Оқушы мен мұғалім қарым-қатынасы



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ ПЕДАГОГИКА-ПСИХОЛОГИЯ КАФЕДРАСЫ 5В010200 Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі мамандығы
Дайындаған: Болат А., П-405
Тексерген: Дүйсенбекова Ш. Д
Оқушы мен мұғалім қарым-қатынасы

Баланың ақылы, сезімі, қайраты мұғалімнің жігерлі ықпалы арқасында жетіледі. Мұғалім балаларына салақ, селқос қараса, олардың жан қуатын кемітіп, тәрбие де бере алмайды.
Ж. Аймауытов

Педагогикалық әдеп - мұғалiмнiң әрбiр нақты ic үстiнде тәрбие мәселесiнiң ең ұтымды әдiс-тәсiлдерiн қолданып, оқушыларды елiктiрiп әкететiн кәсiптiк сапасы.

Жас ұрпаққа білім-тәрбие беретін бала жанының бағбаны мұғалімдер қандай болуы керек?
Мұғалімнің ары таза, адал, инабатты, сыпайы, парасатты, байсалды, ұстамды, төзімді, кешірімді
Мұғалімнің ой-өрісі кең, жан-жақты білімді, өз мамандығына сай, оны сүйетін, өз ойын шәкірттеріне анық тұжырымды, дәл айтып түсіндіре білуі
Мұғалім өз оқушыларына беделді, ұжым арасында сыйлы болуы шарт. Әрдайым оқушыларымен әдептілік қарым-қатынаста болғаны жөн

Оқушының жеке басын танып-білуде, оның оқу - әрекеті мен қоғамдық жұмыстарының атқаратын қызметі ерекше. Себебі, оқушының оқу-әрекетінде оның оқуға деген ынтасын, психикалық үрдістерін (жаңа материалды қабылдауы, есте сақтауы, ойлауы, сөйлеуі т. б. ) мұғалімнің сабақтар жүйесіне қатысуы арқылы анықтайды.

Мұғалім - басшы. Оның «беделі»- билік
Ол өзінің осы «білімін», өзінің беделін қолдауда шебер пайдаланады
Ол үнемі өзінің күшіне сенетін жендетке (рақымсыз, қатыгез адам) ұқсайды.
Ол принцип ұстанғыш
Оқушылардан ол тіл алуды, бой ұсынуды талап етеді
Нәтижесі: Мұғалімнің мұндай мінез-құлық түрінің нәтижесі, оқушылардың реніші, қақтығыс (конфликт), қарым-қатынас жасауда шыншылдықтың жоқтығына әкеліп соғады!

Мұғалім - компьютер
Оның «беделі»- белгілі бір аймақтағы негізделген білімді меңгерген.
Ол оқушылардан білім, жаңалық, дәлел талап етеді.
Ол түсі суық, белгілі жағдайды айтатын роботқа ұқсайды.
Нәтижесі: оқушының өз өзіне сенімділігінің түсуі, сабақта жағымсыз көңіл-күйдің жоқ болуы (әсіресе, пәнді меңгеруде қиындық көретін оқушылар) . Соңында оқушылардың оқу мотивациясы төмендеп, тіпті, пәнді жек көрушілік пайда болады.

Мұғалім -
таныс (дос)
Оның «беделі»
- әйгілілік
Ол мейірімді жолдас, әрқашан барлығын кешіре алады (мүмкін болатын салдарына қарамастан)
Мұндай мұғалім
Ешқандай
проблемасыз
жүреді
Оқушылардың
проблемасына
немқұрайды қарайды
Нәтижесі: Оқушыда жауапкершілік сезімнің жоқтығы!

1. Сыныпқа көтеріңкі көңіл күймен кір
2. Алдымен үйрет, сосын талап ет.
3. Оқушының тәртібі мен білімін бағалауда әділ бол.
4. Балаларға берген уәдеңе берік бол.
5. Әрқашан сабырлы, шыдамды бол.
6. Оқушының құпиясын сақтай біл.
7. Оқушыдан өзің орындамайтын істі талап етпе.
8. Тәртіп сақтауда бөтен кісінің беделіне сүйенбе.
9. Оқушыға сенім арт.
10. Оқушының ата-анасын сыйла, ол туралы жаман сөз айтпа.
Жас ұстазға 10 кеңес!

ХХІ ғасыр мұғаліміне қойылатын талаптарға тоқтала кетейік
Жеке көзқарасы бар және соны қорғай білетін жігерлі тұлға және маман мұғалім болуы қажет.
Педагогикалық жағдаяттарды, дәйектерді, құбылыстарды талдай білуі және солардың пайда болуының себеп - салдарын анықтай білуге де бейімі болуы шарт.
Мұғалімнің адамгершілік, саяси-идеялық ұстанымы жұмысында көрініс тауып, ол ұстанымды бала тәрбиесіне негіз етіп алу шарт.
Ғылым мен техника жетістіктері негізінде кәсіби даярланған болуы тиіс.
Педагогтық, психологиялық білімін күнделікті ісінде шебер пайдалана білетін болуы керек.
Білім беру негіздерін өз бетінше оқып үйренуге оқушыны баулитын болу қажет

“Мұғалім балалармен сөйлескенде ашуланбай, күйгелектенбей, сабырлықпен сөйлеп, шұбалаңқы сөздермен керексіз терминдерді қолданбастан, әрбір затты ықыласпен, қарапайым тілмен түсіндіру керек”
Ы. Алтынсарин

Қолданылған әдебиеттер
1. Әбиев Ж. Ә., Бабаев С. Б., Құдиярова А. М. Педагогика: Оқу құралы. Жалпы редакциясын басқарған Құдиярова А. М. - Алматы: Дарын, -2004.
2. Ұстаздың шеберлікке жету жолдары. /Құрастырған Ж. Нүржанова. -Алматы, 1991.
3. Харламов Н. Педагогика, -М., 1990.
4. Этические беседы с учащимися. /Под ред. И. Ф. Харламова/. - Минск, 1977.

Назарларыңызға рахмет!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz