К.Д.Ушинскийдің халықтық ойын туралы пікірі




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті
Педагогика факультеті

К.Д.Ушинскийдің халықтық
ойын туралы пікірі

Орындаған: П-223 топ студенті
Ақболатова Н.А.
Тексерген: Кулмышева Н.А.

Семей қаласы
2015 жыл.
Адамның адамшылығы – ақыл, ғылым, жақсы
ата,
жақсы ана, жақсы құрбы, жақсы ұстаздан
болады.
Адам баласы адам баласынан ақыл, ғылым, ар,
мінез деген нәрселермен озады.
Константин Дмитриевич
Ушинский 1824 жылы Тула
қаласында чиновниктің
жанұясында дүниеге келді.
Өзінің балалық және жастық
шағын Чернигов
губерниясының Новгород –
Северск қаласына жақын
жерде орналасқан әкесінің
шағын жекеменшігінде өтті.
Орта білімді Новгород –
Северск гимназиясында
алады.
Орыс педагогы
К.Д.Ушинский өзінің «Адам
тәрбие пәні» атты еңбегінде:
«баланың түрлі жас ерекшелігі
кезеңіндегі негізгі
психологиялық даму
ерекшеліктері айтылып, баланы
оқытудың ең күшті факторы
оқыту мен тәрбиелеу» деп
К.Д.Ушинский
жазады.
Ұлы педагог К.Д.Ушинский жас ұрпақты
тәрбиелеуде халық педагогикасының
талаптары терең бейнеленген халық ауыз
әдебиетінің, әсіресе ертегі жырлары мен
мақал-мәтелдерінің, сонымен қатар
дәстүрлі ұлттық ойындардың маңызды
екенін атап көрсеткен.Ұлттық ойындар ұлт
болып қалыптасқалы халықпен бірге
жасасып, ғасырлар бойы ұмытылмай, атадан
балаға мұра ретінде ауысып келеді.
К.Д.Ушинский бойынша халықтық
ойын тәрбиенің мынадай элементтерін
қалыптастырады

Сөйлеу
Күштілік пен ептілік
Мергендік
Тапқырлық

Пайдалы еңбек
Бірлесіп қызымет атқаруға
Төзімділікке тәрбиелейді
Мектепке дейінгі жастағы балаларды
оқыту және таным қабілеттерін өз жас
ерекшеліктеріне байланысты дамыту
мектепке дейінгі мекеме стандарттары
бойынша жүзеге асырылады.
К.Д.Ушинский балабақшада оқыту арқылы
қалыпты психологиялық негіз қалыптастыру үшін -
«ойын» маңызды орын алады, - дейді.
Мектепке дейінгі шақтағы баланың
психологиялық дамуын 2 жас аралығында
қарастырады:

3 жас пен 6-
1 жас пен 3
7 жас
жас аралығы
аралығы
Ұлттық ойын – интернационалдық
тәрбиенің құралы. Олай дейтініміз
ұлтойындарының арасында өзара үндестік,
тығыз байланыс бар. Ойынға тек ойын деп
қарамай,халықтың ғасырлар бойы жасаған
асыл қазынасы,бір жүйеге келтірілген
тамаша тәрбие құралы деп қараған орынды.
Мектепке дейінгі шақтың
алғашқы әсіресе үш жылы
психологияда «қауіпті кезең»
деп аталады.
К.Д.Ушинский «...осы
уақытта сәби арнайы
үйрету мен тәрбие көрмесе,
кейін ол өте қиынға түсіп,
тіпті кеш болуыда мүмкін»
деген. Жас баланың өмірді
тануы, психологиялық даму
ерекшеліктері осы ойын
үстінде қалыптасады.
Балабақшада ойын арқылы оқытудың
психологиялық ерекшелігі мынада

Эмоциялық
Олар ойнайды әсері Белсенділігі
ұшқындайд артады
ы
Ерік қасиеті
пайда болады Таным үрдістері
Қиял елестері
дамиды
дамиды

Шығармашылық қабілеті мен дарынын
ұштайды.
Балалардың балабақшада өзін-өзі
қалыптастыру үшін

Мектепке дейінгі балалардың қарапайым
еңбек әрекеттеріне икемділіктерін
қалыптастыру.

Ұйымдаса білуге, көппен бірге іс атқаруға,
ұйымшылдыққа тәрбиелеу.

Балалардың белгілі бір уақыт аралығында еңбек
етуді нәтижелі аяқтай білуге үйрету.
Мектеп жасына дейінгі балалардың пайдалы еңбекке
қызығушылығын ояту, белгілі бір еңбек тәртібін
тәрбиелеу, еңбекті өздігімен жасауға, орындауға,
бағалауға үйрету.
Американдық Б.Каплан
дамуда «сахна - әртіс» өзара
әрекеттестігінде өзгеріс
пайда болады. «Сахна»
қарапайым даму
стадиясында немесе
психологиялық ортада, -
бірінші инициатор өзара
әрекеттестік болатынын
дәлелдеп
Ағзаның функционалды өтті.
қ құрылымы оның
мінез-құлқының формасын анықтаса да бәрі бір
сыртқы ынталандыруға салыстырмалы пассивтік
реакция беретінін тұжырымдайды.
Мектепке дейінгі балаларды оқытудың
спецификасы - әрбір бала өзінің даму деңгейінде
оқу материалын меңгергенін қамтамасыз етеді:
Оқыту арқылы әр балаға өз мүмкіндіктерін
пайдалана отырып, білім алуына жағдай жасауға
мүмкіндік береді.
Оқытуда әр түрлі категориядағы балаларға,
олармен саралай жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
Оқыту және білі беру арқылы білімді игерудің
үш деңгейі қарастырылады: жоғары, орташа,
төмен.
Оқыға деген қызығушылығын туғызу.
Қорытындылай келе, К.Д.Ушинский
мектепке дейінгі балалық шақ кезеңінің
психикалық дамуының басты қорытындысы –
баланың мектеп оқуына психологиялық
түрде дайындығы және ондағы халықтық
ойынның маңызы дейді. Соңында балада
мектепке барар сәтте оқушыға тән
психологиялық қасиет пайда болады. Бұл
қасиеттер өмір жағдайымен іс-әрекетінің
әсер ету арқылы мектеп оқуында түбегейлі
болып қалыптасады.
Пайдаланған әдебиеттер:
1. «Тәрбиеге жетекші», 2004ж. Б.И.Иманбекова
2. «Балабақшада рухани мәдениеткетәрбиелеу»,
Нечаева В.Г. 1981ж
3. Мухина В.С. Возрастная психология. - М., 1998.
4. Леушина A.M. Қарапайым математикалық
түсініктерді қалыптастыру әдістемесі. - Алматы,
1987.
5. Отбасында және балабақшада баланы мектепке
дайындау бағдарламасы. -Алматы, Шартарап,
2000.
6. Балабақшада 5-7 жастағы балаларды мектеп
алды даярлау бағдарламасы. Астана-Алматы,
1992

Ұқсас жұмыстар
К. Д. Ушинскийдің халықтық ойын туралы ақпарат
Константин Дмитриевич Ушинский
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Эмпатия өзгенің жағдайын сезініп, түсіне білу
Халық педагогикасы тәрбиені еңбек пен өнерге негіздей жүгізді
«Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар:бала тәрбиесінде нақыл, қанатты,шешендік сөздер қолдану»
Халық педагогикасының мақсаты
Шоқан мен Ыбырайдың орны
Халықтық педагогиканың тәрбиелік мәні
«Тұлға тәрбиелеудегі қазақ фольклорінің ролі»
Пәндер