Сайтқа презентация қосу

Педагогикалық талант иегері

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ

Орындаған: Олағаева А.Б Тексерген: Оралбекова Б.С.

Семей, 2015

Педагогикалық талант иегері

А.И.Герценнің педагогикалық көзқарастары. (1812-1870)

Орыстың революциялық қозғалысының белгілі өкілі, көрнекті саяси қайраткер, публицист және талантты жазушы Александр Иванович Герцен ХІХ ғ.30-40 жж.орыстың революция-демократиялық педагогикалық ой-пікірінің өкілі болды. А.И.Герцен, философ-материалист және революцияшыл демократ, өз шығармаларында тәрбие мәселелеріне ерекше мән берді. Революциялық демократизм тұрғысынан Герцен адамның барлық рухани және дене күштерімен қабілеттерінің дамуын қамтамасыз ететін тәрбиені жақтады.

Оқу-тәрбие үрдісінде мұғалімге жетекші орын бере отырып, Герцен оған өте жоғары талаптар қойды.

А.И.Герцен бірнеше тамаша шығармалардың авторы:

Виссарион Григорьевич Белинский аса көрнекті революционер-демократ, өзінің шығармаларында крепостнойлық правоға қарсылық білдірді, шаруалардың мүддесін жақтады. В.Г.Белинский дарынды сыншы болды, Ресейге, орыс халықына деген таусылмас жалынды сүйіспеншілікті аңғартты, оның жарқын болашағына сеніммен қарады. В.Г.Белинскийде өз отанына сүйіспеншілікті басқа халықтарға терең құрметпен қарауды ұштастыра білді.

Негізгі көзқарастары:

Қанатты сөздері:

Афоризмдері:

Егер адам тұла бойы түгелімен жалғандыққа берілсе, ақыл-ой талантынан айрылатыны айдан анық.  Әйелің — көңілдесің емес, бүкіл ғұмырлық досың, әрі серігің, демек, оны біз егде тартқан әйел болған шағында да, кемпір болған кезінде де сүюге ерте бастан ойланып, дағдылана білуіміз ләзім.  ...үрей атаулының бәрін білім жеңеді.  ...маскүнемдікке, мешкейлікке салыну — тағылардың қылығы.  Өз Отанын жан тәнімен сүю – адамшылықтың асқар шыңы.


 В.Г.Белинский тәрбиенің алдына жаңа, прогрессивті міндеттер қойды. Ол жалпы адамдық тәрбиенің талаптарын ұсынды.  Оның әдебиеттің халықтығы туралы талданған теориясынан Белинский балаларды өз отанын сүйіспеншілік рухында тәрбиелеудің қажеттігі туралы педагогикалық қорытындылар жасады.  Пушкиннің, Крыловтың, Гогольдің және басқа да Ресейдің ұлы жазушыларының шығармаларында Белинский орыс халықтығы мен жалынды патриотизмнің анық көрінісін көре білді. Белинский балаларда орыс халқына тән жағымды сапаларды қалыптастыруға шақырды.  Белинский тәрбиенің халықтығы идеясын жақтады және православия, самодервие және халықтық теорияны жақтаушылармен бітіспес күресте дамытты.  Белинскийдің педагогикалық теориясының негізгі қағидаларының бірі адамды үйлесімді дамыту болып табылады.  Адамгершілік тәрбиені Белинский адамды – қоғамдық қайраткерді қалыптастырудың негізгі саласы деп есептеді. Оның адамгершілікті тәрбиелеудің тәсілдері және жолдары туралы айтқан қағидалары бай және мазмұнды. Терең диалектик және нәзік психолог, ол моральдық тәрбиенің психологиялық негіздерін ашуға ұмтылды, адамгершілік тәрбие үрдісінің күрделігіне педагогтардың көңілін аудара отырып, оған формалды қарауға қарсы болуды ескертті.

Мектеп және педагогикалық ойлары:

Н.И.Пироговтың педагогикалық көзқарастары. (1810-1881)

Николай Иванович Пирогов
көрнекті орыс дәрігері-хирургі, халық ағарту ісінің қайраткері, белгілі педагог.  1856 жылы “Марской сборник” журналында Г.И.Пироговтың “Өмір мәселелері” атты мақаласы жарияланған болатынды.  “Өмір мәселелері” мақаласының негізгі идеясы – жалпы адамзаттық білім беруді қорғау болып табылады.


Н.И.Пироговтың педагогикалық көзқарасының жетекші белгісі гуманизм болып табылады Н.И.Пирогов былай деп жазды: “Пайдалы азамат боламын деп даярланып жатқандардың барлығы алдымен адам болуға үйренуі қажет” “Адам болу – бұл тәрбиенің негізгі мақсаты болу керек”,-деп жазды Пирогов. Ол ерте, күні бұрын берілген балаларды мамандандырудан сақтандырды, ол олардың ой-өрісін тарылтады және адамгершілік дамуын тежейді.

Н.А.Добролюбов (1836-1861)

Н.А.ДОБРОЛЮБОВТЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ КӨЗҚАРАСТАРЫ

ДОБРОЛЮБОВТЫҢ МЕКТЕП ЖҮЙЕСІ ТУРАЛЫ ОЙ-ПІКІРІ

Добролюбовтың тәрбие туралы ойпікірі

Добролюбовтың еңбектері

Н.Г. Чернышевский (1828-1889)

Орыстың ұлы сыншысы, философматериалист, жалынды революцияшыл-демократ, жазушы және публицист. Саратов діни семинариясында (1842 — 45), Санкт-Петербург ун-тінің тарих-филол. бөлімінде оқыған (1846 — 50). Университетте оқып жүрген кезінде өз бетімен білімін жетілдірумен шұғылданып, тарих, философия, социология туралы еңбектерді мұқият зерттеді.

НЕГІЗГІ ЕҢБЕКТЕРІ

НЕГІЗГІ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ КӨЗҚАРАСТАРЫ

Н.Г.Чернышевский жасөспірімдерге, болашақ белсенді қоғам қайраткерлеріне, шын халық мүддесін жақтаушыларға мынадай негізгі қасиеттер қажет деп есептеген:

Тәрбие халық ағарту мәселелері әдеби және саяси журналдарда орын алды.“Современник” – ревалюцияшыл-демократиялық бағыттағы журнал.Онда Н.Г.Ченышевский мен Н.А.Добролюбовтың тәрбие мен білім беру мәселелері туралы бірнеше мақалалары басылып тұрды.

60- жылдардың бас кезінде кейбір арнаулы журналдар жалпы тәрбие мекемелеріне арналып отрылды. Пироговтың “Өмір мектебі” атты белгілі мақаласында 1856 жылы “Морской сборник” журналында басылған болатын.

Константин Дмитриевич Ушинский (1824-1870)

Өмір жолы
К.Д. Ушинский 1824 жылы 18 ақпанда Тула қаласында туған. Әкесі оқыған офицер дәрежесінде 1812 жылғы Отан соғысына қатысты. Константин Дмитриевичтің балалық шағы Чернигов губерниясындағы Новгород – Северск қаласының маңындағы әкесінің шағын имениясында өтті. Семья жағдайы баланың тәрбиесіне қолайлы болды. Орта білімді новгородСеверск гимназиясында алады. 1840 жылы Москва университетінің заң факультетіне түсіп, оны 1844 жылы бітіріп шығады. Университетті бітіру қарсаңында Ушинский қоғамдық қозғалыстың ықпалында болды. 1846 жылы Ярославльдегі заң лицейіне профессор міндетін атқарушы болып тағайындалды.

Еңбектері

Педагогикалық идеялары
Педагогикалық пікірінің ең негізгі мәні – әрбір елде халықтың мақсат-мүддесіне, мұқтажына сәйкес өзіндік ағарту жүйесі болуы керек деген халықтың идеясында енді. Ағарту ісі мен тәрбиенің кең демократизм негізінде құрылуын көздеді. Тәрбие ісіне халықтың өзі қожа болып, мектептер бүкіл халықтың жастарын қамтуы тиіс деді. Халықтық идеясының басты бір сипаты – қоғамшылдық, соған байланысты тәрбие мен білім беру салалары, олардың төңірегі қоғамдық атмосферада болуы тиіс, себебі халықтық идея мейілінше кең қоғамдық жолдар арқылы іске асады. Педагогикалық талаптарының бірі – еңбек сүйгіштікке, еңбек ете білуге және еңбекке ынталы болуға тәрбиелеу.

К.Д.Ушинский идеялары
Тәрбие мақсаты – белсенді де шығармашыл жеке тұлғаны қалыптастыру, адамды адамзат іс-әрекетінің ең жоғарғы формасы ретінде дене және ақыл-ой еңбегіне даярлау; Ғылым мен мектептің дінге тәуелсіздігі; Адамгершілікке тәрбиелеу мәселесінің қоғамдық-тарихи сипатта болуы; Басты міндеттердің бірі шовинизмді болдырмайтын елжандылыққа тәрбиелеу, адамзаттық борышқа тәрбиелеу, авторитарлықты жою; Тәрбие жүйесі жағымды мысал негізінде, баланың ақылмен атқарған іс-әрекеті, оқушылармен өзара қатынас негізінде құрылады;  Оқытудың көрнекілік пен бірізділік (нақтыдан абстрактілікке қарай) принципін оқушы шамасына шақ негіздеу;  Оқу процесін сапалы ұйымдастырудың басты шарты – әдістемелік шеберлікте, ал әдістемелік шеберлік әр түрлі оқыту әдістеріне байланысты.

Даналық сөздері

 Тәрбие де барлығы да тәрбиешінің жеке басына негізделуге тиіс. Ешқандай жарғы және бағдарлама,ешқандай оқу орнының жасанды орталығы қаншалықты жетілдірілгенімен тәрбие ісінде жеке адамды алмастыра алмақ емес.Тәрбиешінің тәрбиеленушіге тікелей әсерінсіз мінез-құлыққа сіңерліктей шын тәрбие беру мүмкін емес.  Саналы әрі еркін еңбек қана, адамды бақытпен жарылқайды.  Оқу-бұл әлі ештеңе маңдытпайды, нені оқу керек және оқығанда көңілге қалай тоқу керек-ең үлкен, ең ұлкен шаруа, міне осында.

Ұсынылған әдебиеттер: 1. Бержанов К., Мусин С. Педагогика тарихы. – Алматы; Мектеп 1984.- 256 бет 2. Ж.Әбиев. Педагогика тарихы: Оқу құралы.-Алматы: Дарын, - 2006.-480 бет.

НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!


Пән: Педагогика


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь