Япония балабқшасының оқыту жүйесі



Қазақстан Республикасының білім және ғылым министрлігі
Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
«Педагогика» факультеті
Япония балабқшасының оқыту жүйесі
Орындаған: п-223 топ студенті
Әлімбаева Арай
Тексерген: Жакпарова Г. А.
Семей
2015ж

Кіріспе
Бүгінгі таңда м. д. Тәрбие жүйесі әр елде алуан түрлі даму деңгейінде болып отыр. Оның басты себептері: м. д. Тәрбиеге мемлекет пен қоғамның қатынасына, қоғамдағы әлеуметтік экономикалық жағдайларға, әр елдің салт дәстүрі мен мәдениетіне, аймақтық ерекшеліктеріне де байланысты болмақ. Педагогика көп жағдайда сол елдегі қолданыстағы заңнамаға немесе жетекші идеологияға тәуелді димиды. М. д. Ұйымдар елдің немесе әлеуметтік қызмет көрсету, не денсаулық сақтау ұйымдарына немесе білім беру жүйесіне қарайтын болды. Осыған байланысты м. д. Ұйымдардың жұмыс бағыттары, педагогикалық дайындық деңгейлері өзгереді. М. д. Ұйымдар әлеуметтік қамсыздандыру министрлігіне қарайтын елдерде (Австрия, Англия) ата-аналар қалауымен балаға күндізгі қамқорлық түрінде ұйымдастырылуы басым болса, Білім министрлігіне қарайтын елдерде (Ирландия, Қытай) ерте жастан оқыту процесі басым. Ал кейбір елдерде м. д. Білім беру енді-енді министрліктер қарамағына еніп отыр.

Япониялық балабақшаның оқыту жүйесі
Япондықтар өз балаларына ерекше сүйіспеншілікпен қарайды. ХХ ғасырлардың басында ресейлік ғалым япон танушы Г. Восоков япондықтардың бала тәрбиесіне аса назар аударған: “Япондықтар бала жанына қандай да бір жабырқаушылық көрсетпей, жұмсақтық пен сүйіспеншілік семіміен өсіреді. Олар балаға ұрысып, қаталдық көрсетпейді сонымен қатар ешқандай денелік жазалау жоқ. Балаға қысым өте жұмсақ түрде көрсетіледі, балалар өздері өздерін тәрбиелейтін іспетті және Япония балалар үшін жұмақ “тиым салынған ұрық” жоқ сияқты”. Осы приціпті қазіргі балабақшалық ұймдар да ұстанады.

Япониядағы отбасылық тәрбие
Японияда 5 жасқа дейінгі кезеңде балаларда “бассыздық” шағы өтеді. Бұл уақыт аралығында балаға “хан” сияқты қарайды, ал 5-тен 15-ке дейін - “құл” сияқты қараса, 15-тен кейін - “өзімен тең” ретінде қарайды

Балаға еш нәрсеге тийым салмайды, ересектен ол тек қана ескертулер ғана естиді: “қауіпті”, “кір/лас”, “жаман”. Егер бала тыңдамай соғылып немесе күйіп қалса япондық ана өзін кіналап, баладан кешірім сұрайды.
Япондықтар ешқашан балаға дауыс көтеріп, жазалаулар қолданбайды. Олар үшін ең ауыр жазалау әдісі үйден ажырату немесе баланы қандай да бір топқа қарсы қою.

Японияда ұлдар мен қыздарды әртүрлі тәрбиелейді:
Ұлдарды болашақ отбасының тіреуі ретінде тәрбиелейді
Қыздарды болашақ ана, бала тәрбиелеуші ретінде тәрбиелейді.

Ерте жастан тәрбиелеу
Баланы ерте жастан дамыту керектігін ең алғашқы Япондықтар айтқан. ХХ басырдың 1-ші жартысында “3 жастан кейін кеш” атты кітап шығады, бұл еңбек япондық педагогикада айналым жасайды. Оның авторы Масару Ибука. Ол “Дарындыларды оқыту” ұйымының директоры сонымен қатар, әлемге әйгілі “Сони” фирамасын қалаушы.

Еңбекте баланың алғашқы 3 жылында негізгі тұлғалық сапалары қалыптасады делінген. Кішкентай балалар басқалаларға қарағанда барлығын тез үйренеді сондықтан ата-ананың міндеті - баланың толық қасиеттерін іске асыра алатын жағдай жасау болды.
Тәрбиелеу процесінде мына принцептарды ұстану керек:
Баланың қызығушылығын оята отырып, танымын ынталандыру
Мінезін тәрбиелеу
Әртүрлі дағдылар мен шығармашылықтарын дамытуға жағдай жасау
Мұндағы мақсат баладан гений өсіру емес, балада терең ой мен дені сау адам өсіру.

Япониялық балабақшалар
Японияда оқу жылы 1-ші сәурден басталады. Барлық оқу ұйымдары бір кесте бойынша істейді: әр оқу жылы үш семестрге бөлінген. Семестрлер арасы демалыстар.
Көбінесе 3 жасқа дейінгі балаларды япондық ананалар үйде тәрбиелейді. Себебі олардың ділдері бойынша балаланы ерте балалабақшаға беру анасының өзімшілдігі деп қарайды. Балалны балақшаға 3 жастан бастап береді.
Японияда ата-ана баланы балабақшаға беру үшін алдымен муниципальдық кеңсеге барады. Онда олар отбасын қарастырып баланы балабқшаға бөледі. Балабақша ақысы отбасының табысына байланысты. Егер отбасының табысы көп болса ақы да жоғары болады.
Егер балаға мемлекеттік балабақшаға орын болмаса, баланы жеке мекемелік балабақшаға береді. Бұнда баланың жасы кіші болған сайын қымбатырақ. Көп жағдайда Жеке балабақшалар Университететтерден де қымбат болып жатады.

Балабақшалар түрлері:
Хойкуэн - мемлекеттік ясли бақша, балалады 3 айлықтан қабылдайды. Таңғы 8-ден кешкі 6-ға дейін және сенбі күні жарты күн жұмыс істейді. Баланы бұл балабақшаға орналастыру үшін үлкен себеб болу керек.
Етиэн - мемлекеттік және жеке балалабақшалар. Балаларды 3 жастан қабылдайды. 9-дан 2-ке дейін жұмыс істейді. Жеке балабақшалар арасында дегдарлы балабақшалар бар. Бұл балабақшалар университет қарамағында, оны бітірген балалар университет мектебі мен сол университетке түседі.

Балабақша топтары:
Япониялық мемлекеттік балабақшаларда 6-8 бала болады. Ал жеке меншік балабақшаларында 40-қа дейін жетуі мүмкін. Сонымен қатар топтағы тәрбиеші әр жарты жыл сайын өзгеріп отрыды. Бұл баланың бір тәрбиешіге бауыр басып қалмауы үшін қажет.

Белгіленген ереже:
Әр балабақша өзінің формасы бар: бірдей балалар шалбарлары, белдемшелер, кофталар, жейделер, қалпақтар және аяқ киімдер

Япондық балабақшасының ішкі көрінісі

Балабақшаның мақсаты - баладағы баланы сақтау.
Олар баланы қандай болса солай қабылдайды - белсенді, жігерлі, білмекке құмарлы ретінде. Бұндай қарым қатынастан балада топқа кіру және қалуға сенімділігі мен тілегі жоғарлайды.

Оқыту жүйесі
Япондық балабақшаның негізгі мақсаты оқыту емес тәрбиелеу: баланы топ ішініде тәрбиелеу.
Балабақ-шаларда . . . аса назар аударады
Әр іс-әрекетті орындау үшін уақыт пен күш кетіру керектігін түсіну.
Әр бала өзін көптің бірі екенін түсініп, басқаның көзқарасын сыйлау керек;

Баладан күтілетін қасиеттер:
Топтың мүшесі ретінде жүреді;
Топ қалауларына назар ауадарады;
Топтық іс-әрекетке қатыса алады.
Сұраққа жауап бере алады;
Басқаларды тыңдай алады;

Япониялық балабақшада қандайда бір пәндерді оқытпайды. Бұнда балалардың топтың мүшесі ретінде дербес іскерек жасау дағдысын қалыптастыруға бағытталған.
Балбақша ұйымының тәрбие тәжірибесін 3-ке бөлуге болады:
Белгіленген ереже бойынша іс-шара орындай алу
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz