қиын балаларға жүргізілетін психопрофилактикалық жұмыс




Презентация қосу
Қазақстан Республиксының Білім және Ғылым министрлігі
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік
университеті

СӨЖ №4
Тақырыбы: Тәрбиесі қиын балаларға
жүргізілетін психопрофилактикалық
жұмыс
Орындаған: П – 307 топ студенті
Насырова Д.
Тексерген: Мазтаева Л.С.

Семей, 2015 жыл
«Қиын»
Жасөспірімдер
балаларды
инспекторымен бірлесіп Психологиялық
анықтау, есебін
жұмыс жасау көмек беру
алу
диагностикалық
картасын жасау

Тәрбиесі қиын Алдын алу іс
Педагогикалық балалармен шараларын өткізу
кеңес беру жұмыс

Қадағалау және
Жанұясымен, бақылау
ата-анасымен жұмыстарын
байланыс орнату Әкімшілікпен
жүргізу
байланыс жасау
МЕКТЕПТЕГІ “ТӘРБИЕСІ ҚИЫН”
БАЛАЛАРҒА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
ҚЫЗМЕТ
1. Оқушыларды жеке тұлғасын зерттеудің
мақсатын анықтау
2. Сынып ұжымы мен жеке оқушыға педагогикалық
және психологиялық тұрғысында зерттеу жүргізу
(социометрия, социограмма)
3. Педагогикалық және психологиялық
қортындыларын шығару.
4. Педагогикалық-психологиялық консилиум өткізу.
Психопрофилактикалық жұмыстар
Оқушылардың, педагогтардың, ата-аналардың
арасында психологиялық-педагогикалық білімді
насихаттау.
Мектеп оқушыларына арналған психологиялық
үйірмеге жетекшілік жасай алады.
Психологиялық диагностика көмегімен тұлғалық
дамудағы кері өзгерістерді анықтайды және
анықталған өзгерістерді болдырмау мен
бейтараптандыру жөнінде педагогикалық ұжымға
ұсыныстар әзірлейді.
Психологиялық диагностика көмегімен
педагогикалық босаңсып кеткен балаларды
анықтайды және олардың дамуын түзетудің жеке
жоспарын жасауға көмектеседі.
Мектеп бойынша жайлы хал-ахуал туғызу бойынша
жұмыстанады.
Жеткіншектермен жүргізілетін психопрофилактикалық
жұмыстардың мазмұны:

Жеткіншектермен психопрофилактикалық жұмыстар
жүргізу үшін мектеп психологы жеткіншектердің өзіне тән
психологиясын жақсы білуі керек.Олар 11-16 жас
аралығындағы оқушылар. Бұл кезеңді психологг-ғалымдар
олардың ерекшеліктеріне қарай «қиын кезең», «дағдарыс
кезеңі», «өтпелі кезең» деп сипаттайды. Бұл кезеңнің өзіне
тән психологиялық ерекшеліктері :
Бала қиялға берілгіш, еліктеу қасиеті жоғаоы болады.Олар
ересектерге,өз құрбыларына еліктейді.
Бұл кезеңдегі дағдарыс өзге кезеңдегі жас дағдарысымен
салыстырғанда күрделі мазмұнда өтеді, осы кезеңдегі жас
дағдарысына үлкен жауапкершілікпен қарамаса жеткіншек
«қиын окушыға айналу мүмкін»
Қиын балалардың сыныптастары және пән
мұғалімдерімен қарым-қатынасын өзгерту
жолдары.
Қиын балалардың басым көпшілігі өздерін өзі оқитын
сыныптан оқшау ұстайды, оларды сыныптың тіршілігі
қызықтырмайды, олардан қашқақтайды. Олар, әдетте,
нашар оқығандықтан, сыныптастары оларды себепті
тәрбиеші барлық кезде сабырлы болуы тиіс. Өйткені,
түзету жұмыстары өз жемісін тез арада бере
қомайтыны саналы ұғынумыз керек.
Девиантты мінезді оқушылар өздеріне ұрысқанды
ұната бермейді. Сондықтан мектеп мұғалімдері олармен
болған қарым-қатынаста педагогикалық этиканы аса
қатаң асқақтауы қажет.
Қиын оқушыларды әртүрлі жағымды істерге қатысуға тарту арқылы оларды
табысқа жетелеу.
Қиын оқушыларды қайта тәрбиелеу дегеніміз: оның жағымсыз әдеттерін
жағымды әдеттермен шығарып тастау. Оқу жасындағы балалардың негізгі
айналыстаын істері – оқу, еңбек ету мен қызыққан ісімен айналысу.
Оқу оқушылардың негізігі қызметі болып табылады, сондықтан қиын
оқуышларды мектепке қайтару, оқуға қызығуын арттыру – аса к үрделі әрі
әлеуметтік педагогтің беделін артытыратын іс. Себебі қиын балалардың 90
пайызының сабаққа ықыласы жоқ. Сондықтан оларды сыныптан тыс іс-шаралар ға
тарту арқылы, спортқа, техникаға, өнерге қызықтыру арқылы оқуға бірте-бірте
тарту әлеуметтік педагогтердің және пән мұғалімдердің қасиетті ісі болып
табылады. Себебі, аталған қызметтердің бірінде жеңіске жету оларды бас қа да
істерге табысты болуға жетелейді.
Ол үшін әлеуметтік педагог адамның өзін-өзі дамытушылық қасиетімен өзін-
өзі тәрбиелеу мүмкіндігін еспке алуы керек.
Әрбір баланың жақсы болуға тырысатын кездері болады: оның сондай
белсенділігі мен талпынысына қолдау көрету, демеп жіберу, сеніммен қарау бала ға
қанат бітіріп, басқаларға деген сенімен ұлғайтады.
Қиын оқушыларға әртүрлі жағдаяттар туғызу арқылы сыныпта оның беделін
көтеруге мүмкіндік беру, ұжымдық шығармашылық істерге тарта отырып оны ң
қабілетін жақсы жағынан көрсете білуіне жәрдемдесу олардың мектеп ұжымына
қайта оралуына әсер ететін бақытты сәттер болып есептеледі. Әлеуметтік
педагог қиын оқушылармен жұмыс жүргізгенде осыларды іске асыру ға міндетті
Қиын балалардың жұмыс істеудің негізгі
шарттары:
1) Әрбір қиын баланы жан – жақты зерттеп, мінез – құлы қтарыны ң
бағыт – бағдарын айқындау, оның ішіндегі адамгершілік типтегі қасиетін
іріктеп алу.
2) Әрбір оқушының адамгершілік сынды тәжірибелердің құра біліп,
соның негізінде тәртіпті, айналасындағы өмірге көзқарасты, ұжымды қ
қарым – қатынас дағдыларын қалыптастыруды ұйымдастыру.
3) Әрбір жеке тұлғаның ерекшеліктері мен мүмкіндіктеріне және
творчестволық талап – тілектеріне орай, қабілеті мен икемдектерін дамыту,
қоғам жұмыстарына қатыстыру.
4) Кейбір қиын оқушылардың оқу – тәрбие процесінде ұжымдық өмір
қарым – қатынастарында ұсқынсыз ауытқушылықтар болса, деп кезінде
өол үшін беріп, одан сақтандыру, оны туғызатын әрекеттерді жою.
Әңгімелеу оқу – тәрбие процесінде ең қажетті құралы. Оқушының жеке
басына түскен жағдай, оны ортаға салуға болмайтындай болса, онда
мұғалім тәжірибелі педагог баламен жеке сырласу арқылы көздерін
жеткізеді.
Пайдаланған әдебиеттер:
1.Қазақстан мектебі 2002 ж.№1
2.Мектептегі сыныптан тыс жұмыстары .2007 ж. №5
3. М.Жұмабаев «Педагогика»
4.Дүйсекенова А.К. Қиын балалар және олармен жұмыс
істеу ерекшеліктері, 2003.
5. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика, Алматы,
2000.
6. Жолмұханова Б. Қиын оқушыны тәрбиелеу // Оқушы
тәрбиесі №1, 2009.
Назарларыңызғ
а рахмет!!!!

Ұқсас жұмыстар
Тәрбиесі қиын балалармен жүргізілетін психопрафилактикалық жұмыстар
Кәмелетке толмағандар арасында профилактикалық жұмыстың негізгі деңгейлері
Психопрофилактика
Психологиялық кеңес беру
Психопрофилактика туралы түсінік және оның түрлері
Класс жетекші
“Девиантты мінез-құлықты баллармен педагогикалық жұмыс”
Педагог-психологтың ата-аналармен жұмысты тиімді ұйымдастыру бағытындағы іс-әрекеті
Тәрбиесі
Қиын оқушыларымен жүргізілетін жұмыс және оның шешу жолдары
Пәндер