Сайтқа презентация қосу

А Н Т И К А

А     Н    Т    И    К    А 

2 тақ ырып. Антика философиясы.
1. Антика философиясының жалпы  сипаты және  негізгі даму кезеңдері. 2. Антика философиясыны негізгі  ілімдері мен мектептері.  

Мақсаты:
антика философияда койылғ ан мә селелермен жә не негізгі бағ ыттармен таныстыру.

       Негізгі сөздер мен үғымдар:

антика философиясы, полис, натурфилософия, гилозоизм, космоцентризм, микрокосм, физис, метафизика, архэ, субстанция, апейрон, логос, диалектика, фатализм, апория, майевтика, атараксис, эйдос, гедонизм.

Антика философиясы
ежелгі Греция және ежелгі Римдегі философиялық ілімдернің жиынтығы. Антика философия өзінің дамуында мыңжылдық кезеңді қамтиды деуге болады

Ежелгі философияның негізгі даму  кезеңдері:
1. Сократқ а дейінгі немесе ежелгі грек философиясының қ алыптасу кезең і. (б.з.д. Ү І - б.з.д. Ү ІІ ғғ .) – басты назарда ғ арыштың , табиғ аттың (физистің ) проблемалары. Кезең нің басқ аша атауы – “натуралистік кезең ”. (Милет, Пифагор жә не Элей мектептер, Гераклит, атомистер) 2. Сократтық немесе классикалық грек философиясы – софистер, Сократтың , Платонның , Аристотельдің ілімдері (б.з.д.Ү - б.з.д. ІҮ ғғ .). Басты назар адамның проблемаларына, оның мә ні мен танымдық мү мкіндіктеріне аударылады; 3. Грек-римдік, немесе эллинизмдік кезең і ( б.з.д. І Ү ғ соң ы - б.з. ІҮ ғ .). Эллинизм дә уірі (б.з.д. ІҮ ғ . соң ы) дегеніміз А.Македонскийден кейін, оның римдіктерді жаулап алғ анына дейінгі эпикуреизмнің , стоицизмнің , скептицизмнің , неоплатонизмнің жә не т.б. мектебі болып табылады.

МИЛЕТ МЕКТЕБІНІҢ Ө КІЛДЕРІ

Вставка рисунка Вставка рисунка
Фалес (б.з.д. 625 - б.з.д 545 жж.)
.). Барлық нәрсе судан пайда болады.  Бастапқы себеп (архэ) – су. “Бақылау  көрсеткеніндей, барлық нәрсе тұқымнан  пайда болады, ал тұқым ылғалды болып  келеді. Ылғал заттарда олардың табиғи  бастауы су болып табылады. "Бәрі де судан  пайда болады және суға айналады”.           Фалес алғашқы грек математигі. Ол 585  жылы болған күннің тұтылуын алдын ала  айтқан болатын. Ол бірінші болып ”Барлығы  деген не ” сұрақты тұжырымдап берді.

Вставка рисунка Вставка рисунка

Анаксимандр (б.з.д. 611- б.з.д 545 жж.).
“Табиғат туралы трактат”.  Бастапқысы – біртұтас,  алғашқы, уақыттан тыс, мәңгілік өлмейтін, шексіз  субстанция, ол “барлық дүниені қамтиды”, яғни белгісіз  материя (апейрон) – заттық бастау – алынып  тасталған шекаралар. Апейрон – құдырет болып  табылатын барлық нәрсенің негізі. Ол жер бетіндегі  әртүрлі құбылыстарға айналады: жер, су, ауа, от, бұлар  өз кезегінде басқасына ауысады. Анаксимандр табиғат,  дүние объективті болады, ал оны ешкім жаратпаған  деген тұжырым жасады. Анаксимандр күн сағатты іс  жүзіне асырды, Жердің географиялық картасын жасады,  онда Еуропа мен Азия бейнеленген.

Вставка рисунка Вставка рисунка

Анаксимен (б.з.д. 560 - б.з.д 480 жж.).
Бастапқысы – ауа, ауасыз шексіз субстанция.  От – қыздырылған сұйылтылған ауа. Ауа  қоюлана келе бастапқы су күйіне айналады, ал  содан кейінгі қоюлану барысында тасқа  айналады. Анаксимен стихиялардың барлық  әралуандығын ауаның қойылу дәрежелерімен  түсіндіреді. Жан да ауадан тұрады. Құдайлар  да ауадан пайда болған.

Вставка рисунка Вставка рисунка

Пифагор (б.з.д. 580- б.з.д. 500 жж.)
Самос аралында дүниеге келген. Ол алғашқыда өзін философ деп атады.  Оның бастапқысы ­  сан. Барлығы саннан тұрады. Сан – дүниедегі құдырет  бастауы, барлық заттардың принципі. Ойдың объектілері заттарға  қарағанда неғұрлым ақиқат, сезімдік таным объектілері сандардың тәрізді  уақыттан тыс  табиғаты болады, яғни олар мәңгілік. Ғарыш, оның тәртібі  санмен белгіленеді. Сандарды құдайландыру сандардың, сандық  қатынастардың мистификациясына әкеп соқтырды. Әсіресе мына  сандар  қасиетті деп есептелді: 1, 7, 10 және т.б. 3 саны еркектің бастау  символы,  2­ әйелдің, 7­ тағдырдың символы. Тақ сандар еркекке, жарыққа, кемеліне  жеткен бастауға жатқызылды. Жұп сандар ­ әйелдерге қатысты.  Жұптардың ішінен кемеліне келгендер ішінен 6 саны саналды, өйткені,  6=1+2+3  және 6=1+2+3. “1”  ­ жұп­тақ сан. Пифагорлықтар шектің  дыбысталу тонының жоғары болуы оның ұзындығына байланысты деп  тұжырымдады, яғни бұл музыканың математикалық негіздері болып  табылады.

Вставка рисунка Вставка рисунка

Гераклит (б.з.д. 544- б.з.д. 483 жж.).
.). Оның еңбегі “Табиғат туралы” деп аталады.  Гераклиттің жалған аты – Жылаңқы және Қара.  Барлық дүниенің бастауы – от. Дүниеде бардың  бәрін ешкім жаратқан жоқ, ол әрқашан болған,  бірде жанатын, бірде сөнетін мәңгілік нағыз от  бола да береді. Оттың өзгеріске түсуі жүзеге  асады: ол суға айналады, ал су дүниені  жаратушының ұрығы. Су, өз кезегінде, Жерге  және Ауаға айналып өзгереді. Аталған үдеріс  циклді болады.          Гераклит гносеологияның негізін қалаушы  болып есептеледі.

Адам туралы ілім.  Софистер (сопылар) 

Вставка рисунка Вставка рисунка

Демокрит Б.д.д.460б.д.д.371жж.
).                 Демокрит (б.з.д. 460 ­ б.з.д. 371 жж.)  Абдерден. 70 шақты еңбегі бар. Бастапқысы – бос  кеңістікте қозғалатын бөлінбейтін бөліктер ­ атомдар.  Атомдар өзгеріске түспейді, мәңгілік, олардың саны  шексіз, олар көлемі, пішіні, реті мен орналасуы жағынан  ерекшеленеді. Бұлар үнемі қозғалыста болады.  Қозғалыстың үш түрі бар: ретсіздік, құйын, булану. Кез келген заттың өз себебі болады. Себептерді білу –  адамзат әрекеттерінің негізі. Себеп қажет нәрсе.  Кездейсоқтық жоқ, ол немқұрайлылық нәтижесі болып  табылады. Фатализм. Жоғары өнегелілік – “жанның рахаттанған  жай­күйі”, бұл орайда жан байыз тауып, тепе­теңдік  жағдайда болады.

Вставка рисунка Вставка рисунка
Сократ (б.з.д. 469б.з.д. 399 жж.)
афиналық философ, оның көптеген ізбасар  мен шәкірттері болған, оның ішінде ең  атақтысы Платон болып табылады. Сократ  және оның идеялары туралы мәліметтер  бізге оның шәкірттері мен философия  тарихшыларының мазмұндап баяндауымен  жетті, өйткені, ол өзі көзінің тірісінде  ешқандай  еңбек жазбаған. Сократ бойынша  жазбаша білім, ­ өлі білімдер. Диалог  жазбаша білімнен жоғары тұрады.

Вставка рисунка Вставка рисунка

Платон (Б.д.д.428 – 348 жж).
шын аты Аристокл, Сократтың шәкірті,  Академияның негізін қалаушы, объективті  идеалист). Платонда адамзаттың мәдени  идеалы іске асырылды ­ өзінің өміріне  ғылымның көмегімен белгілі бір өмір  салтын беруді жақтады, және барлық  адамзат үшін барлық кезде үлгі  болды.

  Стоицизм. Өкілдері:

Зенон Китионский, Сенека, Маркс Аврелий т.б.

Вставка рисунка Вставка рисунка
Зенон Китионский

Вставка рисунка Вставка рисунка
Сенека

Соңы


Пән: Философия


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь