Қарым -қатынас

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі. Семей қаласы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті. Жаратылыстану және математика факультеті. Дене шынықтыру және спорт дайындық теориясы мен әдістемесі кафедрасы.

СӨЖ
Пән: Өзін-өзі таныу. Тақырыбы: Қарым -қатынас
Орындаған : Өзгерисхан .Н.

Тексерген: Жакпарова.Г.А Топ: Е-415

Жоспары:
1 .Қарым-қатынас мәселесінің зерттелу деңгейі. 2.Қарым – қатынастың түрлері 3. Қарым-қатынастың қызметтері 4. Қарым-қатынастағы әдеп принципі. 5. Қарым-қатынаста кездесетін кедергілер 6. Тұлға аралық кеңістіктегі қарым-қатынас дистанциялары.

“Қарым­қатынас дегеніміз ­ адамдар  арасындағы байланыстың орнауы мен дамуы,  ортақ іс ­ әрекет қажеттілігі мен ақпарат  алмасу, өзара әрекеттің ортақ  стратегияларын қалыптастыру, басқа  адамды қабылдау мен түсінуді қамтамасыз  ететін күрделі көп жақты процесс”.                                                 Шевандрен.

Қарым – қатынас - тұлғаның қалыптасуының ең маңызды факторларының бірі болып табылады. Ежелгі Греция мен Ежелгі Римде қарым – қатынас мәселесі шешендік өнер, эвристика және диалектика саласында зерттелді. И.А.Зимняяның айтуынша қарым – қатынас XX ғасырдағы жаңа мәселе. Қазіргі кезде қарым -қатынас мәселесі философия, әлеуметтану, әлеуметтік лингвистика, психолингвистика, әлеуметтік психология, жалпы психология, педагогика, педагогикалық психология салаларында зерттелінуде. Қарым– қатынастың тұлғаның дамуындағы маңызды орнын психологтар В.Г.Ананьев, А.А.Бодалев, Л.С.Выготский, А.Н.Леонтьев, Б.Ф.Ломова, А.Р.Лурья, В.Н.Мясищев, А.В.Петровский зерттеген. Қарым-қатынас мәселесінің зерттелу деңгейі.

Манипулятивті қарым -қатынас – партнерлердің өз мақсатын жасырын жүзеге асыруға бағытталған форма. Алдап – арбау қарым қатынасының қоғамдағы ресми орны – бизнес, сауда – саттық, іскерлік, насихат, оқыту болып табылады. Бұл түрдегі қарым – қатынасқа демеу берушісі, жаршысы Дейл Корнеги. Оқыту барысында сабақты қызықты өткізу, оқушының ынтасы мен назарын көтеру үшін манипуляцияны пайдалануға болады. ٧ Диалогты қарым-қатынас – біріккен таным мен партнер арасындағы өзіндік танымды мақсат еткен бірдей құқықты субъекті өзара әрекет. Диалогты қарым – қатынастың ерекшелігі – эгоцентризмнен, өзіндік ұстанымнан альтруизмге, өзгеге, басқаға бағытталған ұстанымға көшу. ٧ Іскерлік қарым-қатынас - тұлға ерекшелігі, мінезі, жасы, көңіл - күйі ескеріледі, бірақ ең бастысы істің орындалуы. ٧ Рухани - жеке тұлға аралық - бұл достардың, туыстардың қарымқатынасы. Әр түрлі тақырып қозғалады. Қарым – қатынастың түрлері

Прагматикалық байланыстыру қызметі – біріккен әрекетте адамдардың қарым –қатынасы жүзеге асады. Қарым – қатынас бұл жерде адамдардың бірігуінің шарты болып табылады Қалыптастырушы қызметі - қатынас адамдардың психологиялық бейнесінің қалыптасу және өзгерту процесінде пайда болады. Адамның белгілі даму кезеңінде мінез – құлық түрлі өзгерістерге ұшырайды. Соның арқасында баланы өзіне, әлемге қарым – қатынасы дамып отырады. Растау қызметі - басқа адамдармен қарым – қатынас барысында тұлға өзін тану үшін басқа адамдардан тірек іздейді. Адам өзінің жеке тұлғасын, оның құндылығын басқа адамдар арқылы біледі. Қарым-қатынастың қызметтері

Қарым-қатынастағы әдеп принципі: Үнемі жылы шырай таныту. Мұғалімнің әрбір сөзі оның көңіл-күйін білдіреді. Сөйлем жылы сөзден тұрады. «Қымбаттым» деген сөзді жақсы көрмей тұрып та айтуға болады. Адамдармен араласуда - жақсы көзқарас таныту, жымию, күлімсіреу қарым-қатынастың жақсы екенін көрсетеді. Үнемі мадақтап отыру. Баланы үнемі мақтап, әрбір әрекетіне көңіл бөліп отыру баланың рухани өсуіне әсер етеді. Олар өздеріне сеніп тапсырылған іске сеніммен кірісіп, қабілетін толық ашуға мүмкіндік алады. Мадақтау, мақтау- балаға білім беру, мінезін тәрбиелеу жолындағы ең маңызды кілт болып табылады. Ынтымақтастық. «Бірігіп зерттеу» барысында адамдардың бір- біріне ынтымақтастығы, өзара қарым - қатынасына, таным әрекетінің нәтижесі оңды әсер ететінін атап өтуге болады. Егер ойлау мен әрекет етуде бірігу болса, қарым-қатынас ынтымақтастығы тиянақты болады.

Қарым-қатынастағы тосқауыл - бұл коммуникатор мен респондент қарым- қатынасының барысында туындайтын, таза психологиялық феномен Коммуникативті кедергілер ақпараттың анық еместігінен ойдың мағынасы жоғалады. Бұны ақпараттың жетіспеушілігі деп атайды. Көп жағдайда эмоция мен эмоционалдық тосқауыл байланысты. Адамдар белгілі бір ақпаратты сезімдеріне сай қабылдайды. Фонетикалық түсініспеушілік қатысушылардың әртүрлі тілде және диалектіде сөйлеу барысында пайда болады. Семантикалық тосқауыл жағдайында қатынасушылардың мағыналар жүйесі әртүрлілігінен пайда болады. Түсінбеудің логикалық тосқауылы коммуникатордың ұсынатын логикалық пайымдауының респондент үшін өте қиын немесе оған дұрыс емес болып көрінуі, дәлелдеу мәнеріне қайшылық тудырады. Психологиялық тосқауылдың пайда болу себебі қарымқатынасқа түскен жеке тұлғалардың әлеуметтік, мәдени, саяси, діни, және кәсіби айырмашылықтарына байланысты.. Қарымқатынаста кездесетін кедергілер:

ра ла Е

м ары қ ағы д сын

ас ын т - қа

Тұлға аралық кеңістіктегі қарым-қатынас дистанциялары: Түрлі жағдайлардағы бір-біріне жақындасу нормасы: 0-45 см. Жақындық ара қашықтығы (ерлі зайыптылар, достар, туыстар). - 45-120 см. Тұлғааралық қашықтық (әріптестер, таныстар). - 120-400 см. Әлеуметтік арақатынас (мұғалім мен оқушы, сатушы және сатып алушы). - 400-750 см. Қоғамдық дистанция.

Қорытынды:
Қарым-қатынас - адамдар арасындағы байланыстың орнауы мен дамуы, ортақ ісәрекет қажеттілігі мен ақпарат алмасуды қамтамасыз ететін күрделі көп жақты процесс. Сөйлесу Қабылдау Түсіну Бағалау Мойындау Ой алмасу Ақпарат беру


Пән: Халықаралық қатынастар


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь