Цицеронның саяси ойлары
Презентация қосу
ЦИЦЕРОННЫҢ САЯСИ
ОЙЛАРЫ
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРО
Марк Туллий Цицерон
(б.э.д. 106–493 жж.)
атақты заңгер,
мемлекет қайраткері,
ойшыл
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
Ол өз шығарма- шылығында
мемлекет пен құқық мәселелерін
қарастыр- ды. «Мемлекет туралы»,
«Заңдар туралы», «Міндеткерлік
туралы» атты еңбектердің авторы.
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
Цицерон мемлекетке (respublika) анықтама
бергенде оған «халық – адамдардың бей-
берекетсіз, мақсатсыз жиынтығы емес,
керісінше қоғамда өз ынтымағы бар, ортақ
мақсаты мен құқығы үшін топтасқан адамдар
жиынтығы» деп баға береді. Осылайша Цицерон
алғаш рет саяси ілімдер тарихында мемлекетке
заң тұрғысынан анықтама берген ойшыл,
ғұлама.
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
Цицерон мемлекеттің пайда болуын адамдар ара-
сындағы өзара келісімділікпен түсіндіреді.
Мемлекет пен құқық, Цицеронның пікірінше,
адамдардың өз қалаула- ры бойынша пайда
болмайды, ол құдіреттің (құдайдың қалауымен)
арқасында болатын іс. Осының барлығын түсініп
білу үшін үлкен сана иесі болу керек. Жердегі
болып жатқан барлық үдерістер жоғарыдағы
«саналы әрекет арқылы әділетті басқарылуы»
тиіс деп көрсеткен
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
Цицерон көне грек философтары сияқты мемлекет
басқару формасының үш түрін көрсетеді: патша билігі,
оптиматтар (аристократия) және халық билігі (демо-
кратия). Патша осы көрсетілген формаларды пайдала-
нып мемлекетті ұтымды басқарса мемлекет дұрыс дами-
ды дейді. Патша егерде жеке-дара басқарып, өктемдікке
24 Саяси ілімдер тарихы берілсе, оның арты тиранияға
алып келеді, ал оптиматтар билігі тек байлар мен игі
жақсылардың жиынына айналады деп ескертеді.
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
МАРК ТУЛЛИЙ ЦИЦЕРОН
Сонымен қатар, Цицерон «жағымсыз»
басқару деп демократияны көрсетеді,
өйткені ол «тобыр- дың ақылсыздығы мен
озбырлығына алып келеді» деп ескертеді.
Сондықтан да, оның ойынша, басқарудың
ең озық түрі – аралас басқару формасы
деп тұжырымдайды.
Цицерон табиғи заңдарға ерекше мән береді. Ол
табиғи заңдар барлық заңдардан бұрын пайда
болғанын атап өтеді. Сонымен қатар, мемлекеттегі
қабылданған заңдар сол елдің менталитетіне сәйкес
болуы керек деп ескертеді. Рим стоиктерінің саяси
көзқарастары Рим империя- сының әлемдік
державаға айналған тұсына сай келеді. Олар өз
идеяларында космополитизм мен адамның адам-
гершілік жағынан өзін-өзі дамыту мәселелерін
қозғады.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz