Бәсеке және монополия


Slide 1

Орындаған: Бекмұратова Ж. Т.

Тексерген: Бегимбетова Р. К.

Тақырыбы: « Бәсеке және монополия»

Slide 2

Мазмұны:

Кіріспе

Бәсеке, бәсеке түрлері

Бәсекелік күрестің әдістемелері

Бәсеке нысандары

Жетілдірілмеген бәсеке сипаттамасы

Монополия

Монополиялардың ұйымдастырылу түрлері

Монополияның әлеуметтік-экономикалық зардаптары

Монополиялық билікті азайтудың тәсілдері

Моноплияға қарсы заңдар

Қорытынды

Notes: тәсі

Slide 3

Бәсеке- нарықтық шаруашылық субьектілері арасындағы қосымша табыс алу үшін жақсы өндіріс факторларын иелену және тауарларды өткізу мүдделеріне байланысты бақталастықтық пен бәсеке.

Бәсеке- рыноктық қатынастардың негізгі категориясы, әр түрлі формада болады және әр түрлі жолдармен іске асырылады.

Slide 4

Бәсеке түрлері

Ішкі салалық -бір салалық кәсіпорындар арасындағы ең үлкен табыс үшін күрес

Салааралық- түрлі салалық кәсіпорындар арасындағы капитал салудың ең пайдалы жағдайы үшін күрес

Slide 5

Баға бәсекесі

Күрестің нарықтан тыс нысандарын пайдалану

Бағадан тыс бәсеке

Өндіріс шығындарын азайтып, ассортименті мен сапасын згертпей тауар бағасын төмендету негізінде қосымша табыс алу үшін күрес

Қаржылық қулық сұмдықтар, құнды қағаздармен алып сатарлық жасау, өнеркәсіптік тыңшылық, мемлекеттік органдар арқылы қысым жасау, бәсекелестің көзін жою

Тауар қасиетінің өзгеруі және оған сапалы жаңа ерекшеліктердің берілуі, субститут - тауарлардың құрылуы, сатудан кейінгі техникалық қызмет, жарнама

Бәсекелік күрестің әдістемелері

Slide 6

Бәсеке нысандары

Кәміл бәсеке (еркін бәсеке нарығы) . Нарықтың классикалық үлгісі

Жетілдірілмеген бәсеке (жетілдірілмеген бәсеке нарығы) . Нарықтың қазіргі үлгілері

Монополистік бәсеке- біртекті емес, бірақ ұсақ тауар ұсынатын сатушылар саны көп нарық

Олигополия- бірнеше (3- тен 5- ке дейін) ірі фирмалар билейтін нарық

Монополия - тауардың бағасына ықпал ететін, өндірістің көп бөлігін бақылайтын бір ғана сатушының билігі

Табиғи

Кездейсоқ

Жасанды

Slide 7

Кәміл бәсеке сипаттамасы

Өнімнің түрі

Фирмалар саны

Бағадан тыс бәсеке

Салаға ену шарттары

Бағаның бақылануы

Өте көп

Біртекті

Жоқ

Бөгеттер жоқ

Жоқ

Slide 8

Монополистік бәсеке

Олигополия

Таза монополия

Саладағы фмрмалардың саны

Көп

Бірнеше

Біреу

Өнімнің түрі

Сараланған

Сараланған және біртекті

Бірегей

Нарықтық бағаға ықпал ету қаблеттілігі

Нарықтық шеңбер шегінде

Өзара тәуелділікпен шектелген және құпия сөз байласуы айтарлықтай

Бағаны әкімшілікпен ұсыну

Жетілдірілмеген бәсеке сипаттамасы

Салаға кіру тосқауылы

Жоқ

Елеулі

Кіру оқшауланған

Бағадан тыс бәсеке

Елеулі

Елеулі

Қажет емес

Slide 9

Монополия (грек -moons-жалғыз, polio- сатамын) жеке өндіруші тауар рыногын бақылап және сол рынокта үстем орын алған кезде пайда болады.

Монополияның мақсаты- рынокта баға мен өндіріс көлемін бақылау арқылы мүмкін болатын жоғры табыс алу. Мақсатқа жету құралы болып орташадан жоғары пайданы қамтамасыз ететін монополиялық баға құрылуын ұсынады.

Монополиялардың пайда болуының негізгі- себептері өндіріс пен капиталдың шоғырлануы.

Slide 10

Монополияның түрлері:

Табиғи монополия- бұл екі немесе бұдан да көп фирмалардан гөрі, нарықты шығыны аз қандай да бір тауар, не қамтамасыз ететін жалғыз ғана фирмадан пайда болған.

Жаснды монополия- сөз байласу немесе бәсекелесті басып тастау арқылы құрылған монополия.

Кездейсоқ монополия- аз тұтынушылары үшін уақытша сұранысты ұсыныстан асырып түсіру нәтижесінде пайда болады, бұл капиталдың тиімді жұмсалуын қамтамасыз етеді.

Slide 11

Шоғырланудың негізгі бағыттары

Деңгейлес интеграция

Сатылас интеграция

Әртараптандыру

Технологиялық жағынан өзара байланыспаған көп салалы компаниялар дың бірігуі

Өндірістің бір саласында жұмыс істейтін компаниялрдың бірігуі

Өндірісі бір технологиялық желімен біріктірілген көп салалы компаниялар дың бірігуі

Slide 12

Монополиялардың ұйымдастырылу шаралары

Картель

Синдикат

Трест

Концерн

Конгломерат

Бір бірімен қызмет бабымен емес, бас компанияның басқа компанияларымен қосылу және жұтылу нәтижесінде пайда болған бірлесу

Біріңғай қаржы орталығы бар көп салалы фирмалардың бірлесуі

Меншікті біріктіру, өндірісті жалпы басқару және тауарды өткізу негізінде бірлесу

Өнімді бірлесіп өткізу мақсатында бірігу

Нарық, өндіріс үлесі және баға деңгейлерін бөлу туралы монополистік келісім

Slide 13 Slide 14 Slide 15

Монополияға қарсы заңдар- бұл бәсекелестікті дамытуға, монополияны шектеуге және тыйым салуға бағытталған заңдар мен үкіметтік актілер кешені.


Ұқсас жұмыстар
Бәсеке туралы түсінік, оның түрлері
Бәсеке және монополия жайлы
Монополияның түрлері
Монополия түрлері, монополия бәсеке
Нарық механизмі
Нарықтық механизмнің басты элементі ретінде
Монополияның түрлері табиғи монополия
Бәсекенің моделі
Бәсеке түрлері
Бәсеке
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz