Жаңашыл педагог қызметі, идеялары




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ

Жаңашыл педагог идеялары

Орындаған:Болатқызы А
П-227 топ студенті
Жоспар

1. А.С. Макаренко жаңашыл – педагог, көркем сөздің
шебері.
2. В.А. Сухомлинский жас ұрпаққа тәрбие мен білім
берудің ұлы ісінің жалғастырушысы.
3. А.М. Ысқақовтың ұстаздық қызметі,негізгі идеялары
мен тәжірибелері
4. Қ.М.Нұрғалиевтың негізгі идеялары мен педагогикалық
тәжірибесі
5. Қ.О.Бітібаева– Қазақстанның еңбек сіңірген мұғалімі.
6. Ш.А.Амонашвили- Жаңашыл педагогтің қызметі.
7. В.Ф.Шаталов тәжірибесі.
8. С.Н.Лысенкова – Ресей педагогының әдістемесінің
негізі.
А.С. Макаренко (1888 — 1939жж ) - жаңашыл –
педагог, көркем сөздің шебері.
А.С.Макаренко педагогикалық қызметте табысқа жетуді ң бірінші қолайлы
шарты болып табылатын тәрбиенің мақсатын анық та және айқын
елестете білу деп түсінді, онсыз ешқандай да т әрбие ж ұмысы м үмкін
емес.

Оның айтуынша, қабілетсіз немесе «бұзылған» бала «сәтсіз
педагогтардың» ойлап тапқандары, барлық «бұзылғандық,
тәртіпсіздік және балалардың қылмескерлігі туа біткен және түзетуге
болмайтын сапалар емес».

бүгінгі «бұзылған бала ертең қабілеті жануы мүмкін,
отанының нағыз азаматы, Социалистік Еңбек ері болып
шығады»,-деп есептеді.

педагог оптимист болуға тиіс, алдағы бақытты балалық
шақты көре білуі керек, адамға оптимизммен қарау керек.
Макаренко «Балаларды тәрбиелеу туралы
лекцияларында» былай деп жазды: «Біз әрбір азаматтан
өмірінің әрбір минуты сайын ешқандай да ескерту мен
бұйрықты күтпестен өзінің борышын орындауға дайын
болуын талап етеміз, ол ынталықты және
шығармашылық ерікті меңгеру тиіс». Әрбір ұжымның
мүшесі ұжым алдындағы ұжымнан бастап, социалистік
Отанымен аяқтап, сезіне білуге міндетті. Әрбір ұжымның
мүшесі намыс сезімін меңгере білуі қажет, әруақытта да өз
ұжымымен, өз Отанымен мақтана білуі керек.
В.А.Сухомлинский (1918-1970 жж) –
жас ұрпаққа тәрбие мен білім берудің ұлы ісінің
жалғастырушысы.
Сухомлинский өзінің көптеген еңбектерінде ең маңызды ой-
пікірі — педагогтың мынадай екі мәселені шешуіне арналады.

«Адам білім арқылы жұмыс
істеуге үйренуі —
адамгершіліктің ең жоғарғы
мұраты» — деп тұжырымдады.

II-ден, оқушыларды ұдайы,
I – ден оқушыларға білім барлық өмір бойы өз білімін
толықтырып отыруға
қорын жинақтауға әсіресе, адамзат
мүмкіндік беру. мәдениетінің қазынасын
тиімді пайдалануға үйрету.
В.А.Сухомлинскийдің пікірі бойынша әрбір бала
тәрбиесі ұжымдағы негізгі тәрбие құралы болады.
Балалар мен тәрбиешілер арасындағы рухани қарым-
қатынас ұжымдық қатынастың даму процесі.
Архимед Мыңбайұлы Ысқақов 1953 жылы 1
ақпанда Көкшетау қаласында дүниеге келген. 1975
жылы Киров атындағы Қазақтың мемлекеттік
университетінің физика математика факультетін
бітіріп, Алматы, Ресей мектептерінде математика
пәнінен сабақ беріп мол тәжірибе жинақтаған,
жаңашыл ұстаз.
Негізгі идеялары:

Оқу-тәрбие жұмысында
бетбұрыс жасау идеясын
ұсынып, әр оқушының еркін
дамуына, азамат ретінде Педагогикалық процесті
белсенді әрекет етуін, еркін демократиялық негізде
мүмкіндік туғызатын жүргізу
мектептің жаңа моделін
құру идеясын ұсынды.
Архимед мектебінің міндеті -
балаларға сапалы білім, саналы
тәрбие беріп, олардың өмірдегі
өз жолын табуына көмектесу.
Бұл мектеп сол кезде жартылай
шаруашылық негізде жұмыс
істеп, оқушылар түске дейін
қалалық жүзден астам өндіріс
орындарында міндетті түрде 4
сағат еңбек еткен. Тапқан
табыстарының 50 сомын мектеп
қорына өткізіп, оны бос
уақыттары мен каникулдарын
мазмұнды ұйымдастыру үшін
жұмсаған.
Нұрғалиев Құмаш Нұрғалиұлы (1925 –
1988) – педагог, КСРО Халық мұғалімі
(1981), 2-дүниежүзілік соғысқа қатысқан,
педагогтар әулетінің негізін салушы
Идеясы: Боран мектебін
білімдар әрі бала жүрегіне
сезімтал ұстаздар ордасына
айналдыру, жаңалыққа
ұмтылуды мақсат ету, жаңалық
үшін ғана емес, жалпының
игілігі үшін жұмыс істеу.
Боран мектебі мыңға жуық
оқушы оқыған ауылдық
жердегі аралас мектеп болған.
Мектеп жанындағы оқу
өндірістік кешенінде 9-10
сыныптағылар екі жыл ішінде
жүргізуші, тракторшы, электрик
мамандықтарын алып шыққан.
Жаңашыл ұстаздың басына тән басты қасиеттер:

ерен ерлігі, жауапкершілігі,
еңбекқорлығы, турашылдығы,
біліктілігі

талап қойғыштығы,
ұйымдастырушылық қабілеті

адамгершілігі, педагогтың
ізденімпаздығы, шығармашылығы
Қанипа Омарғалиқызы Бітібаева
(1945-2014жж) – Қазақстанның еңбек
сіңірген мұғалімі, КСРО Мемлекеттік
сыйлығының лауреаты, қазақ мектептерінде
әдебиетті оқытудың жаңа жүйесін
қалыптастырған ұстаздардың бірі.
1991 жылы 19 мамырда Қанипа Бітібаеваның ғылыми
әдістемелік атаулы мектебі ашылып, оның жетекшілігімен
ұстаздар «Әдебиетті тереңдетіп оқыту әдістемесін»
жетілдіруге ат салысуда. Қ.Омарғалиқызы 70-тен аса
мақала мен 23 кітаптың және оқулықтардың авторы.
Оның «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі мен
технологиясы» атты оқулығында лириканы, эпикалық
шығармаларды, драмалық шығармаларды жаңа
технологиялармен оқыту жолдары баяндалған.
Әсіресе, дамыта оқыту технологиясына сүйене отырып:

оқушыларды
ғылыми
еңбекке баулу
мәселелері

дарынды әдіс-тәсілдері
балалардың де осы
қабілетін оқулықта көп
жетілдіру жазылған
Шалва Александрович Амонашвили-
жаңашыл педагог, профессор, психология ғылымдарының
докторы, академик. Негізгі идеялары және
педагогикалық ұрандары:ынтымақтастық
педагогикасы, жеке тұлғаны демократияландыру.
Ш.А.Амонашвили 6 жасар балаға
тәрбие және білім берудің мектеп есігін жаңа ашқан, әлі
мазмұнын, принциптерін, тиімді буыны бекіп үлгермеген 6 жастағы
әдістерін ғылыми негіздеп, оны балалардың тауын жығып, талабын
мектеп тәжірибесі арқылы қайтармас үшін оларға баға
дәлелдеді. Бастауыш сынып қоймайды. Балалардың еңбегін
оқушыларын жан-жақты олардың тындырған істерінің нақты
тәрбиелеуде гуманитарландыру нәтижелерімен бағалайды.
идеясын жүзеге асырды.

Оның оқушыларының Балалар табыстарын ата-
дәптерден жасаған қолжазба анасына көрсетіп, мақтанып,
кітаптары бар. Оған балалар оны мектептегі көрмеге қойып,
өздерінің алғашқы әңгімелерін ұжымның рухын көтеріп,
жазады, өздерінің салған оқушыларға күнделікті оқу,
суреттерін папкаларға білім, өздігінен іздену
жинайды. жолдарын түсіндіреді.
Ұраны: «Тәрбие процесінің барлық
салаларында әр баланың жеке басына
құрметпен қарау».
В.Ф.Шаталов (1929 жылы
туған) – украин педагогы.
В.Ф.Шаталов тәжірибесінің ерекшелігі

Бірінші ерекшелігі - оқу процесін
оқушылардың іс-әрекетін, танымдық
жұмыстарын кезеңдерге, бөліп, мұғалімнің
қатаң түрде басқаруы.

Екінші ерекшелігі – бағдарлама нық бір-
бірімен байланысты немесе қарама-қарсы
тақырыптарын біріктіріп оқыту.
В.Ф.Шаталовтың педагогикалық жүйесі

1-кезеңде тақырыпты жан-жақты түсіндіріп

2-кезеңде тірек плакаттарын қолданып,
қысқаша түсіндіріп
3-кезеңде оқушыларға тірек сигналдары (тірек
плакаттарының кішірейтілген түрі) беріліп,
оларды балалар өз альбомдарына желімдеп
4-кезеңде оқушылар оқулықпен және тірек
сигналдарымен үйде жұмыс істейді.

5-кезеңде сабақ үстінде тірек сигналдарын
естеріне түсіріп, дәптертеріне жазып

6-кезеңде оқушылар мұғалімге тақырып
бойынша ауызша жауаптар береді.
С.Н.Лысенкова (1924 - 2012жж) – Ресей педагогы.
Әдістемесінің негізі – бастауыш сыныптардағы оқу
процесінде тірек сигналдарды пайдалану, оқу
материалы туралы оқушыда тұтас түсінік
қалыптастырып, «оза оқытып, перспективалы
жұмыс жасау».
Лысенкова оқушылардың өз бетімен жұмыс жасауына,
олардың сабаққа барысында көп сөйлеуіне, өздерін-
өздері оқытуына көп көңіл бөліп «кері байланыс» – деп
атайды. Жалпы С.Н.Лысенкова балаларға ауызша
тапсырмаларды аз орындатып, бүкіл сынып қатысатын
жазбаша тапсырмаларға ерекше ден қояды. Ол
оқушылардың сыныбы ілгерілеген сайын көп
пікірталастар өткізгенді дұрыс деп санайды.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.Жаңашыл педагогтар іс-тәжірибелері. – Алматы,1991.
2.Педагогикалық ізденіс. – Алматы, 1990. – 8-58; 58-100,
147,215-беттер.
3.Ұстазға рухани қуат керек. Р.Нұртазина туралы//Қазақстан
мектебі, 1999. №1-2. 8-11-бет.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
ЖАҢАШЫЛ ПЕДАГОГ ИДЕЯЛАРЫ
Жаңашыл педагогтар
Жаңашыл педагогтар туралы
Жаңашыл педагог идеялары. Шалва Александрович Амонашвили
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ДИДАКТИКАСЫ
Архимед мектебі
Қазақ ағартушыларының философиясындағы қоғамдық прогресс теориясы
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері туралы
Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндік дамуы жайлы
ЖАҢАШЫЛ-ПЕДАГОГТАРДЫҢ КӨЗҚАРАСТАРЫ
Пәндер