Ережені жаттаймыз Өмірлерді сақтаймыз!!




Презентация қосу
Ережені жаттаймыз
Өмірлерді сақтаймыз!!
Мақсаты
1. Оқушыларды жол ережесімен
таныстыру
2. Жол қауіпсіздігін сақтаудың адамдар өміріндегі
маңыздылығын ұғындыру;
3. Оқушыларды саналылыққа, шыдамдылыққа
тәрбиелеу.
1-кезең Топ басшылары ортаға шығып, өздері дайындаған
мәліметпен таныстырады.
1– топ. Тарихтан тағылым
Алғашқы жол белгілері автокөліктерге емес, жаяу жүргіншілерге арналған
болатын. Ал жол белгілері мен ережелерін тарихқа ең алғашқы болып енгізген –
белгілі ел билеуші Юлий Цезарь. Ол Римде қандай да бір көлікті әйелдің жүргізуіне
тыйым салатын заң қабылдаған еді. Кейіннен көлік көбейе бастаған т ұста қала
көшелерінде жол бағыттарын қол бұлғап көрсетіп тұратын бағдарлаушылар
пайда болды. Тағы біраз уақыттан кейін олардың қолдарына белгі беретін
қолшамдар берілді. Алайда мұндай бағдарлаушылардың уақыт өткен сайын көбейе
түскен көліктердің қозғалысын реттеуге шамасы келмейтін еді. 1927 жылы көлік
қозғалысын реттейтін алғашқы бағдаршамдар пайда болды. 1928 жылы Йэльск
университетінде Гарри Хау деген кісі жасап шығарған бағдаршам алғаш
Коннектикут штатына қойылды. Одан кейінгі бағдаршамдарды Чарльз Адлер деген
өнертапқыш жетілдіре түсті. Мұндай бағдаршамдар қазіргі бағдаршамдай емес,
әрине. Алғашқы бағдаршамдардың бір түстен екінші түске ауысуы үшін
жүргізуші өзі белгі беріп, содан кейін ғана бағдаршамдардағы арнайы белгі беру
будкасынан «жүруге болады» деген рұқсат белгісін күтетін болған.
2 – топ.Тарихтан тағылым
Тарихқа көз жүгіртетін болсақ, жүріп-тұруды реттеу
қажеттілігі сонау бір машинаны ң аз кезінде ту ған к өрінеді.
Алғаш рет 1868 жылы Лондон қаласында темір жол
бағдаршамы орнатылды. Ол қолмен алмастырылатын ж әне
алмастыру үшін арнаулы адам т ұратын еді. Әрі ол к өп уа қыт
алатын болды. Кейінірек, 1870 жылы Америкада электр
бағдаршамдары пайда болды. Ал Ресейде үш т үрдегі
бағдаршамдар Ресейде алғаш жолдар І Петр салына баста ған.
Автокөлік жүргізушілеріне жолда дұрыс жүру қата ң
ескертілді 1920жылдары іске қосыла бастады.Бертін келе оны
автомат жүйесі арқылы басқару ойластырылды. Ал б үгінгі
таңда бағдаршамды электронды есептеу машинасы ар қылы
басқару жүзеге асырылған. Қазақстанда ба ғдаршамдар
барлық ірі қалаларда орнатылған.. Қаза қстанда 1917 жыл ға
дейін небәрі 127 км ғана жол бар болатын. Елуінші жылдары
республикамыздағы асфальт жолдардың ұзындығы отыз мы ң
км болды. Ал қазір сегіз жүз миллион км-ден асады.
2 – кезең. Жұмбақтар шешу.
Келесі Жұмбақтардың шешуі болатын заттарға сипаттама беру.

Жұмбақтар

1. Ала таяқ ұстаған
Жол тәртібін нұсқаған
Өміріңді күзеткен
Ысқырығы күзеткен

2. Көше бойлап аяндайды,
Адам тасып аялайды

3. Көліктің қаншасын жанынан өткізген,
Іргеден басталып, алысқа жеткізген

4. Жоқ өзінде бас та, ауызда да, құлақ та,
Бақырайған үш көзі бар бірақ та.
Шешуі

Жол сақшысы
Шешуі: автобус
Шешуі: жол
Шешуі: бағдаршам
3- кезең.Сұрақтарға жауап береміз

Жиек жол дегеніміз не?
Адамдар жаяу жүретін
көше жиегіндегі тар жол

Жаяуға қай жермен
жүруге болмайды?
Көлік жүретін көшенің
ортасымен жүруге рұқсат
етілмейді
Келесі
4 – кезең. Бағдаршам ,оның түстері
туралы мақал – мәтел, жұмбақтар айтудан
жарыс
- Тоқта!!

- Сақтан!!

- Жол ашық!!
5 – кезең. Тиістісін тап. Мағынасын түсіндір.
Ақпараттық - көрсеткіштік белгілер

Ескерту белгілері

Тыйым салатын белгілер

Сервис белгілері

Басымдылық белгілері

Жол таңбалары
Тәрбиелік шараны қорытындылау.

2010 жыл

Сынып оқушылары облыстық сайыстың ”Үздік насихатшы“, ”Жас
санитар“ бағыттары бойынша жүлдегерлері атанды.

Ұқсас жұмыстар
Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту
Расул Гамзатов “Менің Дағыстаным” әңгімесі
Paint графикалық редакторының командалары. Болдырмау командасы. Суретті сақтау. Мәтіні бар сурет салу
XPATH өрнектерінің негізгі түсініктері мен принциптері
Пішін әдістері
Сақта жолдың тәртібін
Ведомствалық мұрағат қызметінің негізгі ережелері
Ілияс Жансүгіров
Координаталық түзуде орналасқан сандардың қайсысы үлкен, қайсысы кіші
Кері және тура ережелерді өңдеуді салыстыру. Жүйеше дегеніміз не Эвристика көмегімен басқару
Пәндер