Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ

Тақырыбы: Мұғалімнің жеке тұлғасы оның
кәсіби қызметінің негізгі өзегі.
Педагогикалық еңбектердің көрнекті
шеберлері.

Орындаған: Карибаева Б.Т.
Топ: П-227
Тексерген: Оралбекова Б.С.

Семей 2015 ж.
Жоспары:

1. А.С. Макаренко, В.А. Сухомлинский, К.Д. Ушинский, Ы.Алтынсариннің
педагогикалық еңбектері мен еңбек жолы
Көрнекті кеңес педагогы А.С.Макаренко
Белополье қаласы, бұрынғы Харьков
губерниясы темір жол шеберханасының
майлау цехының шебері жанұясында дүниеге
келді. Педогогика тәжірибедегі бұрын
болмаған қараусыз калған жетім балаларды
жалпылай қайта тәрбиелеудің тәжірибесін
жүзеге асырды. Балалардың оқуы мен оларды
еркін өндірістік шығармашылық жұмыспен
тәрбиелеуді біріктіре алды. Ұжымдық тәрбие
теоретиктерінің бірі, ол: ұжымда және ұжым
арқылы тәрбиелеу; тұлғаны сыйлау мен оған
талап қою; параллельді әрекет ету
қағидаларын жасаушы. Отбасылық тәрбие АНТОН СЕМЕНОВИЧ МАКАРЕНКО
теориясын дамытқан. (1888-1939)
Антон Семенович Макаренко еңбектері:

• “Ата-аналар кітабы”;

• “Мұнара үстінде тулар”;

• “Педагогикалық дастан”;

• “Педагогикалыө поэма”;
МАКАРЕНКО ОЙЫНША,
Қабілетсіз немесе “бұзылған”
бала “сәтсіз педагогтардың”
ойлап тапқандары, барлық
“бұзылғандық, тәртіпсіздік
және балалардың
қылмыскерлігі туа біткен және
түзетуге болмайтын сапалар
емес”. Макаренко оқу пәндерін
біржүйелі оқытудың
жақтаушысы болды, ол
оқыту үрдісін кез-келген
Педагог оптимист болуға тиіс, алдағы бұрмалаушылыққа
бақытты балалық шақты көре білуі “Дальтон-жоспарға”,
керек, адамға оптимизммен қарау “жобалау әдісіне” қарсы
керек. Макаренко педагогикалық болды.
теория тәрбиенің практикалық
тәжірибесін жинақтауға құрылуын
талап етті.
В.А.Сухомлинский 1918 ж. 28
қыркүйекте Васильевка селосында
Херсон жерінде (қазіргі Кировоград
облысы) дүниеге келді. Осында оның
балалық және жастық шағы өтті.
В.А.Сухомлинский: "Барлығы да бала-
лық шақтан басталады, жас
өспірімдердің моральдық бет-бейнесі
адамның балалық шақта қалай
тәрбиеленуіне байланысты"-деп
есептейді. Мұғалімдердің дидактикалық
білімдері мен дағдыларын арттыру
мақсатында педагогикалық қызметтің
кәсіби құрылымы мен оның моделі
туралы, сондай-ақ, мектептегі
оқушылардың танымдық әрекетін
қалыптастырудың психологиялық және
әдістемелік құралдары мен тиімді
28 сентя.1918 -2 сентя.1970 жолдары туралы пікірін айтты.
“Егер педагогикалық еңбек мұғалімі
қуаныш әкелсін десеңіз, егер күнбе-
күнгі өткізілген сабақтар
жалықтыратын, бірсарынды қайталанып
отыратын жұмысқа айналмасын десеңіз,
әрбір мұғалімді зерттеудің бақытты
жолына жетелеңіз”.
В.А.Сухомлинский
В.А.Сухомлинский еңбектері:

1. “Балаға жүрек
жылуы”;
2. “Азаматтық
қалыптасуы”;

“Коллективтің “Павлыш орта “Мұғалімдерге жүз
3. құдыретті күші”; 4. мектебі”; 5. кеңес” және т.б.
Қазақ халқының мәдениеті мен ағарту
тарихынан көрнекті орын алатын қайраткер,
халқымыздың мақтанышы, демократ-ағартушы
тұңғыш педагог, ақын- жазушы, орыс-қазақ оқу-ағарту
саласының негізін салушылардың бірі. Ыбырай
Алтынсарин қазақ халқының өзіне тән ұлттық-тәрбие
үрдістерін ағарту ісімен ұштастыра отырып, бүгінгі
педагогика саласындағы бірнеше бағыттардың негізін
салды. Халықтың ұлттық тәлім-тәрбиесі негізінде ол
Қазақстандағы ұлттық мектептердегі оқыту ісінің
әдістемесінің іргетасын қалады. Ол Қазақстандағы
мектептердегі оқыту, білім беру ісін бір жүйеге
келтіруді талап етіп, соны белгілі жолға қойды.
Ыбырайдың оқу-ағарту ісіндегі тағы бір жаңалығы
қазақ жастарына кәсіби мамандық беру мәселесін
қолға алуы болды. Ол Торғайда, Қарабұтақта қолөнер Ыбырай Алтынсарин
училищесін, Қостанайда ауылшаруашылығы (1841-1889)
училищесін ашып, қазақ жастарына қажетті мамандар
даярлау ісіне зер салды. Ыбырай Алтынсариннің
ұсынысымен және Орынбор оқу округінің белгілі
қайраткері В.В.Катаринскийдің қолдауымен қолөнер
мектебі 1883 жылы Торғауда ашылды. Бұл мектеп
Орскіде де ашылды.
Ыбырай Алтынсарин еңбектері

1. 3.
Ұстаз туралы ұлағатты сөздер

Ұстаздық мінез-құлық нормасы мынадай
болуға тиіс: ол тым қатал да болмауға тиіс,
Педагог - бұл жас ұрапақтың бойына тым ырыққа да жығыла бермеуі керек, өйткені
ғасырлар бойы жинақталған барлық тым қаталдық шәкіртті өзіне қарсы қояды, ал
асылдарды сіңіруші, ал оларды соқыр тым ырыққа көне беру ұстаздың қадірін
сезімдерден, жамандықтардан және кетіреді, оның берген сабағы мен оның
жұқпалы мерездерден аулақтатушы адам. ғылымына шәкірті селқос қарайтын болады.
А. Луначарский Ұстаз тарапынан барынша ынталық пен
Ақырын жүріп,анық бас, табандылық қажет. Өйткені, бұлар, жұрт
Мен үшін жақсы айтқандай, тамшымен тас тесетін бейнебір-су
мұғалім бәрінен Е ңбегі ң кетпес дала ға.
тәрізді.
де артық, өйткені Ұ стазды қ қ ыл ған Әл-Фараби
мұғалім- жалы қпас,
Мұғалім-мәңгі нұрдың қызметшісі, ол
мектептің жүрегі. Үйретуден балаға.
барлық ой мен қимыл-әрекетіне ақылдың
Ы.Алтынсарин Абай Құнанбайұлы дәнін сеуіп, нұр құятын тынымсыз лаулаған
жалын иесі.
Ұстаз болу,яғни жақсы оқытушы болу
Ян Амос Коменский
үшін,оқытатыныңды да сүюің керек.
Мен өзімнің ұстазыма әкемнен кем
О.Ключевский
қарыздар емеспін:әкемнен өмір алсам,
ал ұстазымнан өмірімді жақсы өткізу
Түсінгендіктің шын белгісі-«иә» деген жауап
туралы білім алдым.
емес,шәкірттің жүзіндегі қуаныш болып Александр Македонский
табылады.
Абу-ль-Фарадж ал-Исфахани
ҚАЗІРГІ ЗАМАН МҰҒАЛІМІНІҢ МОДЕЛІ
«Ұнамайтын адамнан ештеңе де үйрене алмайсың».

Ксенофонт.
Адамның өзіндік өмір сүру
стилін имидж деп атаймыз. Ол тек
қана сыртқы түрі, киім кешегі ғана
емес сол адамның жасаған іс-
әрекеттерінен байқалады. Яғни,
адам өзінің сөйлеу мәдениеті, өзін
дұрыс ұстауы әрі өз ортасына
(барған жеріне лайықты киіну:
жұмысқа, қыдыруға, тойға, т.б)
байланысты киім-киісі болып
табылады. Көп жағдайда имиджді
тек киіну деп түсінеді, бірақ бұл
қате тұжырым.
Мұғалімге ғана тән имидж бар ма?
-Сөзсіз бар.
Тек қана экономикалық фактор мұғалім имиджін аша ала ма?
- Мұғалімдер өздерінің кәсіби имиджін көтеру үшін не істей алады?
- Әр мұғалімнің осы тақырыпқа көзқарасының бар-жоқтығына қарамастан өз имиджі
бар. Мұғалім имиджі тек қана өзінен ғана емес, сонымен қатар, оқушысының да жеке
ерекшелігінен, жасы, жынысы, тәжірибесі, білімі, ұлты және басқа да факторлар ға
байланысты.

Өз имиджін жасауға талпынған
педагог, жақсы көрініп қана қоймай,
өзін жақсы сезінеді, өзіне көбірек
сенімді, нәтижесінде ол жақсы
жетістікпен нәтижелі жұмыс
атқарады!
Е.Русскаяның зерттеулері бойынша XX ғасыр соңындағы оқушы
тарапынан мұғалім имиджі екінші орында, ал мұғалімдер тарапынан -
сегізінші орында тұрады екен.

Педагог имиджінің құрылымы

• жеке мінездемесі
• тұлғалық мінездемесі
• құзырлылық мінездемесі
• іс-әрекет мінездемесі
• сыртқы тәртіп мінездемесі.

Нақты әр педагогтың имиджі: жеке имиджі, кәсіби имиджі, жас имиджі. Қоршаған
адамдар тұлға туралы тұлғалық, жасына сай, жынысына сай және де кәсіби сапасына сай
тұжырым жасайды.
 Өз-өзіне талап қою:
1) Жоғары бағалау;
2) Өмірге мейірімділікпен сеніммен қарау;;
4) Болып жатырған өзгерістерге өзінің қатысты екендігін сезе білу;
5) Өзгере білу, өмірден үйрену.

Өзара қарым-қатынас тиімділігінің объективті критерийлері:

- Шыдамдылығы (сан рет сұрақтарына жауап қайтару, ұсақ тентектікке қарамау);
- Мейірімділігі (сөзі, сөйлеу және тәртіп мәнері);
- Байқампаздығы (жазаламай,қысым жасамай сұрай білуі;
- Өзін-өзі ұстай білуі «қиын» және «жеңіл » оқушылармен бірдей қарым-қатынаста болуы;
- Сезімталдығы (өзге адамның сезімін қорғай білуі);
- Бірге уайымдай білуі (эмпатия);
- Жалпы адамгершілігі (әр оқушыға деген сүйіспеншілік);
Р.Бернс бойынша оқушылар позитивті көзқараспен қабылдайтын
мұғалімдер:
- Эмоциясы тұрақты, жеке жетілуі және әлеуметтік жауапкершілігі бар;
- Араласқанда жылылық және қызығушылық таныта білуі;
- Жауапты адекватты қабылдауы;

Оқушылар негативті көзқараспен қабылдайтын мұғалімдер:
• Нақты бір оқушыға теріс әсер етуі;
• Оқушыларға босауға мүмкіндік бермей, қиындық тудыруы;
• Оқудағы сәтсіздіктері үшін ыңғайсыз сезіндіретін;
• Оқу үрдісін бәсекелестік күрес сияқты етіп құратын;
• Емтихан немесе бақылау кезіндегі әділетсіз тәртібінің болуын бетке
ұстайды;
• Қатал тәртіп құруға талпынатын;
• Кінәсі бойынша жазалауды қолданатын;
    Мұғалім кредосы
- Мен неге оқыту керек екенін білемін;
- Мен не нәрсені оқыту керектігін білемін;
- Мен қалай оқыту керектігін білемін;
- Бұл білімнің адамдарға керек екенін білемін;
- Мен адамдардың менің жұмысыма риза екендігінің білемін;
- Мен жұмысымның қоғамға пайдалы екендігіне сенемін;
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:

1. Қоянбаев Р.М., Қоянбаев Ж.Б. - Ал-маты: Педагогика, 2000.
2. Сластенин В.А. и др. Педагогика: уч. пособие. - Москва: Академия, 2004.
3. Среттер ғаламтор желісінен алынды.
Назарларыңызға РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері туралы
Мұғалім жеке тұлға – оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Мұғалімнің жеке тұлғасы-оның кәсіби қызметінің негізі
ПЕДАГОГТЫҢ ТҰЛҒАСЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ КӘСІБИ
МҰҒАЛІМНІҢ ЖЕКЕ ТҰЛҒАСЫ
Педагогтың тұлғасы және оның кәсіби құзыреттілігі, үздіксіз кәсіби өсуінің факторлары
Әрбір мұғалімнің кәсіби
Мұғалімнің жеке тұлғасы – оның кәсіби қызметінің өзегі
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік біліктілігі
Пәндер