Мемлекеттің құрылымдық, өнеркәсіптік және инвестициялық саясаттарын қалыптастыру мен жүзеге асыру механизмдері
Презентация қосу
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан Мемлекеттік
университеті
«Менеджмент және маркетинг» кафедрасы
Тақырыбы:Мемлекеттің құрылымдық, өнеркәсіптік және
инвестициялық саясаттарын қалыптастыру мен жүзеге асыру
механизмдері.
Жоспар
1. Мемлекеттің құрылымдық саясаты және негізгі
көрсеткіштері
2. Құрылымдық және өнеркәсіптік саясаттағы
инвестициялық сфераның ролі
3. Инвестициялаудың субъектілері және объектілері
4. Инвестициялық іс -әрекетті мемлекеттік реттеу
нысандары
Мемлекеттің құрылымдық саясаты және негізгі
көрсеткіштері
Мемлекет құрылымдық өзгерістерде маңызды рөл атқарады. Мемлекет
қоғамдағы құрылымдық өзгерістерді ынталандырып отырады. Атап айтса қ,
мемлекет кәсіпорындардың ҒТП жетістіктерін қолдануын ынталандырып
отырады, капитал салымдарын жасауда болатын қатерлерді азайту ға
көмектеседі, экономиканың жаңа салаларын игеруге көмектеседі. Кейде
мемлекет экспорттық салаларды және импортты алмастыратын салаларды да
демеп отырады.
Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін барлық
елдерде құрылымдық өзгерістер болды.
Оларды жүзеге асыру жолдары мен тәсілдері
әрқалай болғанымен, барлығына ортақ негізгі
екеуін атауға болады.
1.Бірінші жолды шартты түрде америкалық деп
атауға болады. Бұл жолды 80-жылдары 2.Екінші жол – жапондық (бұл жолмен 30 жыл
Ұлыбритания таңдап алды. Мұнда негізгі бойы Оңтүстік Корея, Батыс Еуропа елдерінің
сүйеніш ретінде мемлекеттің пассив түрінде бірнеше мемлекеттері, Түркия, Қытай,
араласып отырған реттелмейтін нарықты Оңтүстік-Шығыс Азия елдерінің жаңа
айтуға болады. Өндіріс құрылымы пайдасы бар индустриалды мемлекеттері жүріп келеді). Бұл
нарықтық өзгерістер нәтижесінде өзгеріске жол бойынша құрылымдық өзгерістер
ұшырайды. Болашағы жоқ салалардағы мемлекеттік жоспарлау және ресурстарды
кәсіпорын қожайындары күйзеліске ұшырайды салааралық жедел қайта құйылу тәсілдеріне
немесе аз пайдамен ғана қанғаттанады. жүгінеді. Яғни прогрессивті құрылымдық
Ресурстардың (капитал, жұмыс күші, өзгерістерді жеделдету үшін мемлекеттік
кәсіпкерлік мүмкіндік) пайдасы көбірек реттеу кеңінен қолданылады. Ол үшін қажетті
салаларға ауысуы байқалады. Ірі көп салалы болжау бағалары пайдаланылады, олар
және өзіндік қаржыландырылатын құрылымның қандай бірлігін қысқарту керек
кәсіпорындар құрылымдық қайта құруларын екендігін, қайсысына демеу берілу керек
осы жолмен жүзеге асырады. Мемлекет бұл екендігін алдын-ала анықтауға мүмкіндік
жағдайда демеуқаржы арқылы тоқырауға береді. Бұл - әлеуметтік шығындары азырақ
ұшыраған салаларды демеп отырады. Мұндай болатын және өнімділіктің қарқынды өсуі
жол уақыттың көп бөлігін алады, оның болатын жылдамырақ жол.
әлеуметтік шығындары біршама болады.
Қазақстан және басқа да бұрынғы кеңес
республикалары үшін құрылымдық
саясаттың міндеттері деп келесілерді
атауға болады:
тиімді және
бәсекеге
қабілетті өндірістің тұралаушы
инфрақұрылымны салалық салалардың
өндірістерді
ң басым дамуы құрылымының барлық
қодау және
(өндірістік, нарық, төлеуге қабілетті ресурстарын өсу
болашағы жоқ не ақпараттық) сұранысқа салаларына құюды
ескірген икемделуі ынталандыру
өндірістерді
біртіндеп жою
өңдеуші өнеркәсіп
тұрақты салаларындағы
артта қалған
экономикалық өсудің жылу-энергетика
аймақтардың дамуын
алғышарттарын кешенінің экспортты
ынталандыру
жасау табыстарын
капиталдау
Құрылымдық және өнеркәсіптік саясаттағы
инвестициялық сфераның ролі
Қазіргі кездегі кәсіпкерлікті
ынталандырудың нормативтік –құқықтық
аспектілері Экономикалық өсуге мемлекеттің
құрылымдық саясатының ықпалы
айтарлықтай болатынын анықтадық.
Өнеркәсіп өндірісі ЖІӨ және экспорт және
ішкі пайдалану үшін жасалатын тауар
массасын жасаудың негізгі көзі болып
табылады.
Нарықтық экономикасы бар елдердің
тәжірибесі көрсеткендей, өнеркәсіп
құлдырау кезінде ынталандыру шаралары
қажет екенін аңғартады.
Әлемдік тәжірибеде мемлекеттік өнеркәсіп
саясатының екі түрі белгілі, олар: жалпы
жүйелік және іріктемелі
Іріктемелі өнеркәсіптік
Жалпы жүйелік өнеркәсіптік саясат нарық субъектерінің
саясат индустрияның белгілі бір топтарына
дамуына оң ықпал ететін (кәсіпорындар, өндірістің
жалпы жағдай жасауға жеке түрлері, жеке бір сала,
бағытталған, ол деңгейлес аймақтар) бағытталған. Ол
жүргізіледі. Оның шаралары сатылас іс-әрекет жасайды:
нарықтың барлық орталықтан халық
субъектеріне бірыңғай әсер шаруашылығы
етіп, экономикалық, иерархиясының төменгі
институциалды, ұйымдық сатысына дейін бағытталады.
және құқықтық орталарды Бұл жағдайда оның
құрайды. микроэкономикалық сипаты
басымырақ болады.
Өнеркәсіптік саясаттың әдістері алуан түрлі және олар к өптеген елдер т әжірибесінен
өткен. Оларды мазмұнына қарай топтастыруға болады.
1.Ақпараттық әдіс. Мемлекет
2.Макроэкономикалық реттеу әдістері
өнеркәсіптік саясатты жүзеге асырушы
Олар жалпыэкономикалық ортаның
ретінде кәсіпорындар мен басқарудың
нақты өндірісіне бағытталған,
тиісті органдарын қоршаған
нақтыласақ, қаржылық
әлеуметтік-экономикалық орта туралы
тұрақтылыққа, мемлекеттік бюджет
ғылыми дәлелденген, жүйеленген
тапшылығын болдырмауға,
мәліметтермен қамтамасыз етуі керек.
инфляцияны төмендетуге, оң төлем
Бұл жерде сөз елдегі, саладағы,
балансын қамтамасыз етуге, ұлттық
аймақтардағы әлеуметтік-
валютаның тұрақтылығына
экономикалық жағдайдың дамуының
бағытталған. Қысқаша айтқанда,
зерттеу нәтижелері мен болашағы
өнеркәсіптік саясатты
туралы мәліметтердің барша
макроэкономикалық қамтамасыз ету
мүдделілерге жетімді болатындай
болып табылады. Макроэкономикалық
туралы болып отыр. Мемлекеттің
ортаның жағдайы тиімді өнеркәсіптік
мұндай болжау-аналитикалық және
саясаттың алғышарты да болып
ақпараттық белсенділігі шаруашылық
табылады.
субъектеріне бағдар ретінде болады.
4.Институтционалды әдістер. Бұл
қажетті құқықтық және ұйымдық-
экономикалық ортаны қалыптастыру
3.Ресурстық (шығын) әдістер. Олар және барлық шаруашылық субъектері
ең нәтижелілер қатарына жатады және үшін ортақ тәртіпті бекіту әдістері.
индустриалды объектеріне тура әсер Олар жеке–дара әрекет етпейді, олар
ететін әдіс болып табылады. Олар: барлық институциалды жүйеге бірдей
мемлекеттік тапсырыс және әрекет етеді. Бұл әдістің әсер ету
мемлекеттік сатып алу жүйелері, нақты тәсілі – реттегіштік және ынталандыру.
демеу-қаржы және несиелеу, тәуекелді Бұл әдістерді қолдану өнеркәсіп саяса-
сақтандыру қорларын құру және тының объектеріне (салалар, өндіріс
пайдалану, салық жеңілдіктері. түрлері, кәсіпорындар, аймақтар) шы-
Индустриалды саясат кадрларды ғындалуды талап етпейді. Шығындар
даярлау және қайта даярлауды, еңбек тек ұйымдық-шаруашылық өзгерістер
ресурстарының иммиграциясын, іргелі жасау жұмысымен ғана байланысты.
зерттеулерді және ҒЗТКЖ Бұл әдістерге әр түрлі әкімшілік
қаржыландыруларын біріктіреді. тәсілдер жатады: квота, лицензия,
стандарттар, экологиялық нормативтер.
Сонымен қатар, оларға шаруашылық
заңдарының тұтқалары жатады.
Сонымен, өнеркәсіптік саясат экономикалық өсуді және құрылымды қ өзгерістерді
ынталандырады.
Инвестициялаудың субъектілері және объектілері
Инвестициялық процесс-бұл нақты капиталды өсіп жетілдіру
ұдайы өндіру үрдісінің көп жақты қызметі.
Мұндай кең тараған инвестиция ұғымы оның инвестициялық
қызмет сипаттамасын өзгертеді, бірақ сонымен қатар инвестиция
қызметінің объекті мен субъектілер ортасын кеңейтеді,
инвестиция ролін ұлттық экономикаға шарттандырады және
сәйкес инвестиция саясатын анықтайды.
банктер
резиденттер
( ұлттық
мен сақтандыру
және
резидент ұйымдары
коммерция
еместер
лық )
мемлек
мемлекет
ет
зейнетақы
қорлары
Инвестиция субъектілері
(мемлекттік
болуы мүмкін және
фирмалар, жекеменшік)
акционерлік
қоғамдар,
концеріндер,
комбинаттар
және т.б.
бюджеттен Халықара- инвестиция-
тыс қорлар лық лық қорлар
ұйымдар
Инвестициялық қызмет объектілері
экономиканың бағалы
бүкіл қағаздар
мақсатты ғылыми-
бөлімдеріндегі (акциялар,
ақша техникалық
негізгі және облигациялар,
салымдары өнімдер
айналымдағы сертификат-
қаржылар тар және т.б.)
интеллектуалды
мамандар меншікке деген
дайындау мен игелік
қайта дайындау құқықтар мен
құқық
Инвестициялық іс -әрекетті мемлекеттік реттеу нысандары
экономикалық қауіпсіздік
Инвестиция-
лық қызмет мемлекеттік инвестиция реализациясы
мемлекеттік
саясаттың
анықталған инвестициялық ресурстарды қолдану этаптарының бағыттары
ережелерімен
көрсетіледі. инвестициялық қызметке мемлекеттік басқару органдарының,қоғамдық
Олар ұйымдардың,заңды тұлғалар мен азаматтардың заңға қарсы араласпауы
тұрақты емес
және ұлттық инвестицияландырудың қарсы болмауы
экономика-
ның меншік және қызмет түріне тәуелсіз кез келген инвестордың
өркендеу тұрақтылығы
этаптарына
тәуелді. инвестицияның қауіпсіздігі
Негізге
ережелерге
келесілер инвестициялық қызметті құрудағы критериді таңдау еркіндігі
кіреді:
заңмен қаралатын мемлекеттік және заңды тұлғалардың құқықтарын
бақылау
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz