Ағзалардың көбею формалары


Презентация қосу



Тақырыбы :
Ағзалардың көбею
формалары
Қарағанды
Қарағанды
облысы
Қарқаралы
ауданы
№ 21 Бақты
орта мектебінің
биология пәні
мұғалімі
Нұрахмет
Жанат
Төлеутайқызы
Сабақ құрылымы :
1. Ұйымдастыру
кезеңі
2. Еңбегіне қарай
өнбегі
3. “Білгенге
маржан ”
4. білім кілті
танымдылықта
5. “Жан қиналмай
жұмыс бітпес,
Талап қылмай
мұратқа жетпес”
І. Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды сабаққа икемдеу.
Адам меңгермейтін білім бар
ма ?
Жойқын істі тындырар күшің
бар да.
Оқы,үйрен,жас ұрпақ бәрін
меңгер ,
Алға қойған мақсатың ісің бар
да !
Еңбегіне қарай өнбегі
• 1. Оттексіз ортада өмір сүретін
• Білім минуты ағзалар не деп аталады ?
• 2.жасыл өсімдіктер , балдырлар
энергияны қандай жолмен алады ?
10 10 • 3.оттегімен тыныс алатын
ағзалар тобы
20 20
• 4. Жасушадағы маңызды
30 30 энергетикалық зат
• 5. Шұбалшаң,көң қоңыздары ,
40 40 шіріту бактериялары қалай
қоректенеді ?
• 6. Фотосинтез ғаламшарымызды,
тірі ағзаларды немен қамтамасыз
етеді ?
• 7.Дайын затты
пайдаланатынағзалар тобы ?
• 8. Өзге ағзалар есебінен өмір
сүретіндер ?
Еңбегіне қарай өнбегі
Білім минуты

• Оттексіз ортада өмір
• Жасыл өсімдіктер ,
аталады ?10
сүретін ағзалар не деп
балдырлар энергияны
қандай жолмен алады ?
• Оттегімен тыныс алатын
ағзалар тобы
20 •
Жасушадағы маңызды
энергетикалық зат


Шұбалшаң,көң қоңыздары ,
шіріту бактериялары 30
• Фотосинтез
ғаламшарымызды, тірі
қалай қоректенеді ? ағзаларды немен
қамтамасыз етеді ?

• Дайын затты пайдалана
-тын ағзалар тобы ?
• Өзге ағзалар есебінен
өмір сүретіндер ?
ТОПТАСТЫРУ

Тыныс алу
кезеңдері
Лездемелік сұрақтар :
• Фотосинтездің қанша сатысы бар ?
• Сыртқы фактор немен анықталады ?
• Кальвин айналымы фотосинтездің қай
фазасы ?
• Күн энергиясының химиялық энергияға
өзгеруі қай сатыда ?
• Өздігінен реттелу деген не ?
• Жылу реттеу бейімділігі бойынша
құстар ,сүт қоректілер қай топқа
жатады ?
• Тропизм деген не ?
• Фототаксис деген не ?
Жаңа тақырып
§ 20 .Ағзалардың көбею

формалары
Мақсаты : оқушыларға көбеюдің биологиялық
маңызы,түрлері,жынысты,жыныссыз
жолмен көбею жолдары ,
ерекшеліктеріне тоқталу.
Дамытушылық: оқыту кезінде оқушыларға
әртүрлі тапсырма бере отырып,
оқушылардың ойлау қабілетін, жадысын,
шығармашылық қабілеттерін арттыру.
Тәрбиелік : оқушыларға өз бетімен жұмыс жасауға алған
білімдерін іс –жүзінде қолдана білуге ,сабақ
процесінде ақпараттық –коммуникациялық
технологиямен тиімді жұмыс жасай білуге
тәрбиелеу.
Түрі : аралас сипатта
Әдісі : интербелсенді баяндау ,тест,сұрақ –жауап
Көрнекілігі : интербелсенді құралдар,слайд,үлестірме
материалдар,ДК
Пәнаралық байланыс : биохимия
Жыныссыз жолмен көбею формалары
және олардың сипаттамасы.

1. Қарапайым бөліну - біртұтас
ағзалар ретіндегі
бактериялардың көбеюі.
2. Митоз

Амебалар

Жасыл эвглена
Эукариотты бір
жасушалы
жәндіктер мен
Жануарлар
3. Өсімдіктің көбею – жоғары
сатыдағы өсімдіктерге тән өсінді –
өскін клон деп аталады.
• Жапырақ қалемшесі –
бегония,қоғажай
• Пиязшық –
пияз,сарымсақ,лалагүл.
• Тамырсабақ – құртқашаш ,
інжугүл,бидайық.
• Түйнек –картоп
• Мұртша – бүлдірген,құлпынай
• Телу – жеміс ағаштары
4. Бүршіктену – аналық ағзадан
бүршіктеніп түзілетін өсінді.
Гидра
5. Бүрмелену /стробиляция/ немесе үзбелену
/фрагментация/ бұл ересек дарақтардың жеке
үзбелер арқылы көбею жолы.
• Ішек қуыстылар ,жалпақ құрттар ,
теңіз жұлдызы ,буылтық құрт ,
полала.
6. Спора түзу • Саңырауқұлақтар,
Жоғары сатыдағы өсімдіктер.
саңырауқұлақтарда
– мейоз, төменгі –
митоз.

7. Өсінді өскін арқылы
• Долли қойлары ,
көбейту
микробиология,
/клонирование/
салалы өсімдіктер
Сомалық жасушадан
тұтас дарақ өсіру
үдерісі өскінді
өскіннен өсіру.
Жынысты көбею формалары
және олардың сипаттамасы .
1 Өсімдіктердің ұрықтанбай Бақбақ,темекі,қызылша
көбеюі /партеногенез/ сорттары,орхидея
түрлері,балара,жібек көбелегі

2 Қосылу үдерісі /коньюгация/ Бактериялардың қосылуы
арқылы көбеюі

3 Қосылу арқылы Кірпікшілер,спирогира,
эукариоттардың көбеюі саңырауқұлақ тардың кейбір
/гендердің алмасу үдерісі / түрлері
Гаметалардың қалыпты қосылуы
Гермофродит,өздігінен ұрықтану.

• Ө сімдіктерде - тоза ңдану
• Сырттай ұ ры қ тану –балы қ тар
• Іштей ұ ры қ тану
-жоргалаушылар,с ү т қоректілер
• Қ осарынан ұ ры қ тану –г ү лді
ө сімдіктер
• Адамда –егіздік
“Білім кілті танымдылықта”
/білімді жүйелеу және қорытындылау./

Ғажайып алаң
Сәйкестендіру тесті
1 Спора түзу Теңіз жұлдызы

2 Бүршіктену Қыналар

3 Қарапайым Саңырауқұлақ
бөліну
4 Өсімді көбею Жануарлар

5 Митоз Бактерия

6 Үзбелену Гидра
Көбею
Аналық Аталық

Ұрықтану

Зигота н
ге
н о
а
Эмбриологи рг ез
О
я
“Жан қиналмай жұмыс бітпес,
Талап қылмай мұратқа жетпес ”
1. Митоз жолымен бір
жасушалы ағзалар көбейе ала
ма ?
2. Ішек қуыстылар бүршіктену
арқылы көбейе ала ма ?
3. Үзбелену арқылы көбею
шұбалшаңға қасиет пе ?
4. Қосарланып ұрықтану
жануарларда жүре ме ?
5. Барлық ағзаға тән қасиет ?
Үйге тапсырма
§ 20 оқып келу ,



Пәндер

Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор №1 болып табылады.

Байланыс

Qazaqstan
Phone: 777 614 50 20
WhatsApp: 777 614 50 20
Email: info@stud.kz
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь