Қоғамдық ұйымдастыру формалары

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ

СӨЖ
Орындаған: Тексерген: Амангелді А. А. Габдуллина Л. Б. Е - 415 топ

ЖОСПАР
1. Қоғамдық ұйымдастыру формалары 2. Тауар ұғымы. Оның қасиеттері. Құн және баға ұғымдары 3. Ақша оның түрлері, қызметтері 4. Нарық ұғымы. 5. Бәсеке ұғымы

       Материалдық

игіліктерді жасап шығаратын процесс өндіріс деп аталады. Өнім өндірісінде адам табиғат объектеріне әсер етеді, оларға өзінің материалдық қажеттерін қанағаттандыратындай форма береді. Айтқандай, өндіріс дегеніміз тікелей тұтыну үшін, немесе, өндірісті әрі қарай жүргізу үшін, табиғат заттарын өндеу болып табылады. Өндірістің осы қызметі онын әлеуметтік формасы қандай болмасын сақталады. Игіліктерді дайындауға қатысатын факторларды аныктап білу маңызды мәселе болып табылады. Экономмкалық теорияда өндірістін, мүмкіндігі мен нәтижелілігіне шешуші әсер ететін ерекше маңызды элементті, немесе объекті, өндіріс факторлары деп атайды. Өнім өндіруде пайдаланатын осындай факторлар өте коп болады. Және әр жекелеген өнімді өндіруге икемделген өзіндік факторлар болады. Сондықтан оларды біріктіріп, топтастыру қажет. Факторларды бөліп, топтастырудың көптеген әдістері бар.

Өндіру

Тұтыну

Қоғамдық өндіріс процесі

Айырбас

Бөлу

Тауар – мұқтаждықты не тұтынысты қанағаттандыруға назар аудару, иелену, пайдалану не тұтыну үшін нарыққа ұсынылатын барлық зат. Ол физикалық обьект, қызмет, адам, орын, мекеме және идея болуы мүмкін. Тауарды жасарда оны дайындаушы үш деңгейлі идеяны қабылдауы керек. Нарықты жинақты зерттеу ереже бойынша, тауарды зерттеуден басталады, өйткені тауарды нәтижелі пайдалану, тұтыну қасиеті, тұтынушы сұранысы осыған тікелей байланысты. Сондықтан зетртеудің негізгі мақсаты – нарықтағы тауардың шынайы сұранысын анықтау, оны ұтымды өлшемде шығару үшін не қажеттігі, оның техникалық сипаттамасы, экономикалық негізделген баға саясаты.
 

Тауарлы өндіріс сипатталады:

Өнім жеке бір бірінен бөлінген өндірушілермен өндіріледі. Қоғамдық қажеттіліктер рынокта сатып алу-сату арқылы қанағаттанады

Олар анықталған бір өнім өндіруге бағытталады.

Тауарлық қатынастардың пайда болуының әлеуметтік-экономикалық негіздері:

Еңбектің қоғамдық бөлінуі және тауар өндірушілердің мамандануы Олардың бірбірінен экономикалық оңашалануы

Тауарларды сатып алу

Өнімді тұтынушылар мен өндірушілер байланысының рынок арқылы болуы

Қарапайым және капиталистік тауар өндірісінің ерекшеліктері
Қарапайым тауар өндірісінде еңбек өнімі рынокта сатылғанға дейін тауар өндіруші иелігінде болады, ал капиталистік тауар өндірісінде еңбек өнімі тауар өндіруші жұмысшы емес, капиталист иелігінде болады.

Қарапайым тауар өндірісі тауар өндірушінің жеке еңбегіне негізделеді, ал капиталистік – жалдамалы еңбекке негізделген;

К.Маркстің еңбек құн теориясына сәйкес тауарлардың 2 қасиеті бар: ҚҰН, ТҰТЫНУ ҚҰНЫ
     Еңбек

құн теориясына сәйкес тауарлардың қоғамдық құны еңбек көлемімен және оған жұмсалған жұмыс уақытымен анықталады. Құн заңы бойынша тауарды өндіру мен айырбастау қоғамдық қажетті еңбек шығыны негізінде, яғни құндық шама бойынша жүзеге асады.

Тауар өндірушінің диференсациясы

Құн заңы
Қоғамдық еңбекті реттеу және есептеу

Уақытты үнемдеуді ынталандыру

       Ақша

айырбастын даму үдерісінде пайда болды. Сонымен қатар барлық тауар топтарының жалпы эквивалент рөлін атқарады. Яғни, ақша – бұл жалпы эквивалент.
     Ақша

экономикадағы рөлін өзінің атқаратын негізгі қызметтері арқылы орындайды. Ақшаның әр қызметі тауар айырбасы үдерісінен туындайтын тауар өндірушілердің нысаны ретінде ақшаның әлеуметтік және экономикалық мазмұнының белгілі бір жақтарын сипаттайды.

Құн өлшемі және баға масштабы

Айналыс құралы

Төлем құралы

Ақшаның қазіргі экономикадағы атқаратын қызметтеріне мыналар жатады:

Қорлану және қор жинау құралы

Дүниежүзілік ақша

Басында ақша рөлін екі металл атқарды: алтын және күміс. Ол биметализм заманы еді. Монометаллизм кезіндк ақша рөлін бір металл атқарды – алтын. 1929-1923 жылдардағы әлемдік экономикалық дағдарыс монометализм заманын тоқтатты.

Ақша жүйесінің негізгі ерекшеліктері:
Алтынның демоонетаризац иясы және айналымнан шығуы Жеке кәсіпкерлікті және мемлекетті несиелеу

Несие ақшаларыны ң басым болуы

Алтынды банкнотқа айырбастаудан бас тарту

Нарық - тауар өндірісі мен айналымы заңдары бойынша ұйымдастырылатын айырбасты сипаттайтын тауар қатынастарының жиынтығын білдіреді. Басқаша айтқанда, нарық — нақты тауар сатушылар мен оны сатып алушылардың басын қосатын кез келген институт немесе механизм.

«Әлеуметтік нарық экономикасы» атты кітабында X. Ламперт нарықтың төмендегідей приоритеггерін атап өтеді:
— еркін баға жүйесі ең төмен шығындарға негізделген және осы арқылы өндіріс құралдарын тиімді түрде қолданатын осыған дейін белгілі өндірістік қатынастардың арасындағы нағыз ұтымдысы болып табылады; — өз шешімін қабылдауда автономды және ерікті болып табылатын кәсіпкерлер шығынды аз жұмсайтын өндіріс тәсілдерін қолданып, өзгермелі сұраныс жағдайында жылдам әрекет ете алады және өз әрекеттерінің тиімділігін қашан да естен шығармайды, керісінше, мемлекеттік экономикалық басқаруды жүзеге асыратын құрылымдар көптеген жағдайда динамикасыз, бюрократиялық машиналардың тетігіне айналып, дұрыс әрі тиімді шешімдер қабылдай алмайды және олар өндірістің жағдайымен кәсіпкерлерге қарағанда формалды түрде ғана таныс болып келеді; — әкімшілік экономикасының үлгісіне қарағанда нарықтық шаруашылық моделі жеке белсенділік пен іскерліктің толыққанды, шығармашыл және еркін жүзеге асуына көбірек мүмкіндік береді; — сосын, нарықтық шаруашылықта өндірушілер шектелген, қатал, міндетті жалпышаруашылық жоспарларымен тоқталынбайды, шаруашылық субъектілері өндіріс құралдарын өз мақсаттарында еркін қолданады және осы себептен нарықтық жүйеге және ондағы өзгерістерге жылдам бейімделе алады.

Бәсеке дегеніміз, бір жағынан, іс-қимыл жасайтын салада ұнамды нәтижеге жету үшін жүріп отыратын экономикалық жарыс, шаруашылық жүргізудің қолайлы жағдайына ие болу үшін, пайданы мол алу үшін тауар өндірушілердің бір -бірімен күресі. Екінші жағынан, ол нарық субъектілерінің өнімді өндіру мен оны өткізудегі және капиталды қолдану сферасындағы ара қатынастары. Форма жағынан бәсеке ұйымдастырудың нормалары мен ережелерінің, мемлекеттік және жеке құрылымдардың директивалары мен іс-қимыл әдістерінің жүйесі.

ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. Темірбекова А. Б. “Экономикалық теория негіздері” 31 - 34 беттер аралығы


Пән: Бухгалтерлік іс


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь