Оқыту әдістері және оларды жіктеу мәселесі
Презентация қосу
Оқыту әдістері және оларды жіктеу мәселесі.
Әдістер белгілі бір негіз бойынша топтарға бөлінеді:
XIX ғасырдың 20-30 жылдарында Б.Е.Райков, К.П.Ягодовский
түсіндіру, тәжірибелік, зерттеу, зертханалық әдістерін
жетілдірді.
20-30 жылдарда Н.М.Верзилин, Е.Я. Голант сөздік, тәжірибелік,
көрнекілік әдістерін ұсынады.
М.А.Данилов (1899-1973), Б.П.Есипов (1899-1967)
дидактикалық мақсатқа жету үшін қолданылатын әдістерді
топтастырды. Олар: білім алу, іскерлік және дағдыларды
қалыптастыру, білімді қолдану, шығармашылық іс-әрекет,
бекіту, білім, іскерлік, дағдыларды тексеру.
оқушылардың танымдық жұмыстарының
түріне қарай топтастырған. Авторлар
балаларға ақыл-ой жұмысының, өз бетімен
білім алудың жолдарын көрсетеді.
Ю.К. Бабанский оқу-танымдық іс-әрекетті
ынталандыру әдістерін топтады. Ол іс-әрекет
3 бөліктен: ұйымдастыру, ынталандыру,
бақылаудан тұратынын атап көрсетіп,
әдістерді оқу-танымдық іс-әрекетті
ұйымдастыру, ынталандыру, бақылау әдістері
деп бөледі.
М.И.Махмутов оқыту әдісіне сәйкес келетін
оқу әдістерін іріктеген. Оқыту әдістері: а)
ақпарат беру әдісі, ә) түсіндіру әдісі, б)
Мұғалімнің сөйлеу мәдениеті де оқушы сезіміне әсер етеді.
Оқулық тақырыптарының мазмұны - оқу іс-әрекетіне
қызықтыратын негізгі құрал.
Оқуға қызықтырудың өте жақсы әдісі - танымдық
ойындар. Пікірсайыстар да оқушыны оқуға қызықтырады.
Үлгерімі төмен оқушыларды жеткен жетістігіне қуанту да
олардың оқуға ықыласын арттырады.
Жауапкершілікті қалыптастыру әдістері.
Тәсілдері:
• оқушыға оқудың өзіне және қоғамға пайдасын
түсіндіру;
• талап қою;
• талаптарды орындауға үйрету;
• өз міндеттерін жақсы атқаратындарды мадақтау;
• керек жағдайда жазалау әдісін қолдану;
• оқушыға кемшіліктерін айтып, оларды түзетуге
көмектесу.
Оқудағы мадақтау және жазалау әдістері.
Мадақтау түрлері:
• баға қою;
• тапсырмалар арқылы оқушыны табысқа жеткізу;
• оқушыны тәжірибе және зертханалық жұмыстарды
жүргізуге көмекші етіп алу;
• топтық тәжірибелік жұмыс кезінде оқушыға
бөлімшелерді басқарту;
• үлгерім және сабаққа қатынас көрсеткіштерін шығару;
• білімнің қоғамдық байқауының қорытындылары
бойынша мадақтау;
• жақсы оқитын оқушылардың үлгерімі төмен
оқушыларға көмектесуі, т.б.
Жазалау түрлері:
• сабақта оқушыға ауызша ескерту жасау;
• күнделікке, дәптерге "қанаттанғысыз" баға қою;
• қателерін айтып, қосымша жұмыс істеуді талап ету.
Оқыту процесінің
функциялары
Білім беру
Тәрбиелік
Дамыту
Оқытудың білім беру функциясы-оқушыны біліммен
қамтамасыз ету,қаруландыру,оны өз бетімен ізденуге
баулу,іскерлік пен дағдысын қалыптастыру.
Оқытудың тәрбиелік функциясы оқу-тәрбиенің басты
құралы болып табылады.Оқыту оқушыларды терең
біліммен қаруландырады,ғылыми көзқарастарын
дамытады және тәрбиелейді.
Оқытудың дамыту функциясы-бұл оқушылардың
таным іс-әрекеттерін барынша дамыту,яғни,олардың
ой-өрісін дамыту,өз бетімен жаңа білімді іздеп табуға
және оны еркін игеруге үйрету.
Кітаппен және оқулықтармен жұмыс –
оқытудың маңызды әдісі. Бастауыш сыныптарда
кітаппен жұмыс сабақта мұғалім басшылығымен
жүзеге асады. Одан әрі оқушылар кітаппен
жұмыс істеуге өздері үйренеді. Баспа
материалдарымен өз бетімен жұмыстың кейбір
тәсілдері бар.
Олар:
• конспектілеу - кітаптың мазмұнын қысқа
баяндау;
• мәтіннің қарапайым және күрделі жоспарын
жасау.Жоспар құру үшін мәтінді оқып болған
соң оны бөліктерге бөліп, әр бөлікке атау беру
керек;
• тезистеу - кітаптың негізгі ойларын қысқа
баяндау;
• цитаталау - мәтінді сөзбе сөз көшіру. Міндетті
түрде автор, кітап (жұмыс) аты, баспасы, шьққан
жылы, беттері көрсетіледі;
• аннотация — мәнді, елеулі мағынасын жоғалтпай
мазмұнды қысқа баяндау;
• рецензиялау - оқу материалы туралы өз ойын
қысқа жазу;
• справка жазу - тапқан кітап, т.б. мағлұмат көзі
туралы мәлімет. Анықтамалар статистикалық,
библиографиялық (өмірбаяндық, терминологиялық,
географиялық, т.б) түрде болады;
• формалдық-логикалық модель - мәтіннің сызбасы;
• тақырыптық тезаурус – бөлім, тақырып бойынша
негізі ұғымдарды ретке келтіру.
Пайдаланған әдебиеттер тізімі:
1.ҚоянбаевЖ.Б., Қоянбаев Р.М. “Педагогика: Университеттер студенттеріне арналған оқу құралы”-
Алматы, 2004
2.Усманов Ә.Ә.,Сәрсенбаева М.Б. «Педагогика»-Алматы
3.Ғаламтор желісі.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz