Девиантты мінез - құлықты балалармен педагогикалық жұмыс жайлы ақпарат
Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
Педагогикалық психология факультеті
Девиантты мінез - құлықты
балалармен педагогикалық жұмыс.
Орындаған:Әбілманова Ә.
П- 225 топ.
Семей 2015ж.
Н.Смелзер: «девиантты мінез - құлық деп қоғамда қалыптасқан нормалар
мен типтерге сай келмейтін іс-əрекеттерді т үсіну қажет» деп жаз ған.
В. Фокс девиантты мінез-құлық «тəртіп бұзушыны түрмеге қамауға немесе
басқа жазаға тартуға əкелетін, нормадан ауытқу» деп есептейді.
Роберт Мертон мінез - құлық ауытқушылығының себебін қоғамның
мәдени мақсаттары мен оған жетудің әлеуметтік мақұлданған жолдарыны ң
арасындағы үйлеспеушілік деп түсіндіреді.
И.А. Невский: Девиантты (ауытқулы) мінез–құлық деп, қазіргі қоғамда
белгіленген ережеге сәйкес келмейтін, әлеуметтік мінез- құлы қты айтады.
И.С. Кон: Девиантты мінез-құлық ол психикалық саулық, құқық,
мәдениет және адамгершіліктің әрекет жүйесі ретінде, жалпы бекітілген
ережеден ауытқуы, - деп қарастырды.
Девиантты мінез-құлық — нақты тұлғаның қоғамда бекітілген
нормалардан, қоғамдық тəртіпке қауіп төндіретін іс-əрекеттері.
Девиантты мінез-құлық ( лат. deviatio - ауытқу) - жалпыға ортақ
ережелерден ауытқитын әлеуметтік іс-әрекет, осы ережелерді б ұзатын
адамдар мен әлеуметтік топтардың қылықтары; қабылданған құқықты қ
немесе моральдық нормаларды бұзған адамның мінез-кұлқы.
Абрумова А.Г., Жезлова Л.Я. девиантты мінез-құлық түрлерінің,
əлеуметтік психологиялық тəсілге негізделген, тұжырымын ұсынған.
Олар балалар мен жасөспірімдердегі девиантты мінез- құлы қты ң негізгі
төрт түрін бөліп көрсетеді:
Тəртіпке қарсы мінез-
құлық;
Антиəлеуметтік (қоғамға
қарсы);
Делинквентті (құқыққа
қайшы келетін);
Аутоагрессивті мінез-
құлық.
Қастандық бағыттар: жеке
тұлғаға қарсы бағытталған
əрекет- тер (тіл тигізу,
бұзақылық, ұрып соғу,
өлтіру, зорлау т.б.);
əлеуметтік енжар түрлері:
Пайдакүнемдік бағыттар: белсенді өмір салтынан
материалдық, қаржылық, қашқақтау, азаматтық
мүліктік пайда табуға міндеттерден бас тарту, жеке
ұмтылумен байланысты заң жəне əлеуметтік мəсе-
бұзушылық, теріс қылық лелерді шешуге құлықсыз
( ұрлық, тонау, бол (оқудан бас тарту,
алыпсатарлық, алаяқтық кезбелік, маскүнемдік,
т.б.); нашақорлық, токсикомания
т.б.)
С.А.Беличева
девиантты
мінез-
құлықты
төмендегідей
топтастырды:
Девиантты мінез - құлықты балаларға тәртіпсіздік, әлеуметтік
тәрбиеге қарсы, заңға қарама - қайшы, теріс іс - әрекеттерді бойына
сіңірген балаларды жатқызу болады. Олар өмірдің ащысын көп
көрген, отбасы жылуы болмауынан ұшырасады. Бұл балаларды ң
дамуында кідіріс болады, тіпті физикалық және психикалық аурулар
симптомының пайда болуына әкеліп соқтырады. Соның салдары
денсаулықтың төмендеуіне себеп болады, сондықтан да оларды тек
педагогтар емес, дәрігерлерде бақылау керек.
Девиантты
мінез- -агресия:
құлықтың -демонстрация;
көрсеткіштер -оқудан, еңбектен бет
іне жатады: бұру;
-үйден кету;
-алкоголизм;
-наркомания;
-қоғамға жат
қылықтар;
- жыныстық жат
мінез-құлық;
-суицид т.б.
Статистикаға сүйенсек, ауыр
жағдайдағы бұзақылық, зорлаудың 90%,
басқа қылмыстардың 40% маскүнемдікке
байланысты болып отыр. Кісі өлтіру, ұрлық,
қарақшылық шабуыл жасау. Ауыр зақым
тигізудің 70% адамдар мас күйінде жасаса,
ажырасудың 50% жуығы маскүнемдікке
байланысты.
Сот экспертизасы көрсеткендей, 68%
ерлер мен 31% әйелдер алкогольді масаю
салдарына өз өмірлерін қиған. Асқынған
маскүнем ретінде есепте тұрған ерлердің
12% өміріy қиса, 20,2% өз өміріне қауіп
төндірген.
Девиантты мінез – құлықты
балалармен педагогикалық жұмыс:
Оқушылардың отбасылық жағдайын
зерттейді;
Баланың мектептегі, мектептен тыс іс –
әрекеттеріне бақылау жасайды;
Құқық бұзушылықтың алдын алу, түзету
жұмыстарын ұйымдастыру;
Мектеп пен қоғамдық ұйымдар арасында
байланыс орнатады
Бос уақытын дұрыс өткізуін қадағалау т,б.
Қорыта айтқанды, девиантты мінез - құлықты балалармен
тәрбиелік жұмыстарын жүргізуде римдік философ
Сенеканың: «әрбір адам өмірінің тек кейбір жақтарын
ойлап талдайды, бірақ ешкім жалпы өмір туралы
ойланбайды» деген ой-пікіріне сүйене отырып, девиациялық
мінез - құлыққа коррекция жасаушы әрбір педагог, баланың
тек кейбір мінездік кемшіліктерін түзетіп қана қоймай,
оларды, қоғамдық өмірдің талаптарымен ұштасқан дұрыс
қарым-қатынас жолына қайтып әкеліп, ары қарай
қалыптаса дамуына, әлеуметтенуіне көмектесуі қажет.
Пайдаланған әдебиеттер:
1. А. Т. Ақажанова Девиантология (Оқу
құралы) Алматы: Нұр-пресс, 2009.—
126 б.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz