Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың ойлау, ес, қиял үдерісінің дамуына сипаттама
Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЕЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
СӨЖ №14 №15
Орындаған : Фазымова А.Ж.
Тексерген : Кулмышева Н.А.
Семей 2015
Жоспар:
1. Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың ойлау
үдерісініің дамуы.
2. Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың ес үдерісінің
ерекшелігі.
3. Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың қиял
үдерісінің дамуына сипаттама
Ойлаудың негізгі ойлау жолы – көрнекі
әрекеттік ойлаудан көрнекі образдық және
кезең соңында сөздік ойлауға ауысуы.
Ойлаудың негізгі түрі – көрнекі образдық
болып табылады, бұл Жан Пиаженінің
терминологиясына сәйкес келеді.
Мектепке дейінгі кезеңде бала образды ойлауда
болады, себебі, ол әлі үлкендердің пайымдау
логикасын меңгермеген. Бала ойы
Л.Ф.Обухованың экспериментінде
қарастырылады. Ж.Пиаже біздің балалар үшін
кейбір сұрақтарды қайталайды.
Білім алу балалар ойлауын дамытудың міндетті шарты болып табылады.
Бұл білімнің бір сыпырасын балалар тікелей үлкендерден, ал өзгеулерін
үлкендердің жетекшілігі және бағытталуы арқылы өз бақылаулары мен
іс – әрекетінің тәжірибесінен алады. Білімі қорының біраз артуы әлі
ойлаудың дамуын түсіндіре алмайды. Білімді игерудің өзі ойлаудың
нәтижесі болып табылатын ойлау міндеттерін шешетін іс екендігінде.
Егер бала өз іс – әрекетінің жеместі болуына әсер еткен жа ғдайларды,
үлкендер көрсеткен тәжірибелерді және өз ой үлесін ажырата
білмейінше үлкеннің түсіңдіруін де ұқпайды, өз тәжірибесінен де ешбір
сабақ ала алмайды. Игерілген жаңа білім ойлаудың одан әрмең дамуына
әсер етеді, баланың ойлау іс – әрекеттерінің жаңа міндеттерін шешуге
пайдаланылады.
Мектепке дейінгі баланың мынындай ойлауының
ерекшеліктері болады. Біріншіден, 5 жастағы
балада мәселені шешу күні бұрын ойланған сөздік
формада беріледі.
Екіншіден, соған байланысты баланың орындайтын
әрекетінің мәні өзгереді.
Үшіншіден, әртүрлі жағдайдың әсер етуінен ойлау
үдерісінің мәні өзгереді.
Төртіншіден, көрнекілік амалдық ойлау жоққа
шығарылмайды, жоғалып та кетпейді. Ол балада
жинақталып тұрған қор сияқты.
Баланың ойлауының дамуына түрлі іс –
әрекет әсер етеді. Іс – әрекет түрлері өз
тарапынан баланың сана сезімінде
өзінше із қалдырады. Өйткені бала
психикасының өзі іс – әрекетінің
барысында дамып, қалыптасып отырады.
Іс – әрекеттен тыс тіршілік болмайды,
онсыз психика да дұрыс дамымайды. Іс –
әрекеттің түрлері ойын, оқу, еңбек
әртүрлі формадағы белгілі бір мақсат
пен міндеттерге бағытталып отырады.
Мектепке дейіңгі кезеңдегі балада ес
үдерісінің дамуы айқындалып, біршама
күрделеңгендігі байқалады. 3-4 жастан бастап
бала қоршаға ортамен жан – жақты танысып,
ойын, қарапайым еңбек іс – әрекеттерімен
шұғылдана бастайды. Осының нәтижесінде
бала есте сақтаудың арнайы тәсілдерін
пайдаланбай – ақ, іс – әрекеттің орындалуы
барысында байқаусызда, материал бала есінде
өздігінен ырықсыз түрде сақталып отырады.
Мектеп жасына дейінгі кезең бала есінің
ырықсыздығымен ерекшеленді.
Мектепке дейінгі кезеңде сөз логикалық
естің дамуы баяу жүзеге асады. Бұл
кезде көрнекі бейнелік, эмоциалық
сезімдік естің маңызы зор.
Есте сақтауды үйретудің ең қарапайым
тәсілі қайталату және баланың ерікті
есте сақтауын дамыту үшін көргенін,
естігенін өз сөзімен әңгімелеп айтып
берудің өзі материалдың баланың есінде
берік сақталуы үшін маңызы зор.
Зинаида Михайловна Истомина 3-тен 7 жасқа
дейінгілердің есінің дамуының 3 дәрежесін
анықтаған.
I дәрежесіне тән сипат: бала еске сақтау мен
еске түсіру үшін арнайы мақсат қоймайды.
II дәрежесінде: балада еске сақтау ешқандай
арнайы тәсілдерді пайдаланбай – ақ жүзеге
асады.
III дәрежесінде бала еске сақтап, қайта
жаңғырту үшін арнайы әдіс – тәсілдерді
пайдаланып, еске сақтау мақсатты түрде жүзеге
асады.
Еске сақтаудың осы II және III дәрежесіне бала 6
жасқа келгенде жетеді.
Бала 6 жасқа келгенде тек механиккалық есі емес,
сөз логикалық есі жақсы дамығынын байқауға
болады.
Баланың сөз логикалық есінің жақсы дамығанын
оның жақсы түсінген материалды есінде сақтап
қайта жаңғыртуынан байқауға болады. Мысалы, 6
жастағы бала ертегі әңгіменің мазмұнын өз
сөзімен қайталап айтқан кезде өзіне онша таныс
емес «азамат» деген сөзді өзіне таныс күнделікті
айтылып жүрген «ағай» деген сөзбен ауыстыра
алады.
Баланың ес үдерісін дамыту үшін бірнеше есте
сақтау тәсілдерін білу керек. Мысалы:
1. Екі топтың балаларына көлемі бірдей мәтінді
жаттап келіп, айтып беруге тапсырма берген кезде
бір топқа еске сақтап, кейін қайта жаңғырту
керектігі түсіндіріледі, ал екінші топтың баларына
тек жаттап келіңдер дейді. Бір топтың еске
сақтауы екіінші топқа қарағанда сапалы болады,
өйткені еске сақтап қайта жаңғырту үшін мақсат
қоюдың маңызы ерекше.
1. Бала материалдың мән – мағынасын
жақсы түсінсе, есінде бәрін жасы
сақтайды.
2. Бала еске сақтауға тиіс материалдарды
көзімен көріп, қолымен ұстап тәжірибе
жүзінде ұзақ, тікелей әрекет етсе, есіңде
жақсы сақтайды, ал тез есте сақтаса тез
ұмытады, әсіресі оқу әрекетін меңгерту
кезінде баланың әртүрлі есінің типтік
ерекшеліктерін ескеру керек.
В.С.Мухина бойынша мектепке дейінгі шақ есте сақтаумен еске
түсіру қабілеттілігінің пәрменді дамуымен сипатталады. Адамдар,
оқиғалар есте сақталатын кезең мектепке дейіңгі шақта
анықталмаған мерзімге ығысады. Шындығында бізге сәбилік
шақтағы оқиғалардан бірденеңі еске түсіру қиын немесе м үлде
дерлік мүмкін болмаса, мектепке дейінгі балалық ша қ көптеген
әсерлі сәттерді есте қалдырады. Бұл әсіресе мектепке дейінгі
ересектерге тән. Есте сақтау мен еске түсіру баланың еркі мен
санасына байланысты өтеді. Бұл екеуі де іс – әрекет арқылы жүзеге
асады, әрі іс – әрекеттің сипатына байланысты болады. Бала іс –
әрекетте неге зейін қойса, оған не әсер етсе, не қызық болса, соны
ғана есіне сақтайды.
Мектеп жасына дейінгі баланың қиялын
ырықты деп айтуға болмайды, өйткені ол
ешқандай мақсат қоюды талап етпейді. Ол
балаға сыртан әсер ететін заттар мен
құбылыстарға тикелей байланыста болады. Бала
ойнайтын ойның да үлкендерге еліктеп
қайталайды.
Баланың қиялы сәбилік шақтың соңында
пайда бола бастайды. Ол сананың белгілі бір
функцияларымен байланысты. Белгілер
функциясын дамытудын екі желісі бар.
Бірінші желісі заттарды басқалай
бейнелеулерімен тілдік, математикалық
және басқа белғілерді пайдалануға,
ойладың логикалық формаларын
меңгеруге жетелейді.
Екінші желі нақтылы бұйымдарды,
оқығаларды қиялдағылар арқылы
толықтыру мен алмастыру мумкіндігінің
пайда болуы мен кеңеюіне, жинақталған
тусініктердің материялдарына жаңа
бейнелер қүруға жетелейді.
Мектеп жасына дейінгі бала қиялы
көбінесе ықтиярсыз қайта жасау
негізінде жүзеге асады,яғни біреудің
жазғаны мен сызғанына,поэзиялық
шығармаларының, ертегі әңгімелердің
негізіне сүйенеді. Сезімнің арқасында
ертегілер мен тақпақтарды ойлап
шығарады. Бала өз шығармасының
қорытынды мазмұнын қандай
болатынын өзіде білмейді.
Пайдаланған әдебиеттер тізімі:
1. В.С. Мухина мектеп жасына дейінгі
балалар психологиясы АЛМАТЫ
«МЕКТЕП» 1986 ж
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz