Буынаяқтылар типіне жататын жәндіктер

Сабақтың мақсаты:
Буынаяқтылардың көптүрлілігін, жәндіктердің негізгі ерешеліктерін ұғындыру, шаянтектестердің тіршілігі және сыртқы, ішкі мүшелерінің қызметін толық меңгерту. Дамытушылық: Сабақта оқытудың жаңа технология элементтерін қолданып, оқушы белсенділігін арттыру, оқушылардың іс - әрекетін басқару арқылы ой таласын туғызу, білім – білікітілігін дамыту. Тәрбиелік: Оқушылардың өз бетімен ізденісін қалыптастыру, ойлау қабілетін дамыту.

Көрнекілігі: Тірек

сызбалар, суреттер, электронды оқулықтан үзінді, кестелер Топтастыра іздестіру сабағы Дәріс-сұхбат, өзіндік жұмыс, кітаппен жұмыс

Сабақтың түрі: Сабақтың әдісі:

Сабақтың жоспары: 1. 2. 3. 4. 5. Ұйымдастыру (1-минут) Пысықтау (5-6 минут) Жаңа тақырып (өзара оқыту) (15 минут) Бекіту (10-минут) № 17 зертханалық жұмыс “Өзен шаянының сыртқы құрылысын зерттеу” (9-10 минут) 6. Бағалау (2-минут) 7. Үйге тапсырма (1-минут)

Сабақтың жүру барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі. ІІ. Пысықтау. “Ой толғаныс” Сұрақтар: 1. Былқылдақденелілер деп аталуы неге байланысты 2. Былқылдақденелілер типі неше класқа бөлінеді 3. Былқылдақденелілердің мүшелер жүйесі туралы не айтуға болады 4. Буылтық құрттармен салыстырғандағы ерекшеліктері қандай 5. Табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы қандай

Тест сұрақтары
1. Қосжақтаулы былқылдақденелілердің тыныс алу жүйесі: 2. Тоспа ұлуы қалай тіршілік етеді: а) желбезек ә) өкпе б) өкпе және тері в) желбезек және тері а) тері – бұлшықет қапшығы арқылы жорғалап жылжиды ә) суда тез жылжып, тіршілік етеді б) дененің бауыр жағында орнадасқан бұлшықетті аяғы арқылы жорғалап жылжиды в) топрақтың терең қабығында өмір сүреді. а) тоспа ұлуы ә) айқұлақ а) түсі жоқ ә) қызыл а) трохофора ә) велигер б) жалаңаш шырыштар в) кальмар б) көгілдір в) жасыл б) глохидий в) науплиус

3. Ауылшаруашылық өнімдеріне зиян келтіретін былқылдақденелілер: 4. Тоспа ұлуының қаны қандай 5. Айқұлақтың дернәсілі қалай аталады

Тест сұрақтарының дұрыс жауабы: 1 2 3 4 а а б а

5 б

Буынаяқтылар типі

Шаянтәріздестер

Өрмекшітәріздестер

Бунақденелілер

ІІІ. Жаңа тақырып
Буынаяқтылар

Аяғы бунақталған

Екі жақты симметриялы

Көпжасушалы жәндіктер

Хитин дегеніміз – жасуныққа ұқсас ағзалық зат.

Буынаяқтылар типі (1-1,5 миллионға жуық)

Шаянтәріздестер (30 000-ға жуық) Бунақденелілер (1 миллионға жуық)

Өрмекшітәріздестер (40 000-ға жуық)

Жапырақятылар Ескекаяқтылар Теңаяқтылар Онаяқтылар

Өрмекшілер Отауықтар Құршаяндар Кенелер

Шаянтәріздестер

Өрмекшітәріздестер

Кесте Шаянтәріздестер

Қантарату жүйесі Жүрегі және қантамырлары қанды дене қуысына айдайды. Қантарату жүйесі тұйықталмаған қантарату жүйесі

Зәр шығару жүйесі Бездер арқылы жүзеге асады. Дененің бас бөлігінде орналасады

Жүйке жүйесі Көру, иіс сезу, сипап сезу және тепе-теңдікті сақтау мүшелері едәуір дамыған

Көбеюі Басым бөлігі дара жынысты және олар жынысты жолмен көбейеді

Тыныс алу жүйесі Суда тіршілік ететіндіктен желбезек арқылы тыныс алады

Өрмекшітәріздестер

Ашық жүйелі

Көпшілігі сатан без және мальпигий тамырлары арқылы қажетсіз заттар бөледі

Құрсақ жүйке тізбекшелер, жүйке түйіндерінің іріленуінен түйінде жүйкесі түзіледі сезім мүшелерінің құрылысы едәуір күрделі

Дара жынысты іштей ұрықтанады

Өкпе қапшығы және демтүтік (трахея) арқылы тыныс алады

ІV. Сабақты бекіту.
1. Топтастыру (оқушылар жұмыс дәптеріне орындайды)

Шаянтәріздестер

2. Толғаныс. Парта қатары бойынша А, Ә, Б тобы деп бөлінеді. А – тобы “Венн диограммасы”

Ә – тобы “Кубизм әдісі”
1 2 Зерттеңіз Салыстырыңыз Буынаяқтылар түрлерін -буынаяқтылар құрылысы -Қызметін -Тіршілік әрекетін Шаянтәрізділер мен өрмекшітәріздестердің сыртқы құрылысын

Суреттеңіз

Б – тобы. Шығармашылық жұмыс Тақтада жәндіктердің суреті шығады. Оқушылар бір-бірден келіп өздеріне керекті жәндіктерді таңдап, аталуын дене құрылысын айтады.

V. № 17 зертханалық жұмыс “Өзен шаянының сыртқы құрылысын зерттеу”
Құрал-жабдықтар: өзен шаянының ылғалды препараты, ұлғайтқыш әйнек, қысқыш, препараттық ине. Өзен шаянының баскөкірегін және құрсағын табыңдар. Бұл бөліктердің қалай жалғасқанына назар аударыңдар. Өзен шаянының жабынын зерттеңдер. Ол қатты ма, жұмсақ па, бұжырлы әлде тегіс пе, саусақпен сипап көріңдер. Көздерінің қалай орналасқанына зер салыңдар. Ұзын және қысқа мұртшаларын табыңдар. Олар нешеуден екен Баскөкірегінде қанша жүретін аяқтар бар екен Қай жұбында қысқыш бар Анықтаңдар Құрсақта неше бунақ бар Құрсақ бунақтарында қандай және қанша аяқ бар Өзен шаянының сызба суретін дәптерлеріңе салып, тұсына атауларын жазыңдар. Оқулықтың суретімен салыстырыңдар.

1. 2. 3. 4. 5. 6.

Ой қорыту Балалар, бүгінгі сабақты меңгеруде қандай қиындықтар туындады Туындаған қиыншылықтарды жеңуде атқарған іс-әрекетіңіз Сабақ барысында нені меңгердіңіз Алдағы уақытта нені үйренгіңіз келеді

VІ. Бағалау
9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 өте жақсы жақсы орташа 7 5 8

Сапа – 60% Үлгерім - 100%

VІІ. Үйге тапсырма - § 46


Пән: Биология


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь