ТАНЫМНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН ШЕКАРАЛАРЫ. ҒЫЛЫМИ ТАНЫМНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ


Slide 1

ТАНЫМНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН ШЕКАРАЛАРЫ. ҒЫЛЫМИ ТАНЫМНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ.

Slide 2

Философияның негізгі мәселелерінің екінші жағы - біздің дүниеге қатынасымыз. Оны танып-білуге бола ма әлде жоқ па деген сауал. Бұл жөнінде де философтар екі бағытқа бөлінеді. Біреулері дүниені тануға, білуге болады десе, екіншілері дүниені танып, білуге болмайды дейді. Екіншілерін агностиктер дейді. (гр. gnosis - таным, а -жоққа шығару, кереғарлық, екеуі қосылып тануға болмайды деген ұғым тудырады) . Оған жататындар: И. Кант, Д. Юм, Э. Мах, Р. Авенариус. т. б.

Slide 3

Гносеология -(гр. gnosis) таным туралы ілім ретінде әлемді тануға болатындығына күмән келтірмейді.

Гностицизм - танымның бүгiнi мен ертеңiне оптимистiк түрде қарайды.

Агностицизм (гр. agnostos - а - жоқ, терiске шығару, gnosis- бiлiм) - танымның нақты екендігіне күмән келтіреді, тану мүмкіндігін толық немесе ішнара теріске шығаратын ілім.

Slide 4 Slide 5

Мәселен, И. Кант дүниені тануға болмайтындығын былай түсіндіреді: су құйылған стаканға қалам салсаң, ол сынық сияқты болып көрінеді. Өмірде де солай, біздің түсініктеріміз объективтік шындықты дәлме-дәл емес, өзгертіп көрсетеді. Сондықтан біз дүниенің шын мәнін біле алмаймыз дейді.

Slide 6

Д. Юм агностицизмін былай дәлелдейді: тынық су бетіне тас тастасақ, дөңгелек толқын, шеңбер пайда болады. Дөңгелек іші -біздің білетініміз, оның сырты - біздің білмейтініміз. Егер су бетіне үлкен тас тастасақ, үлкен дөңгелек пайда болады. Дөңгелек шеңбері бұрынғыдан да ұлғаяды, яғни әлгі тәртіппен білетініміз көбейеді. Сөйтіп, тануға талпыныс күшейген сайын білгеннен білмегеніміз арта түспек.

Slide 7

Адам - тану арқылы білімін кеңейтеді. Таным дегенiмiз - өмiр шындығын жай селқос аңғарып қана қою емес, оны қызу түрде мақсатқа сай бейнелеу, iс-әрекетке араластыру. Білім ақпаратқа байланысты, ал адам білімі ақпараттан алынады. Ақпаратты білімге айналдыратын, адамның сезімі мен ақыл-ойы. Біздің танымымыз үшін субъект қана қажет емес, сондай-ақ объект қажет. Олар бір-бірімен өзара әрекетке түседі.

Slide 8 Slide 9

Сана танымның нәтижесі ретінде екі дәрежеде қаралады:

Slide 10

Философия тарихына үңілсек, бiлiмдi сезімдік дәрежемен шектеу немесе сенсуализм (лат. sensus - сезім, түйсік) жаңа заман философы Джон Локктан басталады. Ол: «Ақылда ештеңе жоқ, білім тек сезім арқылы өткенде пайда болады» - деген ілімін ұсынған. Локк: “Әуел баста сезiмдерде болмаған нәрсе парасатта болмайды”, - дедi. Локктың бұл ілімін өзінен гөрі, оның жолын жалғастырушылар терең зерттеді. Олар XVIII ғ материалистері Дидро, Гольбах, Гельвеций болды.

Slide 11

Эмпиризм (гр. empeiria - тәжірибе деген сөз) - бiздiң бiлiмiмiздiң қайнар көзi - сезiмдiк тәжiрибе, адамның түйсiктерi мен қабылдауларынан пайда болған деректердi ретке келтiредi.

Slide 12

Сезімдік дәрежеде болатын құбылыс үш түрлі болады:

Slide 13

Түйсіктер біздің барлық білімдеріміздің қайнар көзі. Олар сезім мүшелері арқылы - көру, есту, дәм, иіс, терімен сезіну ретінде пайда болады: көру - әртүрлі түр мен реңін, жарықтың күштілігін, т. б. толып жатқан қасиеттерін айырады.

Slide 14

Сезімдік танымның күрделі түрі - қабылдау. Ол жеке заттар мен құбылыстардың сыртқы көрінісін, бағытын толық бейнелейді. Қабылдау жеке адам білімінің дамуында, танып-білу барысында ерекше саты болып табылады.

Slide 15

Елестету - қазіргі сәтте сезім мүшелеріне тікелей әсер етпейтін, бірақ бұрын болған оқиғалар мен заттардың сезімдік бейнесі.

Slide 16

Сезімдік таным секілді ойлаудың да формалары бар

Slide 17 Slide 18

Пікір немесе пікірлесу. Бір зат туралы бір нәрсені мақұлдайтын немесе теріске шығаратын ойлар - бейне, ұғымдарды салыстыру.

Slide 19

Ой қорыту - пікірлердi жинақтап, топтастыру нәтижесiнде жаңадан туатын ойлардың тиянақты жоғарғы формасы.

Slide 20

Түсіну және түсiндiру. Жетілген сананың болуы үшін оны түсіну керек.

Түсіндіру - ұзақ және көп қиындығы бар процесс. Түсіндіру білімнiң бір мөлшерiнен екіншіге ретпен көшіп отыруын талап етеді.

Slide 21

Ғылыми танымды зерттейтін философия бөлімі ЭПИСТЕМОЛОГИЯ деп аталады.

Slide 22

Ғылымның қоғамдағы рөлі

Қоғамды ақпараттандыру - ақпаратты қоғамда тарату, сақтау және өндіру үрдісі.

Ақпараттандырудың тарихи формалары

Slide 23

Техниканың адамзатқа тигізер әсері

Slide 24 Slide 25

Шығармашылық және интуиция.

Интуиция - адамның есінде толып жатқан құбылыстар, санасыз қатынастар мен бейнелер болады. Бұл құбылыстарды жүйеге келтіру арқасында үлкен ғылыми, мәдени жаңалықтар ашылады.

Шығармашылық- дегенiмiз үнемi бiр жаңаны iздеу барысында белгiлiнiң, стандартты, дәстүрлi, үйреншiктiнiң шекарасын бұзуды бiлдiредi.

Slide 26

ИНТУИЦИЯНЫ КЕЛЕСI ФАКТОРЛАРМЕН БАЙЛАНЫСТЫРАДЫ:

Slide 27 Slide 28

Ақиқат - алған білімнің шындыққа сәйкестігі. Егер сәйкес болмаса, білім жалған.

Slide 29 Slide 30

Философиядағы ақиқат туралы ұшқыр ойлар:

Slide 31 Slide 32 Slide 33 Slide 34

Ғылыми танымның деңгейі екеу

Slide 35 Slide 36 Slide 37

Методология - (әдіс, - сөз, түсінік, ілім) адамның теориялық және практикалық қызметіндегі принциптік жүйелері, ұйымдастыру тәсілі туралы ілім.

Slide 38

Ғылыми таным әдістерінің үш түрі бар:

Slide 39

І. Эмпирикалық зерттеу - объектіні сезім мүшелерімен, приборлармен қабылдау, қадағалау.

Slide 40 Slide 41

ІІ. Теориялық және эмпирикалық деңгейде қолданылатын әдістер.

Slide 42 Slide 43 Slide 44

Зерттеудiң iшiндегi ең қарапайым әдiс - идеализациялау. Нақты объектiнi танып- бiлу үшiн, идеализацияланған объектiмен ауыстырылады, ал оны қолданғанда қайсыбiр заңдылықтар қарапайым түрге ие болады. Геометрияда қарастырылатын объектiлердiң барлығын - түзу сызықты, квадратты, шарды, т. б. идеализацияланған объектiлер ретiнде қарауға болады.

Slide 45

Формализация. Қазiргi заман ғылымдарында ең көп қолдау тапқан формаландыру әдiсi - бiлiмнiң кейбiр салаларында жасанды тiлдердiң көмегiмен формальданған жүйеде зерттеу. Мысалы, формальданған тiлдер - химия, математика, логикада қолданады.

Slide 46

Модельдеу - ол нақты бар немесе ойланған не болмаса жобаланған объектіні (жүйені), сол объектінің (тұпнұсқаның) құрылымы мен қызметінің негізгі ерекшеліктерін бейнелейтін модель (ұқсас нәрсені) жасау жолымен материалдық немесе идеалдық жағынан тексеру.

Slide 47

Аксиомалық (гр. axioma - мақұлданған қағида) - дәлелдеуді керек етпейтін ғылыми шындық.

Slide 48

Ғылымды сипаттау үшін

Slide 49
Ұқсас жұмыстар
Таным философиялық мәселе ретінде
Таным мен шығармашылық
Философиядағы таным мәселесі
Таным субъектісі және объектісі
Философияның негізгі сауалдарын зерделеу
Таным термині
Таным теориясы мәселелері
Ғылыми дүниетанудың ерекшеліктері мен құрылысы. Ғылыми танымның деңгейлері, формалары және әдістері
Таным құрылымы
Жаратылыстану ғылымдарының ғылыми емес білімдерден ерекшелігі
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz