Мектеп жасындағы кезең




Презентация қосу
Мектеп
жасындағы кезең
Мектеп жасындығы
кезең. 7- ден 17 жасқа
дейінгі кезеңде барлық
мүшелер мен жүйелер
әрекеті қайта құрылады.
Мектепке бару бала
өміріндегі едәуір қиын
кезең болып табылады 1. Жасөспірім. 11- 12
жаста бала жасөспірім
деп аталады. Оларда
барлық мүшелері мен
физиолигиялық
жүйелерінің іс- әрекеті
қайта құрылады. Бұл
өзгеріс жыныстық
жетілуге жә
Мектеп жасындағы
кезең. 
Мектепке бару бала өміріндегі едәуір
қиын кезең.Егер мектепке дейін
баланың негізгі іс-әрекеті ойын болса,
енді ол өз өмірін қатаң мектеп тәртібінін
талаптары бойынша реттеуі керек.
Мектепте бала оқуда, қоғамдық
жұмыста, еңбекке тәрбиеленуде,
спортта алғаш рет ұжымдық әсерді
сезінеді. Бұның барлығы үйлесімді, дене
және ерік дамуына әсер етеді.
Жасөспірім
Жасөспірімдерде барлық мүшелері мен
физиологиялық жүйелерінің іс-әрекеті қайта
құрылады. Бұл өзгеріс жыныстық жетілуге ж әне
жыныс гормондарының қарқынды түзілуіне
байланысты. 13-15 жаста ер баланы ң кеудесі мен
арқасында бұлшық еттері дамиды, дене массасы
артады, тері астындағы май қалыңды ғы азаяды. Қарын
бұлшық еті мен көкет (диафрагма) есебінен тыныс алу
мен тыныс шығаруды қамтамасыз ететін қарынмен
тыныс алу қалыптасады. Ер балада т үнде ш әует
шығару басталады, аралығы, әдетте, 7-14 к үн к ұрайды.
Қыз балада 11-14 жаста бұлшық ет жүйесі дамуымен қатар
тері астындағы май қабаты артады, кеудемен тыныс алу типі
қалыптасады. Қыз балада көкірек бездері дамиды, етеккір
қызметі басталады. Бұл кезде жасөспірімдерде қозғыштығы
артады, ашуланғыш болып, ұйқысы бұзылады. Мұғалім мен
ата-ананың ақыл-кеңесі, жасөспірімдердің өзара әдепті
қарым-қатынасы, қыз балаға қамкор және ілтипатты қарым-
қатынас өтпелі кезеңнің ешқандай қиындықсыз өтуіне
көмектеседі. Жасөспірімде бүйрек үсті безі гормондарының
қарқынды бөлінуі, организмде жоғары белсенділік жағдайын
қамтамасыз етеді. Артериялық қысымның күрт тербелісі,
дененің әр түрлі бөліктерінде жағымсыз сезіну, тәбеттің
төмендеуі, көңіл-күйдің жиі құбылуы байқалуы мүмкін.
Жасөспірім кезде сөйлеудің дамуы
аяқталады, мінез-құлық
қалыптасады, сонымен қатар
тұлғаның адамгершілігі
қалыптасады. Бұған дұрыс режім,
жайлы жағдай, айналасындағы
адамдардың тілектестігі,
жасөспірімге қызықты іс, өзінде
жоғары адамгершілік қасиетті
қалыптастыру себепші болады.
Баланың дене және жыныстық дамуы
қарқынды жылдамдауы- акселерация деп
аталады. Акселерация толық зерттелген жоқ.
Қазіргі заманғы балалардың денесінің едәуір
ерте дамуы олардың адамгершілік және
әлеуметтік дамуын тездетпейтіні анықталды.
Жетілу
физиологиялық
психологиялық
әлеуметтік
түрлерін
ажыратады
Физиологиялық жетілу
Физиологиялық жетілу — организмнің жынысты қ
жетілуінің кезеңі. Физиологиялық жетілу мерзімі әр
түрлі. Ол климатка, тұқым қуалаушылықка және бас қа
факторларға байланысты. Ерте жынысты қ өмірді ң
басталуы өсуді, физикалық және психикалы қ дамуды
баяулатады. Ерте жыныстық қатынас жыныс
мүшелерінің қызметінің нашарлауына себепші болады.
Қыз бала организміне алкогольді сусын ішу мен темекі
тарту зор зиян. Әйел маскүнемдігі біздің
ұрпақтарымыз үшін зор қауіп болып табылады. Б ұл
ішкі мүшелері ауру, психикасы бұзылған, кемтар
баланын туылуынан байқалады.
Психикалық жетілу

Психикалық жетілу — ер бала мен қыз
баланың отбасы мен қоғамда өзін
жеткілікті түрде бақылай алатын орнықты
мінез-құлқы қалыптасатын даму кезеңі.
Әлеуметтік жетілу
Әлеуметтік жетілу — қоғамның әлеуметтік
толыққанды мүшесінің қалыптасуы. Уақыт
жағынан ол дене жетілуімен сәйкес келмейді.
Адамның әлеуметтік жетілуі бірқатар: білім алу,
еңбек іс-әрекетінің басталуы, экономикалық
дербестігі, саяси және азаматтық жетілуі, әскерде
қызмет етуі және т.б. жағдайлармен анықталады.
Даму кезеңдері Құбылыстар
1. Жаңа туған а) сүйектердің сынғыштығы және
қажудың жоғарылауы;
ә) омыртқа жотасының мойын бөлігінде
2. Емшектегі кезең иірім п.болуы;
б) организмнің дамуы аяқталады;
в) ересектерге еліктеу,
3. Балалық кезең
г) тістердің пайда болуы;
ғ) сөйлеу қалыптасады;
4. Мектепке дейінгі кезең д) бас сүйегінде еңбекше пайда болады;
е) алғашқы шартты рефлекстер пайда
болады;
5. Мектептегі кезең ж) Жыныстық жетілу;
з) организмнің едәуір қарқынды өсуі мен
6. Жасөспірімдік шақ дамуы;
и) сөйлеу мен ойлану, ұжыммен және өз
алдына ойнай білу қарқынды дамиды;
к) Әлеуметтік сананың, адамгершілік
7. Ересек кезеңі құндылықтар жүйесінің қалыптасуы,
л) организмнің құрылысы мен қызметі.

8. Қарттық кезең
Жауаптары: 1-ә,д,е; 2-
з,г; 3-в,ғ; 4-и; 5-ж; 6-б,к; 7-

Ұқсас жұмыстар
Кіші мектеп жасындағы балаларды психодиагностикалау ерекшеліктері
КІШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ КОГНЕТИВТІ АЙМАҒЫНЫҢ ДАМУЫ
БАСТАУЫШ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ЖАС ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Оқушылардың жас және дербес ерекшеліктеріне психологиялық- педагогикалық сипаттама
Мектеп жасындағы балалардың диагностикасы
Жас ерекшеліктер туралы ұғым
Ойлау - сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының байланыс қатынастарының адам миында жалпылай және жанама түрде сөз арқылы бейнеленуі
ТЕМЕКІ ТАРТУМЕН КҮРЕС
Реттелу кезеңдері
Жас кезеңдерге бөлу теориялары. Дағдарыстар
Пәндер