Христиандық философия:


Бұл презентацияның бағасы: 400 теңге


Презентация қосу
Христиандық философия:
Православие философиясы
Тарихшылар орта ғасырларға көне рим империясының құлауынан бастап қайта өрлеу (ренессанс)
заманына дейінгі уақытты жатқызады (v ғасырдан xiv ғасыр ға дейін). я ғни, б ұл заман құл иеленушілік
қоғамның дүниеден кетіп, оның орнына феодалдық қоғамның келіп өмір сүрген уа қыты. демек, оны ң
негізі - белгілі өндіріс тәсілінің орнауында.
философтар бұл мәселеге біршама бас қаша қарайды. оларды ң ойынша, орта ғасырлар европа
топырағына христиан дінінің пайда болуымен бірге келіп, қайта өрлеу заманына дейін созылды. ал
мұның өзі бірқұдайлыққа көшуменен (монотеизм), философияда адам ж әне құдай м әселерініні ң бірінші
орынға көтерілуімен байланысты.
сонымен тарихшылар орта ғасырларды 1 миллениумға (мы ң жылды қ) те ңесе, философтар оны 1.5 мы ң
жылғы уақытқа дейін созады.
орта ғасырлар тарихтағы бір кері тартпалық, діни түнек, бір орында т ұрып қалу, ал ға жылжымау, ғылым
мен техниканың алға баспауы, адамдардың рухани езіліске т үсүі, ерікті ойдын қудалануы, өндіргіш
күштердің тұрақтап қалуы ретінде суреттелген болатын.
мұның негізгі себебі – кеңес заманындағы орта ғасырларды атеистік ( құдайсызды қ) идеологиясыны ң
тұрғысынан сынау, бағалау болды.

Мусабаев Айдар
Ф-11
Христиан философиясының пайда болуы

Христиан ілімінің немесе Екінші бір Христиан философиясынын
догмаларының кұрылуына тікелей шығуына үлкен үлес косқан Рим стоиктері,
әсіресе, Сенеканың (б.д.д. 4 ж. - б.д.д. 65 ж.)
Филон Александрийский (Иудейский)
ілімі үлкен орын алды. Стоиктердің
философиясының көзкарасы үлкен пікірінше, дүниенің екі бастамасы бар:
жәрдем берді. Ол иудей догмасын грек енжарлық және белсенділік. Енжар нәрсеге
философиясымен (Платон, Стоицизм, материя жатады да, ол өздігінен дами
Пифагор) қосты. Оның негізгі алмайды. Стоиктер логосты белсенді
философиялык категориясы «логос» бастама, рух, Қүдай деп түсіндіреді.
деген ұғымнан кұрастырылды. Логос Адамның ақыл-ойы Құдайдан, ол әлемге
күш беруші оттегі деп таниды. Сенеканың
(ақыл-ой) -жоғары идея және де офл
Қүдайы табиғатқа да ұксап кетеді. Осы
жоғарғы Періште (касиетті pyx), иудей жерде стоиктер, әсіресе, Сенеканың ілімі
заңы мен табиғат заңы бірдей Христиан дінінің этикасының құрылуына
адамзатка үлкен мағынасы бар. ыкпал етеді. Сондыктан болар Сенеканы
классиктер Христиан дінінің ағасы десек те
болады деп көрсетті
Православие философиясының қалыптасуы

Православиеның діни-философиясының алғашқы кезде қалыптасуына
Византия философиясы үлкен әсерін тигізді. Византия философиясының өзі
гректердің әкей шіркеулерінен (Отцы церкви): Прокопий Газыдан (465-525),
Леонтий Византийский (475-543), Иоанн Дамаскин (675-753), патриарх
Фотий (820-891) және т.б. өкілдердің шығармаларынан күрастырылды.
Олар Христиан дініне Аристотель логикасын қолдана отырып, Христиан
философиясын күрастыруға ұмтылды. Әсіресе, Иоанн Дамаскиннің негізгі
еңбегінде «Источник знаний» білімнің кайнар көзі қандай да бір білім
болмасын, оның бастамасы «откровениеден» (аян беруден) алынады деді.
Оның аркасында Христиан дінінің ілімі бірінші рет бір жүйеге келтірілді,
дербес христиандык догмасын калыптастырды десек те болады.
Православие
философиясы

ІV-ХVІ ғғ. Русь жерінде каппадокиялықтардың – ұлы
Василийдің (330-379 ж. шамасы), оның інісі - Григорий
Нисскийдің (330-390 ж. шамасы) және де исихастардың
шығармалары аса танымал болған. Әйтсе де, бұл діни-
философиялық көзқарастар бірыңғай екен дегенді білдірмесе
керек. Сергей Радонежский (1314-1396) мен Нил Сорскийдің
(1433-1508 ж. шамасы) тым аңдаушы-мистикалық бағытына
Иосиф Волоцкийдің (1439-1515 ж. шамасы), Зиновий
Отенскийдің (?-1568 ж. шамасы) рационалды-схоластикалық
ілімі қарсы тұрды. Рационалды-схоластикалық үрдіс орыс
православиесінде мардымды ықпалға ие болмағанмен де ізсіз
кете қойған жоқ, сөйтіп, түрлі кезеңдерде түрлі кейіпте аз-маз
уақытқа алдыңғы шептен де көрініп қалып жүрді.

Кейінірек исихазм орыс православие философиясының барлық
жүйелеріне нық енді. ХVІІ ғ. соңындағы оның
батысеуропалық схоластикаға бағыт алуы, “христиандық
аристотелизм” мен метафизикалық телеологизмге бағыт алуы,
мысалы, Х.Вольф еңбектерінде (1679-1754 жж.) ұзаққа
созылмады әрі орнығып та үлгерген жоқ. Вольфтың
догматикалық рационализмнің орталығы Киев-Могиляндық
және Москвалық славяндық грек-латын діни академиясы
болды.
Академиялық философия

ХҮШ-ХІХ ғасырларда православие
философиясы калыптасты, оны академиялық
философия деп атады. Себебі ол
философияның өкілдері – Мәскеудің рухани
академиялық философия кафедрасының
профессорлары Ф.А.Голубинский (1797-1854),
Кудрявцев Платонович (1828-1891),
В.И.Несмелов (1863-1920), Петербург рухани
академиясыныц профессоры М.И.Каринский
(1840-1917), Киев рухани академиясыныц
профессоры П.Д.Юркевич (1827-1874),
С.С.Гоготский (1813-1859). Олардың алға
койған мақсаты православие философиясы
аркасында христиандык әлемдік көзқарас
бойынша Күдайдың болмысын тану болды.
Философия болатын болса, ол негізгі Христиан
өмірінің негізгі принциптерін түсіндіреді.
Ондай негізгі принциптердің бастамасы:
Христиан дінінің акылдылығы мен
пайдалылығын көрсету.
Метафизикалық баршаның біртүтастығы

ОРЫС ПРАВОСЛАВИЯ ШІРКЕУІНІҢ ХІХ-ХХ ҒАСЫРЛАРДАҒЫ ФИЛОСОФИЯЛЫК
КӨЗҚАРАСЫНЫҢ ДАМУЫ ТІКЕЛЕЙ АТАҚТЫ ФИЛОСОФ-БОГОСЛОВТАРДЫҢ
ӨКІЛДЕРІМЕН ТЫҒЫЗ БАЙЛАНЫСТЫ. ОЛАР: В.С.СОЛОВЬЕВ (1853-1900),
П.А.ФЛОРЕНСКИЙ (1883-1937), С.Н.ТРУБЕЦКИЙ (1862-1905), С.Л.ФРАНК (1877-1950),
Л.П.КАРСАВИН (1882-1952) ЖӘНЕ Т.Б. ОСЫЛАРДЫҢ ІШІНЕН Е Ң БІР Б ӨЛІП
КАРАСТЫРЫЛАТЫН ФИЛОСОФ-МИСТИК, БОГОСЛАВ ЖӘНЕ АКЫН В.С.СОЛОВЬЕВТЫ
АЙТАМЫЗ.

В.С.СОЛОВЬЕВ АКАДЕМИК ФИЛОСОФТАРДЫҢ КӨЗКАРАСТАРЫН ДАМЫТА ОТЫРЫП,
ӨЗІНДІК АҒЫМДЫ КҮРАСТЫРДЫ ДЕСЕК ТЕ БОЛАДЫ. ОНЫҢ АТЫН «БАРШАНЫ Ң
БІРТҰТАСТЫҒЫ» МЕТАФИЗИКАЛЫК ФИЛОСОФИЯ ТҮРҒЫСЫНАН КАРАСТЫРДЫ. ОЛ
КӨПТЕГЕН ДІНИ ФИЛОСОФИЯЛЫК ШЫҒАРМАЛАР ҚАЛДЫРДЫ. ОНЫ Ң ДІНИ-
ФИЛОСОФИЯЛЫК КӨЗҚАРАСЫНЫҢ НЕГІЗГІ КАТЕГОРИЯЛАРЫ «БАРШАНЫ Ң
БІРТҰТАСТЫҒЫ», «СОФИЯ», «ЖАРАТУШЫ МЕН ЖАРАТЫЛУШЫНЫҢБІРЛІГІ», «ҮШТІК
ҚҰДАЙ» ДЕГЕН ҰҒЫМДАР АРКЫЛЫ КАРАСТЫРЫЛАДЫ. ОНЫ Ң ФИЛОСОФИЯСЫ БАТЫЕ
ЕВРОПА ЖӘНЕ ШЫҒЫС ОЙШЫЛДАРДЫҢ СИНТЕЗІ ДЕСЕК ТЕ БОЛАДЫ.
Ұқсас жұмыстар
ПӘН ФИЛОСОФИЯ
КЕҢЕСТІК ФИЛОСОФИЯ
Декарт философия
Экологиялық философия
Әлеуметтік философия
Ортағасыр мәдениетінің христиандық типі
ФИЛОСОФИЯ ИРРАЦИОНАЛИЗМ
ФИЛОСОФИЯ ТАҚЫРЫП
Антикалық философия
Бэкон философия
Пәндер
Stud.kz
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рақмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Жабу / Закрыть