Пайданы есептеудің түрлері

Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті

Тақырыбы: Пайданы есептеудің түрлері

Тексерген: Тойкин С.Х. Дайындаған: Бағдатова А.Б.

Жоспа р

             

          Пайда – экономикалық теорияда ең күрделі және қарамақайшы мәселелердің бірі болып табылады. Пайданың қайнар көзі және оның экономикадағы өсуі туралы сұрақтар пікірталасты тудырады. Орыс сөзі "пайда" В.Дальдің "түсіндірме сөздігінде", "өсім", "көбею", яғни бастапқы жұмсалған капитал санына "үстеме" деп түсіндіріледі. Бұл үстеме тауар өндірілгенде емес, сонымен бірге сатылады да көрінеді. Сондықтан пайданы тікелей коммерциялық қызметтегі табыспен байланыстырады. Осыған байланысты заңды сұрақтар туындайды: пайда қандай ортада құрылады Кім оны өндіреді Ненің есебінен пайда болады Пайда және процент қазіргі экономикалық теорияда өте бір күрделі әрі пікірталас мәселелер қатарына жатады. Бұл мәселелерді талдау пайда мен проценттің көзін анықтау ғана емес, оның рыноктық экономикадағы атқарар қызметін қарастыру.

Кіріспе

Пайданы есептеудің мәні,түрлері

Карл Маркс пайданы тек жалдамалы еңбекпен жасалған екінші, туынды        және өзгертілген формадағы қосымша құн деп қарады.Бұл категорияның       анықтамасықазіргі батыс экономистер бойынша түрлі варианттардың келісімді бірігуі болып табылады. Оның ішінде негізгілері төмендегілер:

Пайданы бөлудің принциптері мен қызметтері
    Пайда – экономикалық теорияда ең күрделі және қарама-қайшы мәселелердің бірі болып табылады. “Пайда” сөзі түсіндірме сөздіктерде “көбею” деген мағынаны білдіреді. Демек, бастапқы капиталға жұмсалған үстеме болғаны. Пайданы зерттеген атақты экономисттер көп, бірақ олардың арасында көзге түсетіндер Карл Маркс, П. Самуэльсон, Дж.М. Кейнс және тағы басқа бірқатар атақты да ұлы экономисттер болып саналады. Экономикадағы пайданың мәні көбіне артық сөзсіз-ақ түсінікті, бірақ ол пайданы қалай табуға болатынын, қалай қолдану керектігін, қалай сақтап, пайдалануға болатындығын қазіргі өтпелі экономикалық кезеңдегі қазақстандықтардың көбі толығымен біліп қойған жоқ. Ал капиталмен айналысу үшін пайданы таба және қолдана білу – капиталистің басты мәселесі болып табылады. Осы заңдылықтарды білмеген адам капиталмен айналысатын болса, біраз уақыттан кейін банкротқа ұшырайтыны экономисттер үшін айқын.

Орманшаруашылығында пайда көлемін арттыру үшін жұмыс уақытын үнемдейтін төмендегідей факторларға назар аударылады.

Фирма жалпы, орташа және шектік табысты есептейді.

Пайданы арттыру барысында еңбек өнімділігін арттыруға мән беріледі, көлемі немесе еңбек сиымдылығының нақты кезендегі көрсеткіші келесі формуламен анықталады.

Қазіргі кездегі пайда туралы түсініктің үш бағыты бар: кейнсиандық, институционалды - әлеуметтік неоклассикалық.
Кейнсиалдықтар пайданың жиынтық макроэкономика деңгейінде ұсынады. тұжырымдамасын

Институционалды әлеуметік ілімде пайда әлеуметтік, сыртқы экономикалық факторлар жағынан түсіндіріледі: қоғамның барлық мүшелерінің игілігіне және тағы басқаларына қамқорлық жасау. Неоклассикалық ілімде пайданы неғұрлым толық зерттеудің негізгі мақсаты пайданы максималды ету және жетілген және жетілмеген бәсекелестік жағдайында әрекет ететін жеке фирмалар деңгейінде жүргізіледі

Қорытынды
Қорыта айтатын болсам пайда сандық тұрғыдан қарағанда тауар құнынан өндіріс шығындарына шегергенде қалған артық бөлігі. Ал саналық тұрғыдан алғанда пайда қосымша құнның өзгерген формасы. Рыноктың пайдаға ықпалын жалпылама түрде былайша сипаттауға болады: егер тауар құнынан жоғары бағамен сатылатын болса (сұраныстың ұсыныстан арту жағдайында), өткізілген пайда өндірілген қосымша құннан көп болады (Р > m); егер тауар бағасы құннан төмен болса (тауарларға ұсыныс сұраныстан асып кетсе), өткізілген пайда мөлшері өндірілген қосымша құннан кем болады (Р < m). Ал егер тауарларға сұраныс ұсынысқа сай келсе, баға құнымен теңеседі, капиталистер алатын пайда массасы, өндірілген қосымша құнмен тең болады. Қосымша құнның пайдаға айналуы, қосымша құн нормаларыныц пайда нормасына айналуын да түсіндіреді. Пайданың жалпы нормасы түрлі пайда нормаларының белгілі уақыт дәуіріне, айталық, бір жылға авансыланған капиталдың әр жүзіне келетін орташа нормасынан құралады, сондықтан түрлі капиталдардың айналым уақытындағы өзгешеліктен туған айырмашылық та осының өзінде жойылып кетеді.

Пайдаланылған әдебиеттер
1.Сергеев И.В. “Экономика предприятия”. М.: “Финансы и статистика”,2000 ж. 2.Бейсенова М., Садықбаева А. “Кәсіпорын экономикасы”,Алматы,2002 ж., 24-36 бет 3.«Орман орналастыру бағыты»Калымбетов Б., Тілменбаев Ә., Матбаев Б., Жанұзақов А. Алматы, Қайнар, 1977ж 4. «Орман шаруашылығын басқару» орысша-қазақша сөздік. Е. Белғара. Астана: Елорда, 2006ж 5.Грузинов В.П. “Экономика предприятия”. М.: “Банки и биржи” 2000ж. 6. Қойшыбаев М. “Орман басқару саласы және орман өнімі” Қайнар баспасы, 2002ж.

Назарларыңызға  рахмет!


Пән: Бизнесті бағалау


Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь