Логикалық ойлауды дамытатын ойындарға сипаттама




Презентация қосу
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ
ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
География және табиғатты пайдалану
факультеті
Тұрақты даму жөніндегі ЮНЕСКО
кафедрасы

МОӨЖ-5
Логикалық ойлауды дамытатын
ойындарға сипаттама

Орындаған: Хабиева Айнагүл.
Экология,магистратура 1-курс
Тексерген: Болтаева Ә.М.
Қазіргі психологияда ойлау ұғымына әр түрлі түсінік беріледі, ойлау
дегеніміз - әлеуметтік жағдаймен ұштасқан, тілмен ты ғыз байланысты
психикалық процесс, сол арқылы болмыстың, д үниедегі н әрселерді ң жалпы
және жанама бейнеленуі. Бұл бейнелену адам ойыны ң талдау ж әне біріктіру
әрекеттері арқылы танылады. Ойлау – сыртқы д үниедегі болмысты ң жалпы
жанама жолмен біздің санамыздағы ең биік сатыдағы бейнесі. Ойлау
адамның өмір тәжірибесі мен практикалық іс- әрекеттері н әтижесінде пайда
болып, тікелей сезім процесінің шеңберінен әлдеқайда асып т үседі.
Ойлау – адам соның арқасында заттар мен шынды қ құбылыстарын оларды ң
елеулі белгілері бойынша бейнелендіретін ж әне оларды ң ішінде сондай-а қ
арасында болатын әр түрлі байланыстарды ашатын психикалы қ процесс.
Ойлау – аса күрделі психикалық процесс. Оны зерттеумен бірнеше ғылым
айналысады. Бұлардың ішінде логика мен психологияны ң орны ерекше.
Психология түрлі жас мөлшердегі адам ойыны ң пайда болуы, дамуы,
қалыптасуы жолдарын, яғни жеке адамның ойлау ерекшеліктеріні ң
заңдылықтарын қарастырса, логика – бүкіл адамзатқа ортақ ой әрекетінен
заңдары мен формаларын айқындайды, адам ойыны ң на қты н әтижесі болып
табылатын ұғым, пікір, дәлел, ой формаларыны ң таби ғатын зерттейді. Ойлау
ерекшеліктерін таным мен ой процесіні ң сатысы ретінде зерттеу, ойлауды ң
білім мен тікелей байланысты екендігін к өрсетеді.
Ойлауды дамыту – оның мазмұны мен
формасын өзгерту болып табылады.
Психологияда ойлаудың үш түрі
қарастырылады.

1.Практикалық іс-әрекеттілік.
2. Көрнекі-бейнелік
3.Сөздік – логикалық.
Логикалық ойлаудың ерекшелігі –
қорытындылардың қисындылығында, олардың
шындыққа сай келуінде. Логикаға түскен
құбылыс түсіндіріледі, себептері мен салдарлары
қатесіз анықталады.
Ұғымдар арасындағы байланыстар мен
қатынастар логикалық ойлау жолымен ашылады.
Бұл байланыстар мен қатынастардың
дұрыстығын теріске шығаруға болмайтыны
пікірлерде көрсетіледі.
Жоғарыдағы авторлардың пікірлерінше «Логикалық ойлауды
дамыту» дегеніміз:

барлық жалпылау, ойлау
логикалық ойлау саралау) арнайы белсенділігін,
операцияларын жүйелі түрде өзбеттілігін
(талдау, қалыптастыру; дамыту.
жинақтау,
салыстыру,
Логикалық ойындар
Жұмбақтар
Қызықтырып әркімді-ақ
Суда жүзер жылтылдап.
“Б”әрпінен басталар,
Сол жәндіктің атын тап. (...............)

. Отыз екі мықты.
Қаз-қатар боп шықты
Он алтысы үсті
Он алтысы асты (...............)
Математика сабағындағы шығармашылық қабілетін
дамыту.

Логикалық есеп
• Айгүлдің алдында 3 зат тұр: шелек, доп, қуырша қ.
Допты қозғамай қалай шетіне қоюға болады?
• Үстел үстінде төрт алма тұр. Бір алманы алып
ортасынан бөліп қайта қойды. Үстел үстінде неше алма
болды?
• Қоянға, түлкіге, аюға үш түрлі жалауша жасап берді -
қызыл, сары, көк. Қояндағы жалауша қызыл емес, түлкідегі
қызыл да,көк те емес. Кімнің жалаушасы қандай?
• Бөлмеде 2 орындық түр. Әр қабырғаның жанында
бір-бір орындық болуы үшін сол орындықтарды қалай қою ға
болады?
Ойлан, тап
Сиқырлы үшбұрыштағы бос орынды толтыр.
Мақсаты: оқушылардың жылдам есептеу
дағдыларын дамыта түсу.
• Мақсаты: оқушылардың амал таңбаларын
тағайындай білу дағдыларын дамыта түсу.
(14 * 6)*10=10
Математикалық тест
4 + 3 9,10,7 10 - 3 7,8,9
6 + 3 9, 6, 4 9-2 5, 6,7
Логикалық ойын
1.Екі сиырдың мүйізі қанша?
2.Бір мысықтың аяғы қанша?
3.Бес қойдың басы нешеу?
4.Үш адамның қолы нешеу?
Кестенің көмегімен жасырын сөйлемді оқы.
САҚНМДПОЛРБЖ
• О – ел
• Н – Қазақстанның
• Д – құдіретті
• Ж – жатыр
• А – әлемдегі
• Л – бірлігінде
• Б – татулығында
• Р – ұлт
• М – бүгінгі
• Қ – жаңа
• С – Жаңа
• П – күші
Оқушылардың логикалық
ойлауын дамыту үшін:

Ұқсас жұмыстар
Логикалық ойындар
Логикалық жаттығулар
Құм терапияның түрлері
Қазіргі заман талабына сай ойын түрлерін сабақ барысында қолдана білуді үйрету
ОЙЛАУ ТУРАЛЫ ЖАЛПЫ ТҮСІНІК ТУРАЛЫ
Оқыту заңдары, заңдылықтары
ОЙЫН АРҚЫЛЫ МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ ӘРЕКЕТІН ДАМЫТУ
Компьютерлік технологияны пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту тақырыбындағы шығармашылық есебі
"Компьютерлік технологияны пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту" Шығармашылық есеп
Мектеп жасына дейінгі балаларды халық ойындары арқылы ұлттық мәдениет көздеріне тарату
Пәндер