Атомдық физика




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
Атомдық физика. Лазерлер
11 сынып
• Сабақтың типі: жаңа білімді игеру.
• Сабақтың түрі: аралас.
• Сабақтың әдісі: топпен жұмыс.
• Пәнаралық байланыс: математика, химия,
биология.
• Көрнекіліктер: интерактивті тақта,
электронды оқулықтар,плакаттар, тест
құрылғысы.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Үй тапсырмасын сұрау
Атомдық физикаға кіріспе.
Сызықтық спектрлер.
Резерфорд тәжірибесі.
Бор постулаттары.
Франк-Герц тәжірибесі.
Де Бройль толқындары.
• Тестік сұрақтар:
• І. Резерфорд атомының моделі:
• А) физикалық
• В) ядролық
• С) планетарлық
• Д) тамшы түрінде
• Е) галактикалық
• ІІ. Төмендегі келтірілген тұжырымдамалардың қайсысы Бор
постулаттарына сәйкес келеді
• 1) Атомда электрондар шеңбер бойы орбитасымен қозғалып
электромагниттік толқындар шығарады;
• 2) Атомда электрондар қозғалатын стационар орбиталар бар.
Стационар орбитадағы электрондар сәуле шығармайды.
• 3) Электрон энергиясы Еn стационар орбитадан энергиясы Е m
стационар орбитаға ауысқанда, энергия кванты жұтылады не шығарылады
• А) тек 1 В) тек 2 С) тек 3 Д) 1 және 2 Е) 2 және 3
• ІІІ. Төменде көрсетілген 3 бөлшектің қайсысы қалған екеуінің құрамына
кіреді:
• Атом 2) молекула 3) электрон
• А) 1 В) 2 С) 3 Д) 1 және 3 Е) 1,2 және 3
• IV. Нашар немесе байланыспаған молекулалар туғызатын спектр түрі:
• А) үздіксіз В) сызықтық С) жолақ Д) жұтылу Е) тұтас
• V. Газ күйіндегі атомдық заттар беретін спектр:
• А) жолақ В) жұтылу С) сызықтық Д) үздіксіз Е) тұтас
• VI. Резерфордқа атом ядросы моделін жасау үшін қандай тәжірибе негіз болды?
• A)Ядролық реакциялар.
• B)Метал фольгадан альфа бөлшектерінің шашырауы.
• C)Атомдарының сәуле шығару спектрі байқау.
• D)Сынап буынан кідіртуші потенциалдың көмегімен зарядтың вольт амперлік
сипаттамасын зерттеу тәжірибелері.
• E)Химиялық реакциялар. 
• VII. Атомның энергетикалық деңгейлерінде ең жоғары жиіліктегі фотонның
сәуле жұтуы қандай санмен көрсетілген?
• A)1.
• B)2.
• C)3.
• D)4.
• E)5. 
• VIII. Атомдық физика қай ғасырда қарқынды дами бастады?
• А) XVI
• B) XV
• C) XVIII
• D) XVII
• E) XIX

• 4. Жаңа сабақ түсіндіру: Бұл тақырыпты оқушылар 3 топқа бөлініп түсіндіреді. 1
топ – Лазерлер туралы түсінік береді. 2 топ – Лазерлердің жұмыс істеу принципі
туралы. 3 топ – Лазердің қолданылуы.
• Трек – конспект қолданылады.
Саба қ ты ң ма қ саты:
Білімділігі: лазер деген не екенін, жұмыс істеу
принціпімен, құралымен қолданылуы туралы
түсініктер беру.

Дамытушылығы: шығармашылық ойлау қабілетін
дамыту, оқушылардың пәнге деген
қызығушылығын арттыру.

Тәрбиелігі: сауаттылыққа, ұқыптылыққа, өзін-өзі
бағалай білуге тәрбиелеу, ойлау қабілетін
күшейту.
Лазерлер.
І.1.Индукцияланған сәуле шығару.1917 ж.- Эйнштейн,
атомдардың индукцияланған сәуле шығару мүмкіндігін
атйқан болатын. Индукцияланған сәуле шығару дегеніміз-
түскен сәуле әсерәнен қозған атомдардың сәуле
шығаруы.
Индукцияланған сәуле шығару ерекшелігі- бұл сәуле
шығару кезінде пайда болатын жарық толқынының
жиілігі, фазасы, поляризациясы атомға түсетін
толқындікімен дәлме-дәл келеді.
2. Еріксіз сәуле шығару дегеніміз- жоғары энергетикалық
күйден атомның төменгі күйге өтуі (сыртқы әсер
ықпалы).
ІІ. Лазер дегеніміз- жылулық, химиялық, электр
энергиясын, электро магниттік өріс энергиясына
айналдыратын құрылғы.

1940ж. В.А.Фабрикант индукцияланған сәуле
1945ж. Н.Г.Басов А.М.Прохоров шығаруды
пайдаланды
1945ж. Ч.Таунс
1960ж. Т.Мейман кванттық лазерлік генератор
Лазердің әсер ету принціпі 1
Лазердің әсер ету принціпі 2
Лазердің әсер ету принціпі 3
Лазерлік сәулеленудің негізгі ерекшеліктері

• жоғарғы дәрежедегі когренттілік
• монохроматты
• шоқтың қатаң бағытталуы
• сәулелердің аса қуаттылығы
Лазер түрлері

• Рубин лазері
• Газ лазері
• Жартылай өткізгішті
• Газодинамикалық
Рубинді лазердің құрылысы
Лазерді қолданылуы;
• Байланыс үшін ғарыш кеңістігінде
• Зор қуаты вакуумдегі материалдарды кептіру,
пісіру үшін
• Радио локатор ретінде
• Зергерлік салада
• Фотолитографияда
• Машина жасау, құрылыс саласында
• Медицинада
• Әскери істе
• Металл бетіне өте әдемі және дәл суреттер,
логотиптер, вензелдер салуда
• Косметалогияда
• Термоядролық реакцияны басқару үшін:
Үйге тапсырма

• § 7.1-7.9 қайталау
• № 741.742 (221 бет)
• § 8.1-8.3 оқып, конспектілеу.
• Жаңа сабақты бекіту
• Үздіксіз режімде жұмыс істейтін гелий-неон газ
лазері қуатын 40 мВт-қа жеткізіп, толқын ұзындығы
630 нм монохроматты жарық сәулесін береді. Лазер
1сек ішінде неше фотон шығарады?
• Берілгені: ХБЖ: Формула
• P=40мВТ =40*10-3Вт
P=A/t=N*E/t=Nhν/t=Nhc/Λt
• Λ=630нм =630*10-9м N=PΛt/hc
• t=1с N= 1,3*1017
• т/к:
• N-?
• h=6.63*10-34дж*с
• с=3*108м/с
•Сабақтың қорытындысын
шығару.
•Бағалау.

Ұқсас жұмыстар
Жарық көзі
Кристалдық тор түрлері, байланыс типтері және заттардың қасиеттері арасындағы өзара байланыс
Физика – табиғатты зерттейтін ғылым
Атомдық физика. Лазерлер
Геометриялық ықтималдық
Атом ядросы
Термодинамика заңдары, изопроцесстер
Кристаллография туралы жалпы түсінік
АТОМДЫҚ - АБСОРБЦИЯЛЫҚ СПЕКТРОСКОПИЯ
Индукцияланған сәуле шығару
Пәндер