Нәрестелік кезеңдегі психикалық дамуға шартты және шартсыз рефлекстердің ықпалы




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЕЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
 

СӨЖ
Тақырыбы: Нәрестелік кезеңдегі психикалық
дамуға шартты және шартсыз рефлекстердің
ықпалы

Орындаған :Мухтарова И.С.
Тексерген : Кулмышева Н.А.

Семей 2015
Өмірінің алғашқы жылындағы балалардың бойын айына бір
рет, 1 жастан 3 жасқа дейінгілерін 3 айда бір рет балалардың
туған күндерінде өлшеу керек.
Бас пен кеуде шеңбері. Бұл өлшеулер организимнің
үйлесімді дамуы туралы түсінік береді. Бас шеңберін өлшеу
кезінде сантиметрлік лентамен басты төбе сүйектен қас
үстінің иніні арқылы тығыз орап алады, кеуде клеткасын
өлшеу кезінде лентаны алдынан емшек тұсынан, артынан
жауырын сүйектің төменгі жағынан өткізеді. Жаңа туған
баланың бас шеңбері кеуде шеңберінен шамамен 2 см үлкен.
3-4 айлық дені сау балалардың бас шеңберімен кеуде шеңбері
бірдей болады.
Бұлшық ет жүйесі. Жаңа туған баланың бұлшық еті
біршама әлсіз жетілген, оның салмағы ұлғайған сайын
бұлшық ет талшықтары да толысып жетіле түседі.
Емшек жасында бүлдіргіш бұлшық ет тонусы,
жазылдырғыш бұлщық еттер тонусынан басым болады
. бұлшық еттің төменгі тонусы рахит кезінде
кездеседі.
Бұлшық еттің дұрыс дамуы үшін бала
қозғалымын жетілдіретін бұлшық еттірдің үлкен
маңызы бар. Белсенді қимыл тыныстың тереңдеуіне,
қан айналымынын жақсаруына және т. б. Мүмкіндік
жасайды.
Бас. Емшектегі баланың басы салыстырмалы тұрғыда едәуір
үлкен ол дөңгелек формада болады. Бас сүйектің бет жақ
бөлігі кішкене келеді.
Төбе мен маңдай сүйегінің түйіскен жерінде ромба
түріндегі сүйексіз аралық болады, ол улкен еңбек деп аталад;
төбе сүйегінің желкемен қосылған жерінде үшбұрыш
түріндегі кішкене еңбекті сипайп білуге болады. Бұл жерлерге
біртіндеп сүйек біте бастайды. Кіші еңбек жабылып қалады
немесе былайша айтқанда , 3 айға қарай бітеледі, үлкен
еңбек 12-15 айға қарай бітілеп қалады. Егер кальцийдің
құрамы көп болса, баланың еңбегі ерте жабылып ақыл-
ойының дамуына кедергі келтіреді. Сондықтан, тамақтың
құрамын озгертіп отыру керек.
Кеуде клеткасы. Өмірінің алғашқы жылындағы
балаларда кеуде клеткасы конус тәрізді немесе
цилиндр формалары болады. Қабырға көлденең
орналысып кеуденің демалатын тұсында көтеріліп
тұрғандай болады өйткені ол омыртқадан тік бұрыш
түрінде кетеді.Қабырғалардың осындай кеуде
клеткасының қозғалмалығын (экусурсиясын)
шектейді, бұл дем алған кезде ұлғаюына кедергі
келтіреді.
Жамбас сүйгі. Жаңа туған баланың жамбасы кішкентайлығымен
ерешеленіп, формасы жағынан балалар мен қыздарда бірдей болады.
Омыртқа мен кеуде клеткасының дұрыс жетілуі үшін қажетті жағдайлар
жасаудың жамбас сүйегін қалаптастыру үшін де маңызды болады.
0-ден 2 айға дейін нәрестелік кезең жалғасады. Бұл адам
өміріндегі жалғыз ғана биологиялық кезең, осы кезеңде бола әлі де
болса әлеуметтік пнеде емес, себебі жетекші іс-әрекет жо қ. Бала келесі
шартсыз рефлекстермен дүниеге келеді:
1) Ағзаның ішкі ортасын реттеуші (демалу,қанайналым);
2) Тамақтану (сору, жұту);
3) Қорғаныс рефлекстері (көзді жыпылықтату, түшкіру, жөтелу);
4) Бағдарланушы (басын кушті тітіркендіргіш бұру);
5) Қозғалыстық (қамту, жүзу, адамдау, еңбектеу).
Қарману рефлексі, егер баланың алақанына
бірдеңе тигізсек қатты жармасып, ұстап алады. 2-
ші айда бұл рефлекс жойылады. Қатты ұстау
реакциясына айналады. Бала етпетінен жатқан
кезде табанына алақаныңды тигізсек немесе
бақайларын бір затпен жыбырлатсақ, тітіркеніп
аяғын алға тартып, ішімен жылжиды, бұл
еңбектеу реакциясына айналады.
Бағдарлау рефлексінің дамуы көруі мен естуі
қабілетінің жинақталуынан көрінеді, бұл кезде
ырықсыз, шашыранды қимылдар тежеледі. Егер
өмірге келудің алғашқы күндерінде баланың
ұйқысы және сергектік күйлері әлі нашар
ажыратылатын болса, ал туған кезеңнің соңына
қарай олар бөлініп, сергектік неғұрлым
мазмұнды, белсенді сипат алады.
Сезім мүшелері.Біздің қоршаған дүниеден
алатын әсеріміз сезім мүшелері арқылы
қабылданады (рецепторлар) және орталық жүйке
жүйесіне беріледі.шартты рефлекстерді
қалыптастыру үшін бас миы қыртысының
толысуынан басқа, есту,көру, иіс сезу,дәм сезу,
мен түйсіну балалада жеткілікті түрде даму
қажет екені түсінікті.
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЕЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
 

СӨЖ
Тақырыбы: Ерте сәбилік шақ

Орындаған :Мухтарова И.С.
Тексерген : Кулмышева Н.А.

Семей 2015
Жоспар:
1.Ерте сәбилік шақ
2. Сәбидің дамуының басты белгілері
3. Үш жас кезеңіндегі жаңадан пайда болатын
әркеттер
4.Заттар мен әрекет ету барысында қарым-қатынасқа
бейімделу
5.Заттармен әрекет ете отырып, жетістіктерге жетуі
Ерте сәбилік шақтың соңына қарай (үш
жасқа қарай) іс-әрекеттің жаңа түрлері
қалыптаса бастайды. Олар осы жас шегінде
кең жайылған формаға жетеді және біртіндеп
психикалық дамуды анықтай бастайды.
Бұларға ойын мен жемісті іс-әрекет түрлері
сурет салу, мүсіндеу, конструкциялау жатады.
Іс-әрекеттің бұл түрлерінің болашақта мәнді
олатынын ескеріп, олардың ерте сәбилік
шақта қалыптасуына жағдайлар жасау қажет.
Заттар мен әрекет ету барысында қарым-
қатынасқа бейімделу.
Заттық іс-әрекеттен алынып жинақталған
әсерлер баланың тілін дамытудың негізі болады.
Сөздің артында ақиқат дүниенің бейнелері
тұрған жағдайда ғана, сол сөзді игеру жемісті
болады. Сөйлеуді игеру нәрестелік шақтан – ақ
басталған қарым-қатынас қажеттілігінің әрі
қарай дамуына байланысты жүзеге асады.
Ерте сәбилік шақ тілді дамыту үшін өте сезімтал
(сензитивті) кезең болып табылады: нақ осы кезде сөйдеуді
игеру аса тиімді өтеді. Егер бала қайсыбір себептермен осы
жылдарда тілді дамытудың қажетті жағдайларынан
айырылып қалса, онда кейін жіберілген қателіктердің
орнын толтыру өте қиын болады. Сондықтан екі – үш
жаста баланың тілін дамытумен қарқынды шұғылдану
қажет. Үлкендермен бірлескен іс-әрекет үстінде балалар
ерте сәбилік шақта-ақ айтылған сөздер мен олардың ар
жағында тұрған ақиқат болмыстың арасындағы
байланыстарды аңғара бастайды.
Сәби үлкендердің тікелей өзіне бағытталмаған кез
келген сөздерін қызыға тыңдай бастайды. Үлкен
адам мен баланың тікелей қарым – қатынас жасау
ситуациясынан тысқары хабарларды тыңдау мен
түсіну маңызды жетістік болып саналады. Ол
сөйлеуді баланың тікелей тәжірибесінің өресі
жетпейтін болмысты танудың негізгі құралы
ретінде пайдалануға мүмкіндік жасайды.
Егер сәбилік шақ аса маңызды жетістіктерге толы
(бір жастан екі жасқа дейін). Онтогенезде тең
уақыт ішінде адам психикасы дамуы жағынан әр
түрлі «қашықтықтан» өтеді. Үш жасар бала өзін-
өзі күтуге қабілетті, айналасындағы адамдармен
өзара қарым-қатынас жасай алады. Мұның
өзінде ол қарым- қатынастың сөздік формаларын
ғана емес, мінез – құлықтың қарапайым
формаларын да игереді. Үш жасар бала едәуір
белсенді, айналадағыларына түсінікті тәуелді
болады.
Бір жастан үш жасқа дейінгі баланың
психикасының дамуы бірнеше факторларға
байланысты. Баланың психикалық дамуына тік
жүруді үйрену едәуір ықпал жасайды. Нәрестелік
шақтың соңында сәби алғашқы қадамдар жасай
бастайды. Тік тұру қалпына ауысу ол үшін қиын
іс. Кішкентай аяқтарымен аттап басу үлкен күшке
түседі. Кеңістікте белсенді қозғалып жүру
дағдысы (локомодация) әлі қалыптаспағандықтан,
бала үнемі тепе-теңдікті жоғалиып алады.
Жүру арқылы бала өзінің таным объектісі
болатын нәрселер шеңберін әлдеқайда
кеңейтуге мүмкіндік алады. Ол ата-аналары
бұрын оған ұсынуға болмайды деген сан алуан
заттар мен іс-әрекет жасауға қабілетті болады.
Жаңа заттарды тексерудің жаңа тәсілдерін
туғызып, сәбиге нәрселердің осы уақытқа
дейінгі жасырын болып келген қасиеттері мен
олардың арасындағы байланыстарын ашады.

Ұқсас жұмыстар
Нәрестелік кезеңнің шартты рефлексі
Нәрестелік кезеңдегі психикалық дамуға шартты және шартсыз рефлекстің ықпалы туралы ақпарат
Жас ерекшеліктері психологиясының зерттеу пәні мен әдістері
Нәрестелік кезеңдегі психикалық дамуға шартты және шартсыз рефлекстің ықпалы
Шартты рефлекстердің тежелуі
Шартты рефлекс
Жоғары жүйке әрекетінің типтерінің балаларда қалыптасуы
ЖОҒАРҒЫ ЖҮЙКЕ ӘРЕКЕТІ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Әр жас кезеңінде жас дағдарыстарының болу себептері. Д.Б Эльконин бойынша жас кезеңінің бөлінуі (толық нұсқасы)
Жоғарғы дәрежелі жүйке әрекеті
Пәндер