Жоғары мектеп оқытушысының дәріс оқу шеберлігі




Презентация қосу
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ
УНИВЕРСИТЕТІ
География және табиғатты пайдалану факультеті
Тұрақты даму жөніндегі ЮНЕСКО кафедрасы

МОӨЖ-2
Жоғары мектеп оқытушысының
дәріс оқу шеберлігі
Орындаған:
Экология – 6М060800, 1 курс
магистранттары
Тексерген:Касымова Р.С.
«Оратор» (лат. «сөйлеу») екі мағынада қолданылады:
Көпшілік алдында сөз сөйлейтін адам;
Көпшілік алдында жақсы сөйлей алатын, тілмар, сөз шеберлігіне ие адам

Шынайы оратор, сөйлеуіне бар ақыл-парасатын, барлы қ
жан құмарлығын салады, солай адамдардың есі мен
жүректеріне әсер етеді.

Оратордың сөйлеуі оның тұлғалығын, даралығын,
рухтандырушылығын, оның әлеметтік, саяси өмірмен
байланысын жеткізеді.
Педагог шебер болу үшін:
Өзінің мүмкіндіктерін жаңа формация мұғалімі
ретінде объективті бағалай алуы керек;

Кәсіби мамандығына қажетті қабілеттерді
меңгеруі тиіс;

Жалпы мәдениетті, интеллектуалды іс-әрекетті,
мінез-құлық, қарым-қатынас мәдениетін
меңгеруі тиіс;

Өтіп жатқан интеграциялық процестерге, әлемдік
білім беру кеңістігі қарқынына бағыттала алуы
тиіс.
Ұстаздың шеберлігі — талантты қажет
ететін ерекше бір өнер емес, бірақ, ол
басқа да мамандарды шеберлікке
үйретуде қажет болатын мамандық. Жас
ұрпақ тәрбиесіне бүкіл ғұмыры мен
қайратын және бойындағы асыл
сезімдерін бағыттаған мұғалімдерді
айтуға болады.
Терең білімді көзі қарақты

Шебер Құлағы сергек
педагог

Көкірегі ояу
Тұнық мінезді

Үлкен үмітке
жетелеуші
Сабақты тартымды, қызықты етіп өткізу — мұғалімні ң
шеберлігі, білімділігі, таланты.
Егер, мұғалім:
сабақта бір тақырыпты оқытуда оқушыларды
ойландыруға,
ізденуге,
тәжірибе жасап, істеген жұмысын қорытындылай білуге,
сөйлеу мәдениетін дамыту ға,
ғылыми тілде сөйлей білуге назар аударса,
келесі бір сабақтың тұрмыс, салт- сана к өрінісіне, к әзіргі
жеткіншек жете білмейтін ұғым- түсінігін бүгінгі өмір
салтына жинастыра көңіл аударса, сол ар қылы танымды қ
мақсат қояды.
жауапкершілік жүктелген үлкен міндет

педагогикалық Мұғалімге қойылатын
шеберлік талаптар

өте нәзік
абыройлы істің сан қырлылығы одан психологиялық
жан – жақты терең біліктілікті қабілеттілік
• Мұғалім шеберлігі – бұл өте жоғары білімді сапалар жиынтығы,
әрі ұдайы жетіліп отыратын тәрбиелеу мен оқыту өнері.

• Жеке тұлға мәдениеті, білім мен өрісті дүниетаным,
педагогикалық техника мен озат тәжірибе, осы педагогикалық
шеберліктің негізі деп ойлаймыз. Қазіргі заман мұғалімнің
тұлғалық белгісі – ой өрісінің кеңдігі мен оның ауқымды
дүниетанымы. Заман ағымымен теңдей қадам басамын деген
әрбір адам өте көп ақпараттан хабардар болуы қажет. Қазіргі
заман оқу әдістерін жеке меңгеру де осы шеберліктің бір қыры.
Енді бір қыры – шәкіртпен қарым – қатынастың, шәкірттің іс-
әрекетін қуаттау немесе тежеу болып табылады.

• Ұстаз өмір бойы бала тәрбиесіне ықпал етумен яғни дәлелдеп
сендіру, шәкірттің қызығушылығын дамыту, талап ете білу. Осы
ықпал түрлерін іске асыруда ұстаз нағыз шебер болуы керек.
Қазіргі дәрістерге сұраныс

Дәріс – логикалық құралған, жүйелі ойластырылған және
тәжірибелік немесе көрнекі құралдармен көрсетілетін белгілі бір
ғылыми сұрақтың нақты баяндалуы. Жалпы дәрісны жүйеленген
ғылыми мәселелерді ұйымдасқан және жақсы сөйлеу арқылы
жеткізу деп атайды.

Қәзіргі дәрістердегі негізгі сұраныстар:
• ғылымилық,
• қол жетімділік,
• құрылымдылық және мазмұндылық
• Баяндау эмоционалдылығы,
• Басқа оқу сабақтарымен байланыс,
• Күнделікті өмір тәжіребиесі
Қазіргі дәрістерге сұраныс

Осы сұраныстарға қатысты әрбір дәріс:
нақты құрылымға және баяндалатын сұрақтардың жүйелі
ашылу логикасына;
Теориялық және әдістік өзектілік, маңызды мәселеге;
Белгілі бір тақырыптың аяқталған сипаты, алдыңғы
мәліметтермен байланыстылыққа;
Дәлелді және дәлелденген, айқын және түрлі мысалдарға,
фактілерге, дәйектілікке ие, тәжіребемен тығыз байланысқа;
Күрделі, қарама – қайшылықтар және оның шешу жолдары
көрсетілген және тыңдаушыға ойлануға мүмкіндік беруге ие болу
керек.
Қазіргі дәрістерге сұраныс
Логикалық дәлелділікке ие және оқумандарға қажетті үйрену
қызығушылығын тудыратын, өзіндік жұмыс жасауға бағыт
беретін;
Ғылым мен техниканың қазіргі деңгейінде, жылдан – жылға
олардың дамуына қатысты мәліметтерге ие;
Мағлұматтардың методикалық өңделуін көрсетуги ие (негізгі
ойларды бөліп қарастыру, қорытынды, әр түрлі тұжырымдамаларда
қайталануы);
Көрнекі, аудиовизуалды мағлұматтармен, үлгілермен,
модельдермен сабақтастыққа ие;
Анық және нақты тілде жеткізіліп, жаңа терминдер мен
ұғымдардың түсіндірмесіне ие;
Тыңдаушылар қабылдауына түсінікті болу керек
Оқытушының дәріске дайындығы
Дайындық 2 кезеңнен тұрады:
Бірінші – дәріс түрін, атауын, мақсатын анықтау,
тыңдаушылар құрамын, дәріс өтетін жерді бағалау;
Екінші – жоспар жасау, теоретикалық, фактілік
мағлұматтарды құру, олармен және сөйлеу мәнерімен жұмыс.
Оқытушы алдында 3 байланысты сұрақ тұрады, нені, қай
жерде және қалай айту керек.

Ескеру керек:
• Дайындық,
• Айту, бұл жерде сұрақтарға жауап кіреді.
• Талқылау жүргізу,
• Дәрістен кейін Дәріс оқу шеберлігін бағалай және кезекті
анализ жасау
Дәріс оқу әдістері

Дәріс оқудың 3 түрін бөліп
қарастыруға болады:
• Мәтінді оқу,
• Мәтінді әр бөлім бойынша оқып
ауызша айтып бері,
•Еркін импровизация.
Оқытушы сөйлеуіндегі ерекшеліктер

Дәрістің басты жетістігі ол оқытушының сөйлеуі
Ол анық болу керек;
Сөйлем – қысқа және дұрыс құрылған болу
керек;
Сөздер – анық.
Сөйлеудің дұрыс жылдамдығын таңдау –
оқытушының шеберлігін көрсететін басты
көрсеткіш. Оқытушыға секундына 2 сөзден
оқыған және барынша қысқа сөйлемдер айтқан
дұрыс.
Дәріс серпінді болу керек (динамикалық)
Ауызша сөйлеудің интонациялық
мүмкіндіктері
• тембр,
• дыбыс, үн,
•қарқын,
• үзіліс,
• сөздің эмоционалдық бояуы.

Сонымен қатар – тұру кейпі, мимика, қимыл, көрнекілік,
тыңдаушыларға назар және айқын көзқарас бұл сөйлеуді жылы және
түсінікті етеді.
Оқытушы акустикалық құрылғы емес, ол оқырмандардың ойлау
әрекетін бақылаушы болып табылады.
Алаңдап кететін тыңдаушыларды тез анықтау маңызды, алаңдау
себебін білу: онда көзқарасыңызды тоқтатыңыз, интонациялық дауыс
пайдалыныңыз, берілген мәлімет бойынша сұрақ қойыңыз және т.с.с.
Мәліметтерді уақыт бойынша дұрыс саралау оқытушының шеберлігіне
куә бола алады.
Көрнекілік құралдарын
пайдалану
1. Тақта және бор (маркер)

Тақтаға жазу – дәріс оқу шебері болу үшін
маңызды, бұл не үшін маңызды: П
– тақтаға жазу дәйектілікпен жүргізіледі:
жоғарыдан төменге, алдымен тақтаның бір
бөлігінде кейін екінші. Кей кезде тақтаны 3
бөлген дұрыс, бұл тақтаның өлшемі мен дәріс
мазмұнына байланысты;
– анық жазу, орташа таңбалармен жіне өте тез
емес;
– тақтада жазылғанды жауып тастамау;
Көрнекілік құралдарын
пайдалану
2. Көбен шолу
3. Аудиальды (тыңдау)

Дәрісте қолданылатын көрнекілік құралдары қатарында
сөздік-бейнелік әдістер маңызыд орынға ие.
Оқытушының негізгі тәсілдері – сөз, негізгі ықпал ету
әдісі – сендіру. Бірақ тыңдаушыларды сендіру үшін,
олардың назарын жаулау алу керек, ал оны тек сезім мен
санаға әсер ету арқылы жүзеге асыруға болады.
Педагогтың сөздік көрнекілігінің басты тәсілі мәнерлі,
салыстыру, шешендік сұрақтар қою, метафоралар,
афоризм, мақал-мәтелдер сияқты методикалық амалдарды
қолдану арқылы бейнелі сөйлеу маңызды болып табылады.

Ұқсас жұмыстар
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби біліктілігі
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік біліктілігі
Қарым қатынасты модельдеу
Педагогикалық шеберлік
Оқытушының кәсіби құзыреттілігі
Педагогика ғылымның әдіснамасы
Компьютерлік білім беру
Дайындық кезеңдері
Жоғары мектеп оқытушысының коммуникативтік біліктілігі
Ақпараттық технологиялар арқылы оқушыларға білім беру
Пәндер