Маманның сөз сөйлеу ерекшеліктері. Маманның сөз сөйлеу мәдениеті. Белгілі кәсіби топтағы адамның дресс-коды

СӨЖ№7

Тексерді: Самиева Гульмира Тулеугалиевна Дайындаған: Абдулгани Зайнулла Группа: ГУ-308
СӨЖ№7                                 

Семей қаласы,2015жыл

Маманның сөз сөйлеу ерекшеліктері. Маманның сөз сөйлеу мәдениеті. Белгілі кәсіби то пт а ғы ада мн ың дресс-коды.

Образец текста
Второй уровень
Третий уровень Четвертый уровень Пятый уровень

Маманның сөз сөйлеу ерекшеліктері

 Адамның тіл амалдарын пайдалану арқылы пікірін, ойын  білдіруін – сөйлеу деп атайды. Сөйлеуге адамның  анатомиялық мүшелері қатысады, алайда ол адамның  психикалық қабілетіне, қоғамдық тәжірибесіне тығыз  байланысты. Сөйлеу үшін жасалған тілдік амалдар ұзақ  уақыт бойы адамдардың пікір алысу тәжірибесі негізінде  қалыптасты.

 Тілдік амалдар – сөз тудыру, сөйлем құрау  ережелері. Олар – көпшілікке ортақ,  объективті категориялар. Соның нәтижесінде  тіл – жұрттың бәріне бірдей түсінікті қатынас  құралы. Сөйлеудің әр коммуникативтік  жағдайына сәйкес ыңғайланған стилі  болады. 

Тіл мәдениеті қамтитын тілдік норманың 3  түрі
  2 .  Э т и к а  –  с ө з  н о р м а л а р ы

1. Тілдік  норма

3.  Коммуник ативті  норма

Маманның сөз сөйлеу мәдениеті
 Сөйлеу мәдениеті дегеніміз – қоғамдық  даму үдерісінде қалыптасқан әдеби тілдің  ауызша және жазбаша нормаларын меңгеріп,  дидарласудың түрлі жағдайларында сөз  қолданудың мақсаттары мен мазмұнын іріктей  ала отырып, ойды тиянақты жеткізу  ережелерінің жиынтығы.

Сөйлеу әдебі ағыл. speech etiquette – Тіл практикасының ұлттық, өзіндік ерекшеліктерге ие қағидалары; бұл ережелер әңгімелесушімен «сыпайы, биязы» байланыс жасауға (байланысты орнату, оны қолдап отыру, байланысты тоқтату) қоғам тарапынан бекітілген қалыпты нысандар мен тілдік бірліктер жүйесі арқылы жүзеге асырылады. Сөйлеу әдебінің жағдаяттары ретінде назар аудару және назарды өзіне аудару, амандасу, танысу, шақыру, өтініш, кеңес беру, ұсыныс жасау, келісу, қарсы болу, кешірім сұрау, көңіл айту, қошемет сөз айту, құттықтау, қоштасу және т.б. түрлерді атауға болады

Образец текста
Второй уровень
Третий уровень Четвертый уровень Пятый уровень

Б елг і лі к ә с і б и то п т а ғ ы а да м н ың др ес с - коды.

 Дресс-код (ағылш. dress code — киім кодексі) — белгілі бір іс-шараларға қатысқанда, ұйымдарға немесе мекемелерге барғанда талап етілетін киімкиіс формасы. Жиі жазылмаған ереже ретінде қабылданады.

   Дресс – кодтың арқасында алдымызда мешіт имамы, әскер қызметкері  немесе бас аспазшы тұрғанын біле аламыз. Басқа да күрделі «кодтаулар» бар.  Мысалы, дәстүрлі шотландық кілт арнайы тартан суретін әшекелейді,  Ұлыбританияның осы бөлігіндегі  60 қауымының әр қайсысына бірегейлі.  Шотландықтар тартандарды жатқа біледі, және кездесу барысында  сөйлесушінің қандай қауымнан екенін дереу анықтайды. Шотландықтар  отбасылық салтанатты кештерге және ресми қабылдауларға киеді.

 Адамдардың сөйлесу барысында байланыс 60тан  80%-ке  дейін сөз арқылы жетеді және ақпараттың тек 20–40% ауызша  болатынын психологтар дәлелдеген. Алғашқы әсерді  қалыптастыру үшін 30 секундтай кетеді, және басым бөлігі  киген киімге назар аударады.     

Кәсіби мәтін.Сөздік
Бүгінгі күні қазақ тілін кәсіби өз мамандықтары бойынша терминдерді меңгерту талап етілуде. Ал терминдерді оқытудағы басты мақсат – болашақ маманға мамандығына  қатысты сөздерді үйретумен қатар сөздік қорын байыту, яғни үйренген терминдерді күнделікті өмірде, келешекте қызмет барысында қолдануға машықтандыру. Сондай-ақ өзі таңдаған мамандығы бойынша меңгерген терминдерді қазақ тілінде өзге адамға жеткізе білу дағдысын қалыптастыру. Терминдермен жұмыс жасауда термин сөздердің аударылу және жасалу ерекшеліктеріне көңіл бөлу қажет.  Жаңа сөздерді өткен грамматикамен байланыстырып түрлендіру, олармен сөз тіркестерін жасау, сөйлемдер құрастыру сияқты жұмыс түрлері жаңадан үйренген

 атауларды есте сақтауға көп көмегін тигізеді. Тіл үйренушілерге терминдерін меңгерту үшін ең алдымен сөздік жұмысын дұрыс ұйымдастыра білу керек. Сөздіктермен жұмыс негізінен, белгілі бір мамандыққа байланысты аударма және түсіндірме сөздіктер көмегімен іске асатыны белгілі. Сондықтан әрбір сабақта сөздік жұмысын дұрыс пайдалануға тырысамыз. Таныс емес сөздердің мағынасын жан-жақты ашып, әр сөзге нақтылы талдау жасатып, ол сөздің стилдік мүмкіндігін тиімді пайдаланып отырамыз.

Образец текста
Второй уровень
Третий уровень Четвертый уровень Пятый уровень


Пән: Іс жүргізу


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь