Хордағы ән айту




Презентация қосу
Қазақстан Респубикасы білім және ғылым
министірлігі
Семей қаласы Шәкәрім атындағы Мемілікеттік
Университеті

Тақырыбы: Хордағы ән айту
Тобы: П-301

Орындаған: Ерсін Н

Тексерген: Сейлхадиров Д.
Жоспары:
1) Сабақтан, сыныптан, мектептен тыс
музыкалық тәрбие жұмысының
ерекшеліктері;
2) Сабақтан, сыныптан, мектептен тыс
тәрбие жұмысының түрлері;
3) Музыкалық көпшілік іс-шаруаларын
дайындау, өткізу әдістемесі;
4) Мектеп дискотекасы жұмысын
ұйымдастыру әдістемесі.
Сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысы оқушыларды қоғамдық
мәні бар музыкалық іс-әрекеттерге белсенділікпен қатыстыру, бастамашылдық
пен өз беттілікке ынталандыру, жеке тұлғалық музыкалық қызығушылығын
арттыру негізінде музыкалық бейімділіктері мен қабілеттерін дамыту
міндеттерін жүзеге асыруды көздейді.
сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысы, мектептегі оқу-тәрбие
іс-әрекетінің табиғи жалғасы әрі маңызды элементтерінің бірі ретінде, музыка
сабақтарында алған білім, іскерлік, дағдыларын әрі қарай тереңдетіп
жалғастырушы болып табылады. Бұндай тәрбие жұмысы оқушыларға білім
мен тәрбие берудің жалпы принциптеріне бағынады. Оған бірнеше
ерекшеліктер тән.
Біріншіден, сыныптан, мектептен тыс түрлі музыкалық әрекет баланың музыка
сабағына ашыла бермейтін жеке-дара музыкалық қабілетін ашуға ықпал етеді.
Екіншіден, балалардың ұжым болып әрекет етуге деген талпыныстарын
қанағаттандырып, ұжымдық-орындаушылыққа, ынтымақтастыққа, бір-біріне
қамқор болуға үйретеді.
Үшіншіден, сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысын
ұйымдастыру мен өткізуде уақытқа қатаң шектеу болмайды. Бұл баланың өз
ынта-жігеріне қалауына, еркіне сәйкес ұйымдастырылатын әрекеті.
Төртіншіден, сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысының түрімен
айналысу баланың әлеуметтік-музыкалық тәжірибесін жандандырып,
жетілдіреді, оны музыка өнерінің таңдаулы үлгілерімен кеңірек таныстырып,
қажетті музыкалық практикалық іскерлігі мен дағдыларын қалыптастырады.
Бесіншіден, балалардың сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие
жұмыстарымен шұғылдануы олардың өз беттілігін, бастамашылдығын
белсендіреді, тұрақты қызығушылығы қалыптасып, өз бетінше
шығармашылықты тапсырмаларды нәтижелі орындауын қамтамасыз ете
алады.
Жүйелі түрде және мақсатты бағыттылықпен жүргізілетін сабақтан, сыныптан,
мектептен тыс тәрбие жұмысы, сондай-ақ балалардың музыкалық-
шығармашылықтарын дамыту осы жұмыстың жоғарыда аталған ерекшеліктерін,
оқушылар құрамының жас және жеке-дара ерекшеліктерін, материалдық базаны,
педагог мамандардың кәсіптік деңгейін, жергілікті жердегі мәдени
инфроқұрылымдардың және т.б. мүмкіндіктерін есепке алу негізінде түрлі ұйымдастыру
формалары арқылы жүзеге асырылғанда ғана нәтижелі жетістіктерге қол жеткізеді.
Сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмыстарын негізгі үш топқа бөліп
топтастыруға болады:
оқушылармен жеке жұмыс;
түрлі үйірмелердегі, клубтар мен қоғамдардағы, шығармашылық бірлестіктердегі
топпен жұмыс;
балалардың үлкен ұжымдарға қатыстыратын көпшілік іс-шаралары.
Оқушылармен жеке жұмыс жеке дауыста ән салу немесе музыкалық аспаптарда:
домбыра, қобыз, сырнай, фортепиано, скрипка, гитара және т.б. ойнап үйрену және т.б.
әуесқойлық қызығушылығын қанағаттандыру мақсатында музыкант-педагогтердің,
музыка мамандарының жетекшілігімен ұйымдастырылады. Осындай жеке жұмыс
балалардың болашақта топтық жұмысқа таратылуының алғашқы сатысы болып
табылады.
Топтық музыкалық тәрбие жұмысының түрлері көп: хор
үйірмесі, музыкалық аспаптық ансамбльдер,
оркестрлер, балалардың музыка театры, балалардың
музыкалық филармониясы және т.б. Оларды музыкалық
іс-әрекеттің, балалардың жас мөлшерінің, музыканың
жанрлық ерекшеліктеріне қарай топтастыруға болады.
Мәселен, хор үйірмесін балалардың жас және жыныс
ерекшеліктеріне қарай балдырғандар хоры (1-4
сыныптар), жеткіншектер хоры (5-8 сыныптар); аралас
хор, ер балалар хоры деп бөлуге болады. Осы ретте
жалпы мектеп хорын ұйымдастырудың да маңызы зор.
Музыкалық аспаптар үйірмесінде жүзеге асырылатын
топпен музыкалық тәрбие берудің түрлеріне түрлі
ансамбльдер, мектеп оркестрлері мысал бола алады.
Ансамбльдер – балалар ансамблі, халық аспаптар
ансамблі, фольклорлық ансамбльдер, вокаллды-
аспаптық ансамбльдер, музыкалық аспаптардың түріне
қарай сырнайшылар, ішекті аспаптар, үрмелі аспаптар
және т.б. болып бөлінеді.
Музыкалық көпшілік іс-шаралар түрлеріне: музыкалық-
тақырыптық ертеңгіліктер, кештер, кездесулер, музыкалық
мейрамдар, апталықтар, конкурстар, байқаулар, концерттер,
дискотекалар және т.б. жатады.
Сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысы музыка
пәні мұғалімінің жетекшілігімен ұйымдастырылады. Оны
жоспарлап ұйымдастыруда мұғалім балалардың жас және
жеке-дара ерекшеліктерін, музыкалық қабілет, нышандарының
даму деңгейлерін есепке алып, жергілікті жердегі балалардың
шығармашылық орталықтарымен, филармониямен,
театрлармен, музыкалық қоғамдармен және басқа да
музыкалық тәрбие беретін қоғамдық инфроқұрылымдармен,
ата-аналармен біріккен жұмыстарды ұйымдастырады. Сонымен
бірге музыка пәні мұғалімі оқушылардың сыныптан, мектептен
тыс тәрбие жұмысының нәтижелерін қорытындылап отырғаны
дұрыс. Ол үшін балалардың музыкалық іс-әрекеттері түсірілген
бейнежазбаларды, үздіксіз басылым беттеріндегі
материалдарды, мақтау қағаздары мен дипломдарының
көшірмесін жинастырып, фотоальбом, қабырға газетін, көрме
ұйымдастыруына болады.

Ұқсас жұмыстар
Вакалдық хор талдау
Ария
Балалар музыка студиясы, балалар музыка мектебі, өнер мектебі олардың ерекшеліктері мен айырмашылығы
бастауыш мектептегі музыка сабағының типтік бағдарламасы 1-4 сынып
Музыканың ағзаға әсері
Сабақ – оқытуды ұйымдастырудың негізгі түрі
Балалардың музыкалық әрекеттерін ұйымдастырудың Музыкалық сабақтар формасы
Музыка мұғалімнің міндеті:
Шәмші қайда
Нұрғиса Тілендиев
Пәндер