Ұлттық тарихтың басымдылықтары. Қазақстан Республикасындағы тарихи сананы қалыптастыру тұжырымдамасы
Презентация қосу
Ұлттық тарихтың басымдылықтары.
«Қазақстан Республикасындағы тарихи
сананы қалыптастыру тұжырымдамасы»
(1995 жыл)
1995 жылы Президенттің тапсырысымен Президент жа
нындағы мемелекеттік саясат жөніндегі Ұлттық
кеңестің «Қазақстанда тарихи сананы қалыптастыру
тұжырымдамасы қабылданды.
Мұнда тарихтың, әсіресе, қоғам дамуының өтпелі
кезеңдерінің ерекше маңызы көрсетілген, тарихи білімні ң
негізгі басымдықтары, тарих ғылымының проблемалары,
тарихи білім беру мен ағарту ісінің келешегі белгіленген
болатын.
Қазақстанда тарихи сана тақырыбының көтерілуі тәуелсіздіктен
кейінгі ұлттық сананың жаппай оянуы, тарихи ақтаңдақтарды қалпына
келтіру, тарихи әділеттікті орнату үдерістерімен байланыстырылады.
Халқымыздың аңсаған арманының жүзеге асуы барысында ұлттық тіл мен
діл, дін мен тін жаңғырды. Тек тәуелсіздік тұсында ғана халық өз тарихы
мен тағдырына бет бұруға мүмкіндік алды.
Елбасы Н.Назарбаевтың жарлығымен үш жыл
қатарынан тарихи танымға айрықша назар аударылды.
Олар:
• 1997 жылы – Қоғамдық келісім және саяси қуғын-
сүргін құрбандарын еске алу;
• 1998 жыл – «Халық бірлігі мен ұлттық тарих жылы»,
• 1999 жыл – «Ұрпақтар бірлігі мен сабақтастығы»
Бірнеше ғасырлық отаршылдық және тоталитарлық сана үстемдігі салдарынан
рухани күйзелісті бастан өткізіп, саяси тәуелсіздігіне енді қол жеткізген Қаза қстан
бүгінгі күні әлемдік тарихтағы уақыт бағаны мен қазіргі заманғы әлеуметтік ке ңістікте
өзін-өзі орналастырып айқындалу міндетімен бетпе-бет келіп отыр.
Тарихи сананың деформациясынан кейін ұлттық бірегейлік пен мәдени тұтастықты
қалыптастыру ең көкейтесті мәселенің біріне айналды. Бүгінгі күнгі қаза қстанды қ
қоғамда тарихи өзіндік сананы жаңғырту мен төл мәдени мұраны игеру және оны қазіргі
заманғы даму үрдісіне лайықты жаңартып үйлестіру өзекті мәселеге ай- налғандықтан
ұлттық тарих пен мәдениеттің тоталитарлық идеоло- гия қысымымен ұмыт болған
беттерін қайта парақтаудың маңызы зор.
Ұлттық тарихқа стратегиялық тұрғыдағы
өзінің көзқарасын Мемлекет басшысы 1999 жылы
шыққан «Тарих толқынында» кітабында баян етіп
берді.
2003 жылы Қазақстан халқына Жолдауында
Президент Н.Ә.Назарбаев бұрын-соңды болып
көрмеген «Мәдени мұра» бағдарламасын
қабылдау керектігін жариялады.
Бағдарлама жүзеге асырылған 2004-2011
жылдар аралығында – Қазақстанның тарихы
мен этнографиясы бойынша 26 арнаулы зерттеу
жүргізілді. Дегенмен, мұның бәрі – тарихи жады
мен тарихи әділеттілікті қалпына келтіру
жолындағы ауқымды жұмыстың басы ғана еді.
Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев «Қазақстан–2050» Стра
тегиясында «Біз ұлттың тарихи санасын
қалыптастыру жұмысын жалғастыруымыз керек» –
деген тұжырым жасаған.
Уақытында бірлік пен ынтымақты қастерлеп өткен ата-бабаларымыздың
осы өсиеті тарихи тағдырдың талайымен мәдени әртекті қоғамға айналған
біздің елімізде өзінің көкейтестілігімен ерекше көзге түсіп отыр.
Бұл мәселеге қатысты Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.
Назарбаев өзінің «Тарих толқынында» еңбегінде былай ой қозғайды:
«Үшінші мыңжылдыққа санаулы күндер қалғанда біздің болмысымыздың
ең көкейтесті сұрақтары – ұлттық үндестігіміздің мән-маңызы неде,
қазіргі Қазақстан үшін мәдениетке қатысты үлгінің қандайы қонымды,
біздің ұлттық санамыздың арқауы неде, қазіргідей жедел құбылатын
заманда «МЕН» дегізерлік ұлттық қасиеттерді қалай са қтап қалуға болады
– міне, мұның бәрі де нақтылы өмірмен беттескен саясаттың сұрақтары.
Ал оның жауабы бүгінгі өмірмен ғана астасып жатқан жоқ, тұнығы мен
тұманы қабат- тасқан тарихтың тұңғиығымен де сабақтасып жатыр»
«Тарихтағы өз орныңды білу, бабаларыңды ру төмпешінің деңгейінде
емес, жалпыұлттық өреде мақтан тұту, ұлан-байтақ Евразия тарихында
ұлы істерге ұйытқы болған қазақтар мен олардың бабаларының өзіндік
орнын танып-түсіну, ұлттық қадір-қасиетіңді қорлайтын жаттанды
жаралардан арылу, міне, ұлттық тұтастыққа кепіл болатын бүгінгі
күннің ең қуатты тетіктері осылар» – деп жазды Н.Назарбаев.
Ұлттық сананы қалыптастырудың ең негізгі жолы – тарихи білім. Ол
жүйелі түрде мектептерде, ЖОО-да іске асады. Сондықтан тарих пәнін
оқытудың маңыздылығын түсінудің маңызы ерекше. Жоғары оқу
орындарының Қазақстан тарихын оқытуда тарихшылар жастардың ұлттық
намысын тәрбиелеуге, ата-баба рухы деген қасиетті сөздерді жоғалтпауға
тәрбиелейді.
«Қазақ – үлкен ел, ақ тілеулі, рухы күшті ел! Қаншама қансырасақ та
көктемгі көктесіндей қайта көктейміз, қайта өрлейміз» деген болатын Төле би.
Тарих – шын мәнінде ұрпақты отансүйгіштікке тәрбиелеудің негізгі қайнар көзі.
Елбасы тарих туралы тағы бір сөзінде «Өркениетті алға бастырар ғылым
десек, соның бірден-бір саласы жас ұрпақты дәл тарихтай отаншылдыққа,
ұлтжандылыққа, әділдікке тәрбиелей алмайды», – дейді.
Назарларыңызға
рақмет!!!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz