Бөлшектеу-құрастыру және жөндеу жұмыстарына арналған жабдықтар, аспаптар және құралдар




Презентация қосу
Бөлшектеу-құрастыру
және жөндеу
жұмыстарына арналған
жабдықтар, аспаптар
және құралдар

Бүгінгі AКК-ларда АЖ, автокөліктің агрегаттары
және түйіндері бойынша үлкен жұмыс атқарылуда.
АЖ-де түйіндерін және автокөлік агрегаттарын
рационалды ұйым үшін АКК-да әр түрлі
техникалық жабдықтар кеңінен қолданылады.
Олардың кеңінен қолданылатындары бөлшектеу,
құрастыру, жөндеу түйіндері және автокөлік
агрегаттарына арналған стендтер. АКК-да бұл
стендтерді қолдану жөндеу жұмыстарын
жеңілдетеді және еңбек өнімділігін арттырады.

Бұзу-құрастыру және слесарлық - жинақтау
жұмыстары автокөліктік кәсіпорын
шарттарындағы автокөлiктерге техникалық
жөндеу жұмыстарын жүргізу кезіндегі негiзгi түрi
болып табылады. Бұзу-құрастыру жұмыстардың
қиындығы автомобильдi жөндеу бойынша
жұмыстың еңбектi көп қажетсiнуiндегi түбегейлi
еншiсiн құрайды.

Құрастыру өндiрiстiк процесстi анықтайтын
кезең болып табылғанын және оған жөндеу
жұмыстардың орындалуы сапаға едәуiр
мөлшерде тәуелдi болатынын атап өту керек.
Құрастыру барлық алдыңғы технологиялық
үдерiстермен және атқарылатын жұмыстардың
сапасына құрастыруды сапаның ықпалы өзара
байланыстырған автокөлiктердi техникалық
деңгейдiң өсуiмен бiр уақытта өседi.
Бұзу-құрастыру жұмыстардың сапаларын
түбегейлi жоғарылатуға механикаландыру және
автоматтандыру үлкен роль атқарады.
Бұл мақсат үшiн қолданылатын жабдықтарды келесi
топтарға бөлшектеуге болады:
- бұрандалық қосылыстарды бұзу және
құрастырудың операцияларының механикаландыруы
үшiн жабдық және аспап;
- керiлiспен бұзу және қосу құрастыруы үшiн
жабдық және аспап;
- бұзу-құрастыру стендтер;
- құрастырушы құрал-саймандар;
- (верстактер, тумбочка, стеллаждар) ұйымдастыру
жабдығы.

Сурет 1- құрастыру- бөлшектеуге арналған стендтер

Сурет 2- верстак
Сурет 3- верстак

Бұрандалық қосылыстарды бұзу және
құрастыру үшiн арналған аспап келесi
топтарға бөлшектеуге болады:
- қол әмбебап аспабы;
-қоса тiркелетiн моменттiң мөлшерлеуiнiң
құрылымдалған кілттер;
- механикаланған аспап

Сурет 4 – автослесарь құрал-саймандары 9
Машина жасауда кең таратылған түрі
салыстырмалы керiлiспен қосулары (10... 17%
қосулардың жалпы сандарынан). Олар
түйiндестiрiлетiн беттерге қалыпты кернеулердi
алуы әдiстер бойынша діріл-импульсты әсерді
өолдана отырып бойлай - сығу, кесе көлденең –
сығуға шартты түрде бөлінеді.Қамтылатын
бөлшегi бойлай - сығу Қосуында бiлiктi күшiнiң
әсерiмен қамтитын керiлiсiмен тығындайды,
нәтижеде бөлшектердi салыстырмалы
қимылсыздық қамтамасыз ететiн үйкелiс
күштерi пайда болады

Тартпа біріктірмелерді құрастыруы үшiн
бұзулар және пресстер және шығарушыларда
қолданады. Түйiндестiрiлетiн беттердiң
қиғаштанулары және (берiктiктiң төмендетуi,
жиналатын бөлшектердi кесiк байланысуды
жоқтық) сапасыз құрастыру мүмкiн демеу үшiн
нығыздап кiргiзудi дұрыс қою себепшi болатын әр
түрлi орналастыратын және бағдарлайтын
құрылымдардың қолдануымен сонымен бiрге
деформациялар және түйiндестiрiлетiн
бөлшектердiң қиғаштануларын жоюларға өткiзедi.

Бөлшектеу – құрастыру посттық жұмыстарда
да қолданыла береді. орындау үшiн қолданыла
алады. Тағайындаулар және габариттi өлшемдерге
байланысты тұрақты, жылжымалы, тасымал,
әмбебап және мамандандырылған жабдықтар
ажыратылады. Жабдықты орналастыруының
орындарына байланысты жерде тұратын және
столға қоятын бола алады.

Сурет 5- Бөлшектеу – құрастыру посттары 12
Бұл жабдықтар тобына қойылатын негізгі
талаптар:
•сыйымдылық,
• төмен салмақ,
•арзан құн және энергия сыйымдылық,
•жұмыс сенiмдiлiгі және қауiпсiздiк,
•эргономика,
• басқару және қызмет көрсетудегi
оңайлықтар.

Қолдық әмбебап аспап. Бұл аспап түріне ашық және
жабық гайкалы кілттер, комбинирленген кілттер, ішкі
және сыртқы алтыбұрыштықпен жабдықталған
кілттер, т.б. жатады. Гайкалы кілттер 40Х-ден төмен
болмайтын маркалы болаттан жасалады. Ең соңғы
термиялық өңдеуден өткен кілттін қаттылығы 45 Н1С
шамасында болуы тиіс. Кілттер хромдалған,
фосфатталған, цинкті немесе оксидті қаптамалы болуы
тиіс. Кілттін ұстағышының ұзындығы 1 — (15 ... 20)’!,
мұндағы 1- гайка бұрамасының номиналды диаметрі.
Кілт губкасымен гайканың аралығындағы саңылау
0,1 ... 0,2 мм болады.

Шектік және динамометрлік кілттер.
Бұрандалы қосылыстарды моментті бақылай
отырып, шектік және динамомертрлік кілттер
қолданылады. Шектік кілтттер конструкциясында
муфта орнатылған, ол өз кезегіне белгіленген
қажетті моментті беруге арналған. Шектік
кілттердің шектік муфталарға байланысты
ажыратылатын көптеген конструкциялық түрлері
белгілі: кесетiн штифтпен, шариктi муфтамен,
жұлдызшамен, фрикциялық муфтамен, шытынақ
қаламмен, көлбеу тісті, және т.б.

Сурет 6 -динамометрлік кілттер 16
Динамометрлік кілттер өзінің
конструкциясында арнайы деформацияның
серпімділік энергиясын басқа бір кілттін
элементіне түрлендіргіштерінің болуымен
ерекшеленеді. Динамометриялық кiлттердiң
серпiмдi стерженді, торсионды стерженді,
спираль серiппелi, гидравликалық түрлендiр-
гiшпен және тағы басқа конструкциялық
түрлері бар.

Механикаландырылған аспап.

Механикаландырулар және бұрандалық
қосылыстарды құрастыруды автоматтандыру
құралдар ретiнде қол жабдығы,
механикаланған қондырғыларлар, жартылай
автоматтар және автоматтарды қолданады.
Құрастыруды тиiстi құралдар жиналатын
бұйымдардың сапасы, олардың массасы және
өлшемдер, тағы басқа факторларды жөндеудi
бағдарламаға байланысты таңдайды.

Қолдық бұрамды орағыш жабдықтарын кең
қолданады: сомын бұрауыштар, винт бұрауыштар,
шпилькалы бұрауыштар , тағы басқалар. бұл
жабдықтың артықшылықтары болып, қызмет
көрсетудi оңайлық, сенiмдiлiк, жеткiлiктi тарту
дәлдiк, мобилдiлiктер болып табылады. Жетек
ретiнде бұрама орағыш жабдықтарда пневматикалық
және электр двигателдердi қолданады. Жұмыс
жеңілдігі үшін қолдық сомын бұраыштарды
серіппелі блоктарға іледі.

Сурет 7 - Жүк таситын автокөлiктердiң рессорлы стремянкаларының
сомынын бұрауға және қайта шығаруша арналған сомын бұраманың
сұлбасы: 1- ұстағыш, 2-белдікті беріліс, 3-жұдырыөшалы муфта, 4-
торецті головка, 5 – конустық тісті беріліс, 6-арбаша, 7- тегершекті
редуктор, 8-электроқозғалтқыш.

Шығарушылар

Шығарушылар автомобильдерге ТҚ көрсету
кезінде тісті дөңгелектерді, шкифтерді,
жұлдызшаларды, жартылай муфталарды,
шарикті подшипниктердің сақиналарын және
т.б. тораптарды шығару үшін кеңінен
пайдаланылады. Басты жұмыс элементтер болып
тұрқыда 1 монтаждалған жүктеме 2 мен
қысқыштар саналады. Типтеріне қарай
шығарушылар бұрамдықты, эксцентрикті,
рычагты, екпінді, пневматикалық және
гидравликалық болады.

Сурет 8 - Шығарушылардың сүлбесі: 1 — тұрқы; 2 — жүктеме; 3 —
қармауыштар немесе қысқыштар; —қысқыштардың бөлшекке қысу
күші; — қысқыштардағы керілу күші; — ығыстыру күші.

Престер (нығыздаушылар).

Автокөлік кәсіпорындарында пайдаланылатын
нығыздауыштарды жетек түріне, констукциясы мен
арналуына қарай сыныптайды. Жетек түріне қарай
қолдық, гидравликалық, пневматикалық және
пневмогидравликалық престер ажыратылады. Қолмен
іске қосылатын престер рейкалы, эксцентрикті,
бұрамдықты және гидравликалық болып бөлінеді.
Конструкциялық ерекшеліктеріне байланысты верстакты,
стационарлы және жылжымалы болады. Ал арналуына
қарай әмбебап және арнайы түрлерге бөлінеді. По
назначению различают прессы универсальные и
специальные.

Пневматикалық престер 50 кН-ға
жететін күші мен
конструкциясының
қарапайымдылығының, жоғары
өнімділігінің есебінен кең
қолданысқа ие. Пневматикалық
престердің жұмыстық
цилиндрлерінің диаметрлерін
100…300 мм тең деп, ал ауаның
жұмыстық қысымы — 0,6 . ..0,8
МПа қабылдайды. Куштік тораптың
конструкциялық безендірілуіне
қарай пневматикалық престер
Сурет 9 - Пневматикалық престің
пуансонға штоктың пневматикалық
сұлбасы: 1- үлестіргіш кран; 2 — цилиндрлерінен престеу күшін
станина; 3 — пуансон; 4 — сырға; 5 —тасымалдайтын және рычагты
рычагты күшейткіш; 6 — болып ажыратылады.
пневмоцилиндр 24
Бөлшектеу-құрастыру және жөндеу жұмыстарын
механикаландыру үшін жұмысты 20-60%
төмендететін, пневмо және электржетектерімен
бірге механикаландырылған құралдарды
қолдануды кеңейту керек. Соңгы жылдары шет
ел және отандық тәжірибелер кезінде
пневмоқұрал біртіндеп электро құралдарды
ығыстырғанын байқаймыз. Бұл жағдай
электроэнергияны аз қолдану және улкен
қауіпсіздікпен сипатталатынымен түсіндіріледі.
Сондықтан, бұл құрал барынша дамыған және
электрқұралдарын толықтай алмастыра алады.

Назарларыңызға рахмет!


Ұқсас жұмыстар
Шиномонтаж және шина жөндеу жабдықтары
Машиналарға диагностика жасау құралдарының құрылысымен танысу және оларды қолдану ережелерін меңгеру
Электроқозғалтқыштарды пайдалану
Кузовты сырлау және жапсырмалау жұмыстарына арналған жабдықтар
Ағаш өңдеу жабдықтары және ағаштан жасалатын материалдар, тұрмыстық заттар
Ұзақ мерзімді активтердің есебі
Техникалық қызмет көрсету құралдарының құрылысы мен оны пайдалану ережелерін оқып үйрену
Дербес компьютерлердің шығу тарихы
Микроскоптың құрылысымен танысу
Жартасты бәтеңке
Пәндер