Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар (экологиялық тәрбие)


Презентация қосу



Бала тәрбиесіндегі
халықтық ұстанымдар
(экологиялық тәрбие)

Т-411 топ
Ерғалиқызы Әдемі
Экология — 200 жылдық
тарихы бар жас ғылым. Экология -
"ойкос" деген грек сөзі, "үй,
баспана" ұғымын білдіреді
Экология ғылымы жеке пән
түрінде биология ішінде пайда
болды. "Экология" ғылымы
теориялық және тәжірибелік
маңызы бар барлық ғылымның
кешенді негізінде тез дами
бастаған салаға айналды.
Экология дегеніміз - табиғатты
пайдаланудық ғылыми-теориялық
негізі.
Чарльз Дарвин, оның анықтауы
бойынша экология тірі ағзалардың
ортадағы тіршілік әрекетін
және өзара қатынасын зерттейтін
биологиялық ғылым.

Экология терминін неміс биологы
Эрнест Геккель (1968ж.).
"Естественная история происхождения"
атты кітабында алғаш рет қолданған.
Э.Геккельдің айтуы бойынша экология
- зоологияның бір тармағы, жанды
- мақұлықтардың органикалық
- және анорганикалық ортамен
- өзара қатынасын зерттейді.
Экологиялық білім мен тәрбие
берудің мақсаты:

қоршаған ортаға жауапсыздықпен
қараушыларға жол бермеу;

қоғамдық пайдалы еңбек және еңбек тәрбиесі арқылы
табиғатты қорғау, күту және жақсарту;

экологиялық білімді насихаттау

жастардың бойында экологиялық мәдениет
дағдысын қалыптастыру;
Экологиялық тәрбиенің басты міндеттері:

• өмірде және нақты іс-әрекетінде
экологиялық білімді қолдана білу,
іскерлікке төселу;

• табиғатты қорғау және өзгертуге
байланысты оқушыларды жаппай
қоғамдық пайдалы еңбекке қосу;

• мектепте экологиялық білім және
тәрбие қорамын ұйымдастыру;
Оқу-тәрбие процесіндегі экологиялық тәрбие.
Оқыту процесіндегі экологиялық тәрбие. Экологиялық білімні ң
негізгі көздері: химия, физика, биология, география, астроиомия
пәндері, олардың бағдарламаларындағы оқу материалдарын дәрістерде
терең түсіндіріп, сыныптан және мектептен тыс экологиялы қ
жұмыстарда тиімді қолдана білуге оқушыларды үйрету ж әне
дағдыландыру - мұғалімнің міндеті.
Бастауыш сынып оқушылары табиғат байлы ғын ауыл шаруашылы ғында
пайдалану жайлы алғашқы ұғымды еңбек сабақтарында алады. Олар үй
мүліктерін, киім-кешек, тағам, т.б. жаасайтын табиғат заттарын пайдалану
жолдарымен танысады.
Бастауыш сыныптардың оқу бағдарламасындағы оқушылардың
экологиялық іскерлік дағдысын қалыптастыру ға бағытталған ж ұмыс
түрлері: өсімдіктердің даму кезеңіне фенологиялық бақылау ж үргізу,
мектеп және қоғамдық мүлікті ұқыптылықпен күту, тұрмыста
электроэнергияны, газды, суды үнемді пайдалану. Орта ж әне жо ғары
сыныптар оқушыларын кең көлемде экологиялық біліммен қаруландыру
қажет.
Экологиялық тәрбие
жұмыстарының түрлер
Ауыл мектептерінің оқу-тәжірибе алақын бағалы
1 ағаштар тұқымының көшеттерін өсіріп,
көгалдандыруға пайдалану.

2 Мектеп оқушылары мемлекеттік орман
шаруашылығына үнемі көмек көрсетіп
отырады. Олардың негізгі атқаратын
жұмыстарының түрлері: көшет материалдарын өсіру,
ағаштар отырғызу, оларды күту, өрттен, ұрылардан
қорғау, орман-тоғай зиянды жәндіктермен күресу.
- дәрі өсімдіктерін дайындау, жидек, саңырау-құлақ,
т.б. жемістерді жинау;
- пайдалы жануарларды қорғау және есебін алып отыру;
- фенологиялық бақылау жүргізу.
Оқушылар ауылшаруашылық тәжірибе
3 жұмысымен айналысады. Тәжірибе жұмысы
биология, химия мұғалімдерінің, жергілікті
ғалымдарының басшылығымен жүргізіледі.
Оқушылар табиғатқа зиян келтіретін
адамдармен күреседі, қорықтағы ережені
4 бұзушыларды анықтайды, химиялық улы
заттарды, минералдық тықайтқыштарды сақтау
және қолдану ережелерін бұзушыларды әшкерлейді.

Экологиялық тәрбиеге айланысты мектепте жаппай шаралар
ұйымдастырылады. Олар: кештер, дәрістер, баяндамалар, т.б

Жалпы білім беретін мектептерде экологиялық білім мен
тәрбие әр түрлі сыныптардағы оқу пәндерінің мазмұны,
6 қоғамға пайдалы жұмыс және өндірістік еңбек арқылы
іске асырылады.
Экологиялық қоғамның мақсаты Қоғам мүшелерін өздері тұрған аймақтың
табиғатын қорғауға, күтуге тәрбиелеу,
зерттеу жұмысына тарту, зерттеуді жүргізудің
әдістері мен тәсілдеріне үйрету, мектепті
экологиялық жұмыстың орталығына айналдыру.
Қоғам мүшелері мектептегі жастар ұйымымен
ынтымақтасып, тұрғылықты жерде экологиялық
штабтар құрады, жорықтар, саяхаттар
ұйымдастырады. Экологиялық деректерді,
ғылыми мағлұматтарды білім және тәрбие
процесінде пайдалану мұғалімнің білімділігіне,
педагогикалық шеберлігіне, жоғары
мәдениеттілігіне байланысты.
Экологиялық тәрбие оқушылардың – табиғатқа
жаңаша көзқарасын қалыптастырып, әр түрлі
нысандарда жүргізіліп, жеке тұлғаның эмоциялық
сезімдік әлемін қалыптастыруға бағытталып,
адамгершілік, жауапкершілік қасиеттерін жетілдіреді.
Бүкіләлемдік мұра
Ең көрнекті табиғи және
мәдени көрікті,
Дүниежүзілік мұра
жарияланған (табиғат
объектілерінің
әлемдік табиғи мұра;
Person Дүниежүзілік
мәдени мұра құру)
Дүниежүзілік
naslediya- логотипі ол
сипаты мен адамның
құру орталығында
квадрат білдіреді,
шеңбер болып
табылады.
Экологиялық күнтізбе

Күні
Халықаралық күннің атауы
22 наурыз Бүкіләлемдік су күні
1 сәуір Халықаралық құстар күні
18-22 сәуір Қорықтар мен ұлттық парктер күндері
22 сәуір Жер күні
5 маусым Дүниежүзілік қоршаған ортаны қорғау күні
17 маусым Шөлейттенумен және қуаңшылықтың күрес
Дүниежүзілік күні
16 қыркүйек Жердің озон қабатын қорғау жөніндегі халықаралық
20 қыркүйек күні
27 қыркүйек Орман күні
4 қазан Теңіз халықаралық күні
29 желтоқсан Жануарларды қорғау халықаралық күні
Биологиялық әртүрлілік халықаралық күні
Қолданылған әдебиеттер
1.Окружающая среда и мир на планете. -М.: Наука, 1986.
2. Дотта Л. Планета земля в опасности. - М.: Мир, 1988.
3. Демешев М .Я. Пока не поздно. - М.: Молодая гвардия, 1991.
4. Яншин А.Л., Мелуа А.И. Уроки экологических просчетов.
М.:Мысль, 1991.



Пәндер

Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор №1 болып табылады.

Байланыс

Qazaqstan
Phone: 777 614 50 20
WhatsApp: 777 614 50 20
Email: info@stud.kz
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь