Сөйлеу тілін байыту мақсатында сөздікпен жүргізілетін жұмыстар




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті

СРО №3
Тақырыбы:Сөйлеу тілін байыту
мақсатында сөздікпен жүргізілетін
жұмыстар.

Орындаған:Совет Назерке
Тобы:П-305
Тексерген:Таттимбетова С.Ж.
Тілдің үйренудің негізгі мақсаты - сөйлесе пікірлесе білуге
үйрету. Ал сөйлесу үшін алдымен сол тілдегі сөздерді білу
қажет, сөзсіз ойын жеткізу мүмкін емес. Адамның сөздік қоры
неғұрлым бай болса, соғұрлым ол ойын толық дәл жеткізе
алады. Әрине тек сөздерді ғана білу сөйлесуді қамтамасыз ете
алмайтыны түсінікті. Сондықтан да Ы.Алтынсарин оқушыға
сөздердің өзгеруін игерту керек екенін жоғарыда көрсеткен.
Сөйтіп; бұл еңбекте ғалым жаттығу жұмысына, ойын ауызша
және жазбаша дұрыс айтып, жаза білуге еркін сөйлеуге үлкен
мән берген Ы.Алтынсарин оқулығындағы берілген мәтіндер
оқушының сөздік қорын молайтып,тілін дамытуға,халықтілін
білуге атап айтқанда мәтін барысында баланың тілін
дамытудың негізін салғандығын анық байқауға болады.
Оқушының белсенді сөздік сөздік қорын белсенді қорға
айнылдыру үшін мұғалім сөздерді қолданудың жолдарын
көрсетіп отырады. Оқушының оқу кезінде сөздік қорын
белсенді қорға айналдыру үшін сабақ үстінде арнайы
ұйымдастырған жұмыстары, сондай-ақ дағдыландыру
жаттығулары үнемі жүргізіліп отырылады.

Оқушының сабақта сөздік қорын дамытуда сөздік
жұмысы дұрыс ұйымдастырудың қажеті зор. Ойланбай,
жүйесіз жүргізген оқыту үстінде жақсы нәтиже
бермейді. Бұл жұмыс түрі әр сабақта өткізілуі
тиіс,оқытушы үйренген сөзді мағынасын түсініп саналы
меңгеріп, мұны есінде сақтауы қажет.
Бастауыш сыныптардағы сөздік
жұмысының негізгі сабақ сайын
жаңа сөздерді үйренуден
басталады. Мұның өзі сынып
жоғарылаған сайын оқушыны
сөздік қорын жылма – жыл
молаюына, баюына апарады.
Сөздік жұмысы –
тілді дамытудың
негізгі – қадамы.
Ең негізгі мақсат – оқушылардың сөйлеу қабілеттерін
арттыру ауыз екі тілдерін дамыту. Сөздік жұмыс тек
жаңа сөздерді жаттау мен шектелмей,оның түрлі
жолдарын тиімді пайдаланған дұрыс. Жоғарғы
сыныпта сөздік жұмысы түрленіп оқушының ойлау
қабілеттерін арттырып, шығармашылыққа жетелейді.
Бұл сыныптарда сөздік жұымысы сөздің ой тұлғасы
деген шартты атпен жүргізіледі. Оқушылар жаңа
сөздердің ой тұлғасын қарастырып, өз бетінше сөздік
қорын байытып отырады.
МЫСАЛЫ
Оқушылардың сөздік қорын дамытудың бір жолы – оқушы
сөздік қоры туралы мұғалімнің үнемі толық мағлұматты
болуы мен байланысты, ол сөзді оқытып жүрген сыныптарға
оқушылардың қаншылықты сөздік қоры барлығын үнеиі
біліп отыру қажет. Сондықтан оқушының сөздік қорының
даму барысын мұғалімін қадағалап отыру қажет.Сонда ғана
мұғалім бұл үсте кемшілік болса, оны жоюдың жолдарын
оны түзетуге алады.
Сөздік жұмысын жүргізудің әдіс -
тәсілдері алуан түрлі мұғалім оқу
жылының алғашқы күнінен бастап – ақ
сабақта өтілетін грамматикалық
тақырыптың тұсында сөздің жұмысын
жоспарлы,белгілі бір мақсат қоя отырып
жүргізіледі.
Сөздік жұмысын ұйымдастырудың басты
ұстамына – оқушының логикалық материалын
белсенді түрде меңгеріп, оны сөйлеу тілінде түрлі
тұлғада қолдана білуі, яғни оқушы ол сөзді кез –
келген грамматикалық мағынада қолдана алу
қажет. Мысалы: оқу, оқып, оқыған, оқығанда,
оқитын, оқыса, оқымақ т.б. Сөздік жұмсының
екінші ұстанымы – жаңа сөзді оқушыға бірінші
рет түсіндіруде зат есім, сын есім, есімдік, сан есім
түрлері.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Бала тілін дамытудың әдіс - тәсілдері
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҒЫНДА ТІЛ ДАМЫТУ ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУ АРҚЫЛЫ ЖЕКЕ
Сурет және онымен жүргізілетін жұмыс түрлері
Сөйлеу жаттығулары
Балалардың тілін дамыту жүйесіндегі лексикалық, синтаксистік, стилистикалық жаттығулардың маңызы туралы ақпарат
Тілдік қанығу мектеп жасына дейінгі балаларға тілді оқытудың тиімді технологиясы ретінде
Тіл дамыту жұмыстары.Сауат ашу кезеңіндегі сөйлеммен жұмыс
Психикалық дамуы тежелген балалардың ауызша сөйлеу тілін дамыту
Балабақшадағы балалардың тілін дамыту әдістемесі
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Пәндер