Қадыр Мырза Әли




Презентация қосу
стратегиясы

Қадыр қазақтарды
кімдерге
таныстырды ?
2

Қадырдың “қазақ тілі”
сөзінің синонимімен
және “ынсап”, “ұят”
сөздерінің синонимімен
кездесетін өлеңі қандай ?
3

Қадырдың қазақтың
ұлттық музыкалық
аспабымен аталатын
өлеңі?
Қарашаның он бесі
Қадыр Мырза Әли
“Нұр” өлеңі
Қадыр Мырза Әли
Күміс Дала Бұлбұ Ақ
қоңырау дидары л отау
бағы
Ой Домбыр Жер Көш
орман а қыры
ы
Биік
баспалдақт
ар
Орыс, неміс, украин,
литва, эстон, грузин,
өзбек, тәжік, қырғыз,
түрікмен, татар,
башқұрт,
қарақалпақ, ұйғыр
тілдеріне
Қадыр Мырзалиев: «Ғашықтық жайын қозғама..»
аудармасы
О состоянии Любви не спрашивай
О состоянии Любви
Не спрашивай! Не знаю их
Хоть знаю, но тебе о них,
Юнец, не дам я советы

Есть ли учитель у Любви?
Коль есть, зови! Пусть учит нас
Влюбленным можно ль дать указ?
Мы все Любви ученики
Ғашықтық жайын қозғама,
Қозғауды мақұл көрмес ем,
Ол жайлы саған боз бала,
Білгенмен ақыл бермес ем!

Сүюге ешкім оқытпас,
Оқытам десе, шақыртқыз.
Ғашықтар үшін жоқ ұстаз,
Бәріміз түгел шәкіртпіз.
Бұл музей қорындағы жәдігерлер негізінде қазақтың әйгілі ақыны, аудармашы,
сыншы, драматург, публицист, Жастар сыйлығының, Мемлекеттік Халықаралық
және «Тарлан» сыйлығының иегері, Халық жазушысы Қадыр Мырза Әлінің
өмір жолынан, ерекше дарынынан қазіргі ұрпаққа үлгі -өнеге, тағылым беру
мақсатында жинақталған материалдар төмендегідей
I.

Ақын табиғат сұлулығын
жырлауда қандай
көркемдегіш сөздерді
қолданған ?
Арудай 1
теңеу

Ақ жаңбыр, эпитет
ақ қайың

Ақ жаңбыр -
душ
3 метафор
а

Жүздері жайнап
қалады, жауыннан 4 кейіпте
кейін шөптердің у
II.
Бақтың да шөлі қанады,
Бақшаның дәмін жеп көрдім.
Жүздері жайнап қалады,
Жауыннан кейін шөптердің
Бақтың да //шөлі қанады,// а
Бақшаның дәмін// жеп көрдім//
б
Жүздері// жайнап қалады// а
Жауыннан кейін// шөптердің// б
2 бунақ, 8 буын, шалыс ұйқас
Iii.

“Нұр” сөзі
кездесетін
мақал –
мәтелдер ойлап
табу.
IV.

Құрамында нұр сөзі
кездесетін қай
ақынның өлеңін
жатқа
білесің?
V.

“Нұр” сөзінен басталатын кісі
аттарын айту
Айтқан кісі аттарыңның біріне фонетикалық
талдау жасау
VI.

“Түйінді сөздер”
стратегиясы
Өлеңнің шумақтарын
мазмұнына қарай
қысқаша түйіндеп,
қорытындылау.
VII.

Қ.Мырза Әлінің
француз тілінен қазақ
тіліне аударған
жұмбақтарын шешу
Кім әйнекті
сындырмай көктеп Күннің сәулесі
өтеді?

Кенгурудың
Баспана іздеп басын
баласы
қатырмайтын бөбек

Екеуі қатар тұрады,
бірақ бірін – бірі Екі көз
көрмейді?
Менің қалтам бос,
бірақ ішінде бірдеңе Тесік
бар. Ол не?

Қандай ағаш өсуін Жаңа жылғы
тоқтатады? шырша

Өзі дыбыс шығармайды,
дыбыстың бәрін Құлақ
жұтып жатады.Ол не?
Бүгінгі сабағымды ақын К.Ахметованың
сөзімен түйіндесем: «Қадыр Мырза Әли - ұлт
ақыны. Қазақ деген тегі мықты, тарихы бай,
тағдыры күрделі,түйсігі мың қатпар,
қалтарысты,астарлы, тысты, алапат тілді,
қабілетті қаһарман, қайсар халықтың
тұңғиығына бойлап, кеңдігіне кепіл боп,
бітімімен біте қайнасып, ұлылығын, рухын, ар
-ұятын , үмітін барынша әспеттей отырып,
кемшінің мінін, қайғысын, сорын азаматтық
тұрғыда қазып айта алған, сыншыл да ойшыл
ақын. Ұлы ақын.»
1. Қадыр Мырза Әлидің өмірі мен
шығармашылығын зерттеу

2. “Нұр” өлеңін жаттап келу.

3. «Табиғатты аялағанның тынысы кең»
деген тақырыпта шығарма жазып келу.

Ұқсас жұмыстар
Қазақтарды шетелдіктерге таныстыру
Қадыр Мырза Әлі - күміс қоңыраулы балалар ақыны
Еңбекжолын сол кезде жаңадан ашылған балалар журналы
Өлеңнің соңында
Қадыр Ғинаятұлы Мырзалиев
Болымды етістіктер мен болымсыз етістіктер
Сұраулы сөйлем.180-184-жаттығу
Мен өмірді жырлау үшін келгенмі (поэзия кеші) Мұқағали Мақатаев
Лепті сөйлем
Мен өмірді жырлау үшін келгенмін
Пәндер