Қына –ерекше тірі ағза




Презентация қосу
7 сынып. Биология пәні
• Сабақтың тақырыбы: Қына –ерекше тірі ағза.
• Сабақтың мақсаты: а)Саңырауқұлақтардың түрлері,
• құрылысы ,маңызы,пайдасы мен зияны туралы алған білімдерін
пысықтау;Қыналардың құрылысы ерекше ағзалар екенін
дәлелдеу, “табиғи индикатор” деп аталатынын т үсіндіру.
• ә) Оқушылардың ойлау қабілеті мен зейін, түйсіктерін
қалыптастыру, топпен, шығармашылықпен жұмыс істеге баулу.
• б) Оқушыларды ұйымшылдыққа, іздемпаздыққа,
тапқырлыққа , табиғатты қорғауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Әдіс тәсілдері: “Ой ашар”, “Хроникалық кесте“, “Т үртіп алу”
“Биологиялық диктант”, “Венн диаграммасы”
Көрнекілігі: Өсімдік кеппешөптері, слайд суреттері, слайд
тапсырмалар.
Пәнаралық байланыс: Қазақ тілі, география, экология,зоология .
І.Қызығушылықты
ояту

ІІ.Мағынаны тану.

Ү. Үйге тапсырма
Сабақтың
құрылымы

ІҮ. Оқушыны бағалау. ІІІ.Толғаныс сәті
І. Қызығушылықты ояту.

ө
қ Жоғ арғ ы сатылы
құ
с атылы ң қ алпақ шалы
менгі алы р саңырауқұлақ та
Т асу ш
бірж ла та р
ырау
с а

Үй тапсырмасы
бойынша “Ой-ашар”
“Саңырауқұлақтар”

Жеуг Паразит
е жар
саңы амды жә са ырау ла тар.
рауқ н
ұлақ е улы
тар
Хроникалық кесте
Саңырауқұлақтың “Микология,
өсімдікке
Жеуге жарамды микориза,симбиоз”
және жануарға тән
саңырауқұлақ тар белгісін ата –деген
“Өсімдік етінің” терминдерге
Қ ұрамы. анық тама бер

Қалпақшалы Саңырау- Спора,спорангий,
саңырауқұлақтың
құрылыс құлақтар конидий,зооспора
деген не?
ерекшелігі

Зең саңырауқұлақ - Саңырауқұлақ
тарының жасушасының
Ашытқ ы құрылысын ата.
медицинадағ ы
саңырауқұлағ ының
пайдасы
екінші атауын түсіндір
“Биологиялық диктант ”

1. Арамқұлақ саңырауқұлағының маңына өскен өсімдіктердің тамырын
жіпшумақтары өсірмей,шеңбер түзеді,оны “.......................”-деп атайды.
2.Саңырауқұлақтардың басым көпшілігінің жіпшелері перделермен
бөлінген .................................... болып келеді.
3. ....................... -күнделікті тұрмыста көп кездесетін, біржасушалы түссіз
жіпшумағы бар саңырауқұлақ.
4. ................................ жіпшумақтарының шоғыры көкшіл- жасыл түсті,
ал .................................... жіпшумақтарының шоғыры сарғыш- жасыл түсті
болады.
5.Қалпақшалы саңырауқұлақтардың жемісті денесі ............................. және
...................................... тұрады.
6.Саңырауқұлақтың көбею
сызбанұсқасы: .............................................--- ................---..................----.......................
..---........................-----..............................................................

Қажетті сөздер: пісіп жетілген қалпақшалы саңырауқұлақ, жемісті дене,
жіпшумақ, жіпшелер,споралар,қалпақша астындағы
спорангий,түбіртек,қалпақша,аспергилл,пеницилл, мукор,біржасушалы,
мыстан сақинасы.
** -- ? +
Білемін Мен үшін Түсінбедім Қосатыным
жаңалық бар
Қыналардың құрылысы

Қыналар денесі екі құрамбөліктен құралған -(саңырауқұлақ пен
балдыр),селбесіп тіршілік ететін ағзалар тобы. Жер шарында
26 мыңға жуық түрі бар, қыналарды зерттейтін ғылым –
лихенология деп аталады.
Пішіндеріне қарай:

1. Ағаштың діңіне,
тасқа жабысып өсетін
қаспақ тәрізді .
2.Орманда ағаш діңінде,
түбірінде, жерде өсетін
жапырақ тәрізді
3.Қарағайлы орманда
өсетін бұта тәрізді
қыналар.
Қыналар табиғатта басқа өсімдіктерге қолайсыз , құнарсыз
жерлерде өседі. Тастың үстінде, шөл-шөлейтті жерлерде,
тундрада,орманды тундарыда, орманда тіршілік етеді.
Антарктидада-350 түрі бар.
Жаңа тақырыпты бекіту сұрақтары:
• Қыналардың денесі неден тұрады?
• Қыналарды зерттейтін ғылым қалай аталады?
• Қыналардың қандай түрлері бар?
• Қыналар қалай көбейеді?
• Қыналар неліктен “табиғи индикаторлар ”деп аталған?
• Қыналардың табиғаттағы маңызы қандай?
• Қыналардың адам өмірінде пайдасы бар ма?

Ұқсас жұмыстар
Жапырақ пішінді қына
Өсімдіктер дүниесі
ТІРІНІҢ ҚҰРЫЛЫМДЫҚ НЕГІЗГІ БЕЛГІЛЕРІ
Жасуша құрамы
Организмнің химиялық құрамы
Саңырауқұлақ гифасы
Ағзаға дейінгі деңгейлер
Клетканың химиялық құрамы
Биологиялық эволюция - қайтымсыз әрекет
Зертханалық жұмыстар
Пәндер