Бақылау диагностикалық жабдықтар




Презентация қосу
Бақылау диагностикалық жабдықтар
Жоспар:
1. Автомобильдерді диагностикалау әдістері мен
құралдары
2. Автомобильдің тарту-экономикалық қасиеттерін
диагноздауға арналған стендтер.
3. Автокөлiктердiң тежеу жүйелерiнiң
диагностикалаудың әдістері мен құралдары.
4. Қозғалтқыштарды диагностикалауға арналған
қондырғылар.
5. Аспа құрылымындағы саңылаулар мен
амортизаторларды тексеруге арналған стендтер.
1. Автомобильдерді диагностикалау әдістері мен
құралдары

Автокөліктік кәсіпорындарында автомобильдерге диагностика
жұмыстарын жүргізу – бұл техникалық қызмет көрсету және
жөндеу жұмыстарындағы технологиялық процестің бір б өлігі.
Диагностика түсінігінің астарында автомобиль агрегаттары мен
тораптарының ақауларын оларды бөлшектемей-ақ анықтау,
автомобиль қозғалысының қауіпсіздігіне әсер етуші
параметрлерді анықтау, автомобильдің техникалық күйін
анықтау және параметрлерін реттеу сияқты түсініктер жатыр.
Автомобильдерді диагноздау әдістері мен құралдары оларды ң
жұмыс режимін имитациялауға, диагностикалық параметрлерді
өлшеуге және диагноз қою үшін қызмет атқарады.
Диагностикалық құралдар

стендтік жылжымалы
Автокөліктік кәсіпорындарда автомобильдердің тарту
қасиеттерін диагноздау стендтері, тежеуіштерін диагноздау
стендтерін, жүріс бөлігін диагноздауға арналған стендтерін ж әне
жинақталған (комбинированные) стендтер пайдаланылады.
Жылжымалы диагноздау құралдарына діріл-акустикалық
параметрлерінің (бұл әдіс қозалтқышты, трансмиссия
агрегаттарын, дизельдегі жанармай жабды ғын тексергенде
қолданылады) өзгеруін диагноздауды қамтамасыз ететін аспаптар,
уақыт аралығында қайталанатын процестер немесе циклдар
(стробоскопиялық шамның көмегімен тұтату бұрышын аны қтау
үшін, осцилограф көмегімен тұтау жүйесінің аспаптары,
амортизаторлар, және т.б.), жылу жағдайына байланысты, я ғни
температура, жылдамдық, қыздыру орны (мойынтіректер,
редукторларды диагноздауға), жұмыс көлемінің герметикалық
қасиеттеріне қарай, майдың, отынның, пайдаланылған газдың
параметрлеріне байланысты, геометриялық параметрлеріне
байланысты.
2. Автомобильдің тарту-экономикалық қасиеттерін
диагноздауға арналған стендтер.

Тарту-экономикалық қасиеттерін диагноздауға арналған стендтер
автомобильге оның отын үнемділігі мен қуаты сияқты пайдалану
қасиеттері сияқты негізгі көрсеткіштері бойынша кешенді
диагноздау жұмыстарын жүргізуге арналған. Көп жағдайда келесі
диагностикалық параметрлері бақыланады: жетекші
доңғалақтардағы қуат (доңғалақ қуаты) , айналу моменті (немесе
тарту күші) , ролик айналасындағы сызықтық жылдамды қ ;
сыбағалы отын шығыны , қозғалтқыштың тиімді қуаты ,
доңғалақтардың және трансмиссияның қарсыласу моменті .
Сонымен қатар, тарту-экономикалық қасиеттерін диагноздау
стендтері автомобильге тереңдетілген элементтік диагноздаумен
байланысты жұмыстар жүргізуге мүмкіндік береді
Автомобильдің тарту-экономикалық қасиеттерін диагноздау
стендінің сұлбасы: 1 — пайдаланылған газдарды ығыстыру
қондырғысы, 2— тіреуші-жетек құрылғысы; 3 — диагноз
қойылатын автомобиль; 4 — басқару пульті және
индикация; 5 — желдеткіш
3. Автокөлiктердiң тежеу жүйелерiнiң диагностикалаудың
әдістері мен құралдары.

Бiрiншi топтың диагностикалық параметрлерiне келесi жатады:
автокөлiк және доңғалақтың тежеу жолы; қозғалыстың
коридорынан ауытқу; автокөлiк және доңғалақтың бәсеңдiгi;
меншiктi тежегiш күш; тежелген күйдегi автокөлiк жығылмай
тұратын жолдың көлбеуi; өстер доңғалақтардың тежеу
күштерiнiң бiр қалыптылығының коэффициентi; тежегiш к үштi ң
бiлiкке үлестiрiлуi коэффициенті; тежегiш ерiксiз келтiрудi (немесе
тоқтату) iстеудi уақыт; тежегiш ерiксiз келтiру нобайларында ғы
оның өзгерiсiнiң қысымы және жылдамдығы, тағы басқалар.
Екiншi топтар диагностикалық параметрлерге келесi жатады:
толық және тежеуiштiң педальнiң бос әрекет жүрiстерi;
резервуардағы тежегiш сұйықтың деңгейi; тежелмеген
доңғалақтың айналуына кедергi күшi; жол және доңғалақтың
бәсеңдеу жолы; тежеуiш барабанының қабырғасының жуандығы
мен сопақтығы; жуандық және тежегiш дисктiң қалыңдығы.
Тежеуiштердiң диагностикалауының қазiргi стендтерi келесi
белгiлері бойынша классификациялайды:
- тiрек бетi бар доңғалақтың iлiнiс күштерi қолдану бойынша -
қолданумен және iлiнiс күштерiнiң қолдануысыз;
- орнатылған орнына қарай - тұрақты және жылжымалы; -
жүктеу тәсіліне қарай – күштік және инерциондық;
- тiрек құрылымның конструкцияларына қарай - платформалы,
лента сияқты және роликтi.
4. Қозғалтқыштарды диагностикалауға арналған
қондырғылар.

Жалпы жағдайда қозғалтқышты диагностикалау оның техникалық
күйiн ортақ параметрлеріне қарай, яғни тиiмдi қуат, бұрау моментi
және отын шығыны анықтаудан бастайды. Бұл параметрлердiң
жиынтығы ары қарай пайдалануға қозғалтқыштың
жарамдылығының дәрежесi туралы жеткiлiктi мәлiметтi бередi.
Егер параметрлердiң өлшелген санмен көрсетiлген мәндерi өте
жақсы мүмкiн шамалар болса, онда қозғаушы тетiктер немесе
жүйелерiндегi нақты ақаулықты анықталуы бойынша диагностика
келесi кезекпен өтедi:піспекті-цилиндр тобын ж әне газ б өлгiш
механизмді тексеру; оталдыру жүйесін тексеру; қоректендiру
жүйесiнiң тексеруi; майлау жүйесi және суыту жүйесін тексеру.
Қозғалтқыштың жеке жүйелерін және жалпы кешендi
диагностикалауы үшiн моторларды алды - тексерушiлер ж әне
сканерлер кең қолданыс тапқан.
Мотор - тексерушiлер - датчиктердiң комплекттерi және м үмкiндiк
беретiн есепке алатын аппаратура тұрақты немесе жылжымалы
құрылымдар:
- кез келген электр мақсаттарында жоғарғы вольтты қосып
электрлiк белгiлерiн үлкен санмен бір уақытта өлшейміз;
- ұқсас немесе осциллографтың тәртiбiнде уақытындағы форманы
және бұл сигналдардың өзгерiсiнiң сипатын бейнелеу;
- сынау әсерлерi қозғаушыға болсын және оның реакциясы
талдау негiзiнде қозғаушының механикалық жүйелерiнiң күйi
туралы қорытынды жасау.
Сканерлер – қозғалтқыштың электрондық басқару жүйесiнiң
контроллеріне қосылып, диагностикалық параметрлердi оқып -
талдауға мүмкiндiк беретiн тасымал құрылымдары.
Кривошипті-бұлғақты тетіктерді және піспекті-цилиндр тобын
диагноздау картерге өтетін газ көлемін өлшеумен, шатун
бастарындағы жоғарғы және төменгі саңылаулар, цилиндрлердегі
компрессиялар, діріл мен соққылар, диагноздалатын біріктірілудегі
май қысымының төмендеуі.
Отын шығындары көлемдi, ротаметриялық немесе тахометрлік
типті шығын өлшегiштердi пайдаланады. Тахометрлік шы ғын
өлшегiш дизелдер және бензин қозғаушыларының көлемдi және
лездiк отын шығынының өлшемi үшiн арналған. Пайдаланылған
газдың құрамын бағалау үшін үздіксіз жұмыс жасайтын, реттеу
кезінде қалдық газдың улылығын бақылау ынғайлылығын
қамтамасыз ететін газоанализаторлар кең қолданыс тапқан. Жан-
жақты зерттеген газдардың құрамының бағалары үшiн үздiксiз
әсердiң реттеулердi процесстегi жан-жақты зерттеген газдарды ң
улағыштығының ыңғайлы бақылау қамтамасыз ететiн
газоанализаторлары таратуларды алды. Сонымен бiрге үш өлшеу
әдiстерiн қолданады: қалдық газдардың жылу өткiзгіштігі,
көмiртектiң оксидiнiң каталитиялық тотығуын қарқын арналған
және инфрақызыл шығарудың жан-жақты зерттеген газдарымен
жұту бойынша. Өлшеудің жоғары нақтылығын инфрақызыл
газоанализаторлар қамтамасыз етеді.
5.Аспа құрылымындағы саңылаулар мен
амортизаторларды тексеруге арналған стендтер.

Жүріс бөлігін диагноздау шкворенди және шарлы
байланыстардың саңылауларын, доңғалақ ступицаларындағы
мойынтірек люфттарын жуйелі түрде тексеруге, рессорлы аспа
мен амортизаторлардың жағдайын бағалауға негізделеді. Рессор
мен серіппені тексеру, әдетте жутелген автомобильдерде де,
жүктелмеген автомобильдерде де (серіппе ұзындығы мен
рессордың иілу бағыты) геометриялық өлшемдері бойынша
жүргізіледі. Амортизатордың ақауларын оны шешкенде ғана
жөнделетіндіктен, диагностикалаудың мақсаты тек
амортизатордың ақауын анықтау ғана болып саналады.
Амортизаторларды диагноздау әдістерінен көп қолданыс тапқан
тек екі әдіс қана болып табылады
Бірінші әдіс қолдан жасалған кедергі баспалдағының бойымен
жүріп өткенде пайда болатын шанақтың тербеліс амплитудасыны ң
бәсеңдеуін анықтауға негізделген. Әдетте шанаққа бекітілетін
қабылдаушы қондырғы еркін өшетін шанақ тербелісінің санын
анықтайды немесе оларды диаграмма турінде түсіріп отырады.
Қабылдағыш қондырғының екі жерде орнатылуымен, яғни
қанатына (крыло) және доңғалаққа орнатылуының есебінен
әдістің дәлдігін арттыруға болады.
Екінші әдіс тербеліс ең жоғарғы кризистік диапазонында болған
кезде бастапқы жиілік бере отырып, аспада еріксіз тербеліс
тудыруға негізделген. Бұл үшін автомобиль доңғалақтарын
динамикалық ауданға орнатады, ол аралық серпімді элементтер
арқылы кривошиптін көмегімен қайтарымды-ілгерілемелі
қозғалысқа келтіріледі. Аспаның жағдайын резонанс нүктесін
қоса алғанда, барлық төменгі жиіліктегі диапазондар арқылы
өтетін аспа тербелісінің бәсеңдеу диаграммасымен бағалайды.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Стандартты микробиологиялық зертхана
Бактериологиялық лаб
Микробиологиялық зертхана құрылымы
МИКРОБИОЛОГИЯЛЫҚ ЗЕРТХАНАЛАРДЫҢ НОМЕНКЛАТУРАСЫ
Микробиологиялық зертхана. Бактериологиялық лаб
Медициналық құралдар мен аппараттардың негізгі топтары
Ауруханаішілік факторлар
Індетке қарсы шараларды жоспарлау және карантин мен шектеу шараларын ұйымдастыру
Ауруларды тасымалдайтын жабдықтар
Электр схемасы элементтерінің графикалық белгілері
Пәндер