Қазақстан Республикасындағы жұмыссыздық деңгейін төмендету бойынша мемлекеттік іс шаралар




Презентация қосу
МЕББМ Қазақстан-Ресей Медициналық Университеті

Денсаулық сақтау саясаты және басқару кафедрасы
Экономикалық теория пәні

ОСӨЖ

Тақырыбы: Қазақстан Республикасындағы жұмыссыздық деңгейін төмендету бойынша
мемлекеттік іс шаралар

Тексерген: Алманиязова Қ.Н.
Орындаған: Сәткен Гүлзат
Факультеті: Фармация
Тобы: 301 Б

Алматы-2016ж.
Жоспары:

І.Кіріспе
ІІ.Қазақстандағы жұмыссыздық
1. Жас түлектерген арналған бағдармалар
2.Жұмыспен қамту жол картасы 2020
ІІІ.Қорытынды
ІV.Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Жұмыссыздық – елдегі еңбекке қабілетті тұрғындардың бір бөлігі өзіне
пайдалы еңбекпен айналысатын кәсіп таба алмай дағдаратын әлеуметтік-
экономикалық құбылыс. Экономикалық әдебиеттерде кез келген
қоғамдағы жұмыссыздық құбылыстары сипатына байланысты
фрикциялық жұмыссыздық, құрылымдық жұмыссыздық, циклдік
Жұмыссыздық болып ажыратылады. Фрикциялық жұмыссыздық –
қызметкерлердің жұмыс орнын ерікті түрде ауыстыруымен және
жұмыстан уақытша босау кезеңдерімен байланысты (қызметкерлерді ң бір
жұмыстан екінші жұмысқа ауысқан кездегі уақытша жұмыспен
қамтылмауы) құбылыс.
Қазақстан Республикасының 2011-2020 жылдарға білім беруді
дамытудың Мемлекеттік бағдарламасына сай, Қазақстандағы білім беру
реформаларының ортақ мақсаты білім беру жүйесін жаңа әлеуметтік-
экономикалық ортаға бейімдеу болып табылады. Тез өзгеретін әлемде
бейімделе алатын техникалық озық, өнімді жұмыс күшін құру үшін адам
капиталына инвестициялар өте қажет. Білімге, дағдыға және
тұрғындардың қабілеттеріне инвестициялайтындар болашақтың табысты
экономикасы болады. Білімді жай ғана әлеуметтік қажеттіліктерге шығын
деп емес, экономикалық инвестициялар деп түсіну қажет.
Жоғары оқу орны білімінен кейінгі Бағдарлама бойынша негізгі
міндеттердің бірі елдің индустриалды-инновациялық дамуының
қажеттіліктеріне сәйкес келетін жоғары және жоғарыдан оқу орны
білімінен кейінгі кадрлармен қамтамасыз ету болып табылады.
Жоғарыда айтылғандардан қазір ғана емес, болашақта да қажет етілетін
мамандықтарды ескеріп, талдау қажеттігі туралы қорытынды шы ғаруға
болады.
Инженерлік мамандықтар

Мамандардың болжамы бойынша озық ұстанымдарға өндірістік
шығарылыммен байланысты инженерлік мамандықтар жатады. Бүгінгі
күнде ең қажет етілгендер құрылысшылар, технологиялық машиналар
мен техникаларды, сонымен қатар машина жасаушылар болып табылады.
Олардан кейін металлургтар, энергетиктер, мұнай және газ саласының,
есептеу техникасының, радиотехника, электроника және
телекоммуникация жұмысшылары тұрады, сонымен қатар жеңіл
өнеркәсіп өнімдерінің технологиясы мен құрастыру. Және содан кейін
тау-кен ісі, автоматтандыру және басқару, прибор жасау және жылу
энергетикасы саласының мамандары тұрады
АТ және компьютерлік аппараттық қамтамасыз етуді жасаушылар

Бағдарлама жасаушы - бағдарламалық жасақтаманы құратын және
мінететін және оның жұмысқа қабілеттілігін қолдаушы маман. Қазіргі
әлемде фирманың имиджі біршама үлкен мәнге ие және сайт - ұйымның
деңгейі мен сенімділігінің көрсеткіші болып табылады. Тиісінше, веб-
әрлеуші - ең жоғары ақылы «компьтерлік» мамандықтардың бірі.

Нанотехнологиялар

Бұдан кейінгі жақын болашақтың біршама талап етілетін мамандықтары
нанотехнологиялармен байланысты.
Нанотехнология - бұл молекулалармен және атомдармен жұмысқа
негізделген технология, бұл біршама заттардың жасырын және бағалы
қасиеттерін пайдаланатын технология. Нанотехнология - бұл үлкен сала,
оны үш бөлікке бөлуше болады: микросұлбаларды жасау, наноөлшемдегі
роботтарды жасау, сонымен қатар атомдық деңгейдегі инженерия.
Сервиспен байланысты мамандықтар

Тұрғындардың табысы артуда, орта санаттың саны да өсуде. Бұл үрдістің көрсетішінің бірі -
күн өткен сайын сапалы сервиске қажеттілік.

Логистика

Логистика саласы кәсіпорынның қызмет етуінде бірінші кезекті маңыздылыққа ие. Логист
мамандығы қатаң шеңберде жұмыстан шаршаған, шаблондар мен берілген шектеулерді
жақсы көрмейтіндер үшін оңтайлы. Жемісті мансапты жасау үшін, логистке аналитикалық
ақыл мен жүйелі ойлау, интуиция, қиын жағдайлардан тез шыға білу, адамдармен қарым-
қатынас жасау дағдысы, тіл тапқыштық қажет. Тәжірибелік тәжірибесіз , сонымен қатар
математиканы, техниканы, қолданыстағы заңнаманы терең білмей және әрине бизнес
процесстерін түсінбей мүмкін емес. Табиғатынан ойыншы, тауарлар мен жүктерді шахмат
тақтасындағы фигуралар сияқты жылжыта алатын дарынға ие адам ғана жақсы логист бола
алатына көптеген кәсіпкерлер көз жеткізген.

Экология

«Экология» термині бұрын 1866 жылы пайда болған. Және бұдан әрі де қоршаған ортаны
сақтау мәселелері үлкен орынға ие болады. Атмосфераға зиянды қалдықтардың өсуі
болашақ жаһандық әлемде бірінші орындардың бірінде экология мәселесін қояды. Бір
жағынан, кәсіби экологтарға сұраныс арта бастайды, ал екінші жағынан - табиғат
қорғаушылардың талаптарының спектрі кеңиді.
Медициналық мамандықтар

Медицина бүгінле енді ғана құрылып, зерттеліп келе жатқан, ал 10 жылдан кейін тәжірибеге
еніп, медицинада үйреншікті іс болатын, электроника, битоехнология саласының
жетістіктерін жемісті пайдаланады.

Химия

Химия саласының мамандары энергетика саласында ерекше қажет болады. Энергияның
баламалы көздері аса қажет болады. Химия - инновация мен болашақтың ғылымы.

Тағамдық өнеркәсіп

Агроном және фермер мамандықтарын сарапшылардың басым бөлігі жойылып бара жатқан
мамандықтар қатарына жатқызады: Әлемнің дамыған елдерінде кішігірім фермерлік
шаруашылықтар 15 жылдан артық уақыт тұрақты түрде кедейшілік шегінде тепе-теңдік
ұстап келеді, негізінен мемлекеттік дотация есебінен күн көреді. Болашақ тағамы
болжамдардың көпшілігі бойынша – бұл табиғи емес, «нағыз» тағам, ал қоспалардың артып
келе жатқан үлесі бар тағам немесе біз үшін қалыпты емес көздерден алынған қоспалары
бар тағам. Инженерия және биологиядағы білімдерге ие тағам өнеркәсібі мамандары
көптеген елдердің тұрғындары үшін негізгі өндірушілер болады.
Университетті аяқтағаннан кейін бірден жұмысқа орналасу бақыты
өкінішке орай, барлық диплом алған мамандарға бұйырмаған. Жұмыс
беруші көп жағдайда жұмыс тәжірибесі бар қызметкерді алуға мүдделі.
Бұл жағдайда кешегі түлек, бүгінгі маманға көмекке «Дипломмен
ауылға», «Жастар тәжірибесі» және «Жастардың кадрлық қоры»
бағдарламаларын іске асыратын мемлекет келеді.
«Жастар тәжірибесі» бағдарламасы

Оқу орнын ақтағаннан кейін жұмыс тәжірибесіне ие болу үшін мемлекет
алтыайлық жастар тәжірибесін өтуді көздейді. Диплом алған т үлек (29 жас қа
дейін) өз қаласының (аудан) әкімдігіндегі жұмыспен қамту орталы ғына барады.
Жұмыспен қамту орталығы аталмыш мамандарды ң біры ңғай базасын
қалыптастырады және жұмыс беруші компанияларды ң арасында ғы дипломды қ
бағыт бойынша бағдарламалардың қатысушыларын бөледі.
Жұмыспен қамту орталығы түлектермен алты ай ға е ңбек шартын жасайды.
Жұмыс күні ҚР еңбек заңнамасы бойынша еңбек шарттарына с әйкес аны қталады.
Жастар тәжірибесіне бағытталған бағдарламаларға қатысушыларды ң ай сайын ғы
төлемі 18 айлық есептік көрсеткіштерді (салы қтарды, міндетті әлеуметтік
аударымдарды, пайдаланылмағае еңбек демалысы үшін өтема қылар ж әне банк
қызметтерін шегерусіз) құрайды.
Егер жұмыс беруші тәжірибе кезінде сізді өз компаниясы үшін сай келеді деп
таныса – ол сізді тұрақты жұмысқа қабылдау ға құқылы. Жас маман үшін б ұл
нұсқа неғұрлым қолданылымды, осыған қарамастан т әжірибеде өзі ңді ж әне
өзіңнің кәсіби дағдыларыңды көрсету қажет екендігін естен шығармаңыз.
Бағдарлама алынған мамандық бойынша түлектерді ң бастапқы ж ұмыс
тәжірибесін арнайы алуына арналған.
«Дипломмен - ауылға»

ЖОО мынадай мамандықтар бойынша аяқтаған студенттер үшін:
білім беру;
денсаулық сақтау;
әлеуметтік қамтамасыз ету;
мәдениет және спорт;
ветеринария.
Мемлекет жас мамандарды әлеуметтік қолдаумен ауылдық жерден жұмыс
ұсынады:
-ауылдық елде мекендерде орналасқан әлеуметтік сала мекемелеріні ң
мамандарына лауазымдық еңбекақының тарифтік мөлшерлемесінен 25 %
кем емес (қалалық елді мекенде) арттыру.
«Жастар кадрлық резерві» бағдарламасы

ҚР Білім және ғылым министрлігі және «Нұр Отан» ХДП қолдауымен жас
талантты, белсенді қазақстандықтар қатарынан елді ң бас қарушы кадрларын
анықтау, іріктеу, дайындау және тәрбиелеуге бағытталған «Жастар кадрлы қ
резерві» жобасы іске асырылды.

2009 - 2016 жж. аралығында «Жастар кадрлық резерві» жобасына 13 000 астам
жастар өтінім берген, олардың ішінде 404 адам ашы қ конкурсты қ іріктеуден,
тестілеуден, оқыту модульдерінен, кәсіби құзыретті бағалаудан, әр т үрлі
ұйымдардан тағылымдамадан өтті. Конкурстық іріктеуден өткен қатысушылар
мемлекеттік басқару, бизнес, ғылым, білім, қоғамды қ ұйымдар, БА Қ жетекші
өкілдерімен кездесті.

2016 жылы жобаны іске асыру сондай-ақ жас мамандар қатарынан елді ң бас қару
кадрларын анықтау, іріктеу, дайындау және тәрбиелеу және үш ба ғыттар
бойынша әлеуметтік-маңызды қызметті қосуды болжайды:

Мемлекеттік қызмет .
Бизнес-қауымдастық.
Қоғамдық саяси қызмет.
«Жұмыспен қамту жол картасы 2020»
Жұмыспен қамту 2020 жол картасы бағдарламасының негізгі міндеттері:

экономика саласын білікті кадрлармен қамтамасыз ету;
жұмыс орындарын құру (тұрақты, уақытша);
ҚР жаһандық дағдарысты төмендету және экономикалық өсуді
қамтамасыз ету;
кәсіпкерлік белсенділікті дамыту;
облысішілік және ауданішілік көші-қонды жоспарлау есебінен еңбек
ресурстарының кәсіби және аумақтық мобильділігін арттыру;
жұмыспен қамтылған жастардың бейімделуі және тұруы үшін жағдай
жасау;
жұмыспен өздігінен қамтылған халықтың өнімді жұмыспен қамтылуын
арттыру, олардың мәртебесін нысандандыру;
әлеуметтік қолдау шараларының мекенжайлығын күшейту, асырауда
болушылықты төмендету және еңбек белсенділігін ынталандыру болып
табылады.
Бағдарламаны іске асыру мынадай бағыттар бойынша жүзеге асырылады:

инфрақұрылымды және тұрғын-үй-коммуналдық шаруашылықты дамыту
арқылы жұмыспен қамтуды қамтамасыз ету;
жеке кәсіпкерлік қызметті қолдау;
жұмысқа орналасуға оқыту және әрекеттесу, жұмыс берушінің
қажеттіліктері аясында қоныс аудару.
Бағдарламаға кім қатыса алады?
Аталмыш бағдарламаның қатысушылары ҚР барлық азаматтары бола
алады: оралмандар, еңбек қабілеттілігі сақталған мүгедектер, жалпы
білім беретін мектептердің, колледждердің, университеттердің түлектері
оқу аяқталғаннан кейін 1 жыл ішінде.
Қатысушылардың басым санаттарына жататындар:

29 жасқа дейінгі жастар;
балалар үйлерінің тәрбиленушілері, жетім балалар және ата-ананың
қамқорлығынсыз қалған он сегізден 29 жасқа дейінгі балалар;
ауылдық жерде тұратын әйелдер;
50 жастан асқан зейнеткерлік жасқа жеткенге дейінгі адамдар;
жалпы белгіленген жасқа дейін зейнеткерлікке шыққан зейнеткерлер;
ауыр жұмыстарға, зиянды (ерекше) және (немесе) қауіпті еңбек
шарттарындағы жұмыстарға қамтылған және мемлекеттік жәрдемақы
алушылар болып табылатын адамдар;
Қазақстан Республикасының Қарулы күштері қатарынан шығарылған
адамдар;
бас бостандығынан айыру және (немесе) мәжбүрлеп емдеу
орындарынан босатылған адамдар;
жұмыс беруші заңды тұлғаның таратылуына байланысты немесе
жұмыскерлер саны мен штаты қысқарғандықтан жұмыс беруші жеке
тұлғаның қызметінің тоқтатылуына байланысты босатылған адамдар.
Шетел қызметшілерін тарту
1995 жылдың 19 маусымындағы «Қазақстан
Республикасындағы шет ел азаматтардың құқықтың
жағдайы туралы» заңда күші бар Қазақстан
Республикасының Ата заңының, Президенттің Жарғысының
қағидасына сәйкес республика аумағында басқа
азаматтардың құқықтық жағдайы туралы мәселелер
реттеледі.

Шет ел азаматтары Қазақстанда барлық құқықтарға иелі,
сонымен қатар барлық міндеттерді атқарады. Халықаралық
келісім шарттар Ата заңнан және Қазақстан заңнамасынан
туындайтын тәртіптерді орната алады, егер халықаралық
келісім шарттар тіркелген болса халықаралық-құқықтық
тәртіптердің Республика заңдарында бар ережелер алдында
артықшылығы болады.
Қорытынды
Жұмыссыздықтың салдары қандай болады және ол қоғамға несімен
қауіпті: Адам еңбегі дегеніміз капитал сияқты жинап қоюға,
қордалауға келмейтін айрықша ресурс. Жоғалған жұмыс уақытын
орынына келтіру мүмкін емес, сондықтан жұмыссыздық салдарынан
шығарылмаған және көрсетілмеген тауар мен қызметтің орыны
өтелмейді.
Егер адам жұмысынан айырылса, сөйтіп жалақысыз қалса ол
қалайда күнкөріс көзін іздейді.Бұл жағдайда мемлекет жұмыссызға
жағдай жасауды өз моынына алады. Алайда жқмыссыздығы үшін
берілетін жәрдемақы тауар шығарғаны, қызмет көрсеткені үшін
берілген сыйақы бола алмайды, себебі жұмыссыз адам ешнәрсе
шығармайды, демек елдің әл-ауқаты да жоғарыламайды.
Жұмыссыздар санының көбеюі тауар мен қызметке сұранымды
азайтады. Халықтың табысының азаюы сұраныстың азаюының бір
себебі екендігін ілгеріде көрдік. Тауаоға сұраныстың азаюы өз
кезегінде өндірістің кемуіне және жұмыссыздықтың одан әрі
өршуіне жол ашады, себебі өндірістің кемуі жұмыс орындарының
қысқарып, жалақының кемуіне әкелетін жолдың басы.Сөйтіп қоғам
өзі құрған тұзаққа өзі түседі.

Ұқсас жұмыстар
Қазақстан Республикасындағы жұмыссыздық себептері мен формалары
Бағалы қағаздар нарығын реттеу
Қазақстан Республикасындағы жұмыссыздық себептері мен формаларықажыг
Жұмыссыздықтың негізгі экономикалық формалары
Экономикалық ауытқудың себептері
Құнды қағаздар нарығын мемлекеттік реттеу
Макроэкономикалық көрсеткіштерге сипаттама
МАКРОЭКОНОМИКАЛЫҚ ТҰРАҚСЫЗДЫҚ, ЖҰМЫССЫЗДЫҚ
Халықтың өмір сүру сапасы жөнінде мемлекеттік саясат
АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫН ЖҰМЫСПЕН ҚАМТУ
Пәндер