Халық педагогикасының мақсаты




Презентация қосу
Семей қаласындағы
Шәкәрім атындағы мемлекеттік
университеті

С ӨЖ

Тексерген: Серикова Н.У.
Орындаған: Жайлаухан.Б
Топ:Е-417
Басқа халықтар сияқты
қазақ елінің де ұрпақ
тәрбиелеуде мол
тәжірибесі, жиған –
тергені, озық ойлары
мен өзіндік
ерекшеліктері бар.
Осындай мол мұраның
«дәнегін мәпелеп
екпейінше» жастарды
ізгілік пен
парасаттылықты
 Қай  заманда,  қандай  қоғамда  болсын 
алдымызда   тұрған  зор  міндеттердің  бірі  – 
болашақ  ұрпақ  тәрбиелеу.  Жан  –  жақты 
жетілген,  ақыл  парасаты  мен  мәдениеті  мол, 
саналы  ұрпақ тәрбиелеуде  әр халықтың салт 
– дәстүрі, ел дамуындағы бағалы байлықтың 
нәрін  біртіндеп  сіңіру  арқылы  ғана  жүзеге 
асыруға болады.
Халық педагогикасының мақсаты: бірнеше 
ғасырларға созылған халық тәжірибесіне 
сүйене отырып, болашақ ұрпақты еңбекке, 
өмірге ең жоғарғы адамгершілік, имандылық 
қасиеттерге тәрбиелеу. Халық 
педагогикасының негізінде халық ауыз 
әдебиетінің шығармалары, этнографиялық 
материалдар, халықтық тәрбие дәстүрлері, 
халық ойындары, үйелмен тәжірибелері т.б. 
жатады.
Халықтық педагогика отбасылық тәрбиеден
басталып, ел – жұрт, ауыл – аймақ, тіпті бүкіл
халықтық қарым қатынастан берік орын алған тәлім
– тәрбиенің түрі. Ендеше, халық педагогикасы қоғам
дамуының барлық сатыларынан өтіп, тәжірибеде
жүйеленіп, ғылыми педагогикалық дәрежеге
жеткенше ұрпақ тәрбиесінің қайнар көзі, алтын
діңгегі болып келгені даусыз.
Халықтың жазбаша жазылмаған, бірақ ұрпақ
есінде мәңгілікке сақталып, бір ұрпақтан бір
ұрпаққа ауызша жалғасып келген нақыл – өсиет,
өнеге қағида болып таралып келген тәлім –
тәрбие тағылымының бай мұрасы бар.
Ол халықтық педагогика деп аталады.
Халық педагогикасының құрамды бөліктері қазақтың 
ұлттық ойындар, мақал-мәтелдер, жұмбақтар, ертегілерт.б. ерте 
заманнан бастап, жас өспірімдердің ой-өрісін, зеректігін анықтау 
үшін тәрбие құралы ретінде қолданып келді.
Ұлттық ойындар.
Қазақ халқының өмір кешкен
тарихында ұлттық ойындардың
көптеген түрлері балалық,
жеткіншектік, жасөспірімдік
сияқтағы  балалар тәрбиесінде
пайдаланылады. Ойын тек көңіл
көтеру, шаттандыру ғана емес, ол
өзінше  ерекше қазақ халықының
әлеуметтік өміріне байланысты
тәрбиелік мағынасы зор жеке
адамның дамуына, жетілуіне әсер
етуші фактор. Жиі қолданылып
келген  бірнеше ойын түрлерін атап
өтуге болады. Олар: «Ақ серек- көк
серек», «Айгөлек», «Жаяу жарыс»,
«Соқыр теке», «Ақ боран», «Төбетей»,
«Бәйге», «Орамал тастау» т.б.
Мақал-мәтелдер 
Халықтың ауызша ақындық 
шығармашылығының көп тараған 
ескерткіштері. Ғасырлар бойы халықтың 
әлеуметтік тарихи тәжірибесі туралы нақыл 
сөздер арқылы халықтың ой-пікірі, арманы, 
көзқарасы баяндалған. Қасиетті сөздерді қазақ 
халқы қастерлеп өнеге етіп, адамдардың өлең 
өрнектерімен ойластырып мақал-мәтелдерді 
үнемі пайдаланып келген. Мақал-мәтелдер 
халық өмірінің барлық жағынан қамтылған.
Жұмбақтар 
Халық арасында жылдам айтылып
келе жатқан жұмбақтардың саны
көптеп саналады. Жұмбақ
балалардың қиялын, танымдық іс-
әрекетін, қабілетін дамытады. Оның
жауабын табу үшін мазмұнын талдап
ой елегінен өткізеді. Жұмбақтың
тәрбиелік мәні өте зор.
Халық педагогикасы тәрбиені еңбек пен өнерге 
негіздей жүгізді. Тек бертін келе ғана оқу-білім 
дамып, ғылым мен техника өрістей бастаған 
кезеңде ғылыми педагогика дүниеге келді.
Қолданылған әдебиеттер:

1. «Бала мен балабақша» Республикалық
педагогикалық журнал №7, 2011
2. «Бабаңнан саған не қалған!»  Құрастырған–Қанат
Қайым Алматы; «Балауса»2002 ж
3. Ғаламтор сайттарынан алынған.
А РЫ Ң Ы ЗҒ
НАЗА Р Л
А Х М Е Т! ! !
АР

Ұқсас жұмыстар
Халық педагогикасы тәрбиені еңбек пен өнерге негіздей жүгізді
ҰЛТТЫҚ ПЕДАГОГИКА ЭЛЕМЕНТТЕРІН ДАМЫТУ
Жоғары мектеп педагогикасының мақсаты
Жоғары мектеп педагогикасының қызметтері
Халық педагогикасындағы тәрбиенің түрлері
Педагогика ғылымның әдіснамасы
Біреуі білсем екен демекілік
Жас өспірімдерді тәрбиелеуде этнопедагогиканың ролi
Этнопедагогика оқулықтары
Бала тәрбиесінде халықтық педагогиканың міндеттері мен бағыттары
Пәндер