Мұғалім психологиясы




Презентация қосу
Мұғалім психологиясы
Мұғалім мамандығы - мамандық адамның келесі
қасиеттерін айқындайды;
адамдармен қарым-қатынас жасағанда өзін-өзі
жақсы сезіну, дұрыс қарым-қатынасты талап ету,
өзін басқа адымның орнына ойша қоя алу, жақсы
қабілеті, басқа адамдардын ойын, көңіл күйін,
мақсатын тез түсіну, басқалардын жеке қасиеттері
жайлы есте қалдыру және ойда ұзақ ұстауы жақсы
болуы керек және т.б.
Мұндай мамандыққа ие
адамға тән нәрселер:
басқару,
оқыту,
тәрбиелеу,
адамдардың әртүрлі сұраныстарына байланысты
пайдалы іс- әрекетерін іске асыру;
тыңдау, ой өрісі кең болу, сөйлеу мәнері; көңілден
шығатын ақыл- кеңес,
ақылды, сезімтал және адамның мінезін бай қау,
ойша басқа адамның ішкі дүниесін модельдеу
қабілеті,
 Педогог мамандығын таңдау. Е.А.Климов
мамандық таңдауға ықпал ететін сегіз түрлі негізгі
факторларды айтады:
1. үлкендердің ,отбасының ұстанымы;
2. құрбы – құрдастардың ұстанымы;
3. мектептегі педогогтардың, сынып
жетекшілердің ұстанымы;
4. жеке өмірлік және кәсіптік жоспары;
5. қабілеті;
6. қоғамдық талаптарды ескеру;
7. мамандық туралы ақпараттар;
8. икемділік
Педагогтың субьективті қасиеттері. ХХ ғ.
басында Г.Ф. Каптеревтің айтуынша «Мұғалім
тұлғасы оқу жағдайында бірінші орын алады,
осы немесе басқа қасиеттері оқытуда тәрбиелік
жағынан жоғары немесе төмен түсуіне ықпал
етеді» деген. Ендеше педагогтың қандай
қасиеттері ең негізгі етіп анықталған? Ен басты
болып «арнайы ұстаздық қасиет» (бұған
кіретін мұғалімнің ғылыми дайындығы) және
«ұстаздың өзіндік таланты».
Педагогикалық іс
П.Ф. Каптерев жеке мұғалімнің «ерекше адамгершілік қасиеттері» болуы керек деп атап корсеткен.
Бұл қасиеттерге; әділдік, зейінділік, сергектік, адалды қ, т өзімділік, балалар ға деген шынайы
махаббат кіреді. Оның ішіне балаға және жастық шаққа деген с үйіспеншілік, ұстаз маманды ғына
деген сүйіспеншілік.
Н. В. Кузьмина бойынша, субъективті
факторлар құрамына: тип бағыты, қабілеттік
пен білгірлік деңгейі, бірлікке арнайы -
педагогикалық әдістемелік, әлеуметтік
психологиялық, дифференциалды –
психологиялық, аутопсихология кіреді.
Педагогтың тағы бір қасиеті эмоциялық
қақтығыстарға төтеп беру қабілеті
(психофизиологиялық шаршауға қарсылығы). Оның
негізгі түрлері мыналар:
- Жүдеу, шаршау
- Психосоматикалық қабыну;
- Ұйқысыздық:
- Адамға келеңсіз нұсқау жасау:
- Жұмысқа келеңсіз нұсқау жасау:
- Өзінің міндетіне көңілсіз қарау:
- Психостимуляторларды ( темекі, кофе, ара қ,
дәрі дәрмек ) пайдалану:
- Тәбеттің жойылуы немесе артық тамақтану:
- Өзін өзі төмен бағалау:
- Агрессияның артуы:
- Пассивтік артуы ( цинизм, пессимизм, апатия )
- Өзін орынсыз кінәлі санауы.
Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Макаренко және педагогикалық психология
Әлемдік психология ғылымындағы негізгі бағыттар
Кәсіби бағдарланған тұлғаның психологиясы
Психикалық құбылыстар
СЕНДІРУ ӘДІСІНІҢ ТӘРБИЕ ЖҮЙЕСІНДЕГІ АЛАТЫН ОРНЫ
Еңбектің психологиялық қатынасындағы оқыту аспектерін, еңбек әрекеті процесінің бір қыры
Педагогикалық шеберліктің негізі
Заманауи сабақ
Педагогтың кәсіби өзін- өзі тануы және өзіндік дамуы
Психологияның басқа ғылымдармен байланысы
Пәндер