ПЕДАГОГИКА ҒЫЛЫМЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСЫП, ДАМУЫ ТУРАЛЫ ЕҢБЕКТЕР




Презентация қосу
1980 – 1990 ЖЖ
ПЕДАГОГИКА
ҒЫЛЫМЫНЫҢ
ҚАЛЫПТАСЫП,
ДАМУЫ ТУРАЛЫ
ЕҢБЕКТЕР
ЖОСПАР

Кіріспе бөлім

Негізгі бөлім

а) 1980 – 1990 жж педагогика ғылымының
қалыптасып, дамуы туралы еңбектер.

б) Педагогика ғылымы туралы еңбектердің мазмұны,
олардың білім беру жүйесіндегі алатын орны.

Қорытынды
Кіріспе
80-жылдардың ақырында бұрынғы Кеңес
республикаларында мектепті жаңалау мен
қайта құру қозғалысы өріс алды. Бұл
қызметтестік педагогикасының туындауынан
көрінді. Осы дəуірдегі жаңаланған
педагогиканы дамытуға ат салысқан педагог
ғалымдар мен бірегей шығармашыл
мұғалімдер көптеп таныла бастады. Олардың
арасында Ш.А.Амонашвили, Л.С.Соловейчик,
В.Ф.Шаталов, Н.П.Гузик, Н.Н.Палтышев, В.А.
Караковский жəне басқалар болды.
"Қайта және қалай үштіктер жойылды”
(1980)

Жаңашыл-мұғалімдердің ішінде донецкінің мұғалімі
Виктор Феодоровичтің есімін ерекше атауға болады, оның
азаматтық кәсіби қажырлығы білім берудің өткір және өзекті
мәселелерін шешудің кілтін табуға талпыныс жасауы болып
табылады.
Бұл мәселелерге оқушылардың жүктемесінің ауырлығын
жою, оқуға олардың қызығуын, белсенділігін және
дербестігін тәрбиелеу В.П.Шаталовтың “Қайта және қалай
үштіктер жойылды” кітабінің баспадан шығуына байланысты
еңбекке кіріспе сөзінде белгілі психолог ғалым В.В.Давыдов
былай деп жазды: “Оқу тәрбие үрдісін жетілдіруге
бағытталған педагогикалық тәжірибенің көптеген
жетістіктерінің қатарына В.П.Шаталовтың есімі зерттеуге
және зерделеуге лайықты екендігін ерекше атап өтті”.
«Оқыту әдістерінің дидактикалық
негіздері» (1981ж)
Еңбегінде әдістің жалпы дерексіз ұғымын және оның
құрылымын қарастырады. Бұл оған кезкелген әдістің
анықтаушы факторларын табуға мүмкіндік жасады.
Кезкелген іс-әрекеттің әдісі, И.Я.Лернердің
тұжырымдамасына сәйкес, әрекеттің мақсатын, әрекеттің өзін
және оның құралдарын, мақсатқа жету тетігін және қол
жеткен мақсатты қамтиды. Әдістің осы жалпы ұғымы
мұғалім әрекетінің нысанының ерекшеліктерін ескере
отырып нақтыланды. Оқыту әдісінің құрылымына қосымша
оқушы мақсаты, оның іс-әрекеті мен құралдары, оқушының
өз әрекетінің әсерімен өзгеруі сияқты қосымша бөліктер
кіргізілді.
«Деңгейлеп саралау»
(1981)
Деңгейлеп оқыту идеясының
авторы Н.П.Гузик сыныптағы
оқушыларды да, соған сәйкес оқу
бағдарламаларын да А, В, С – үш
деңгейге бөлуді ұсынады.
«Сәлеметсіңдер ме, балалар»
(1983)
Мұғалімдерге арналған «Сәлеметсіңдер ме, балалар?!»
атты көмекші құралында өзінің педагогикалық
әрекеттерінің, ең кішкентай мектеп оқушыларының тұлға
болып қалыптасуын зерттеу нәтижелерін сипаттап
жазады. «Менің балалармен тәжірибе жұмыстарым,
мектептегі қызықты да қуанышты күндерді
ұйымдастырудағы ғылыми ізденістерім, эксперименттік
сыныптың көптеген мұғалімдерімен өткізілген көп
уақыт менде білім беру мен тәрбиелеуде ізгілік,
оптимисттік бастаулардан туындайтын кейбір
педагогикалық пікірлер қалыптасты,»- деп Ш.Амонашвили
алғысөзінде жазады. Кітаптың негізгі арқауы балаларға
деген махаббат, баланың нәзік жанына сүйіспеншілікке
толы қарым-қатынас болып табылады.
«Педагогикалық зерттеулердің
әдіснамасы мен әдістемесі» (1984ж)
Оқушылардың оқу-танымдық әрекетiн арттыру үшiн оқыту
әдiстерiнiң маңызына назар аударып, оларды топтастыру ға ат
салысты. Оқушылардың танымдық қабілетін дамыту
мақсатында оқу материалдарын түсiндiрiп - көрсететiн немесе
ақпаратты - рецептивтi (рецепция-қабылдау) әдiстер: әңгiме,
лекция, түсiндiру, оқулықпен жұмыс, суреттердi қолдану,
диафильмдердi пайдалану; репродуктивтi (бiлiмiн практикада
қолдана бiлу, алгоритм бойынша жұмыс жасау, бағдарламалау)
әдiстері; оқытылатын материалды педагогикалық жағдаят
тұрғысынан сипаттау әдiсi; жартылай-iзденiске түсiру немесе
эвристикалық әдiс; зерттеу әдiсi, оқушыларға танымдық
мiндет қойылып, алға қойған мәселені оқушылардың өздiгiнен
шешуіне қажеттi басқа да әдiстер ұсынылды.
Ю.К. Бабанский
«Оқу – тәрбие процесін
оптималдандыру» (1988ж)

Осы еңбегінде әдістерді
мынадай үлкен үш топқа
жинақтайды.
Оқушылардың оқу – таным қызметін ұйымдастыру әдістері.
«ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯ» (1989Ж)

В.П.Беспалько «Педагогикалық
технология - оқу үрдісін жүзеге
асырудың технологиясы
педагогикалық жағдайларға сай
қолданылатын әдіс – тәсілдер», деп
көрсеткен.
В.П.Беспалько деңгейлік технологияны
төртке бөлді
Қорытынды
Бү гінгі кезең дегі педагогика ө зінің диалектикалық , ө згермелі ғ ылым
сипаттарына сай болуымен қ арқ ынды дамуда. Кейінгі он жылдық тарда
педагогиканың бірнеше салаларында келелі табыстар ғ а қ ола жеткізілді,
ə сіресе мұ ндай жетістіктер мектептегі оқ удың жаң а технологияларын
жасауда кө рініс берді.
Сапалы оқ у бағ дарламаларымен жабдық талғ ан қ азіргі заман
компьютерлері оқ у процесін басқ аруда ү лкен жə рдемін тигізуде. Соның
нə тижесінде оқ у барысында аз қ уат пен уақ ыт жұ мсап, жоғ ары нə тижелерге
жету мү мкіндіктері пайда болды.
Ғ ылыми -ө ндірістік комплекстер, авторлық мектептер, эксперименталды
оқ у-тə рбие алаң дары - ұ намды ө згерістер жолындағ ы елеулі кө зге тү скен
педагогикалық жаң алық тар. Еліміздегі жаң а жə не жаң аланғ ан мектеп оқ уы
мен тə рбиесі басты назарда тұ лғ а дамуын кө зге алып, гуманистік бағ ытта
ө рлеп, ө рістеуде.
Сонымен, тə рбие тə жірибесі адамзат ө ркениетінің терең дегі тарихи
сатыларынан бастау алады. Тə рбие жө ніндегі ғ ылым негіздері ежелгі, к ө не
дə уір философиясының арнасында дамығ ан. Тə рбие, о қ у, білім берудің
тиімді теориялары мен ə дістемелері пайда болғ анша, педагогика дамуды ң
ұ зақ та қ айшылық ты жолын басып ө тті.

Ұқсас жұмыстар
Педагогика - тәрбие және оқыту туралы ғылым
Кеңестік психология ғылымының даму бағыттары
Педагогика ғылымының салалары, басқа ғылым салаларымен байланысы
Психология ғылымының даму тарихы туралы ақпарат
Педагогика ғылымының салалары
Педагогика - Тәрбие туралы ғылым
Адам психикасы және Психология гылымының даму тарихы
Жалпы педагогиканың теориялық-әдіснамалық негіздері
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Психикалық құбылыстар
Пәндер