МОДУЛЬДІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ жеке тұлғаны дамыту құралы ретінде



МОДУЛЬДІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ
жеке тұлғаны дамыту құралы ретінде

пікірдің қажеті жоқ, оған уақыт кетеді;
күрделі оқу материалын мұғалімнің жеңілдетіп түсіндіруі;
фактілерге жүгініп, білімді жинақтап қабылдауға мән берілмейді.
Е. Ө. Жұматаева
Дәстүрлі оқыту жүйесінің негізгі кемшіліктері:

оқу бағдарламаларында оқытудың жүйелік ұстанымының толық сақталмауы;
оқу бағдарламаларына, оқулық мазмұнына оқушыларды қызықтырарлықтай теориялық мәселелердің енгізілмеуі;
оқушылардың оқу-тәрбие процесінде алған білімдері олардың ой-өрісінің дамуына жеткілікті әсер етпеуі;
оқулықтағы тапсырмалардың оқушылар қызығушылығын оятарлықтай деңгейде ойластырылмауы;
оқу бағдарламасындағы кейбір материалдардың бірнеше рет қайталануы.
Л. В. Занков
Оқу бағдарламаларындағы кездесетін кемшіліктер:

Оқулықтың негізгі қызметтері:
үйлестіруші;
жүйелендіруші;
дидактикалық қызметтерін толық іске асыратындай болуы тиіс.
Оқулықтың дидактикалық қызметін:
ақпараттық;
түрлендіруші;
бекіту және өзін-өзі бақылау;
өз бетімен білім алу;
кіріктіруші;
дамытушылық-тәрбиелік
М. Ж. Жадрина

Педагогикалық технология - білімділік мақсатқа қол жеткізудегі оқушы мен мұғалімнің жүйелі, тұжырымдамалы, нормативті, объективті, көпнұсқалы әрекеті.
Ф. А. Фрадкин

Белоруссияның ұлттық мектебінің ғылыми-зерттеуші ұжымы технологияны жеке тұлғаны дамытудағы процесс және оқушыны оқытудың әр кезеңінде дамытатын педагогикалық құрал ретінде бағалайды. Яғни, технология - баланы дамытуға жағдай жасаудағы мұғалім-дердің қабілеттілігі деген анықтама береді.

Модуль дегеніміз - қандай да бір жүйенің, ұйымның анық-талатын, біршама дербес бөлігі.
С. И. Ожегов

Оқу модулi - оқу ақпаратының бiршама дербес блогы, оған оқу мақсаттары мен мiндеттерi, әдiсте-мелiк нұсқаулар, шамамен алған-дағы iс-әрекеттер негiзi, оқу қызметiн атқару жетiстiгiн бақылау (өзiн-өзi бақылау) құралдары енедi.

Интерактивті процесс дегеніміз - педагогикалық процеске қатысушы-лардың өзара ықпалдастығы мен бір-біріне өзара әсерінің мақсатқа бағытталған түрдегі үрдісі. Бұл ықпалдастықтың негізінде оған қатысушылардың әрқайсысының жеке тәжірибесі жатыр.

«Интерактивтік» деген сөз энциклопе-дияда көрсетілген, интеракция деген ұғымнан келіп шығады. Ал интеракция жеке индивидтің, жұптың, топтың өзара біріккен әрекетте бір-біріне алма-кезек әсер етуі. Интеракция әрекет барысында, әсіресе диалог сөзге үйретуде субъектілердің белсенділігін, олардың шығармашылық ниетін және бірігіп әрекет етуге ұмтылуын қамта-масыз етеді.

Мақсаты:
оқу процесінде оқушылардың шығармашылығын дамытуға қолайлы жағдай туғызу.

Шығармашылықты дамытудың негізгі мақсаттары
Мектептiң iс-әрекет бағдарламасы
Мектеп басқару жүйесі
Оқу-тәрбие
процесі жүйесі
Мониторингтік жүйе
Мектептің шығармашылыққа бағытталған ғылыми
тұжырымдамасы
Жеке тұлғаның қажеттіліктерін
қанағаттандыру
Оқушының жеке тұлғалық қабілеттерін ашуға мүмкіндік туғызу
Жеке тұлғаны жан-жақты дамыту
Мектеп ортасы
Оқушының шығармашылығын дамытуға бағытталған мектеп іс-әрекетінің құрылымдық жүйесi

Шығармашылыққа, жаңа, тың нәрсе жасау тән десек, ертеден белгілі нәрсені қайталауды немесе көшіруді шығармашылық деп айтуға болмайды, бірақ бұрыннан белгілі, таныс нәрселердің өзінен қандай да бір ерекшелік табу, оны жаңаша түрде жасау, ерекше қасиеттерін табу шығармашылыққа тән құбылыс деп тұжырымдауға болады. Шығармашылық әрекетке - оқушының проблеманы көре білуі, өз іс-әрекетінің бағдарламасын жасай білуі және ойды іске асыру үшін жаңа идеялар тудыра алуы жатады.

Шығармашылық проблемалық сипа-ты бар, барлық ішкі байланыс-тарды біріктіретін, нәтижесінде жаңа материалдық және идеялық құндылықтар алынатын адамның мақсатты әрекеті.

Оқушылардың шығармашылығын дамыту процесінің даму кезеңдері:
I. Даярлық кезеңi.
а) пәнге деген тiкелей қызығушылық;
ә) оқушының қандай да бiр оқу пәнiнiң әлеуметтiк және практикалық мәнiн бағалауы;
б) оқушының оқу пәнiнiң өз жоспарындағы және болашақтағы рөлiн бағалауы.
II. Практикалық кезең.
а) жайлы көңiл-күй;
ә) танымдық қызметтегi өз тәжiрибесiн қолдану және жағымды өзгерту қажеттiлiгi.
III. Шығармашылық кезең.
Берiлген оқу пәнi материалдары бойынша бiлiмiн топтау және бағалау қажеттiлiгi.
IV. Қорытынды
V. Релаксация (босаңсу, еркiн сезiну) .

Міндеті:
жеке тұлғаның қажеттіліктерін қанағаттандыру;
таным процестерін дамыту;
танымдық қабілеттерін дамыту;
сөздік қорын дамыту;
оқу себептілігінің өзгеруі.

Маслоу парадигмасы

Таным процестері
Бейімділігі бастапқысы салынған, дамытуға беріледі
Темперамент тұрақты
Мінез-құлқы тұрақты
Бақылау локусы пайда болу процесінде өзгереді
Мотивациялық қажеттілік сферасы өзгереді
Ерік дамиды
Ес дамиды
Ойлау дамиды
Қиял дамиды
Елестету дамиды
Зейін дамиды
Қабылдау дамиды

Б. БЛУМ ТАКСОНОМИЯСЫ (танымдық қабілеттерін дамыту)

Танымдық қызмет мақсатының категориялары:
Деңгейлер
Анықтама
Оқушының іс-әрекеті
Білім
Берілген жаңа түсінікті ұғу, есте сақтау, бұрынғы білімді еске түсіру
Тыңдайды, қабылдайды, есте сақтайды, ойлайды
Түсіну
Жаңа материалда берілетін білімді түсіну, өзінше түсіндіру немесе болжам жасау
Түсіндіреді, айтады, көрсетеді, жазады
Қолдану
Жаңа білімді жіктеу, саралау, ең негізгі түйінді таба білу, бүтінді бөліктерге жіктеу, арасындағы байланысты айқындау
Ойланады, салыстырады, табады, талқылайды, талдайды, ашады, іздейді
Талдау
Алған білімді жіктеу, саралау, ең негізгі түйінін бөліп көрсету
Бұрынғы білім негізін пайдалана отырып, жаңа проблеманы шешеді
Топтау
Жеке бөлшектерден, дара ұғымдардан тұтас дүние жасау
Ойлап табады, құрастырады, шығарады, байланыстырады
Бағалау (сын, пайымдау)
Жаңа ұғым, жаңа материалдың құндылығын, керектігін анықтау
Бағалайды, талқылайды, өз талабын айтады

В. М. Монахов технологиясының негізгі қағидалары:
мұғалімнің педагогикалық шеберлігіне сенім білдіру;
оқушы жұмысының физиологиялық-гигиеналық нормаларын міндетті түрде сақтау;
оқу процесінің кез келген бөлігінде оқушылардың міндетті дайындығына кепілдік беру;
оқушы мен мұғалімге жайлы жағдай жасау.

П. А. Юцявиченің модульдiк оқыту идеясын жасаудағы дидактикалық қағидалары:
модульдiк;
оқыту мазмұнын оқшау элементтерге құрылымдау;
әрекетшiлдiк;
шапшаңдық;
икемдiлiк;
болашағын түйсiну;
тепе-теңдiк.

М. М. Жанпейісованың нұсқасындағы ерекшелік:
Оқушыларды оқытудың мақсатымен таныстыру;
Сыныпта берілген блок (мазмұны бойынша жақын) тарау бойынша жалпы оқыту модулінің мазмұнымен таныстыру;
Мұғалімнің материалды қысқаша түсіндіруі (сызба, график, кесте және т. б. ) ;
Оқушыларға оқу материалын зерттеу жұмысы негізінде беру;
Оқушылардың әрбір сабақта іс-әрекетін бағалау үшін диалогтық қарым-қатынас негізінде оқушының танымдық іс-әрекетін ұйымдастыру;
Жалпы тарауды, тақырыпты 4-7 рет қайталау негізінде оқу материалын меңгерту;
Барлық тақырып бойынша тест (сынақ, сынақхат, бақылау жұмысы т. б. ) жүргізу.

Интерактивтік модульдiк оқыту технологиясы
арқылы оқушылардың шығармашылығын дамытудың жүйесi

Модульдік оқыту технологиясының құрылымы
КІРІСПЕ бөлімі
(модульге, тақырыпқа енгізу)
СӨЙЛЕСУ (ДАЙЫНДЫҚ) бөлімі
(оқушылардың өзара сөйлесу арқылы танымдық қызметін ұйымдастыру)
ҚОРЫТЫНДЫ бөлімі
(бақылау)

Кіріспе бөлімінде оқу материалын баяндау формалары:
визуалдық лекция;
лекция - консультация (кеңес) ;
лекция - өзара сөйлесу;
проблемалық лекция.

Интерактивті процесс оған қатысушы-лардың қарым-қатынас жасауының жоғары қарқындылығымен, өзара қызмет алмасуымен, қызмет түрлерін ауысты-руымен және түрлендіруімен, процес-суалдылықпен (қатысушылар жағдайы-ның өзгеруімен), олардың өз қызметін мақсатқа бағыттау түріндегі рефлек-циясымен сипатталады.

Интерактивті процестің мақсаты - педагогикалық өзара ықпалдастық әрекетіне қатысушылардың мінез-құлық және қызмет үлгілерін өзгерту және жақсарту. Өз әрекетін және серіктесінің әрекетін талдай келе, әрбір қатысушы өз мінез-құлқының үлгісін өзгертеді және оны саналы түрде меңгереді.

Интерактивті процесті ұйымдастырудың жетекші қағидалары:
ойлау қызметін ұйымдастыру;
мазмұн шығарушылық қызметті ұйымдастыру;
таңдау еркі;
рефлексияны ұйымдастыру.

С. В. Белованың зерттеулерінде оқушылардың үш тобы айқындалған:
сұқбаттасуға тек формальды түрде қатысушылар;
өз ұстанымын қорғауға ұмтылуы басым оқушылар;
шын мәнінде сұхбаттаса алатын оқушылар тобы, олар өз ұстанымын қайта қарап, оны байыта түсуге ұмтылады.

Диалог бөлімінiң оқушының шығармашылығын дамытуға бағытталған iс-әрекет қадамдары:

Сөйлесу бөлімінде ойындарды ұйымдастыру жүйесі
меңгерту;
дамыту;
пысықтау;
қорыту;
бекіту.

Сөйлесу бөлімін ұйымдастырудың белсенді формалары:
1. Жалпы немесе құрылымдық:
топтық немесе жеке топтық;
жұптық;
ұжымдық;
2. Нақты немесе арнайы:
семинар;
оқу конференциялары;
диспут;
топтық пікірталас және т. б.

Диалог бөлімінде ойын іс-әрекетін ұйымдастыру жүйесі
Кезеңдері
Іс-әрекет қадамдары
Орындалатын әрекеттер
Дайындық кезеңі
Ойын бағытымен таныстыру
мақсаты түсіндіріледі;
керекті материалдар дайын-далады
Ойынға ену
тапсырма беру;
тапсырмалардың мақсатын айту;
рөлдерді бөлу;
топ құру;
кеңес беру;
уақытты белгілеу.
Өткізу кезеңі
Тапсырманы топта қарау
дайындық;
өзекті мәселелерді талдау;
ой елегінен өткізу.
Топта өзара пікірлесу
топ мүшелері сөйлейді;
өз көзқарасын қорғайды;
таласу тәртібін ескередi;
экспертпен жұмыс атқарады.
Талдау және қорыту кезеңі
Топтың шешiм қабылдауы
ойдан ой тудыру;
талдау, бағалау;
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz