КАРБЮРАТОРЛЫҚ ДВИГАТЕЛЬДІҢ ЦИЛИНДРЛІ – ПОРШЕНДІ ТОБЫНА ДИАГНОСТИКА ЖАСАУ ЖӘНЕ ТЕХНИКАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ




Презентация қосу
«КАРБЮРАТОРЛЫҚ ДВИГАТЕЛЬДІҢ
ЦИЛИНДРЛІ – ПОРШЕНДІ ТОБЫНА
ДИАГНОСТИКА ЖАСАУ ЖӘНЕ
ТЕХНИКАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ»
ЦПТ-ның сыртқы ақауларының белгілері

ЦПТ-ның жұмыс қабілеттілігі поршень
гильза арасындағы саны үлкенділігі
порщень палецтарының компресслондық
сақиналарының жағдайлары, сондай – ақ
порщеннің жағдайы арқылы анықталады.
ЦПТ-ның ақауларын бағалау әдістерінің
(түрлі) мынадай түрлері бар.
Майдың «жағу» шығыны – бұл ЦПТ-ң маңызды
көрсеткіштерінің бірі. Майдың шекті шығыны бойынша
ЦПТ-ң шекті жағдайын анықтайды. Шекті жану
«глушитальдің» айқын түтіндеуі арқылы білінеді. Т үтін
поршендік сақиналардың тозғанын білдіреді. Қозғыш
картеріндегі үлкен көлемді шығу газдары гильзалардың,
поршендердің және прошень полецтерінің қатты
тозғандығын білдіреді. Алайда май шығу ұзақ уақыт бойы
бір қалыпты болады, тек ЦПТ шекті тозғанда ғана бірден
жоғарылай бастайды. Қатарлы пайдалану жағдайында жануы
(угар) ұзақ уақыт ішінде 0 бойынша алынған жанармай
шығынының жалпы шығыны арқылы талдайды.
Қозғыштың жұмыстық кезінде бөтен
дыбыстар. Гильза поршеннің қаптағы төзу
кезінде жүктелу (погрузка) және иілді білікті
төменгі айналым кезінде жай тықыл естіледі.
Поршенді полецтердің тықылын
қозғалтқыштың бас айналымы кезінде екі
қатты метал тықылы арқылы байқалады.
Бөтен тықылды дроссельді жабынын бірдей
ашық қойғанда және тұтану шамдарын
кезекпен кезек айырғанда анықтауға болады.
Шығу газдарының сапасы. Ақаусыз
қозғағыштың ең тиімді тежеу
режіміндегі жұмысы кезінде шығу
газдары түссіз болуы керек. Түтіннің
ішкі бөлігінің түсі қақырықтай болу тиіс.
Жанармай құрылғысы ақаусыз болып
газдар басқа түстері пайда болса, онда ол
ЦПТ-ң ақауы бар екендігін білдіреді.
ЦПТ-ң комперсиялық көлеміне қарай диагносткалау

Комперссия бұл ЦПТ-ң техникалық
жағдайын көрсеткіш болып
табылады. Сығу тактісі кезінде әрбір
целиндірдегі қысым 1 кестедеден
төмен болмауы тиіс, және әрбір
цилиндрдің айырмасы 100кПа
аспауы тиіс.
Кесте 1. Сығу тактісі сондағы қысым.
Қозғалтқыш Қысым Қозғалтқ ыш Қысым

МеМЗ-969 0.62-0.65 ВАЗ-2108 1.0

МеМЗ-245 1.2 УАЗ-451 0.7-0.75

ВАЗ-2101,2106 1.2 ЗМЗ-24 1.0
Комперссияны компрессометр арқылы тексереді.
Тексеруді дроссельдік жапқышты толық алып қойып
жылытылған қозғ-та жү ргізіледі. Компроссометр
оталдыру шамықтау тесігіне енгізіледі жә не кө рсету
құ рылғысының тілі тах кө рсеткішке жеткенше стартер
арқылы иінді білікті айналдырады. Егер компрессия
нормадан тө мен болып шықса, онда цилиндірге 25 см3
мотор майын құ йып тексеруді қайталау ұ сынылады.
Компрессияны ұ лғайту ЦПТ-ң ақаулы екендігін
білдіреді. Егер компрессия ө згермесе онда ақау себебі
клапандардың жабылуы, тығыз болмауы немесе блок
башсасының тө сеніштерінің (прокладки головки) жануы
бола алады. Компрессияның бірден тө мендеуі поршень
сақиналарының сынғандығын білдіреді.
Қолды компрессометр М179 карбюраторлы қозғалтқыш
цилиндірлерінің қысымын өлшеуге арналған (Манометр).
Фиксациялы стрелкасы бар мономерт өлшеу кезінде оталдыру
жалынының тесігіне тақалып тұратын, соңына конусты ұшы
орнатылған метал түтікпен өлшеу кезінде қосылады. Түтік
ішінде ауа шығаратын қайту клапаны бұралған.
Компрессометр «BEST» моделіне ұқсас, бірақ корбюраторлы
қозғалтқышқа арналған және моношколасының өлшеу шегі
0,6-1,2
(6-12 кг с/см3) ал К 183 компрессометрлердің жалпы көрінісі
көрсетілген.
Сүрет 1. Компрессометр
ЦПТ-ң сығылған ауа шығуы бойынша
диагностикалау
Клапандары жабық болған кезде сығылған ауаның шығып кетуі
сақиналардың тозуын, олардың шайқақтығын жоғалтуын, сығуын немесе
көпсталуын, цилиндр желеьзкаларының немес поршень жолсалары
қабырғаларының тозуын, клапондардың тығыздығын жоғалтуын білдіреді.
Сығылған ауаның шығуы мүмкін жолдары 2 суретте көрсетілген.
Сығылған ауаның шығуы мүмкін жолдары 2 суретте көрсетілген.
Сурет 2. Ауаны шығып кетуін анықтау аймақтары: 3 – шығып кету – сла ғу
конолдары арқылы. 2 – шығып кету – май құю мойыншастарды. 1 – шы ғып
кету - ең капала арқылы. 4 – шығып кету – головка және блок арасынан
немесе радиотор мойкалық арқ. Ауалық шығып кетуін өлшеу К 69 М
құрылысы арқылы жүргізіледі.
К-69М құрылғысының жұмыс бағыты
Автотрактор қозғалғандағы ЦПТ-ң техникалық
жағдайын анықтауға арналған К-69М моделіндегі
құ рылғы автокө ліктік кә сіпкерліктерде қолдануға жә не
цилиндрлердің , поршендік сақиналардың ,
клапандардың , цилиндр диаметрі 50 ден - 130 мм-ге
дейінгі автоцилиндрлерінің головка тө сенштердің
(прокладка) техникалық жағдайын анықтау ү шін
техникалық жағдайын анықтау ү шін техникалық кү тім
станцияларында қолданылады.
Құрылғы төбесі жабық жағдайда немесе
толық жабық жерде -10 +40° С
температура аралығында 80 дейінгі
ылғалдылықта, 650-800 мм№ рт.ст.
атмосфералық қысым жағдайында
қолдану керек. Ауада шаң, зиянды газ
және металды таттандыратын бу
болмауы тиіс.
Қозғалтқыш пен құрылғыны жұмысқа дайындау
Дұрыс көрсеткіштерді қамтамасыз ету үшін қозғалтқышты
қалыпты жылулық жағдайына дейін қыздыру қажет, содан кейін
шамдардың затяжкасын босатып, қозғалтқышты қайтадан 10-
15секундқа қосу керек. Кейін карбюраторлы қоз ғалт қышта ғы
шамдарды бұрайды. Карбюраторлы қозғалтқышта б өлгіш
үзгіштің қақпағын және токоразносчик шешеді.
Тез түсірілетін муфтаның көмегімен ауа магистралыны ң
шлангысын құрылғының кіру штуцерімен байланыстыру қажет.
Редуктордың қолұстағышын(рукоятка) айналдыра отырып,
өлшеуіш құрылғының тілшесін нольдік көрсеткішке қоямыз, ол
0,16 МПа қысымына тең. Кешенді қажеттіліктер арсынан
тезтусірілетін муфтаға тарировтық штуцерды салып, манометр
көрсеткіштерін паспортта көрсетілген көрсеткіштірімен салыстыру
керек.
Жұмыстың орындалу тәртібі
1.Бірінші цилиндр шамының тесігіне штуцерды
қайтарып, оған сигнализатор кигізу;
2.үзгіш бөлгіштің корпусына қойғышы(подставка)
бар шкаланы, ал бөлгіштің валигына тілшені орнату,
5 сурет;

5 сурет. Үзгіш –бөлгішке шкала
мен тілшені орнату:
1-қойғышы бар шкала;
2-тілше;
3-үзгіш-бөлгіштің корпусы.
3. шкаласы бар қойғышты айналдыра отырып, бірінші
цилиндрдың ВМТ кө рсеткішінде тұ рған шкала
кө рсеткішін тілшенің соң ымен сә йкестендіру;
4. сақтандырғышты штуцердан шешіп алу. Ең
тө менгі беріліс қорабын қосып жә не алдын-ала
дөң гелектер астына дөң гелеп кетуден сақтайтын
колодкалар қойып, қолтежегішпен тежеу;
5.біріктіру
шлангасының тез тү сірілетін муфтасын қозғалтқыштағы
штуцермен байланыстыру; 6. өлшеу
нә тижелері протоколға енгізіледі. Оның формасы бірінші
қосымшада кө рсетілген; 7.ауа
ақпасының шекті мә ндері екінші қосымшада кө рсетілген;
8. ақпалар шекті кө рсеткіштен кө п болса, онда қысылу
тактысның басындағы поршеньнің ақпасын ө лшеп,
цилиндрлі-поршеннің жағдайын анықтау қажет. Екі
жағдайдағы поршень ақпаларының айырмасы екінші
қосымшаның мә ндеріне сә йкес келу керек.
9.поршенді қысылу тактысының басына орнату ү шін
құ рылғыны қозғалтқышқа тығылған штуцерден айыру
қажет жә не қозғалтқышты тежеп, берілісті айыру керек.
Иінді білікті қолұ стағышпен айналдыра отырып , валикте
орналасқан тілшенің соң ын шкаладағы кө рсеткішке
қарама –қарсы қою керек(7 суретте кө рсетілгендей)
жә не қозғалтқышты қайта тежеу. Содан соң штуцерды
құ рылғымен қайта қосу.
ЦПТ-ң техникалық қызмет көрсету
ЦПТ-ң қозғалтқыштың тұйық кеңістігінде орналасуы
мен конструктивті ерекшеліктері ешқандай жөндеу
жұмыстарына дағдыланбаған. ЦПТ-ң ақауларын
барлық немесе бөлшектеп ауыстыру арқылы жоюға
негізделген. Бірақ пайдаланудың барлық ережелерін
сақтағанда және уақытылы техникалық қызмет
көрсеткенде ЦПТ-ң қызмет жасау уақытын ұзартуға
болады.
ЦПТ-ң негізгі тозуының себебі –ауаны сапасыз
тазарту. ЦПТ тозуының шекті мәні 0,1-0,3 мм-ді
құрайды. Жану камерасына түскен абразивті
бөлшектер ЦПТ –ң тозуын жылдамдатады.
Оталдыру жүйесінің ақаулары қозғалтқыштың кедей
немесе байытылған қоспамен жұмыс жасауына әкеп
соғада, ал оның өзі күйіктерге, сақиналардың
бүлінуіне, қосымша жүктемелерге әкеледі.
Салқындату жүйесінің ақаулары қозғалтқыштың
ысып кетуіне әкеледі, нәтижесінде жылулық режимы
бұзылып , смазка шарттары нашарлайды.

Ұқсас жұмыстар
Машиналарға диагностика жасау құралдарының құрылысымен танысу және оларды қолдану ережелерін меңгеру
Стирлинг қозғалтқышы, жұмыс принципі
Қозғалтқыштың негізгі ақаулары
Двигательдердің атқаратын қызметі мен түрлері
ОНЛАЙН САБАҚ
Сабақты пысықтау
Қозғалтқыштың ақаулары
ЖЕЖ жүйесінің негізгі қағидалары
Техникалық диагностика құрылымы
Отындардың химмотологиясы және мұнай мен газды талдау
Пәндер