Қазақ тілі сабағында ойын түрлерін пайдалану арқылы оқушылардың сауаттылығын арттыру




Презентация қосу
Шығармашылық тақырыбы:
Қазақ тілі сабағында ойын түрлерін
пайдалану арқылы оқушылардың
сауаттылығын арттыру
КІРІСПЕ
• Ойын технологиясы арқылы
оқушылардың шығармашылығын
1 қалыптастыру
• Бастауыш сыныптарда қазақ тілі
сабақтарында ойын арқылы ауызша
2 сөйлеу дағдыларын дамыту

• Қазақ тілін оқытуда дидактикалық
3 ойындардың алатын орны

• Қазақ тілі сабағындағы ұлттық
4 ойындардың ролі

ҚОРЫТЫНДЫ
Ойын ұғымына
түсініктеме берсек –
бұл адамның мінез –
құлқын өз басқаруымен
анықталатын қоғамдық
тәжірибені
қалыптастыруға
арналған жағдаяттар
Ойын –
адамның өмір
танымының
алғашқы
қадамы.
ОЙЫН АРҚЫЛЫ ОҚУШЫНЕНІ МЕҢГЕРЕДІ

• Оқушылар нақты қызмет тәжірибесін
1 меңгереді

• Оқушылар тек бақылаушы ғана емес,
өздері қатыса отырып қиын мәселелерді өз
2 бетінше шеше білуге үйретеді

• Оқу процесінде алған білімді нақты істе
3 қолдана білуге мүмкіндік береді

• Оқушы әрекетіне негізделген оқу көлемін
4 басқарады
1

• Сөздік • Көрнекі • Ойын
жұмыс құралдар (дидактика
(әңгімелесу, қолдану -лық,
салыстыру, (сурет, сергіту,
қайталау, ойыншық) жарыс,
сұрақ – сюжетті –
жауап, рольдік,
суретпен логикалық,
жұмыс, оқу т.б.)
т.б.)
орфографиялық

лексикалық

фонетикалық
.

ГРАММАТИКАЛЫҚ
.

Ойындар
Ойын түрлері
• Мазмұнды бейнелі ойын:отбасы, балабақша, мектеп, аурухана,
ұшқыштар, мал фермасы, құрылысшылар, мұнайшылар, темір жол,
1 теңізшілер.

• Қимыл қозғалыс ойындары: «ақ серек, көк серек», «ұшты-ұшты»,
«аңшылар», «сиқырлы таяқ», «мысық пен торғайлар», «бақташы мен
2 қозылар», «соқыр теке», «мысық пен тышқан»

• Дидактикалық ойындар: заттардың түсін анықта, қуыршақты
серуенге дайында, орныңды тап, ойлан тап, түсті лото, тез ретке
3 келтір, көршілер, аралар, дүкен, сен жалғастыр, дәл тауып айт,т.б.

• Құрылыс ойындар: лото және басқа конструкторларды пайдалану.

• Рөлді-сюжетті ойындар: ертегі, әңгімелерді ролдерге бөле отырып
5 орындау, сахналық көрініс көрсету.
Ойын түрлері

төмендегідей
 «Дыбыстардан сөз
құра» ойыны

а

а б

л бала
м
ұ а
х
Мұхта
р
 «Буындап сөз
құрау» ойыны 

ас са ком
• пан • бақ • бай
н
Төртінші артықты
тап
Қызанақ.
Ол – көкөніс.
Төртінші артықты
тап
Картоп.
Ол – көкөніс.
«Қай сөз артық»
ойыны

Қызыл,қара,қары
 

ндаш,қысқа.
ТІЗБЕК ОЙЫНЫ
БЕРІЛГЕН СЫН
ЕСІМНІҢ СОҢҒЫ
ДЫБЫСЫНАН
БАСТАЛАТЫН БАСҚА
СЫН ЕСІМДІ ТАУЫП
АЙТУ ТАПСЫРЫЛАДЫ:

ТАЗА – АҚЫЛДЫ - .....
«Кім тапқыр?” ойыны
«Ребусты шеш” ойыны
«Ғажайып дорба».

Әдемі дорбада таныс емес
ойыншықтар жатады. Балалар
дорбаның ішіне қолын салып,
кез-келген ойыншықты ұстап,
сипап-сезу арқылы не екенін
тауып, өзіне сыйлық ретінде
алады.
«АДАСҚАН ӘРІПТЕР»
ОЙЫНЫ
Айлардың атауын дұрыс
жазылуы:
- қаңтар
- ақпан
- наурыз
- мамыр
- маусым
- қыркүйек
- қараша
- қазан
- желтоқсан
- тамыз
- шілде
- сәуір
«ҰЙҚАСЫН ТАП»
ОЙЫНЫ

Мысалы: Еңбек деген
сөзі бар карточканы
көрсетеді.Соған қарап
түбірлері бірдей
сөздерді тез ойлап табу
керек.
Еңбекші, еңбекақы
«ӘРІПТЕРГЕ
БАЙЛАНЫСТЫ СӨЗ АЙТУ»
ОЙЫНЫ

Мысалы: Ә

Әке, әпке, әпер.
«ТІЗБЕКТЕН ШЫҚПА»
ОЙЫНЫ

Бір оқушы сөздер айтады.
Сол сөздің соңғы буынынан
басталатын бір сөзді келесі
оқушы айту керек.
Кітап – тапсырма – масса –
сабақ – бақша – шапан –
нан;
Қазақстан – таным –
«ҚЫЗЫҚ СӨЗДЕР»
ОЙЫНЫ.

Азат
Есек
Нас
Қысым
Ақсық
Ойын «Кім тез?» ай
аттарын дұрыс жаз.
9.лежсант
1. ңақарт 5. мысума
оқ

2. пақна 10.мазыт
рқүқыйке

3.уарзын 7. арқаша 11.деліш

4. рымма 8. зақан 12.суірә
«Кім тапқыр»
Ойын шарты: Берілген әріптерден
«Отбасы» тақырыбына сөздер тауып,
қаламмен қоршау.

А Е А І

Т К Т Н

А М С І

Ә Н Н П

П Ә Е А
«Лото»
    Мақсаты:  оқушыларда заттың
атын білідретін сөздер
туралы түсінік қалыптастыру

Сөздерге сұрақ қоя білуге және
сауатты оқуға дағдыландыру.
Ойын шарты: Суреттегі заттың атын
білдіретін кеспе сөздерді тауып, тиісті
орнына қою қажет.
«Кім көп біледі?»
Мақсаты: Заттың атын, сынын,
қимылын, санын білдіретін
сөздерді меңгерту.
Ойын шарты: Сынып төрт топқа
бөлінеді. Әр топ өздеріне
берілген сөз таптарына белгілі
бір дыбысқа сай сөз ойлауы
қажет. Мысалы: бала,баяу,бес,
барды. Осы сөздерге сұрақ
қоя білуі керек.
«ҰЙҚАСЫН ТАП» ОЙЫНЫ.
Бұл ойын арқылы балалардың білсем деген ұғымы артып,
белсенділігі танылады.
Өзінше ноян

Қорқақ кім

( Қоян)

Тұмсығымен шымшып,
Құрт тереді
(Шымшық)

Бата алмас тіпті
Үсті тікен
(Кірпі)

Өңеші кең таңдайын
Дәнге тосты
(Комбайн)
Белсенділікке
Ұтымдылыққа

Шыдамдылыққа Тапқырлыққа

ОЙЫН

Адамгершілікке Талаптылыққа

Шапшандыққа Ұтқырлыққа
Ойын ойнап, ән салмай,
өсер бала бола ма деген
пікірінен бала өміріне
ойынның маңыздылығын
көруге болады.
Абай Құнанбайұлы
Назарларыңызға
рахмет

Ұқсас жұмыстар
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҒЫНДА ТІЛ ДАМЫТУ ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУ АРҚЫЛЫ ЖЕКЕ
Қазақ тілі сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруды бағалаудың әдістемесін құрастыру
Бастауыш сыныптарда математика сабақтарында ойын технологиясын қолдану
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Көркем шығармаларды талдау арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру
Әріптерге байланысты сөз айту ойыны
Болашақ шетел тілі пəні мұғалімдерінің шығармашылық қабілетін қалыптастыру
Сөзден сөз тер
Шығармашылық Қабілетіне қабілеті артады қарай
АҚПАРАТТЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ БОЙЫНША САБАҚ ӨТКІЗУ
Пәндер