Сайтқа презентация қосу

1.Макроэкономикалық көрсеткіштерге сипаттама. 2.Инвестиция және мемлекеттің инвестиция саясат. 3. Инфляция және мемлекеттың инфляция қарсы саясаты. 4. Қазақстан Республикасының экономика өсуі

Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті

Тақырыбы: 1.Макроэкономикалық көрсеткіштерге
сипаттама. 2.Инвестиция және мемлекеттің инвестиция саясат. 3. Инфляция және мемлекеттың инфляция қарсы саясаты. 4. Қазақстан Республикасының экономика өсуі

СӨЖ

Орындаған: Тогызбаева Мариям Тобы: Е-415 Тексерген: Жетибаев Е.Ж.

Жоспар: 1. Макроэкономикада маңызды деп есептелiнетiн  қор­ағын ұғымына жататын кейбiр  көрсеткiштердi. 2. Инвестиция 3. Мемлекеттің инвестициялық саясаты 4. Инфляцияға қарсы саясат 5. Қазақстан Республикасындағы экономикалық өсу

Макроэкономикада маңызды деп есептелiнетiн қор­ағын  ұғымына жататын кейбiр көрсеткiштердi.
Инвестиция және негiзгi капитал. Экономикадағы капитал – бұл белгiленген, анықталған уақытта жинақталған тұрғын үй қоры, машина, құралдар, өндiрiстiк ғимараттар қоры және елдегi өндiрушi күш. Инвестициялық шығындар – бұл белгiлi бiр уақыт аралығында негiзгi капиталды қолдауда және капиталдың өсуiне бағытталған өнiмдер ағыны. Осыдан төмендегiдей қатынасты алуға болады. К = К-1 + I Мұндағы: К – қарастырылып отырған жыл аяғындағы капитал қоры. К-1 – қарастырылып отырған жыл алдындағы жылдың капитал қоры. Қор өсiмi (КК-1) инвестиция ағымына тең. Егер инвестиция мен капитал қорының арасындағы байланысты тереңiрек қарастырсақ, онда төмендегi теңдеудi құрауға болады. К= К-1 + I – DN Мұндағы: DN – кейбiр капитал қоры табиғи қартаяды немесе үнемi пайдалану нәтижесiнде тозады, мұндай тозуды амортизация деп те атайды. I – инвестиция ағымы, жалпы инвестиция деп те атайды. I – DN – таза инвестиция.

2. Қор және байлық. Жоғарыда қарастырылған қор – ағын ұғымының бiр көрсеткiшi ретiнде қор және байлықты қарастыруға болады. Қор Ұлттық табыстың тұтынудан қалған бөлiгi, бұл қаржылық байлықтың қалыптасуына мүмкiндiк бередi және (W) белгiленедi. W- W-1 = S (W – W-1) – қор жинағының өсiмi қорға тең. 3. Ағымдағы операция шоттары және шетел инвестициясының сальдосы. Қор – ағын ұғымының үшiншi көрсеткiшi. Ол ағындағы операция шоттары (СА) шетел инвестициясының сальдосы (NIIP) арасындағы байланысты көрсететiн тәуелдiлiк. NIIP-1 + СА 4. Бюджет тапшылығы және мемлекеттiк қарыз. Бұл көрсеткiш мемлекеттiң таза қарызының мөлшерi Dd пен бюджет тапшылығы (DEF) арасындағы тәуелдiлiктi көрсетедi. Dd – Dd-1 – DEF19 Нақты өмiрде мемлекеттердiң ЖҰӨ-н есептеу күрделi мәселе. Сондай күрделi экономиканы өндiрiс пен қызметтерiн шығынын қоса отырып, тiкелей түсiнуге болмайды. ЖҰӨ туралы дұрыс түсiнiк алу үшiн, оның басты қалыптасу принциптерi туралы бiлу қажет

Инвестиция
Образец текста Второй уровень


Третий уровень


Четвертый уровень  Пятый уровень

Инвестиция дегеніміз- бүгінгі күні қолда бар ақшаны, мүлікті және басқа да заттарды , яғни капиталды қандай да бір өндірісті дамыту үшін жұмсап, сол арқылы келешекте , яғни алдағы уақытта пайыз түрінде немесе басқадай үлкен кәсіпкерлік табыс табу болып табылады.

Инвестиция

Инвестиция құю

Инвестиция

Инвестициялық объект

Инвестициялық қызмет

       Инвестициялық саясат мемлекеттің экономикалық 

саясатының бір бөлігі, сонымен қатар, мемлекеттің  экономикасына,шаруашылық субъектілерінің кəсіпкерлік  қызметіне əсер етуші құрал болып табылады.          Мемлекеттің инвестициялық саясаты – бұл инвестициялық  қызметті жандандыру, экономиканы көтеру, өндірістің тиімд  ілігін арттыру, əлеуметтік мəселелерді шешу жəне басқа да əр  түрлі жағдайларды жасау бойынша шаралар жиынтығы.      Мемлекет келесідей саясаттар арқылы инвестициялық бел  сенділікке əсер етеді:    амортизациялық саясат;  ғылыми­техникалық саясат;     шетелдік инвестицияларды тарту бойынша саясат;  салық саясаты. 
     

 Амортизациялық саясат дегеніміз – мемлекеттің амортизация лық  аударымдарды есептеу мен пайдалану тəртібін бекіте отырып, ұдайы  өндіріс жылдамдығын жəне сипатын реттеуі болып табылады.  Мемлекеттің ғылыми­техникалық саясаты деп – ғылыми­техниканың дамуы  жəне олардың нəтижелерін халық шаруашылығына енгізетін шаралар  жүйесін айтамыз.  Шетелдік инвестицияларды тарту бойынша саясат дегеніміз– қолайлы  инвестициялық климат құру арқылы елімізге шетелдік инвестицияны тарту  болып табылады.  Салық саясаты – деп белгілі бір жеңілдіктер беру арқылы инвестициялық  саясатқа əсер ету, сонымен қатар салықтық жəне кедендік баж салығы  бойынша ынталандыру мен жеңілдіктер беруді айтамыз.  Инвестициялық саясаттың негізгі мақсаты – отандық экономи каның өсуіне  жəне қоғамның өндіріс тиімділігін көтеруге бағытталған инвестициялық  қызметті белсендендіру болып табылады. 

 Инвестициялық саясаттың міндеттері: 

  қаржы­несие саласын түрлендіру, инфляцияға қарсы  шараларды жүзеге асыру жəне төлемсіздік дағдарысын шешу;   жекешелендіруді аяқтау жəне бəсекелі экономикалық ортаны  құру;  құрылымдық қайта құруды жүзеге асыру, тиімді ұлттық  экономиканы құру;  жоғары технологияларды енгізу негізінде өндірісті жетілдіру;  нарық инфрақұрылымының дамуы, институционалдық түрлен  діру;  инвестициялық климатты жақсарту жəне қор нарығын дамыту  мақсатында заң шығаруды жетілдіру;   салық жүйесін, несиелерді, кеден, баж салықтарын пайдалана  отырып, инвестициялық белсенділікті экономикалық реттеудің  жаңа жəне нарықтық əдістерін енгізу.

Инфляцияға қарсы саясат – инфляцияны төмендетуге бағытталған мемлекеттік реттеу құралдарының жиынтығы.

Мемлекеттің инфляцияға қарсы саясаты Сұраныс инфляциясын жою  мемлекеттің фискалық және ақша­несие саясатының салыстырмалы  макроэкономикалық әдістері арқылы жүзеге асырылады. Инфляция жағдайында мемлекеттің атқаратын шараларының екі жағы бар:  1) Бейімделу (адаптациялық) саясаттың жүргізілуі немесе инфляцияға  бейімделу. Бұл жағдайда табыстардың, еңбекақыны, пайыз мөлшерлемелері  және инвестицияның индекстеу бойынша шаралар жүзеге асырылады; фирмалар  қысқа мерзімді жобаларды жүзеге асырып, жеке тұлғалар кірістердің қосалқы  көздерін анықтайды  2) Инфляцияны төмендету бойынша инфляцияға қарсы шараларды  ұйымдастыру Инфляцияға қарсы саясат ақша ұсынымын төмендету бойынша  бірнеше әдістерді жүзеге асырады:

-  Орталық Банктің нақты ақша эмиссиясын қысқарту арқылы айналыстағы ақша  массасының ауқымын азайту   -  Барлық несие ресурстарын қымбаттату және оларға қол жеткізу мүмкіндіктерін азайту  мақсатында орталықтандырылған несие қайта қаржыландрудың есептік мөлшерлемесін  азайту  -  Несие мултипликаторын қысқарту және коммерциялық банктердің несие экпансиясын  шектеу үшін Орталық банктің резервтік талаптарын арттыру   ­  Сондай мақсаттарда орталқ банктің несиелерін тікелей қысқарту 

Инфляция жағдайында салық саясаты екі өзара байланысты  міндеттерді шешуі тиіс: Ø Мемлекеттік бюджеттің  теңестірілуіне қол жеткізу  және тапшылығын жою үшін  оның кірістерінің деңгейін  көтеру қажет Ø Екіншіден экономиканың  бастапқы буындарына өндіріс пен  айырбас аясында экономикалық  белсенділікті жандандыру қажет

Бюджет шығындарын  шектеуге мына әдістер  арқылы қол жеткізуге  болады :
- Тікелей әдістермен­ шектеу әдісімен (рестрикциялармен)яғни  заңнамалық актлер немесе өкілетті мемлекеттік органдардың  өкімі негізінде оларды шектеу арқылы;  ­ секвестрлеу әдісімен ­ нақты берілген төмендету көлеміне  сәйкес шығындарды пропорционалды түрде төмендету  - Қолда бар кірістердің деңгейін бақылаумен;  ­ Мемлекеттік бюджеттің тапшылық деңгейін шектеумен 

Қазақстан Республикасындағы экономикалық өсу
Елбасы Нурсылтан Назарбаев биылғы Қазақстан халқына Жолдауында «Біздің ұлттық экономикамыздың бәсекеге қабілеттігіне оны әлемдік экономикаға интеграциялаган жағдайда ғана қол жеткізе алатынымыздың» атап көрсітілуі ел экономикасының жаһандық ықпалдастыққа жақындап келе жатқанын айқындады. Өткен жылдарғы реформалардың басты қортындыларын бағалай отырып, сөз жоқ, елдің әлеуметтік-экономикалық келбеті түбегейлі өзгергенін мойындау керек. Тәуелсіздік жолдарында өтпелі кезеңнің бұрынғы жүйесін сапалы жағынан жаңа экономикалық жүйеге ауыстыруға бағытталған реформалардың үш маңызды кезеңі болғаны байқалады.

                          Бірінші кезең-романтикалық, либералдық. Еркіндік пен демократияны жариялауды өз-ақ ескіні күйретуші күш қана емес нарықтық қайта құруларды ілгерілетуші күш те болатындай көрінген бұл кезең принципті тұрғыда өз рөлін орындады. Реформалардың басты қозғаушысынарықтық қайта құрулардың еркін қатысушысы пайда болды. Сонымен бірге, мемлекеттің экономикадан тым жылдам шегінуі ынғайнда жарияланған жаппай ырықтандыру бақылаудан тыс инфляция, өндірістің құлдырауы, жұмысыздықтың пайда болуы мен өсуі сияқты келеңсіз жағдайларға әкеліп соқтырды. Екінші кезең-инфляцияның ауздықтауға, қатаң қаржы, ақша-кредит саясатын жүргізүге, нарықтық экономика қағидаларын қабылдау мен қатаң орындауға арналған тұрақтандырушылық бағыт.

Экономикалық  өсудің  факторлары

Сұраныс факторлары

Ұсыныс факторлары

Үлестіру факторлары

Жиынтық шығындардың деңгейі

Табиғи Ресурстар Еңбек ресурстары Негізгі капиталдың көлемі Технология

Ресурстарды тиімді пайдалану

  

  Экономикалық өсу дегеніміз ұлттық өнімнің  ан жағынан өсуімен қатар сапа  жағынан  жетілдірілуі. Экономикалық өсу деп өндіргіш  күштердің ұзақ мерзімді дамуымен  байланысты өндірістің нақты көлемінің  табиғи дәрежесінің ұзақ мерзімдегі  өзгерістерін атайды.

  

   Бүгінгі таңда Қазақстанның  кономикалық өсуі жоғары қарқынмен  амып отыр. Экономиканы шикізаттың  ағдарынан, өңдеушілік бағдарға  арай диверсификациялау жолдарын  йқындап қарастырылуда.  азақстанның кен байлығы –  инералдық шикізаттың қайтып  алпына келмейтіні белгілі, сонымен  атар кен орындары уақыт өте келе  арқылатыны белгілі. Мұның өзі  олашақта әуелі экономикалық, содан  ейін саяси тәуелсіздігімізге әсер етуі  үмкін.

  

   Сондықтан Үкімет 2015 жылға  дейінгі Индустриялық ­   инновациялық даму бағдарламасын  зірледі. Бағдарламаны іске асыру  барысында мұнай саласына назар  ударуды қажет етеді. Сонымен  бірге мұнай өнімдерін өткізу басты  назардағы мәселе болып отыр.  Мұнай өнімдерін өндіру мен өткізу  оған жүмсалған шығындармен  ығыз байланыста.

        Сұранымның өсу жағдайында 

табиғи ресурстар мүмкіндігі  мәселесі одан әpi қиындай  түседі, сондықтан  экономикалық өсу бірқатар  факторларға байланысты:  табиғат ресурстарының саны мен   сапасына; еңбек ресурстарының саны мен  сапасына; капитал ресурстарына; қолда бар технологияға.

    Әлеуетті өсім – бұл экономиканың мүмкіндігінен өсу алу жылдамдығы. Әлеуетті өсімді қамсыздандыра алатын негізгі факторларға: - ресурстардың көбеюі – табиғи ресурстар, сондай-ақ еңбекті және капиталды; - нәтижеліктің көбеюі, бұнымен қосатехнологиялық прогресттің ресурстары қолданылады, жұмыс күші квалификациясының жоғарлауы немесе өнеркәсіп кәсіпорындарының жақсаруы.

   Экономикалық өсу ­  қоғамдық еңбек нәтижесін, оның өнегелік,  рухани сипаттамаларын көрсетеді. Ол  — экономикалық  динамиканың көрсеткіші және қайнар көзі  болып саналады. Экономикалық өсу өндірістің көлемінің  ұдайы өсімі және экономикалық,  технологиялық, әлеуметтік өсімімен  қатарласып ұласатын мінездемелерге  негізделеді. Ал стратегиялық тұрғыдан  экономикалық өсу ЖІӨ мен ЖҰӨ  көлеменің жан басына шаққандағы  көлемінен көрініс табады.

Экономикалық өсу өзіне экономикалық  өсудің 3 факторын қосады: ­ұсыныс факторы (адами, табиғи  ресурстар, негізгі капитал,  технологиялардың деңгейі) ­сұраныс факторы (баға деңгейі, тұтыну  шығындары, инвестициялық шығындар,  мемлекеттік шығындар, экспорттын таза  көлемі) ­үйлестіру факторы (өндірістегі  рационалдылық пен ресурстардын толық  қолданылуы, экономикалық өсуге  қатысушы ресурстардың тиімділігі)

Экономикалық өсуге жататын факторлар төмендегідей: 1.жұмыс күші 2.өндірістік ресурстар 3.табиғат 4.технология Экономикалық өсу халық шаруашылығына елеулі өзгерістер әкеледі. Көптеген елдер 

үшін төмендегі даму сызбасы сәйкес келеді: 1.барлық тауар өндірісінде ауыл шаруашылық өнімдерінің көлемі төмендейді, бұл  жағдай жұмысбастылық құрылысында да орын алады. 2.алғашқыда өндіріс қарқыны көбейіп, кейін қызмет көрсету саласы да жақсарады. 3.урбандалу орын алады. Экономиканы реттеу жағынан экономикалық реттеу мәселесі мынаған тәуелді: ­өсудің негізі болып саналатын салаларды айқындау ­инвестициялардың оптималды шегін анықтау ­өндірістік­техникалық инновациялардың экономикалық өсуге әсерін есептеу ­экономикалық өсуге ықпал ететін саяси, әлеуметтік және институционалдық  құрылымдардың қалыптасуына жағдай жасау.

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:  1. Әкімбеков С.Ә.,Баймухамбетова А.С., Жанайдаров У.А. Экономикалық  теория. Оқу құралы.­Астана, 2002.  2. Мамыров Н.К., Тілеужанова М. Макроэкономика.­ Алматы, 2004.  3. Осипова Г.М. Экономикалық теория негіздері.­Алматы, 2002.  4. Шеденов Ө.К. Жалпы экономикалық теория. Ақтөбе, 2004.  5. Назарбаев Н.Ә. Жаңа кезең­жаңа экономика. Егеменді Қазақстан.  6. Назарбаев Н.Ә. Азия асқарлары. Қазақстан жолы. Егеменді Қазақстан.

Назарларыңызға    рахмет!!!


Пән: Экономика



Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь