондықтан коллективизмге тәрбиелеуде ата-аналардың
ролі ерекше;

Ұжымдағы балалардың қоғамдық пайдалы еңбегі
дұрыс ұйымдастырылған жағдайда тәрбиенің тиімді
құралы болуы қажет, жұмыстың балалардың білімі мен
іскерліктеріне сәйкестігі;

Қарапайымдылық пен кішіпейілдік қасиеттерінің
жоғары бағалануы.
«Халық ағарту ісі және демократия” атты кітапта
алдыңғы қатарлы озат педагогикалық ой-пікірдің
дамуына зерделі марксистік талдау берілумен қатар, ол
кездегі қоғам мен мектеп бір-бірін жатырқай жатсыну,
ал мұғалімдердің «кәсіби меңіреулік» (Маркс
айтқандай) күйге түсу себептерін тексере зерттеп, одан
құтқару жолын қарастырған;

Еңбек және политехникалық білім беру, идеялық-саяси
тәрбие мәселелерін ғылыми-теориялық негізде талдаған;

Оқыту теориясы;
Отбасы тәрбиесі;

Балалардың қоғамдық ұйымдарының қоғамда алатын
рөлі мен міндеттері.
Қорытындылай келе, оқыту процесі
баланың әрекеті – педагог (тәрбиеші) және
балалардың белсенді әрекетін біріктіреді.
Бұның бәрі тікелей тәрбиешінің
басшылығымен, ұйымдастырумен
жүргізіледі. Сонымен, балабақшада және
мектепте оқыту арасында көп жалпы
ұқсастық бар.
Әдебиеттер:

•Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г.
•Ядэшко В.И., Сохина Ф.А. Дошкольная
педагогика. Алматы, Мектеп, 1982 г.
•Основы дошкольной педагогики./Под ред.
Запорожца Л., Маркова
Т.А. -М.: Педагогика, 1980
•Козлова С.Л., Куликова Т.А. Дошкольная
педагогика. М.
Издательский центр Академия, 2002 г.

Ұқсас жұмыстар
Ойын технологиясы туралы
Алғашқы қадам бағдарламасы
Тәрбие түрлері
Білім беру салаларының мазмұнын кіріктіру
Тәрбиешінің мінсіз тәрбиеші туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу
Оқытудағы қиындықтары бар балалардың психологиялық және педагогикалық сипаттамасы
Монтессори педагогикасының негізгі принципі
Александра Платоновна Усова
Мектеп жасына дейінгі балаларды оқытудың технологиясы
Ақпараттық технологиялар
Пәндер