Адамзаттың жаhандық мәселелерінің рухани адамгершілік сипаты туралы ақпарат




Презентация қосу
Семей қаласындағы
Шәкәрім атындағы
мемлекеттік университеті

Адамзаттың жаhандық
мәселелерінің рухани
адамгершілік сипаты

Тексерген: Жақпарова Г.А
Орындаған: Қалыбаева Э.С
Е-413 топ
Үш-ақ нәрсе адамның
қасиеті: ыстық қайрат,
нұрлы ақыл, жылы
жүрек.
Абай Құнанбаев

Абай Құнанбаев (1845-1904)

«Адамзаттың бәрін сүй бауырым деп»
Қазіргі таңда жаһандану, ең алдымен, бүгінгі орын
алып отырған халықаралық экономикалық
қатынастардың сипаты мен серпінді техникалық
прогресті қамтамасыз ететін өндірістік күштердің
(көлік, байланыс құралдары, әлемдік компьютерлік
желілер және т.б.) даму деңгейіне қатысты болып
келеді. Осы орасан ғылыми-техникалық прогресс
әлемнің бейнесін түбірімен өзгертіп, жаһандануға
алып келді, алуан түрлі халықтарды бір-біріне
жақындата түсті.
“Адамға ең бiрiншi керегi бiлiм емес,
тәрбие. Тәрбиесiз бiлiм- адамзаттың қас
жауы, ол келешекте оның өмiрiне апат
әкеледi”- деп Әл- Фараби айтқандай,
педагогика ғылымы зерттейтiн негiзгi
категорияларының бiрi- тәрбие.
Жаһандық мәселелер дегеніміз
шешімі өркениеттің ары қарай өмір
сүруіне әсер ететін мәлелердің
жиынтығы болып табылады. Олар
қазіргі заман адамының өмірінің
дамуының әркелкілігі мен адамдардың
әлеуметтік – экономикалық, саяси –
идеологиялық арақатынасында пайда
болатын қарама – қайшылықтардың
себебінен туындайды. Бұл мәселелер
жалпы адамзаттың өміріне әсер етеді.
Адамзаттың жаһандық мәселелері –
ғаламшарымыздың барлық тұрғындарының өмірлік
қызығушылығын қозғайтын және бұл мәселелерді
әлемнің барлық мемлекеттері ортақтасып шешетін
мәселелер.
Адамзаттың жаһандық мәселелеріне жататындар:
Оңтүстік-Солтүстік мәселесі; азық-түлік мәселесі;
кедейлік мәселесі; энергетика мәселесі; экология мен
тұрақты даму әселесі; әлемдік мұхитты меңгеру
мәселесі; демография мәселесі; АИВ инфекциясы және
т.б.
Бұл тізім тұрақты емес. Сонымен қатар, өркениеттің
дамуымен бірге жаңа жаһандық мәселелер туып
отырады (ғарыштық енңістікті игеру, климатты
қадағалау т.б.)
Шын көңілден
айтылған
тілекке -
шындықпен
жауап беру
парыз.
Мұхтар Әуезов
-Азық-түлік мәселесі дегеніміз – қазіргі кездің өзінде
адамдардың өзін– өзі өмірлік маңызы бар азық–түлікпен
толық қымтамасыз ете алмауы. Бұл мәселе неғұрлым төмен
дамыған елдерде азық-түліктің абсолютті жетіспеушілігі
(ашығу) деп танылса, дамыған елдерде тамақтану
теңгерімсіздігі болып табылады. Бұл мәселенің шешімі
табиғи ресурстарды тиімді қолдану, ауыл
шаруашылығындағы ғылыми-техникалық прогресске және
мемлекет тарапынан қолдау деңгейінен тікелей тәуелді.
-Кедейлік мәселесі жаһандық мәселелердің
ішінде ең негізгілерінің бірі болып отыр.
Кедейлік деп отырғанымыз мемлекеттің сол
елдегі адамдарды ең қарапайым және ең
арзан өмір жағдайымен қамтамасыз ете
алмауы. Әсіресе дамушы елдердегі
кедейліктің үлкен масштабтары тек қана
ұлттық емес, сонымен қатар әлемдік
тұрақты дамуға үлкен қауіп тудырады.
-Жаһандық энергетика мәселесі – адамзатты
қазіргі кезде және жақын болашақта энергия мен
отынмен қамтамасыз ету проблемасы. Бұл
проблеманың шығуының негізгі себебі ХХ
ғасырда минералды отынды пайдалануының күрт
өсуі.
-Әлемдік мұхиттар порблемасы – мұхит
кеңістігі мен оның ресурстарын сақтап қалу мен
тиімді пайдалану порблемасы. Қазіргі кезде
әлемдік мұхит тұйық экологиялық жүйе ретінде
бірнеше есе өскен антропогенді күштерге әрең
шыдап отыр. Оның өзі мұхит өліміне әкелетін
үлкен қауіп болып табылады. Сондықтан,
жаһандық мұхиттар мәселесі деп отырғанымыз –
ең алдымен оның аман қалуы.
-Демографиялық мәселе екі түрлі көрініс табады: дамушы
елдердегі демографиялық күрт өсу және дамыған және өтпелі
кезеңдердегі елдердің демографиялық қартаюы. Біріншісінің
шешімі – экономикалық даму қарқынының дамуын
жоғарылатып, халық санының өсу қарқынын төмендету болса,
екінщісінің шешімі – эмиграция мен зейнетақы жүйесін
реформалау болып тұр.
Аз сөйлер де, көп
тыңдар хас асылдың
баласы.
                                   
                Махамбет
Өтемісұлы
Сұлулық, әдептілік,
білімділік, сезімділік,
ерлік, даналық - бәрі де
жеке  адамның меншігінде
емес, ең алдымен, елдің,
халыктың еншісі.
                                             
                  Ғабит
Мүсірепов
Адамгершілік бастау
неде?

Адамгершілік қасиет ең бірінші әр
оқушының отбасын сыйлаудан
басталады. Әке-шешеге ешқашан дауыс
Адам тумысынан жамандыққа үйір көтеруге, сөз қайтаруға болмайды. Ата-
емес. Жақсылық адам бойына сол анасын сыйламаған адам басқа біреуді
бала кезде егіледі. Ол жылдар өте сыйлап жетістірмейді. Ата-ананы
келе өніп шығады. Жақсылық ренжітпеу – әр баланың өмір бойғы
өнімнің шыққаны немесе оны міндеті.
жамандықтың арам шөптері басып Адам қандай жоғары лауазымда
қызметте жүрседе ізеттілікті
кеткені сонда ғана белгілі болады.
жоғалтпауы тиіс. Үлкен адамдарға
Ізеттілік пен сыпайылық сияқты қоғамдық көліктерде орын беру,
адамгершілік түрлері отбасынан сұрақтарына дұрыс жауап беру қажет.
басталады.

 
Адамгершіліктің қарапайым қағидалары

Үлкенді
Тілін
Амандасу құрметте
сыйлау
у

Отанын Дінін
қорғау сатпау
“Жасында әдеп “Адамзаттың бәрін сүй,
үйренбеген кісіден, өскен бауырым деп”
соң қайран жоқ”
Абай
Сайф Сарай

Адамгершілік
академиясы
“Тәрбиесіз берілген білім –
“Арыңды сатпа, теріңді сат,
адамзаттың қас жауы”
адалдықты ізде”
Әл-Фараби
Шәкәрім
Педагог Ы. Алтынсарин
мынадай адамгершiлiктiң
түрлерiн атап көрсетедi, 7
жақсы қасиет:
Бiрiншi: Имандылық.
Екiншiсi: Жоғарғы әдiлдiк.
Үшiншiсi: Адалдық,
ақкөңiлдiлiк. Ыбырай
Алтынсарин (шын 
Төртiншiсi: Сыпайылық, аты — Ибраһим, 1841—
1889) — қазақтың аса 
момындық.
көрнекті ағартушы-
Бесiншiсi: Адал ниетпен педагогы, жазушы, 
өсиет этнограф, фольклоршы, 
қоғам қайраткері
беру.
Алтыншысы: Жомарттық,
Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Рухани адамгершілік білімнің қазіргі әлемдегі басымдылығы
Адамзаттың жаһандық мәселелерінің рухани адамгершілік сипаты
Рухани адамгершілік білімінің қазіргі әлемдегі басымдылығы
Адамзаттың жаһандық мәселелерін шешудегі білім берудің рөлі
РУХАНИ АДАМГЕРШІЛІК БІЛІМНІҢ ҚАЗІРГІ ӘЛЕМДЕГІ БАСЫМДЫҒЫ
Өзін-өзі тану туралы ақпарат
Жаһандық мәселелер
Ғаламдық проблемалардың типтері
ЖАҺАНДАНУ ТУРАЛЫ
Ұлттық құндылықтар мен Өзін-өзі тану рухани-адамгершілік білімінің сабақтастығы
Пәндер