Балалардың денсаулық топтары және оларды анықтаудың критерийлері




Презентация қосу
Балалардың денсаулық
топтары және
оларды анықтаудың
критерийлері
Денсаулық топтары - жоғарыда айтылған төрт
белгіні есепке ала отырып, баланың немесе
жасөспірімнің денсаулығына кешенді баға
берілген соң, төменде көрсетілген 5 денсаулық
тобының біреуіне жатқызады:
Бірінші топ - дені сау, дене бітімінің дамуы дұрыс, негізгі органдар
мен жүйелердің қызметі қалыпты жағдайдағы балалар мен
жасөспірімдер. Яғни, бұл топқа жататын балалардың созылмалы
аурулары жоқ, ешқашан ауырмаған, немесе бақылау мерзімінде
жеңіл аурулармен науқастанып, жылдам жазылған, дене бітімі мен
психикалық дамуы өзінің жасына сәйкес үйлесімді жағдайдағы
балалар.

Екінші топ - дені сау, бірақ, функционалдық немесе кейбір
морфологиялық ауытқулары бар, сонымен қатар жедел және
созылмалы ауруларға қарсыласу мүмкіндігі азайған балалар.
Яғни, созылмалы аурулары жоқ, бірақ жиі (жылына 4 реттен
көп) және ұзақ (бір аурумен 25 күннен көп) ауырған балалар.

Үшінші топ - созылмалы аурулары компенсация сатысында,
организмдерінің қызмет мүмкіндіктері сақталған балалар мен
жасөспірімдер. Яғни, созылмалы аурулары немесе туа пайда болған
потологиялық ауытқуларының қабынулары сирек болатын және
жеңіл өтетін, жалпы денсаулық жағдайы қанағаттанарлық
дәрежедегі балалар.
Төртінші топ - созылмалы
аурулары субкомпенсация
жағдайындағы,
организмдерінің қызмет
мүмкіндіктері азайған
балалар мен жасөспірімдер.

Бесінші топ - созылмалы
аурулары декомпенсация
жағдайындағы, оганизмдерінің
қызмет мүмкіндіктері едәуір
төмендеген балалар мен
жасөспірімдер. Бұл топтағы
балалар негізінен жалпы
профильдегі балалар
мекемелеріне бармайды және
жалпы бақылауға алынбайды.
Мұндай топтастыру, белгілі дәрежеде шартты
түрде болғанымен, қандайда бір факторлардың
әсер етуін зерттеуге ғана емес, сонымен қатар,
салауаттандыру шараларының тиімділігін
бағалауда да, балалардың санитарлық
жағдайын сипаттауға да мүмкіндік береді.
Балалар мен жасөспірімдердің денсаулық
жағдайын зерттеу мен бағалау, жоғарыда
көрсетілгендей, С.М. Громбах ұсынған
белгілерге сәйкес жүргізіледі.

Бір баланың
денсаулығы да (жеке
адам денсаулығы)

және бүкіл балалардың
да денсаулығы
(қоғамдық денсаулық)
сипатталынады
Балада • педиатрдың және арнаулы
созылмалы саланың мамандарының
жоспарлы медициналық
аурулардың тексерулерінің мәліметтері мен
болуы немесе медициналық көмек алуға келу
бойынша анықталған
болмауы аурушаңдық деректері бойынша
жөнінде біледі.

• өткен жылдағы балада
болған жедел
Ағзаның қарсы аурулардың және
тұру қабілеті, созылмалы аурулардың
асқынуларының
сандары бойынша
бағаланады.
Мүшелер мен жүйелердің функционалдық
жағдайы
клиникалық–
Жүйкелік–психикалық
функционалдық даму деңгейін, арнайы Дененің даму
зерттеу әдістерімен тесттердің (Керн–
Ирасек тесті, деңгейі кешендік
анықталады.
монометриялық тест, және центильдік
әріптердің дыбысын зерттеу және бағалау
дұрыс шығаруын әдістерінің
бағалау және мәліметтері бойынша
басқалар) көмегімен анықталады.
психоневролог
анықтайды.
Алынған деректер негізінде балаларды 5
денсаулық тобының біреуіне жатқызады.
Балалар мен жасөспірімдерді денсаулық
топтарына бөлу

дене
шынықтыру
диспансерлік тәрбиесі мен
бақылауға еңбекке баулуға
алуға, емдеу- мүмкіндік
тиісті береді.
сауықтыру алдын алу
шараларын шараларының
жүргізуге, тиімділгін
бағалау
Бірінші денсаулық тобына дені сау, созылмалы аурулары,
кемтарлығы, ақаулары жоқ, дене дамуы мен жүйкелік–
психикалық дамуы жасына сәйкес, үйлесімді, сирек
ауыратын, функционалдық ауытқулары жоқ балалар жатады.

Екінші денсаулық тобына дені сау, созылмалы аурулары жоқ,
бірақ кейбір функционалдық және морфологиялық ауытқулары бар
балалар, сондай–ақ, биологиялық жасы күнтізбектік жасынан артта
қалған эндокриндік патологиясы жоқ және дене массасы жеткіліксіз
немесе артық, жиі және ұзақ ауыратын балалар жатады.
денсаулық тобына, денсаулық тобына

Төртінші
функционалдық функционалдық

Үшінші
мүмкіншіліктері мүмкіншіліктері төмен,
сақталған, компенсация субкомпенсация
сатысындағы жүре сатысындағы жүре
пайда болған пайда болған немесе туа
созылмалы аурулары біткен созылмалы
және туа біткен аурулары бар балалар,
патологиясы бар сондай–ақ, оқуға
балалар, сондай–ақ немесе еңбекке
оқуға немесе еңбекке қабілеттілігін бұзатын,
қабілеттілігін дене кемістіктері және
бұзбайтын, дене жарақаттануларының
кемістіктері және едәуір салдары бар,
жарақаттануларының балалар жатады.
едәуір салдары бар,
балалар жатады.
• денсаулық тобына
функционалдық
мүмкіншіліктері айқын
төмендеген, декомпенсация
сатысындағы жүре пайда болған
Бесінші немесе туа біткен ауыр
созылмалы аурулары бар
балалар, сондай–ақ мүгедектікке
әкеп соғатын, дене кемістіктері
және жарақаттануларының
едәуір салдары бар балалар
жатады.
Созылмалы аурулар кезіндегі
компенсация дәрежесі патологиялық
үрдістің таралуы, оның жыл
бойындағы асқынуларының жиілігі,
интеркуррентті аурулардың жиілігі,
ағзаның функционалдық
мүмкіншіліктері төмендеуінің
айқындылығы бойынша анықталады.

Аурудың компенсациялық түрде өтуі кезінде,
әдетте, бір-екі мүшелер мен жүйелердің
зақымдалуы байқалады, асқынулар сирек –
жылына 1 ретке дейін, ремиссия кезеңі – ұзақ,
функционалдық мүмкіншіліктері сақталған,
интеркуррентті аурулардың сирек қосылады
және жеңіл өтеді, ағзаның жалпы жағдайы
мен ахуалының айқын бұзылыстары
байқалмайды.
Субкомпенсац Декомпенсаци
ия сатысы, я сатысы,

кезінде бұзылу үрдістері
көптеген мүшелер мен
үрдістің басқа мүшелер мен жүйелерге таралады, ремиссия
жүйелерге таралуымен, аурудың кезеңі – қысқа, ағзаның
жиі асқынуларымен (жылына–2–3 функционалдық
рет дейін) және интеркуррентті мүмкіншіліктері күрт
аурулардың жиі қосылуымен, төмендеген, соның салдарынан,
реконвалесценция кезеңінің ұзаққа мұндай балалар басқа адам
созылуымен, сондай–ақ, ағзаның күтім көрсетуін қажет етеді
функционалдық мүмкіншілігінің және балалар мен
төмендеуімен сипатталады. жасөспірімдерге арналған
жалпы салалық мекемелерге
қатыспайды.
Денсаулық тобын өз саласы бойынша
медициналық тексеруге қатысқан
әрбір маман анықтайды. Соңғы
бағаны мамандардың
қорытындалары негізінде, жаппай
медициналық тексерулер немесе
диспансерлеу жүргізуге басшылық
еткен дәрігер-педиатр немесе
мектепке дейінгі мекемелер мен
мектеп дәрігері береді.
Егер балада бірнеше аурулар болса, онда
баға олардың ішіндегі ең ауыры бойынша
беріледі. Егер ол аурулардың әрқайсысы
науқас баланы 3 денсаулық тобына
жатқызуға мүмкіндік беретін болса және
оның функционалдық мүмкіншіліктерін
төмендетсе, онда баланы 4 топқа
жатқызу керек.

Балаларды топтарға бөлу, оларға
дифференциалды бақылау,
денсаулық деңгейіне байланысты
сауықтыру және емдеу жүргізуге
мүмкіндік береді.
Н.М. Амосов берген: «Денсаулық — бұл
мүшелердің қызмет атқаруының сапалық шегі
сақталған кездегі, олардың ең жоғары жұмыс
өнімділігі» (1987).

Балалар мен жасөспірімдер денсаулығы деп, оларда
ауруларының болмауы ғана емес, сонымен қатар,
дене дамуының биологиялық жасына сәйкес келетін
және дене мен ой өрісі сипаттамаларының үйлесімді
бірлікте болуымен, және ағзаның өсу мен жетілу
үрдістеріндегі бейімделу мен қалпына келу
реакцияларының теңбе-тең қалыптасуымен
көрсетілетін, ағзаның тіршілік ету жағдайын
айтады (Ю.Е. Вельтищев,2002).
Қазіргі уақытта ғылыми зерттеулер мен емдеу-алдын
алу жұмыстарында С.М. Громбах (1973ж) ұсынған,
балалар мен жасөспірімдердің денсаулығын бағалау ға
арналған көпшілікке танымал критерийлер кеңінен
қолданылады:

2. баланың дене дамуы
1. тексеру кезінде мен жүйкелік-психикалық
созылмалы аурулардың дамуының жеткен деңгейі
болуы немесе болмауы; және оның үйлесімділік
дәрежесі;
3. ағзаның мүшелері мен
жүйелерінің қызмет атқару
деңгейі;

4. қолайсыз факторлар
әсеріне ағзаның төзімділік
дәрежесі.
Кешендік бағалау
негізіне
байланысты
денсаулық топтары
белгіленеді.

Екінші
Бірінші денсаулық тобына дені сау,
генеалогиялық, биологиялық,
денсаулық тобына дені сау, әлеуметтік, морфологиялық
физикалық және психикалық анамнезінің өзгерістері бар балалар
дамуы жасына сәйкес, созылмалы жатады, оларда созылмалы
не туа біткен ақаулары жоқ балалар патологиялар пайда болу
жатады. мүмкіншілігі өте жоғары.
Психикалық дамудың негізгі көрсеткіштері
Нерв жүйесі барлық мүшелер мен жүйелердің қызмет
бірлігін қамтамасыз етіп, организмның сырт ортаға
бейімделуін реттейді. Жаңа туған баланың нерв жүйесі өз
қызметін толық атқаруға жетілмеген және анатомиялық
ерекшеліктерімен өзгешеленеді.
І. Бас миы үлкен, ол баланың өз салмағының 1/8 бөлігіне
тең, ересек адамдарда бұл көрсеткіш – 1/40

ІІ. Нерв жүйесі клеткалары суға бай, белок мөлшері аз
болады

ІІІ. Ми айғыздары мен зоналары нашар нашар айқындалған.

IV. Мидың сұр заты ақ затынан айқындалып бөліндеген. Сұр
зат нерв клеткаларына сай, ол жетілмегендіктен бала көп
ұйықтайды (сөткесіне 20 сағатқа дейін), қорғансыз, қимыл
қозғалыстары үйлесімсіз.
Екінші топ екіге бөлінеді:
ІІ-А және ІІ-Б
топшаларына. ІІ-А топшаға
дені сау, созылмалы
патологиялар пайда болу
мүмкіншілігі өте шамалы
балалар жатады.

Осы ІІ-А денсаулық
топшаның қауіп-қатерлі
жағдайлары:
Осы ІІ-А - туар алдындағы кезеңде – анасының әр түрлі аурулары,
денсаулық кәсіптік зияндылығы, : ата-анасының маскүнемдігі, бала
топшаның туар алдындағы анасының шағы (он сегізден жас не отыз
жастан асқан әйелдер), қансыраулар, аяғы ауыр әйелдің
қауіп- қан қысымының жоғарлауы немесе төмендеуі,
қатерлі
жағдайла - босану кезеңде - шапшаң босану, ұзақ сусыз кезең, бала
ры жолдасының және кіндіктің патологиясы, туу кездегі
мынадай: қансырау, ұрықтың дұрыс емес жағдайы

- ауырландыратын генеалогиялық анамнез - әр түрлі
тұқым қуалау аурулар, т.б.
- ІІ-А топқа жататын балалар өз
денсаулығы бойынша бірінші топтың
балаларына жақын.

ІІ-Б топшаға дені сау балалар жатады,
тек ұрықтық және жаңа туғандық
кездерде қауіп-қатерлікке байланысты
кейбір жағдайлар кездеседі, олар
болашақта баланың денсаулығына әсер
етеді.
Төртінші-
- субкомпенсациялық
жағдайдағы созылмалы
аурулары, тумастан біткен
топқа ақаулары бар, жиі ауыратын
және психикалық дамуынан
қалатын балалар жатады.
Олардың жалпы жағдайы мен
көңіл күі нашарлайды, барлық
жүйелерінің және
мүшелерінің өзгерістері
белгіленеді.
-Бесінші
топқа

- декомпенсация жағдайдағы өтіп жатқан ауыр
созылмалы аурулары бар, ауыр түрлі тумастан
біткен даму ақаулары бар балалар жатады. Осы
топқа жататын балаларда морфологиялық,
функциональдық өзгерістер тек ауыратын мүше
емес, басқа мүшелерде және жүйелерде кездеседі.
Осы топтын балалары мүгедектікке ұшырайды.
Бірінші топқа жататын
дені сау балалар

жасына сай педиатр-дәрігермен қабылданады. Олардың ата-
аналарымен келесі алдын-алушылық жұмыс өткізіледі: жеке бас
гигиенасына байланысты білім беріледі, баланы дамыту және
тәрбие беру жағынан іскерлік және дағдылар
қалыптастандырылады.
ІІ топтың
балалары жиі жедел аурулары
созылмалы ауруға айналып
кетуіне байланысты қауып-
қатерлі топқа жатады.
Сондықтан осы топтың
балалары жиілеу бақыланады,
оларға алдын алу, емдеу-
сауықтыру шараларды
міндетті түрде, уақытында
және ауруына үйлесімді
өткізу керек.
• әдістемелік
ұсыныстарда
белгіленген
ІІІ, IV, V мерзімдерге
байланысты педиатр
топтарға және әдейіленген
жататын мамандар
диспансерлік тізімге
балаларды міндетті түрде алып,
қабылдауы керек.
Сонымен, баланың денсаулық
жағдайын бағалауға байланысты,
медициналық қызметкерлер тек жалғыз
денсаулық деңгейін анықтап тұрмай,
ерте пайда болған ауытқуларды
айқындауға, уақытында емдеуге,
сауықтыруға мүмкіншілік алады.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАҚМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Ерекше білім алуында қажеттілігі бар балаларды сипаттау
Халық денсаулығын бағалау кезінде сипаттамалық эпидемиологиялық зерттеулердің мақсаты
Аурушаңдықты зерттеу әдістері
SASERS шкаласын шкаласының пайдалана отырып құрылымы
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту
Денсаулық топтары
Ғылымдағы әдіс мәселесі
Жанұя денсаулығы
Жоспарлау Денсаулықты жоспарлау
НӘРЕСТЕГЕ ҮЙІНДЕ ПАТРОНАЖ ЖАСАУ
Пәндер